Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B- C20XE R1 Carb’d – FILMPJE DAF2011!!-
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 mei 2010 om 20:37 #17355841
Ik wordt nie zo snel meer dronken :P
Heb nog geen biertje losgeplopt….gaan we zo maar is mee beginnen.Vanaaf ff met de schroefjes bezig geweest……..
Alles leuk en aardig, raak ik me een schroefje kwijt tijdens het rijden…trok een hoop valse lucht.
1 smerig rot stel schroefje kwijt.Dus de carbjes er weer achter weg. komen we er ook achter dat de inlaatrubbers weeeeer kapot zijn:puke denk dat ze benzine niet zo goed kunnen hebben.
Wordt al met al nog spannend….Maandag racen op Assen…….maakt me niet uit hoe we het doen, ik ga er heen:vertag
Volgende keer weer zulke geintjes met die carbjes….dan trek ik het er echt af en bouw ik de originele injectie er op……….Lijkt me verstandiger :P
19 mei 2010 om 20:44 #17355842Beterz dit:thumbup
Zit er zelf aan te denken om een X16XE met dubbele webers te gaan bouwen. Maar dan alleen voor circuit gebruik
20 mei 2010 om 09:06 #17355843Wat een optie is met verliezende schroefjes, als hij juist afgestelt staat een beetje kit op de draad van het overgebleven schroefje doen over lopend naar je carb behuizing. Trillen ze niet meer weg.
Inlaat rubbers moet je van die dikkere industrie slang voor halen voor hydrauliek. Die houden het gewoon uit.
Gewone slang is niet benzine/olie bestendig.20 mei 2010 om 10:32 #17355844Dit was een vrij dikke hydrauliek slang Max…
8 x rubber kapot. en vergupt van binnen.
Heb nu wat anders besteld. Benzinebestendige slang is niet leverbaar van Gates…niet in de goeie maat.
Hopen dat het nu wat langer houd.Mischien is gewoon siliconen wel goed? Die samco slangen.
Ga ik de volgende keer proberen als de slangen van vandaag weer kapot gaan.Ik heb van mn oude set carburateurs een stel afstelschroefjes over, deze zijn wel anders qua lengte en vorm….maar het past wel…
daar druk ik er gewoon 1 van in…en idd een vingertje kit/vleoibare pakking over het draad want dit wil ik geen 2e keer hebben.Hopelijk vanaaf weer pruttelen :thumbup
Gewoon K*T zo vlak voor Assen.20 mei 2010 om 20:55 #17355845Heb ik me een slang geregeld….stuur ik iemand langs om hem op te halen omdat ik zelf gewoon moet werken…..
Wordt ik gebeld…jahhh deze slang schijnt niet benzinebestendig te zijn..:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1Morgen komt er een lekker duur slangetje……tis niet anders:angel
Liever duur dan niet te koop zeggen ze altijd:P
En heb het als het goed is dan ook zo voor elkaar dat het niet meer kapot kan gaan door de benzine :pVandaag kon ik dus niet echt wat doen dus kon verder met wat kleine dingen.
Kouder thermostaatje geplaatst en een irritant piepje bij het voorwiel weggehaald….
En de auto wat herkenbaarder gemaakt voor op Assen:angelDe raamband komt waarschijnlijk ook op wat andere auto’s van vrienden, mensen die me goed geholpen met van alles en nog wat hebben alleen dan met andere logo’s aan weerskanten:P
Ze hebben ook een leuk truitje gehad van me, wat aan gaat op Assen:Pen plaatjes laten drukken zodat ik niet met de gewone platen over de baan hoef king:
20 mei 2010 om 20:58 #17355846Staat er nou c20xe op je kap?:P
20 mei 2010 om 21:01 #17355847jahahaha,, blijkbaar kan je met je knokkels over de auto schrijven:P:P:P:P
van het weekend ff wassen, mischien komt het er wel af :P
21 mei 2010 om 10:41 #17355848Waarom win ik de loterij nou nooit! Wil ook zo’n vet project! :P
Komen er ook videotjes van jou op Assen? :)
21 mei 2010 om 10:45 #17355849Komt er zeker :D
Alleen vanaaf de carbs er weer achter plakken………hopelijk gaat het helemaal goed van het weekend.21 mei 2010 om 14:37 #17355850Shit, feestje gemist :sleeping
Wanneer hoor ik deze GSI R1 eens door het centrum knalluh?:angelben benieuwd naar de sprintfilmpjes, maar die zien we maandagavond wel.
