Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B- C20XE R1 Carb’d – FILMPJE DAF2011!!-
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 september 2010 om 08:45 #17356017
Nou, velgen zijn gespoten. De lak is gewoon zilvergrijs achtig….niet donker. Maar goed maakt niet uit.
Velgen gestraald en in de primer:
Velgrandjes en binnenkant velg zwart gespoten ivbm remstof, dat valt op zwart niet op ;)
Binnenkant van de velg afplakken want anders komt het zwart onder de lak…..:
En in kleur:
Wil prima zo in de beunschuur, zal binnenkort weer opruiming houden :jerry
De velgranden ga ik polijsten, hiervoor ga ik een elecktromotor gebruiken die de velg gaat aandrijven.
Wordt nog even puzzelen hoe en wat met die motor, maar dat zal wel goedkomen.Zo kan ik ook de 2 wielen van de Rekord ook nog doen…(andere 2 heb ik zonder draaien gedaan)
En in de toekomst mischien ook nog voor anderen polijsten…….Als dit werkt.18 september 2010 om 09:04 #17356018waarom moeilijk doen met een electro motor….
auto aan 1 kant op de krik in de 2de versnelling en gaan :D
19 september 2010 om 17:59 #17356019Kan idd wel, maar staat zo raar voor het huis he ;)
Heb nu de motor binnen en de freqentieregelaar…Werkt mooi!
Moet alleen wat verzinnen dat ik een velg aan een poelie kan zetten…..10 oktober 2010 om 14:59 #17356020A.s week de motor uitelkaar.
Vandaag ff snel naar Amersfoort geweest, naar de OPN meeting.Begon steeds meer te roken, en op de terugweg ineens op 3 cilinders. Cilinder 1 heeft een gesmolten bougietje.
cil 2 en 3 zijn mooi…..cil 4 zwartig.
Trek de kop er af en haal de zuigers er uit.
10 oktober 2010 om 15:01 #17356021das minder man :(:(
Hopen dat de schade meevalt.
10 oktober 2010 om 17:06 #17356022Ik zag jou nog rijden op de A1, ging net richting de OPN-meeting
10 oktober 2010 om 19:51 #17356023oi das niet zo mooi. Ik wou net gaan zeggen dat ie op de meet nog wel aardig liep :P
10 oktober 2010 om 20:51 #17356024ach ja, vanaf begin af aan al problemen met olieverbruik gehad. zal er nu toch maar ff aan moeten geloven:angel
toen ik wegtrapte ook…..rookte het niet aardig daar @opn?:afro:afro
10 oktober 2010 om 20:52 #17356025origineel gepost door Fearless
ach ja, vanaf begin af aan al problemen met olieverbruik gehad. zal er nu toch maar ff aan moeten geloven:angeltoen ik wegtrapte ook…..rookte het niet aardig daar @opn?:afro:afro
we konden je zo volgen naar huis met die olie rook wolk :jerry
10 oktober 2010 om 21:34 #17356026origineel gepost door Fearless
ach ja, vanaf begin af aan al problemen met olieverbruik gehad. zal er nu toch maar ff aan moeten geloven:angeltoen ik wegtrapte ook…..rookte het niet aardig daar @opn?:afro:afro
Dat olieverbruik had ik idd meegekregen hier opt forum. Maar dat het al zo erg was wist ik niet :)
Ik vond het rookgordijn wel meevallen. Viel me in iedergeval niet op dat de Corsa sterk rookte oid..
11 oktober 2010 om 15:48 #17356027Hahahah….
Twordt nu bij elke dot extra gasgeven slimmer :PZal a.s donderdag een begin maken. Heb de auto nog ff nodig van de week Saafs.
Heb ik gelijk een goed excuus om er een oliekoeler bij voor te bouwen:thumbup
18 oktober 2010 om 10:26 #17356028Nog geen begin gemaakt…Zal hem volgende week worden denk ik.
Wat er gebeuren gaat:
Blok uitelkaar, nieuwe zuigerveren, drijfstanglagers en de kop naar de revicieboer.
Achterbumper afmaken (met kentenuitsparing)
Nieuwe voorbumper omdat de huidige er maar een beetje bij hangt. (zal wel door al die drempels komen waar ik niet echt voor afrem)
Nieuwe wielkastrandjes
Andere velgjes er onder met gepolijste rand
vectra a stabalistator achteras pasmaken
stabalisatorstang boven op de veerpoten voor maken
Oliekoeler plaatsenWinterprojectje dus…
Heb de auto niet echt nodig dus kan er rustig mee aan de gang.
