Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B- C20XE R1 Carb’d – FILMPJE DAF2011!!-
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 maart 2010 om 21:09 #17355716
@ dpt liet ie me die pinnen zien voor door radiateur…met rubbertjes en en klemmetje.
Ging prima zei die.
Ik zie verder geen betere optie.
Koelblok heeft aan boven en oderkant geen dingen waar ik hem op vast kan zetten.30 maart 2010 om 05:21 #17355717ik heb ook al een radiateur gezien die door die pinnen totaal gesloopt is..
Ik had zelf ding vastgezet met de stalen beugels op een aantal orginele plekken van de radiatuer…30 maart 2010 om 09:01 #17355718Hey Kerel,
heb je al ‘n filmpje, met sound, van ‘t blokje in je Corsa?
Ben echt benieuwd hoe die soundtrack van die R1 Carbs klinkt:PGreetzz en Respect 2 ya Project, TetSuo
30 maart 2010 om 10:42 #17355719Ik wil eerst mn koelsysteem in orde hebben (tankje en 1 apparte slang nog maken…)
Hij wil al niet meer starten. Had er 12 liter euro 98 in gegooid. Of de tank is nu al leeg…of hij kan zo diep niet meer aanzuigen (dat er een bodempje benz. in zit)…..ik gok het 2e…anders zuipt ie me straks straatarm:o
Filmpje komt er dan wel hoor :P
30 maart 2010 om 10:57 #17355720Ik kan me voorstellen dat door de pinnen een radiateur naar een tijdje doorslijt. Het blijft nooit vast zitten, wel op ze plek maar niet trillingsvrij. Hij gaat hangen op je koelbuisjes en slijt na een tijdje door. De beste manier is met beugels en dan op de orginele manier vast zetten zoals corsaboy omschrijft.
Bij normale auto’s slijt de intercooler ook door de radiateur heen door trillingen.
30 maart 2010 om 15:53 #17355721Ik verzin wel wat. Vanaaf weer ff naar Dpt :D
ook ff bij de hayabusha swift (:o) kwijlen:vertag30 maart 2010 om 16:11 #17355722gewoon met die metalen beugels, zo zit die bij me A ook.
metalen beugel stripjes naar t ori bevestigingspunt. werkt perfect.
30 maart 2010 om 19:24 #17355723origineel gepost door Fearless
Moet ook een set spoorverbreders halen, de wielen lopen aan op de schroefset.Is ie al uitgelijnd?
30 maart 2010 om 19:58 #17355724Nee nog niet…dat komt pas zodra ik echt de weg op kan. Komen 5mm verbredertjes op…das nog fatsoenlijk..
Wielen voor staan nu ook te veel onder een hoek naar binnen…..wel stoer…maar te :P
Uitlijnen doe ik zelf via mn werk, bij een bevriend bedrijf:thumbupVanaaf ff @ dpt een mooie Spal koelvin gekocht.
Op de sloop vandaag een klein kvs tankje met houder van een meriva gesloopt (en dat in de baas zn tijd:P)
ennnnn gratis skirts van Wouter:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup Bedankt man! Staat beter als die “air” skirts die ik had liggen en net wat mooier als niks er over:cool:2 april 2010 om 20:51 #17355725Dacht ik dat de tank nu al leeg was.. van een paar keer starten.
Dus weer ff 12 liter 98 getanked………..in de tank geflikkerd….Contact aan…pompje doet prrrrrrrrr…….pompje blijft prrrrrr doen……….maar pompje doet niet benzientje geven.
Dusssssssssss morgen nieuw benzine filter uit het magazijn trekken.:thumbup
Spoorverbredertjes aanwezig…dus nu kan ik alles klaar maken.
Goed weer gevraagd…:vertag
3 april 2010 om 16:03 #17355726Zowww…Kvs aangesloten…..
tank los gehad…..bleek een slang te zijn die dicht geknepen werd.http://www.youtube.com/watch?v=7Foq_dL-ooM
FILMPJEHHH
Het smerige tikken stationair komt van de vacuumvervroeging…..ik dacht dat het een klepstoter was. Gelukkig niet:wors Hebhem nu afgedopt weer.
3 april 2010 om 16:07 #17355727Hij pakt wel lekker op :D
Gaaf man, wanneer maak je een filmpje van vol accelereren ? :angel
3 april 2010 om 16:20 #17355728Als mn Revlimiter er op zit;) kan nu zonder toerenbegrenzing doortrappen.
Maandag goed weer dus alles ff netjes maken…
Enkele slangen zitten niet naar mijn zin, en moet nog wat draden doen.Eind van de maand denk ik @ mn werk…..tijd zat nog ;)
3 april 2010 om 20:05 #17355729:worsnice sound:wors
(behalve ‘t getik:angel)
Wie van de 2 ben jij?
Klinkt echt racy met die carbs.
