Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B- C20XE R1 Carb’d – FILMPJE DAF2011!!-
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 maart 2010 om 20:03 #17355666
Ergens aankomend maand met groene borden richting de garage :P
19 maart 2010 om 20:05 #17355667zal zondag wel eens rondje wezep doen met de kleine jongen.
misschien zie ik m dan nog werl :o20 maart 2010 om 17:39 #17355668Hijs weer thuis…..
Het ding doet 170 pk en 202nm……….
De uitdraaien komen allemaal nog.
Er is meer uit te krijgen weet ik zeker, maar dr is zoveel te prutsen aan de carbjes…en ik heb alleen maar een setje extra hoofdsproeiers….we hebben veel geprobeerd, naarmate de luchtvochtigheid minder werd werden de resultaten ook minder.
voorlopig ben ik tevreden, eerst maar is rijden en later een keer banken enverder kijken.
ik heb ook weeeer een lekke keerring, dit keer de nieuwe (org opel) keerring achter het vliegwiel………:mad:
Filmpje…uitlaat werd bij deze run toch lekker warm…king:
20 maart 2010 om 17:47 #17355669lekker!
prestaties vallen mij iets tegen eerlijk gezegt…. moet meer uit te persen zijn!!! :D
20 maart 2010 om 17:54 #17355670Vind ik ook, maar eerst inbouwen en rijden…kijken of dat wat is.
Later weer banken….
Zal die ene van Miruni wel worden;)20 maart 2010 om 18:53 #17355671origineel gepost door Fearless
Het is in Paasloo…ongeveer een uur rijden.
Kan de weg nu dromen helaas :PDat is jammer… Ik woon 5 min vanaf paaslo, had je de pomp zo mee kunnen nemen :(
20 maart 2010 om 19:26 #17355672Idd, eerst maar ff genieten en dan verder.
170 is idd een beetje mager denk ik. Komt vast goed.
Geluid zal iig wel lekker zijnFilm werkt trouwens niet
20 maart 2010 om 19:40 #17355673mooi rood spruitstukje.
maar inderdaad, eerst eens rijden
daarna meeeeeeeer power:jerry:jerry:jerry
20 maart 2010 om 19:53 #17355674origineel gepost door Knoxville1
origineel gepost door Fearless
Het is in Paasloo…ongeveer een uur rijden.
Kan de weg nu dromen helaas :PDat is jammer… Ik woon 5 min vanaf paaslo, had je de pomp zo mee kunnen nemen :(
Ik heb eventueel ook nog voor jou een telefonnummr van de Crossers bij Witte Paarden…die hebben nog zat onderdelen over!
Als ik dat geweten had….:P20 maart 2010 om 19:57 #17355675origineel gepost door Van het Ende Customs
Idd, eerst maar ff genieten en dan verder.
170 is idd een beetje mager denk ik. Komt vast goed.
Geluid zal iig wel lekker zijnFilm werkt trouwens niet
Nu doet ie het wel :P….Onbelast was nog bruter. Knappen en vlammen uit de pijp:thumbup
Hoop dat ze het op een rollenbank en met de juist persoon die verstand heeft van motorcarbs…..er toch meer uit weten te krijgen:D
21 maart 2010 om 14:10 #17355676jeeeejjj eindelijk mn remleidingen naar de pomp netjes :D
Heb de abs weggehaald, dus de leidingen moesten ingekort.
Motorruimte is nu klaar voor de Xe….Aankomende week een nieuwe keerring halen voor achter het vliegwiel. Dit keer een Victor Reinz want ik vind het niet normaal dat een nieuwe Opel keerring gelijk al kapot is. Slecht spul!
Hoop volgend weekend de motor in te kunnen bouwen, duimen voor goed weerking:
Dan moet ik alleen nog verzinnen hoe ik het kvs-reservoir ga maken..en wat voor tankje het moet worden.En moet niet vergeten om bij Dpt een Revlimiter te halen..:jerry
21 maart 2010 om 14:37 #17355677ik vind het helemaal geen beroerde score..
Gewoon netjes 170 pk aan de krukas. Nix mis mee toch..Weet je wat het vaak is. mensen verwachten heel veel pk’s bij het tunen..
Het moet wel realistisch blijven…Ik denk dat je prijs / pk verhouding gewoon redelijk is…
Tuurlijk wil je altijd 10-20 pk meer.. maar ga nu maar eerst lekker rijden met dat ding.
staat nu al een tijdje stil..heb je veel meer aan, dan nu al die laatste streef pk’s te hebben :D
21 maart 2010 om 16:56 #17355678origineel gepost door Fearless
origineel gepost door Knoxville1
origineel gepost door Fearless
Het is in Paasloo…ongeveer een uur rijden.