21 mei 2010 om 15:48 #17355851Sprinten? neeeee mann…volgas de grindbakken proberen te ontwijken:jerry
Ben van de week al wel een paar keer door wezep gecrossed….
Iedereen wil weten wat er in ligt en “hoe hard” het gaat……kindersssss21 mei 2010 om 15:55 #17355852ben nu bezig ding weer op te bouwen…
Weer een slang er tussen….dit keer een slang die bedoelt is voor tankwagens!
Joekelige slandikte met joekelige slangenklemmen.Na Assen wil ik flenzen aan de carbs en inlaat laten lassen. gedonder van niks met die slangen om de carbs aan het spruitstuk te houden.
21 mei 2010 om 19:03 #17355853k zie je maandag vanzelf dennie
doen we wel ff ouwehoeren daaro
ben er met een maatje alleen niet met een opel helaas :P:P
21 mei 2010 om 19:59 #17355854Komt goed Dennis :D Wordt nog leuk heel wat lui komen :D
Vanaaf de Corsa weer lopend gekregen :D
Het kwijtgeraakte co-schroefje is weer terecht….deze lag gelukkig precies op het rubber van de vernellingsstang!!!! :afroGasnaalden 1 standje hoger gezet, op mn lambda meter zag ik dat ie te arm stond bij normaal rijden…
Is nu ook weer lekker :DMn zelfbeun dynamo steun is overleden, maar dat wordt wel ff gefixt…
Moet ook niet vergeten om een fatsoenlijke camerasteun te maken, anders hebben we geen incar beelden :PWe kennen weer knallen :D:D
22 mei 2010 om 15:51 #17355855gasnaalden weer terug gezet…..bleef niet fris meer lopen en verzoop.
Nieuwe bougies er in en weer knallen.De juiste afstelling heeft ie nog niet, maar kan er wel mee op assen komen denk ik:o
23 mei 2010 om 11:57 #17355856Veel succes morgen, kerel!!!
Loopt hij nou dan zoals je wilt en heb je al ‘n cameramount geplaatst in je Corsa??
Enné….hij ziet er nog steeds:wors uit zo zonder je weet wel achterop..(No F*ckin’Plastic)Greetzz uit Limburg ZuidOost…TetSuo
23 mei 2010 om 12:09 #17355857hahahah :p danku danku.
Camerageval zit vast :D Gister stukkie getest…maar accu was leeg dus filmpje was te kort.
Wel leuk beeld zo in de auto.Motortje loopt nog niet echt zoals ik wil….Ik heb hem wel wat afgesteld met de co-kast erbij. Maar ben er nog niet tevreden over.
Constante snelheden over de snelweg vind ie niet echt lekker…
Gisteren nog wel even een stukje lopen knallen over de snelweg tegen een Prelude……
We kregen de dubbele duim, dus dat zal wel goed zitten:D23 mei 2010 om 12:15 #17355858haha, hij zal ook wel genoten hebben van jouw blaas orkest onder jouw motorkap.
Vind ‘t toch ‘n uniek geluid (tenminste op de filmpjes)
Had jue ook nog je uitlaat aangepast, lees: stiller gekregen???:thumbup:thumbupen succes morgen, ‘t is mooi als je zou winnen maar beter als alles heel zal blijven.
Mvg Biën
23 mei 2010 om 13:10 #17355859Winnen zal niet lukken, kijk eens voor de gein naar de andere autos die mee rijden :p
Het geluid is aardig minder uit de uitlaat…
Heb nu een std middendemper van een of andere opel, en een sebring einddemper.
Het meetste geluid komt onder de motorkap vandaan:wors
En dat is best hard!