Respect voor jouw project, TetSuo3 april 2010 om 20:06 #17355730Met die grijze trui is ik ;)
Maak binnenkor wel een filmpje zonder tik :p ……Ben iig blij dat het niet de klepstoters zijn :D
3 april 2010 om 20:13 #17355731Ja gelukkig maar, zou zonde zijn als ie weer uit elkaar zou moeten.
Verheug mij al op ‘t volgende filmpje (lees soundtrack) van de “No Show, All Go” Corsa.
Vele veilige km’s gewenst, TetSuo4 april 2010 om 19:52 #17355732Volgende film worden inside beelden…rijdend :P
Morgen weer ff flink aan de gang, vadaag was geen doen. Telkens regen:thumbdown
5 april 2010 om 18:24 #17355733Vandaag weer genoeg gedaan. Ben een complete lijst aan het afwerken.
O.a vandaag gedaan,
Revlimiter aangesloten, trekstangen/stabstang gemonteerd, spoorverbreders, veerpoten verzetten, draadboom aanpassen, dashboard klokjes aangesoten (moet nog in de motorruimte en kabel plaatsen)Iig heel wat van mn to-do-list afgewerkt.
Nu nog een bult kleine rotdingen:vertagKom ik dr ook nog achter dat cilinder 2 geen brandstof krijgt, denk dat de vlotter in de carburateur vast zit..het sroeit er aan de luchtinlaatkant weer uit…
Binnenkort maar ff de randen bijrollen, dit komt niet goed zo.
5 april 2010 om 18:30 #17355734Wat klinkt dat fijn zeg!:wub Het einde komt in zicht met gemak!
8 april 2010 om 20:20 #17355735Jeeejjj hij loopt weer fris, waar een tik van een hamer al niet goed voor is.
Een paar klopjes van de hamer tegen het vlotterbakje en hij kwam weer vrij.:angelGelijk maar even mn zelfbouw oilcatchtank een plaatsje gegeven, daar moet nog een slang op komen,
en voor het dunnere pijpje zoek ik nog een nette afdichting (had ik liever dicht gelast voor het coaten)
En voor het corsa-c/meriva kvs tankje zoek ik ook nog een afdchting….er zit 1 retourtuitje op waar ik geen gebruik van maak…..
Ideeen zijn welkom ;)Let niet op de veerpootbrug…dit is even een tijdelijke oplossing. Ik wil een nieuwe pijp buigen voor het kleppendeksel langs….
De plaat over het interieurfilter ga moet nog worden gespoten :P…er zit een powerfilter voor een scooter op om toch wat lucht in de auto te krijgen. Hiervoor zoek ik nog een groter filter, dan pas ik de plaat weer aan.
Als ik deze foto zo bekijk valt het kwa draden rotzooi mee :D
Van het weekend ff mn zelfbouw uitroller afbouwen, dan kan ik lekker de randjes rollen :D
9 april 2010 om 10:54 #17355736Ik weet niet of het goed gaat komen met je wegligging zo, aangezien je ik dacht renault wielen hebt met wat voor ET? En spoorverbreders, ik denk niet dat hij zo fijn gaat rijden.
Heb je wel een blower op je voorruit?Blok ziet er goed uit zo met de caberateurs ik ben benieuwd wat hij straks op straat doetking:
9 april 2010 om 18:03 #17355737Ander setje wielen monteren ;)
Verders een mooi project :thumbup9 april 2010 om 18:45 #17355738Het zijn wielen et 35…..dus met een spoorverbredertje van 5mm zit je op et 30..
Ze komen dan wel onder een renault vandaan, maar zijn gewoon “universele” wielen…
Auto moet nog uitgelijnt worden. Sporing klopt nu van geen kant…staan nu extreem in V vorm (op de foto van voor zie je goed dat ze heel breed staan, dit word straks met uitlijnen wel minder)
Andere wielen haalt toch niets uit, een etwaarde dichter bij origineel kom dus al niet goed he…..(dicht op schroefset) Ik vermoed dat ik zelfs geen stalen velg monteren kan, ga ik morgen ook nog ff proberen (ivbm winterwielen setje)Blower heb ik…..de kachelunit zit er gewoon in.
Ik kwam alleen niet fatsoenlijk weg met de bak voor het interieurfilter. en omdat het schutbord weg is kon je daar ook al geen kap overheen plaatsen om de boel watervrij te houden.
Daarom nu ff een powerfilter met kap….9 april 2010 om 19:29 #17355739Okee, maar ik bedoel als hij uitgelijnd is er alles staat goed kan hij door de wielen niet goed rijden zoeken, na een bocht komen je wielen niet terug dat sport dingen fuseekogels hebben wat meer te lijden. Maarja ik snap dat je dit eerst moet testen.
9 april 2010 om 19:33 #17355740jah okee…maar stel…je pakt een velg met et30………..komt dan op het zelfde neer als wat ik nu heb ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.