Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B- C20XE R1 Carb’d – FILMPJE DAF2011!!-
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 juli 2010 om 10:20 #17355966
Hey dat klink lekker, in zwolle zitten er een paar die het leveren zie ik. Ff kijken wat het kost. Zal wel wat duurder zijn als een gemiddelde spuitbus:D
6 juli 2010 om 15:41 #17355967origineel gepost door Fearless
Hey dat klink lekker, in zwolle zitten er een paar die het leveren zie ik. Ff kijken wat het kost. Zal wel wat duurder zijn als een gemiddelde spuitbus:Dvolgens mij kost 1 spuitbusje rond de 15 euro .. maar het is echt een aanrader!
1 bus rust oleum kun je wel vergelijken met 3 bussen motip mat zwart! dus daar bespaar je weer op! en deze is gewoon heel erg snel droog .. 10-20 minuten .. zelfs als je het dan bijvoorbeeld weer waterproof wil gaan schuren kan dat al :jerryomega, zilver metallic orgineel, ff geschuurd met een scotch matje
EN DAN 1 LAAG RUST OLEUM! , dus kun je gelijk zien hoe goed dekkend deze verf is ! daarbij zit er ook heel veel druk in de spuitbus.. dus niet zoals bij een motip bus die half leeg is en geen druk meer heeft, en dus gaan spetteren
6 juli 2010 om 15:52 #17355968Goed spul! en hoe zit het met de verneveling? Met de goedkope bussen heb ik last van dat je overgangen ziet…dat het niet overal zo fijn gedekt heeft of iets. Dat zie ik bij die omega niet.
6 juli 2010 om 15:55 #17355969Blokjes kap…….
Tis vinyl met houtlook. Voor het mooie zou ik nog een keer witte vlakken kunnen maken voor tussen de zwarte. Zodat het 1 houten kap lijkt.
6 juli 2010 om 16:32 #17355970Ziet er netjes en apart uit, Fearless:thumbup
Heb je de achter bumper er ook al opzitten??
Die witte vlakken zou ik ook doen, bedoel vinyl met houtnerf motief op je motorkap valt onder uniek!
Heb ik nog nooit eerder gezien.6 juli 2010 om 16:41 #17355971De achterbumper nog niet mee verder geweest. Aankomend weekend maar is verder afmaken. Of t moet weer te warm zijn :P
6 juli 2010 om 21:25 #17355972origineel gepost door Fearless
Goed spul! en hoe zit het met de verneveling? Met de goedkope bussen heb ik last van dat je overgangen ziet…dat het niet overal zo fijn gedekt heeft of iets. Dat zie ik bij die omega niet.verneveling is er goed! zit een fatsoenlijke spuitkop op .. en omdat er behoorlijk wat druk in de bus zit kun je ook grote vlakken prima spuiten!
6 juli 2010 om 21:55 #17355973ziet er vet uit die motorkap
7 juli 2010 om 18:07 #17355974origineel gepost door wessaa
origineel gepost door Fearless
Goed spul! en hoe zit het met de verneveling? Met de goedkope bussen heb ik last van dat je overgangen ziet…dat het niet overal zo fijn gedekt heeft of iets. Dat zie ik bij die omega niet.verneveling is er goed! zit een fatsoenlijke spuitkop op .. en omdat er behoorlijk wat druk in de bus zit kun je ook grote vlakken prima spuiten!
Rustoleum :jerry dat is mien een chemische bende ( oftewel goed spul ) op men werk hebben we af en toe nog van die blikken, wel 2k dan.. als je de pot verharder open trekt ga je al zowat gestrekt van de geur
7 juli 2010 om 18:26 #17355975Chemisch is goed, dat werkt tenminste. De helft van die meuk wat je nu overal koopt is zo mileubewust dat het allemaal voor geen meter werkt.
7 juli 2010 om 19:37 #17355976Apart Dennie, kweet niet als ik het mooi vind.
daarvoor moet ik maar eens live komen zien!7 juli 2010 om 19:49 #17355977Was meer uit een gekke bui….
Tijdens het schuren van de motorkap plamuur op de motorkap kwam ik dr op :P
Zal wel door de zon komen denk ik:afro7 juli 2010 om 20:34 #17355978hoe meer doodskoppen er op de bus staan, hoe beter spul t is:P
ik heb de boel op maat laten maken toen, sikkens autolak met breedspuitkopjes, superspul, motip is helemaal niets in vergelijking, maar ik betaal wel 25 euro per bus.
8 juli 2010 om 10:07 #17355979zit net ff te kijken
maar nu zie ik pas dat ik je deze week tegen kwam op de dijk bij hattem
valt wel op de zwart witte motorkap:D
ik was met een blauwe astra gsi8 juli 2010 om 11:24 #17355980Deze week met de blokjes kap?