Als alles klaar is ben ik van plan om een doos Rustoleum spuitbussen aan te schaffen. Dan wordt ie zijdeglans zwart.:jerry
18 oktober 2010 om 10:35 #17356029een doos rustoleum ..? :o zoveel heb je daar niet van nodig om je auto te spuiten hoor :D
18 oktober 2010 om 10:54 #17356030ik ga er de Rekord ook mee doen ;)
Zal eens de leverancier vragen wat een doos moet kosten, anders regel ik het via de Bouw…….
want wat de bouw je bied, dat heeft de gamma niet:D18 oktober 2010 om 18:12 #17356031ik dacht: Wat de baas je bied dat koop je niet!
Waarom ga je over op zijde glans?
Beter gezegd: waarom stap je van mat af?18 oktober 2010 om 18:18 #17356032Het mat is een beetje grijs als je dr op kijkt….
en zoals je mischien wel gezien hebt komen er wat lelijke plekken door de lak, vooral op de deuren. Zal ook wel door het lange staan, in weer en wind, komen tijdens de opbouw.Ik wil straks mn beide auto’s in 1 kleur..
De rekord is zijdeglans….vind ik net wat mooier staan als het matte.En idd wat de baas mij bied koop ik ook niet:jerry Regel zelf alles wel
17 november 2010 om 17:39 #17356033In Januari gaat het blok uit elkaar. Heb de auto nog ff nodig….
Ga dan gelijk meerdere dingen aanpakken en verbeteren.
Heb 2 sets goeie gebruikte toyo r888 op de kop getikt via een oud klasgenoot die in de raceauto’s werkt. zijn allemaal nog niet half versleten en kunnen dus mooi onder de Corsa met het circuit rijden volgend jaar. Deze gaan over een andere set velgen, wielen wisselen doen we dan wel op het circuit.
Te doen:
blok uitelkaar, zuigerveren en klepseals (kop gaat weg, laat ik doen)
oliekoeler voorop
schakelsysteem verbeteren, m-tech kutmeuk is KUT!
cleaned voorbumper maken en monteren
cleaned achterbumper afmaken en monteren
achterruitverwarming aansluiten
zelf een stabalistatorstang maken voorop
stabstang vectra a achteras monteren op de Corsa achteras
bumpstops plaatsen
Spoiler achteropen later/ooit:
Auto overnieuw overspuiten met rustoleum spuitbussen
rolkooi voorinAls het blok weer fris is ga ik zoveel als het kan naar Assen. Volgend jaar DAF moet ik toch wel wat beter mee kunnen komen. Wordt dus ff oefenen.
17 november 2010 om 18:58 #17356034Dat wordt een druk wintertje!:vertag
17 februari 2011 om 11:28 #17356037Zo dan….het blok ligt uit elkaar. Zuigertjes er uit.
Kop bij de revicieboer, blijken er 6 geleiders gewoon te ruim te zijn.
Laatste keer dat ik een “gereviceerde” kop overkoop. Laat ze voortaan zelf gelijk klaar maken ipv kant en klaar kopen.
Daarom werden dus mn bougies van cilinder 1 en 4 gitzwart…waarbij die van cilinder 1 dan ook uitviel telkens.Heb via Chargertech een stel siliconen inlaat slangen en nieuwe heatwrap….Hoop dat die siliconen slangen beter werken…..
Ga gelijk een aanpassing doen aan de gashandel, na een paar keer een geknapte gaskabel gehad te hebben moet daar toch wat verbeterd worden.
Helaas geen foto’s nog…ben mn kabeltje zoek, en mn bleutoothdongle en uploaden via de tel naar mn 360 account is weer te lastig voor me :P
21 maart 2011 om 21:36 #17356039Ondertussen is het blokje al weer een week of 2 klaar.
De kop is bij de revicieboer in zwolle geweest, die liet me de klepseals zien…
Allemensen wat een uitgedroogde zooi, terwijl ik deze kop als gereviceerd gekocht had!!!!!
Nooit weer koop ik dus een “gereviceerde”kop, ik laat hem liever zelf reviceren. Scheelt een hoop geld!Loopt nu weer als een idioot zonder roken op toeren. Ik verneem nu iig dat ie een stuk feller is als voorheen, hij trekt veel beter door en zit ook zo aan de topsnelheid.
