Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B- C20XE R1 Carb’d – FILMPJE DAF2011!!-
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 mei 2010 om 18:42 #17355816
Katje er onder gelast, tijd was op….naar huis…
Vrijdag verder en apk er op zien te krijgen.
Zaterdag uitlijnen.
Woensdag 19 naar de Rdw….motorwijziging.
Zaterdag 22, ff met mn subwoofer en versterker wat jochies plagen tijdens een Db-drag :P
Maandag 24, RACEN OP ASSEN MET NUMMER 14 OP DE DEUREN:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D14 mei 2010 om 20:35 #17355817Vandaag geen apk..ivbm veel te hoog co……….ditmaal een co van 5…….MET KAT?!?!?!?!
Drama, thuis zie ik de carburateur uit zijn rubber liggen:swear
Nu weer goed in de rubbers en gelijk 2 beugels gemaakt zodat dit niet weer gebeurt.ben benieuwd wat er gebeuren gaat dan :D
14 mei 2010 om 22:05 #17355818Ik ook! Maar ik vraag me toch af wat nummer 15 en nummer 19 in het rijtje thuishoren.. Hoe word je ingedeeld met zoiets?
15 mei 2010 om 15:56 #17355819Semi pro is voor de jongens met weinig circuit ervaring.
Ik heb 0.0 circuit ervaring…….dus de lichtse klasse.
Kan best zijn dat er een dikke motor in nummer 19 zit, dat ie dat niet doorgegevne heeft :P
Net zoals mijne met 150pk.
Ik heb me aangemeld en gezegt dat de motor nog afgesteld word…
Inmiddels is die al wat meer gaan leveren:PGister geen apk op de auto gekregen.
Co te hoog (kat die er onder zit is dood volgens mij)Heb de co schroeven vandaag ingedraait…..0.0 co…lambda ietsje te hoog…maar dat rijden we er wel uit.
Maandag apk en woensdag Rdw…:o17 mei 2010 om 10:34 #17355820:fy1:fy1:fy1K*thok!
Zaterdag wezen uilijnen en daarna nog Co gemeten met de kat er onder.
Te hooooggggg :cry Met de co schroeven kreeg ik hem weer goed.Verdorie vandaag voor het afmelden nog ff gemeten……TE HOOGGGG
Mooi kut……Ik denk de kat niet goed.Terwijl ik hem zaterdag perfect op Co en lambda waarde had :thumbdown
Woensdag dus waarschijnlijk niet naar de Rdw
17 mei 2010 om 10:50 #17355821Kop op jongen volhouden nou even! Komt best goed!
17 mei 2010 om 11:10 #17355822Komt wel goed shatje ;)
17 mei 2010 om 13:55 #17355823*schuift een glaasje roosvicee naar Fearless* ;)
Ondertussen ook de nieuwe dempert er al onder gehangen?
17 mei 2010 om 16:01 #17355824nope…na de rdw maak ik de uitlaat zoals ie moet zijn.
Zoals nu is alleen voor het keuren.ben er al achter hoe ik het co goed krijg.
De motor moet zo warm zijn dat de koelvin aanslaat…….dan is het co en lambda perfect.
Ik ga hem dus flink heet stoken voor het afmelden en de rdw keuring….van de week dus afmelden. Mischien als het niet te druk is bij de Rdw laat ik hem daar wel apk keuren…kan dat in 1 keer.
Tijd voor biertje in de zonnnnn:thumbup
17 mei 2010 om 17:21 #17355825niet warm laten draaien, dan gaat je co alleen maar omhoog.
echt stukje trappen, en dan meten.
zo doe ik het altijd, dat ik met een tikkend uitlaatspruitstuk co aan het meten ben, hehe
17 mei 2010 om 17:24 #17355826Ik moet er gewoon voor zorgen dat de koelvin aanslaat…..dan is er niets meer aan de hand ;)
Vanmiddag had ik hem buiten laten draaien ..tot de koelvin aansloeg.
Naar binnen gereden en wat gas geven….Co kast er aan……..Co van 0.2 en lambda rond 1 :D
Gaat goed komen:jerryBen blij als dit gezeik klaar is, dan kan ik de uitlaat weer naar mijn zin maken.
Dan gaan de Co schroefjes ook weer uitgedraait worden….nu houd ie gewoon in:angel
18 mei 2010 om 10:42 #17355827Klopt idd mét goed warm gereden motor gaan keuren.