Jaaah ik heb je gezien! ik keek nog in de spiegels, zag iig een dikke astra :D
Ik reed naar zwolle, met vrienden in een auto achter me :P
–
De carbs laten weer los..
het is gewoon rot omdat de rand van de carbs zo klein is. daar kan je nauwelijks wat op klemmen. Ga dus ff kijken of iemand ff snel een stel buisjes kan draaien die er op passen. (dmv verhitting zodat het wel klem zit)8 juli 2010 om 14:01 #17355981Door het geouwehoer met de carbjes ga ik de 15e denk ik niet naar assen.
Heb nu de inlaat en de carbs van de motor afgehaald, ik ga zelf flenzen maken die ik er vervolgens dmv hitteuitzetting er op plaats. Dan met vloeibaar staal/alu smeren en hopen dat dat blijft zitten. Tussen de flenzen doe ik vloeibare pakking. Mooiste is met een o-ring maar daar heb ik de machines niet voor.
8 juli 2010 om 14:04 #17355982hang je er toch ff de originele injectie aan?
met een kant en klaar chipje en verhoogd druk denk ik niet dat hij veel trager loopt als met carbjes.
wat is er de 15de op assen?
8 juli 2010 om 15:56 #17355983he je woont in wezep
waarom vraag je niet even bij LATTE truck parts of hij geen flenzen kan draaien
die man is zo handig en heeft de machines ook wel8 juli 2010 om 16:25 #17355984Hahah Latte ja…mooi figuur is dat….geef m een krat grolsch beugels en hij gaat voor je aan de gang:P
Ik heb nu wat anders ingedachten, de carbjes kunnen als het moet strak tegen het spruitje aan….
Dan kan ik het dus redden met 4 korte stukjes met 8 slangenklemmen, dat ga ik dus eerst even proberen.
Moet alleen wel even een fatsoenlijk slangetje hebben, ga eens siliconen proberen.Ff injectie er op is nu even geen optie. Ik moet daar te veel voor aanpassen.
O.a de benzinetank/pomp, alle sensoren er in/op…………
Voorlopig even geen zin in:DDe 15e is er vrij rijden…..30 euro per Sessie…wou 2 sessies doen.
Als dit van het weekend lukt dan sta ik er wel de 15e
10 juli 2010 om 07:31 #17355985vrees anders ff een randje uit de carbs/spruitstuk zodat ze in elkaar vallen en ander een conisch randje in bijde, gaan ze geen kant meer op!
Die kap is retevet geworden joh!!! :D
23 juli 2010 om 22:30 #17355987Ik ben vorige week ff achter die apparte rustoleum bussen aangegaan.
Ze gaan me 15 euro stuk kosten.. Als ik via mn werk bestel.
Anders komt er nog wat btw over heen.De corsa maakt het nog goed, op het olieverbruik van de motor na.
Deze zal een keer uitelkaar moeten voor nieuwe zuigerveren en klepseals. Voorlopig geen tijd voor. Dus rij gewoon door tot ie constant roken gaat.
24 juli 2010 om 10:44 #17355988origineel gepost door Fearless
Ik ben vorige week ff achter die apparte rustoleum bussen aangegaan.Ze gaan me 15 euro stuk kosten.. Als ik via mn werk bestel.
Anders komt er nog wat btw over heen.De corsa maakt het nog goed, op het olieverbruik van de motor na.
Deze zal een keer uitelkaar moeten voor nieuwe zuigerveren en klepseals. Voorlopig geen tijd voor. Dus rij gewoon door tot ie constant roken gaat.
is het niet pcv die dicht zit? in het kleppendeksel?
24 juli 2010 om 16:20 #17355989pcv???
heb je gezien hoe mijn motor er bij staat?
Daar is niets origineels meer aan hoor ;)3 augustus 2010 om 22:07 #17355990Na een lange tijd zonder middendemper gereden te hebben ivbm niet veel tijd om er 1 onder te knooien….
Heb ik dr gister toch maar ff 1 onder gelast.Nu weer het geluidje zoals op assen, meer carbsound dan uitlaatherrie.
Na het lassen naar mn maat zn huis gegaan om hem te helpen klussen, wordt ik onderweg aangehouden.
Ik viel op……….
de uitlaat maakte lawaai…Ik zeg meneer, das de motor, als je onder de auto gaat voelen brand je je vingers nog van het lassen van net!
Hij rookte ook weer natuurlijk (doet ie bij hoge toeren zo nu en dan bij het doortrappen :P)
=heeft de auto wel apk?
-jazeker, bij de rdw gebeurt
= die kan nooit zo door de roetmeting komen!!!
-Nou, tis geen diesel?!?!??!Meneer neemt mn papieren mee de auto in, en gaat bellen. Had ik mooi de tijd om een halve peuk op te roken…zo lang duurde het nog.
Hij vertrouwde het allemaal voor geen meter, kreeg alleen als tip dat ik maar iemand naar de motor moest laten kijken. :P:P:P:P
3 augustus 2010 om 22:22 #17355991hahahahaha :’) !!!! geniaal ! haha Super ! mooi ook als ze niet kunnen schrijven terwijl ze voordat ze je hebben aangehouden al een paar boetes in het achterhoofd hebben die ze verwachten te kunnen schrijven :P ! top :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.