Kan de weg nu dromen helaas :PDat is jammer… Ik woon 5 min vanaf paaslo, had je de pomp zo mee kunnen nemen :(
Ik heb eventueel ook nog voor jou een telefonnummr van de Crossers bij Witte Paarden…die hebben nog zat onderdelen over!
Als ik dat geweten had….:PDie jongens ken ik wel.. Maar jij had zo’n mooie schoongemaakte met keering en pakking… dus in 1 keer klaar
21 maart 2010 om 17:26 #17355679Ik vind het ook niet beroerd het blok is voor de rest standaard toch? Alleen ik denk niet dat de keerring slecht spul is. Het is een grote keerring als je die verkeerd verwijderd beschadig je de krukas of blok. Als je hem niet goed monteerd of de ring schiet los van de keerring zal hij zeker lekken. Een nieuwe keerring gaat niet zomaar weer lekken zal aan het monteren gelegen hebben.
Wanneer gaat het blok erin?
21 maart 2010 om 18:04 #17355680Nokkenassen en carbs…
keerring laat het rubber van los …van het metaal van het ding
Demontage oude keerring gedaan dmv de parker methode…daarbij is er niets beschadigd.
Montage dmv een grote nylon ring tegen de keerring en voorzichtig met de hamer de keerring er recht intikken.Dat die van de oliepomp gaat lekken snap ik wel, die is toen ook niet vervangnen omdat ik thuis de krukasbout niet los kreeg (geen luchtsleutel)
Ik twijfel ook aan de olie…vermoedelijk is de 5w40 toch wat te dun….
Volgende week gaat ie er in, als het goed weer is.
21 maart 2010 om 18:11 #17355681Vind het zeker geen slechte waardes hoor! Wat had je dan verwacht? Er zal vast nog wel wat meer uit te halen zijn maar das latere zorg!
21 maart 2010 om 18:18 #17355682ik had dit wel verwacht hoor….in engeland praten ze over 180….dat zou alleen carbjes zijn. Verder nix.
Ja dat geloofde ik dus niet.Maar er is gewoon meer uit te krijgen, op de grafieken blijft de lijn van het vermogen gewoon rechttoe rechtaan stijgen……
Alleen boven in toeren begint dan de boel te arm te draaien.
Niet safe dus..Ik ben op zoek naar afstel spullen voor de carbs….gasnaalden en flowjets..
22 maart 2010 om 15:42 #17355683Dan idd beter safe als straks motorschade door arm mengsel.
30pk door carb’s is cker optimistisch, lijkt mij.Eerst maar eens rijden en dan rustig zoeken naar de laatste peekaatjes
23 maart 2010 om 20:46 #17355684Eerst rijden idd…:D
Zo loopt het niet slecht iig :DVandaag blok afgebouwd…moet nog ff 10 bouten halen en dan mag ie er zaterdag in.
Alles is aanwezig, alleen nog prutsen met de waterslangen….:D23 maart 2010 om 20:56 #17355685origineel gepost door Fearless
Eerst rijden idd…:D
Zo loopt het niet slecht iig :DVandaag blok afgebouwd…moet nog ff 10 bouten halen en dan mag ie er zaterdag in.
Alles is aanwezig, alleen nog prutsen met de waterslangen….:DEn dan maar hopen dat de nieuwe nieuwe keerring het beter uit gaat houden :)
23 maart 2010 om 22:48 #17355686ik wil er niet over nadenken!
Als dat kreng straks weer lekt kan alles weer uitelkaar….
Ik dacht dat renault en peugeuts vieze olielekkende motortjes had….Maar de opelblokjes kunnen er ook wat van :p
24 maart 2010 om 09:06 #17355687ho ho ho ho
:wtf24 maart 2010 om 11:33 #17355688Vloeibare pakking ftw.:P
Zonder kan zon ding nooit fatsoenlijk dicht zijn…..Ik doe het niet meer zonder. Ben het telkens demonteren van de zooi door een olielekje wel zo zat26 maart 2010 om 16:57 #17355689Van het weekend blokje inbouwen:afro
Heb mezelf ook nog een Revlimiter gekocht @ Dpt inclusief launchcontrol:angel
Nog wat fototjes….
Revlimiter en flex stukje voor de voorpijp…..
Ruimte over bij de carbjes voor de dynamo:
Heb een oude kadett c dynamo steun verbouwd/verlast zodat ik mn dynamo daarop kan stellen….werkt goedking:
26 maart 2010 om 17:01 #17355690nice nice!
die flexibel stuk, wat voor 1 is dat? heeft die aan de binnenkant ook gevlochten?
zoja…. niet monteren! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.