Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B- C20XE R1 Carb’d – FILMPJE DAF2011!!-
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 juni 2010 om 15:50 #17355916
Heb nieuwe rubbers gezaagd voor de inlaat, blijf het een bagger constructie vinden.
Het liefste wil ik flenzen aan het spruitstuk en aan de carbs gelast hebben, maar het spul is slecht te lassen :(.Tevens zijn mn binnenste ashoezen gescheurt:jerry komt door de extreme hoek van de homokineet, en de slangenklem die ik gebruikt heb aan beide kanten snijd dan door het rubber.
Bestel 2 sets hoezen met klemmen en vet.Ga ook aan de gang met de oliekoeler, ff zien wat voor nippels ik daar voor nodig heb in het huis.
16 juni 2010 om 08:03 #17355917origineel gepost door Fearless
Bagger…niet de goeie maten…ik moet 45mm hebben inwendig.Kan je niet met bison metaallijm (dat twee componentenspul wat praktisch metaal wordt) een ring om de spruitstuk eindjes en de carb eindjes lijmen zodat je precies de maat hebt van de slang die te ruim past, en dan precies op de ring de klem vastzetten?
Zit het superstrak en heb je in ieder geval benzinebestendige slang er tussen zitten.Je zou de ringen ook nog met een halve mm te kleine binnenmaat kunnen nemen en dan verhitten voordat je ze er op zet zodat ze aankrimpen bij het afkoelen. En dan voor de zekerheid metaallijm langs de randjes om te zorgen dat het luchtdicht is.
Sowieso heb je maar een 3mm dikke ring nodig, das niet zo veel. 4mm kan ook nog (buitenmaat 53mm) als je het allemaal heel strak passend wil hebben.
45mm buitenmaat carbs en spruitstuk en 51mm kleinste passende binnenmaat slang, toch?16 juni 2010 om 08:55 #17355918werken de originele rubbers van Yamaha niet? Steun voor je carbs maken ivm het gewicht en klaar.
16 juni 2010 om 10:24 #17355919@ alfred, das ook een idee…Wil eerst ff kijken hoe dit verloopt zoals het nu is.
@ max….het spruitstuk is gemaakt in Engeland, ze vroegen daar….ga je de originele rubbers gebruiken of siliconen….
en ja, ik had toen geen originele rubbers, dus hebben ze het zo gemaakt dat je met slangen gaat werken.Ik heb nu wel originele rubbers liggen, maar dat werkt nu niet omdat het randje van het spruitsuk nu dus anders gemaakt is.
Steunen zitten er al aan….maar ik had mn vorige set rubbers vrij krap gemaakt. Te kort. Heb ze nu ruim 2 cm langer gelaten. En met monteren ging het al een stuk beter!
Maar met slangen en dergelijke blijft het gewoon bagger.
Het mooise is een flens verbinding. Zoals bij een set Webers.
Maar het schijnt dat het spruitstuk slecht lasbaar is. Heb er bij iemand 1 nippel aan laten lassen, die is samen met zn chef aan het lassen geweest. Ze moesten de boel heel heet lassen anders wou het niet pakken.
Dan zouden er ook flenzen aan de carbjes moeten, maar dit is gietijzer lijkt mij?
Dus ik hoop dat er iemand is die het aandurft:P…..
Spruitstuk was niet goedkoop, dus verne*k ik hem liever ook niet.16 juni 2010 om 10:39 #17355920is tig lassen niet het antwoord?
16 juni 2010 om 14:26 #17355921De meeste carbs zijn van ZAMAK, een zink aluminium legering en dat is niet/zeeeeer slecht te lassen.
16 juni 2010 om 15:28 #17355922Zie, dus dat wordt niks.
Ik ga achter originele inlaatjes van een yamaha R1 aan. lijkt mij ook iets van flensen te zijn. Dan kan ik de originele rubbers gebruiken.En dan flenzen aan het spruitstuk maken. In combinatie met een fatsoenlijke beugel aan beide kanten moet dat wel bulletproof worden.