Mijne had ook ‘n te hoog co, waarop keurmeester voorstelde ff de A2 op te rijden, klaverblad paar keer nemen en terug te komen om te keuren.
Co was toen idd netjes, alleen m’n body was afkeur.
Dus lekker warm rijden en dan ff gassen, heb jij toch géén moeite mee, he fearless:PGaat helemaal goed komen :thumbup
18 mei 2010 om 20:00 #17355828als je niet te lang moet wachten voordat je aan de beurt ben, anders is ie weer flink afgekoelt
18 mei 2010 om 20:08 #17355829We zullen het morgen wel zien wat er van komt…
Scheelt dat ik wel wat steekproefcontroleurs ken die daar rondlopen.
Hoop dat ik de goeie tref waar ik vaker mee ouwehoer op het werk.
Dan wordt het een eitjeking:19 mei 2010 om 10:30 #17355830king:!!!!!!!!!!!
Vanochtend al vroeg naar de Rdw in Zwolle gegaan. Maar goed ook want er waren al mensen voor me aan het wachten.
Ik ging voor een motorwijziging en apk daarna gelijk de schorsing op laten heffen.
De auto ging op de schuifplaten om te kijken hoe de fusseekogels en alles zijn.
Motornummer werdt ff naar gekeken, maar werdt verder niets mee gedaan.
Ik heb een open carterventilatie……gewoon goedgekeurt.Omdat ik gelijk voor de apk ging werdt alles nagekeken, ik had geen reflectie op de achterlichten.. Maar die had ik in het dashboardkasje liggen Dus die er maar even opgeplakt.
Alles is goed zonder opmerkingen.
Het co was wel spannend, voordat de keurmeester ging proefrijden had ik een iets te hoge lambda waarde (door het dicht schroeven van de carbjes)
Na het proefrijden heeft ie hem weer getest…..lambda goed..
:thumbupWeer een C20XE corsa op kenteken dus:thumbup:thumbup
Ben nu bezig met de uitlaat….kat er tussen uit en einddemper vervangen voor een Sebring..
Vanaaf wordt dit gevierd met bier:thumbup
19 mei 2010 om 10:37 #17355831gefeliciteerd!!!:thumbup
19 mei 2010 om 10:40 #17355832Gefeliciteerd man!
19 mei 2010 om 10:54 #17355833Gefeliciteerd!
Ik zie wel. Er volgen er velen na mij.
Het is ook zeer verstandig nu dit zo “makkelijk” is.De meeste die naar de rdw gaan, hebben veel verstand van hun auto en zorgen dus dat ie goed is.
Dit is een tip voor degene die nog gaan volgen. Anders is het zo een keer afgelopen.Laat hem smaken vanavond!:thumbup
19 mei 2010 om 13:58 #17355834:wors
Gefeliciteerd :thumbup
19 mei 2010 om 15:29 #17355835Danku dank u….Ben er wijs mee…Krijgen we daar iig nooit geen gezeur meer over.
Totale kosten bij de rdw vandaag 116 euro…..53 voor de motor en 63 voor de apk.
19 mei 2010 om 15:38 #17355836netjes man :D
had eigenlijk wel verwacht dat ze zouden miepen over die carbs/inlaat geluid :P:D
19 mei 2010 om 15:42 #17355837Nee, hij vond het juist mooi!
Was ook geen moeilijke man, was ooit al eens bij mij op het werk geweest voor een streekproef….
Alleen was ff tricky met de Co…1e keer aan de kast was co goed maar lambda waarde te hoog. Nadat ie ff een rondje gereden had was lambda ook goed :PVanaaf ff de carbjes weer open schroefen..rijd een beetje vaag telkens met backfires:angel
19 mei 2010 om 16:52 #17355838gefeliciteerd
19 mei 2010 om 17:45 #17355839Proficiat Kerel:D
Wasdanou??? Ga jij je Carbs vervangen, meende ik ergens te lezen???
Niet doen, dat maakte jouw Corsa net ff unieker dan andere c20xe Corsa’s!!!
Zekers zal ‘t zuipen……maar dat geluid ga je echt wel missen!!!
En ‘t is toch nie je Daily???
Ha ha, wat je ook doet, je doet ‘t toch goed, enné…..Respect voor jouw Carb. project;)Mvg TetSuo…..ik denk dat vele met mij met sm8 wachten op ‘n filmpje met OPEN Carbs
19 mei 2010 om 18:05 #17355840mooi man!! gefeliciteerd!
ben je al dronken?? :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.