Zoals op het filmpje nog wel23 mei 2010 om 15:24 #17355860succes morgen,top corsa dit:thumbup
23 mei 2010 om 19:06 #17355861plaats eens, als je wilt, een totaalplaatje van je auto….wel benieuwd naar :)
laatste 2 foto’s waren ook van die halfbakken foto’s ;) hahaha
maar goed bezig hoor :)
23 mei 2010 om 21:40 #17355862Komt vanzelf wel :P Anders blader je ff terug…dan zie je wel wat fotos van het geheel:D
24 mei 2010 om 15:51 #17355863mooi gereden ! heb nog wat foto’s en filmpjes van je gemaakt langs de baan
Hoorde wel dat je wat kvs problemen had gehad ?
filmpjes en foto’s plaats ik vanavond of van de week wel ff kzit nu nog in de auto :P
24 mei 2010 om 16:17 #17355864mezelf vergeten voor te stellen, maar idd ik stond er bij toen je dop niet goed sloot op de kvs potje…
en heb je nog een keer rondjes zien draaien op het circuit. :)
groetjes sebas
24 mei 2010 om 18:34 #17355865Hahahah was mooooi!!!
De heenweg niets aan de hand, gewoon normaal gereden.
Parkeer ik de auto op de paddok, rook onder de kap!
Koelwater aan de kook!
:swear:swear
Daar ging het plan om te gaan racen……
Dr was een anwb bus aanwezig, die man heeft ff snel gekeken.
Hij adviseerde me om de thermostaat er maar uit te halen…Maar hij vond het niet verstandig om te gaan racen:cryHoe het koelwater aan de kook komt? ik weet het niet, koppakking is nieuw, thermostaat is nieuw (82 graden geval) koelvin werkt……….al blijft ie draaien en maakt ie het water niet veel kouder.
Ik moest en zou toch over de baan knallen, dus heb de thermostaat verwijderd en heb de koelvin doorverbonden. Kachel op stand warm en laten blazen…….En zo ging ik de warmup in. BLOEDHEET in de auto:P
De warmup was echt drama, ik heb nog nooit op een circuit gereden en ik ken de auto niet bepaald.
Heb iedereen maar voor laten gaan (weet niet precies of ik dat goed gedaan heb, maar heb geen boze mensen naar me toegehad dus het zal wel goed zijn geweest)Lekker rondjes gereden om de baan te verkennen in de warmup, eindelijk de finish vlag in zicht…Ff stoppen en afkoelen.
Koelwater was nog goed en niet aan de kook dus kon ook wel voor de finale nog een keer mee :DToen was het tijd voor de finale…
Dit ging voor mijn doen 10 keer beter en sneller!
De bochten kon ik harder door en ik kreeg ook een beetje door waar ik remmen moest. Ik durfde nu ook meer gas te geven:jerry
De banden gilden het lekker uit en het ging allemaal goed.
1 bocht gebeurde er iets wat ik niet verwachte….de New Kids Manta reed achter me……
de auto begon te glijden, overdwars! het gras kwam steeds dichter bij….ik dacht dit wordt rollen!!! Gelukkig niets aan de hand en na dat de Manta voorbij was weer vrolijk door geknald.De laatse 4 ronden kreeg ik de auto niet meer in de 2, dit was een beetje drama in de Geert timmer bocht.
Die heb ik dus ook zoveel mogelijk in zn 3 gereden, al heb ik wel proberen dat ding in zn 2 te trekken daar. ZONDE!Gelukkig geen problemen met het geluid gehad :D
Ondanks de problemen met de wagen toch nog leuk geraced….en ben nog thuis gekomen ook :D
Moest de versnelling opnieuw afstellen en we konden weer.
Dat MTECH schakelmechanisme is echt :swear:swear:swear!!! Te strak en komt tegen het stuurhuis aan.Incar video’s zijn er niet:cry De camera viel uit bij te veel herrie of weet ik het………echt jammer. Wou mijn glippertjes wel eens weer zien.
Foto’s en video’s van anderen, graag hier posten….zou ik super vinden! Ben zeer benieuwd!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.