16 juni 2010 om 18:23 #17355923maar wat is het probleem nu precies, dat je slang eraf klapt??
of scheuren de slangenwant als de slang niet blijft zitten moet je eens echte slangenklemmen gaan gebruiken…
Die T-Bolt dingen16 juni 2010 om 18:26 #17355924Heb ik al ;)
Het probleem zit aan de carburateur kant…de rand is nog geen cm waar de slang overheen komt.
Aan het spruitstuk geen probleem zo, maar de carbs vliegen er uit.Zelfs met die duurdere klemmen, het rubber drukt dan de carb al weg…
Ik wil van die slangen af, moet gewoon stevig vast.
Nu rijdt ie al weer ruk om dat de carbs weer los zitten.16 juni 2010 om 19:47 #17355925origineel gepost door Fearless
Heb ik al ;)Het probleem zit aan de carburateur kant…de rand is nog geen cm waar de slang overheen komt.
Aan het spruitstuk geen probleem zo, maar de carbs vliegen er uit.Zelfs met die duurdere klemmen, het rubber drukt dan de carb al weg…
Ik wil van die slangen af, moet gewoon stevig vast.
Nu rijdt ie al weer ruk om dat de carbs weer los zitten.Dunne flens op de carbs klemmen dan. 2mm dikke ring verwarmen, er omheen doen en dan laten koelen zodat het klemt. Beetje metaallijm, en het glijd niet meer los :)
Je vertelde gisteren al dat lassen niet of nauwelijks ging met dat spul, dus dan is dit je enige optie, denk ik zo…Edit:
ik reageer weer te snel :P ik zie al wat andere opties :)16 juni 2010 om 20:36 #17355926Ik zit er wel aan te denken om zoiets te doen….maar dan als nog met een fatsoenlijke beugel aan de carburateurs…
Vloeibaar metaal wordt wel mooi, heb ook een keer een cilinderkop gedaan met dat spul….19 juni 2010 om 15:18 #17355927Vandaag maar ff wat dingen gefixt, was al een tijdje stuk, nu dus eindelijk maar gemaakt:P
Nieuwe ashoezen, binnenste…..
Olie verversen, ik had dunne olie…En 9 van de 10 keer te weinig druk…aan het begin had ik dat niet. Nu gewoon 10w40 erin. Gelijk een goeie druk:D
En de rammel middendemper er tussen uit en een buis er voor in de plaats. De dempingswol was er al uitgebrand en de inwendige pijp lag helemaal los:jerryDe as zat helemaal niet zo los in de bak, moest flink trekken om hem er uit te halen.
Hij maakt nu wel een beetje meer herrie, dus op zoek naar een compleet pasklaar systeem….
19 juni 2010 om 17:25 #17355928ik moet dat ding nog steeds een keer in het echt komen bekijken.
Gaan we binnenkort maar eens ff doen..Staat er goed bij hoor :P
19 juni 2010 om 17:53 #17355929Is goed man, is toch al een heel ander gezicht als toen ie bij jou achter stond :P
19 juni 2010 om 17:56 #17355930ja inderdaad..
hahaha, ik had er alleen al een let voor klaar liggen..
Maar ik vind het echt een leuk bakkie gworden..Top hoor
20 juni 2010 om 08:52 #17355931ziet er zeker goed uit!
keep up the good work!:D
1 juli 2010 om 18:21 #17355932Potverdikkie.
Blikschade.
Samen met mn maat zwolle in om zijn auto weer op te halen. Rijd ik tegen een aanhanger:sleeping
Ik schakelde over naar zn 2 en liet iets te lomp de koppeling opkomen, hierdoor trok de wagen ineens naar links en knalde ik op de hoek van de aanhanger achterop.
De aanhanger heeft niets, de corsa wat blikschade:thumbupAlleen het mooiste nog, de bestuurder van de bus (met aanhanger) stapt uit, en grijpt naar zn nek. Poeh, wel wat last van mn nek zegt ie.