De siliconen slangen op de inlaat van Chargertech doen het super! 100erden euro’s aan benzinebestendige slang uit gegeven terwijl dit spul maar 16 euro koste.
Heb nu besloten om de Corsa klaar te gaan maken naar mijn zin, en hem ergens dit jaar te verkopen.
Wil hem dan wel verkopen aan iemand van het forum oid. Het is de bedoeling om gewoon een goeie Astra G te gaan kopen. Een simpele 1600 8v.De Corsa hoeft niet weg, hij mag weg. Vind het nog veelste leuk om ff het gas wat dieper weg te duwen….
Wil nog zoiezo alles afmaken wat ik hierboven al vermeld had.
21 maart 2011 om 21:49 #17356040astra g 1,6 8v?? je bent niet wies!
maar die doen het wel altijd zonder gezeur, en astra G is degelijke auto verder…. heb je weinig werk aan…..
Daarom juist, moet je de corsa er bij houden als hobby!
21 maart 2011 om 22:25 #17356041kheb nog wel een leuke coupe te koop :P
21 maart 2011 om 22:38 #17356042Binnenkort samenwonen dus dan moet je een beetje burgerlijk gaan nadenken. Ik moet gewoon een auto hebben waarmee we een keer fatsoenlijk weg kunnen, met meerdere personen erin.
Ff met de Corsa weg doe je niet voor een eindje weg…
Takkeherrie aan de kop en dr kan er maar 1 mee…. Plus dat het gewoon teveel kost.Er zal in de toekomst wel weer wat anders opgebouwd worden om mee te racen.
Astratje is leuk zat. Vectra B mag ook wel.
En een 1600 8v doet het prima en lekker weinig gel.l aan altijd.Ik heb straks de Rekord ook nog he……..moet toch 1 auto houden om appart mee te zijn.Als dat ik dat ding eindelijk klaar heb pak ik de Rekord en mn meid de nieuwe….
21 maart 2011 om 23:13 #17356043[rquote=1897178&tid=71933&author=Fearless]Binnenkort samenwonen dus dan moet je een beetje burgerlijk gaan nadenken. Ik moet gewoon een auto hebben waarmee we een keer fatsoenlijk weg kunnen, met meerdere personen erin.
Ff met de Corsa weg doe je niet voor een eindje weg…
Takkeherrie aan de kop en dr kan er maar 1 mee…. Plus dat het gewoon teveel kost.Er zal in de toekomst wel weer wat anders opgebouwd worden om mee te racen.
Astratje is leuk zat. Vectra B mag ook wel.
En een 1600 8v doet het prima en lekker weinig gel.l aan altijd.Ik heb straks de Rekord ook nog he……..moet toch 1 auto houden om appart mee te zijn.Als dat ik dat ding eindelijk klaar heb pak ik de Rekord en mn meid de nieuwe….[/rquote]
Met dat idee heeft men broer zen G40 weg gedaan.. rijd nu een Megane diesel uit 2003 :P burgerbak ten top ! :p haha
8 april 2011 om 10:35 #1735604413 juni weer op Assen met de Time attack.
Twas twijfelen tussen vrijrijden of time attack…..
Vrij rijden is maar 1 sessie, en lang niet zo spannend als de timeattack.
Timeattack is 2 x 20 minuten… :PWil voor die dag nog ff wat dingen gaan veranderen.
Ik ga rijden op toyo r1r’s (nieuwe), deze zullen niet zo fijn zijn als een r888 maar we zullen zien wat ze doen. Een zien of deze niet zo glijden in de snelle bochten, deden de dunlop sp sport bandjes wel heel erg als ze warm waren.
Er komt een 280 remmenset voorop, meriva sport schijven met grote remklauwen van een astra diesel/ vectra oid. Ik ga zelf een veerpootbrug maken voorop,de bruggen die je zo kan kopen passen toch niet met mn carbjes.
Ook nog even achter een vectra stabstang achter aan, voor onder mn achteras. Dat maakt hem weer een stukje stijver achterin.Ik moet ook mn oliekoeler nog plaatsen, schakelaartje voor de koelvin op het dash fixen. En mischien moet ik de auto wat omhoog schroeven omdat de R1R’s 195 50 15 zijn, ik rij dagelijks op 185 55 15…..en dat gaat goed.
Wil voor de duitse autodag de auto opnieuw in de lak zetten, ditmaal zijdeglans….en dan gelijk mn strakke bumpers en irsmher spoiler achterop.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.