Ja dikke lul 3 bier! Verzekering lopen naaien straks zeker:argue:fy1Afijn politie er bij en ambulance, die vent afgevoerd. en ik mocht niet meer doorrijden. Heb geregeld met de sleepdienst dat ie thuis gebracht werd.:thumbup Politie heeft mijn verhaal opgeschreven. Die vent stond gewoon te wachten voor het stoplicht met zn voet op de rem. En merkte verder ook niets….alleen zn nek…..zegt ie…………..
Morgen een nieuw zijscherm halen en een koplamp regelen.
De motorkap trek ik zelf recht.
Bumper is wat beschadigd boven op, maar die wordt binnenkort toch gecleaned:afroIk hou mezelf wel weer bezig zo in de vakantie……:jerry
Zon punt van de aanhanger:
Doet dit met je koplamp/motorkap en zijscherm……
1 juli 2010 om 18:39 #17355933AUW :(
1 juli 2010 om 18:39 #17355934Valt mee hoor ;)
1 juli 2010 om 18:40 #17355935Ja ok maar toch ben je er goed ziek van als zoiets gebeurt met je schatje :wub
1 juli 2010 om 18:44 #17355936Nou niet echt, het is maar een auto……
Enigste wat ik jammer vind is dat ik het weer maken moet :angel
1 juli 2010 om 18:51 #17355937origineel gepost door Fearless
Nou niet echt, het is maar een auto……Enigste wat ik jammer vind is dat ik het weer maken moet :angel
het werk eraan is altijd kloten. Had het ook met men E kadett GSi.. radio gejat, ruit deruit dashboard kapot. Die radio intresseerde me niks maar had weer werk met herstellen.. daar baalde ik mee van :jerry
Verder uiteraard zonde van de Corsa… Maar gelukkig is het matzwart en hoef je niet naar een dure spuiter :P Ook altijd fijn dat je er zelf niks aan over hebt gehouden. Die kerel met ze nekpijn moet niet ouwehoeren. Zo’n stoere bouwvakker kan toch wel wat hebben
1 juli 2010 om 19:00 #17355938Damn dat is pech hebben, gelukkig is ‘t meeste schroef werkzaamheden en de kleur kan je nu aan gaan passen aan je Record……Maar ‘t blijft balen:thumbup
De tijd winst wat je boekte op je Record, gaat er nu weer van af.
Als iemand je na de vakantie vraagt wat je de hele vakantie gedaan hebt….gesleuteld:angelSucces kerel, TetSuo
1 juli 2010 om 19:01 #17355939Was zon tuinier vent….
Ik kan me voorstellen dat je van een klap vanachter wel naar voren schiet. Maar dit ging zo hard nog niet, ik ging immers naar zn 2…heb een keer 30km/h gereden hooguit.Zn baas moest nog de bus komen halen, omdat hij mee met de ambu moest…..
Ik en mn maat hebben nix, ik voelde ook helemaal niets van de crash, we zaten dan ook gewoon in de 3 puntgordels. Heb alleen snijwonden van het glas ruimen, snel de weg weer vrij gemaakt voor het overige verkeerd.
1 juli 2010 om 19:15 #17355940nog aardig opgekruld zo.
word beetje knutselen om koplamp er weer lekker in te krijgen denk ik
ben zelf ook eens op zoon zelfde punt gereden, alleen dan precies in het midden van mijn auto.
maar bij was het niet mijn schuld, die vent schoot voor me de rotonde op, en ik toererde.
waarna ie et nodig vond om net bij het afslaan vol op de rem te gaan staan.
was een poolse bouwvakker, beetje de huid volgescholden, meegereden naar zijn werkplaats en baas.
en wel mooi 150euro in de handen gekregen :wors
is ecgt schoeld van mijn collega?:jerry ja wat denk je zelf.
gaf wel erg makkelijk geld, denk dat ie geen verzekering en politie erbij wou hebben:P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.