Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B- C20XE R1 Carb’d – FILMPJE DAF2011!!-
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 maart 2010 om 20:39 #17355641
klinkt nu al goed, ben benieuwd hoe die brult bij vol vermogen:thumbup
succes
13 maart 2010 om 20:45 #17355642Stationair klonk het nergens naar, maar bij 2500/3000 toeren…..oehhhhh lekker!
Ergens an het eind van het filmpje staat ie te draaien op wat hogere toeren.Mn “nieuwe” oliepomp heb ik klaar gemaakt, schoon en fris.
Ding heeft ook nog de oliekoeleradapter er op, deze laat ik denk ik er op zitten, kan ik later er nog een oliekoeler opzetten. Mocht dat noodzakelijk worden met circuit rijden. Als dat gewoon zonder goed gaat haal ik hem er tussen uit :D13 maart 2010 om 23:13 #17355643Gaaf hoor!!!
Klinkt als muziek in de oren
Goed bezig!!! :thumbupSucces verder met de inbouw, maar dat komt vast en zeker goed
14 maart 2010 om 10:55 #17355644Klinkt goed! Jammer dat je wat tegenslagen hebt, maar komt wel goed toch? :thumbup
14 maart 2010 om 11:10 #17355645Gewoon aansluiten die oliekoeler, alle extra veiligheid is alleen maar beter.
14 maart 2010 om 12:14 #17355646origineel gepost door 2e-c14nz
Klinkt goed! Jammer dat je wat tegenslagen hebt, maar komt wel goed toch? :thumbupTuurlijk wel:D Nieuwe pompje ziet er goed uit en ben blij dt ik m goedkoop kon krijgen.
Oliekoeler ga ik nog eens voor neuzen….Wil is zien of ik de leidingen door de chassisbalk kan trekken.
Heb ook nog geen oliekoeler aangeschaft…dus ik zie wel wat ik tegen kom.
1e idee was gewoon zonder, maar nu dat ding op de “nieuwe” pomp er nog op zit…..ben ik daar over aan het twijfelenMorgen met spoed onderdelen regelen voor dinsdagaaf….:o
14 maart 2010 om 12:55 #17355647ik zou de oliekoeler wel monteren.
maar als je er nu nog geen op wil zetten, haal dan die adapter eraf… anders spuit je olie er daarnatuurlijk uit.
of je moet het doorlussen.
En kijk even goed welke adapter het is!!
er zijn 2 soorten, die van kadett, en die van astra/calibra/vectra
van de kadett werkt met wartels, en daar moet je dus een bijbehorende koeler bij hebben(persoonlijk gooi ik die dingen altijd weg)
kun je herkennen dat de gaten dicht bij elkaar zitten, en de draad taps loopt.en die van de astra/cali/vectra werk met banjobouten, vele malen fijner
14 maart 2010 om 14:11 #17355648Hier heb ik 2 gaten bij elkaar, daar zitten nu bouten in gedraait..
Ik kan toch gewoon leidingen op maat maken met een mooie oliekoeler van bijv Mocal oid……
Edit: binnenkort moet ik naar Dpt voor een Revlimiter, hij heeft ook oliekoelers liggen, wat is voor mij aan te raden?
Wil max 150 uitgeven voor een nieuwe.15 maart 2010 om 16:55 #17355649De “nieuwe” pomp.
Weet iemand het type schroefdraad in dat apparaat?
Dan haal ik alvast aansluitnippels16 maart 2010 om 22:22 #17355650Wat een gekutklooi……
Ikke vol goeie moed de “nieuwe” pomp monteren. Alles prima, tot ik de achterplaat van de distributie dr op wil zetten……
Past nie……Ik goed kijken naar de gesneuvelde…….
Kom ik er gewoon achter dat daar ook nog verschil in zit………oud en nieuw type…zoiezo heeft het oude type geen steuntje voor de spanrol..
GRRRRRRRRRR!Nu heb ik een heule nieuwe pomp klaar liggen, dit keer wel de goeie….
Gedonder zeg, bah
16 maart 2010 om 22:26 #17355651klopt, nieuw naar oud kan wel, andersom helaas niet
16 maart 2010 om 22:39 #17355652:swear
16 maart 2010 om 22:44 #17355653Echt k*t…ik was blij dat die gast daar uit de buur een pomp had…totaal niet bij nagedacht dat er verschil in zat:)
Maarja…nu een gloedje nieuwe, morgen monteren….en zaterdag waarchijnlijk afgesteld en al.
Tis een beetje lastig allemaal…mn motortje staat nu een uur rijden verder op, dat maakt het allemaal wa moeilijker…en zit ook met mn eigen werk…en die man met zijn werk…dus het kan alleen saafs..
Hoop dt het nu wel weer goed gaat :P
1 lullig keerrinkje…zon drama :P17 maart 2010 om 17:29 #17355654pfff maar is wel een mooi pompje.. :D
17 maart 2010 om 17:39 #17355655Yes yes:D
Vandaag kon ik mooi vrij nemen van het werk.
De nieuwe pomp is dus een Xev pomp, zelfde als een nieuw type pomp.
De keerring gebruiken van de XE….
en rekening houden met de carterpan schroefdraadjes…das bij de Xev pomp m8.
Dus pakking uitboren en de carterpan.De boel staat weer in elkaar:D
Wil voolopig geen drama meer meemaken……eerst flink weekend vieren! (:sweartispaswoensdag!)
17 maart 2010 om 17:57 #17355656kijk aan.
scheelt alweer..
wanneer gaan ze weer verder met afstellen??17 maart 2010 om 18:03 #17355657Vanaaf/morgen/vrijdag/zaterdag…krijg nog een belletje.
Hoe ie nu stond was die wat te rijk…17 maart 2010 om 21:15 #17355658nice! komt helemaal goed
17 maart 2010 om 21:23 #17355659net werk hoor:thumbup, altijd vervelende dingen die krukaskeerringen op de oliepomp:o
bij die motorafsteller kan je daar ook terecht als het blokkie al in de auto zit? want mijn XEtje op webers is ook nog niet helemaal jopper afgesteld, en wil graag die slapende PKtjes er ook uit halen:P
17 maart 2010 om 21:31 #17355660Bedankt man, soms zit het mee, en soms zit het tegen he.
mmmmmm zal mischien wel kunnen om even langs te gaan, maar deze test de motoren echt los van de auto.
Zn kameraad heeft wel een garagebedrijf met een testbank, hun zijn daar meer in de chiptuning.
Vaak wordt dan deze persoon erbij gehaald om daar alles klaar te maken.18 maart 2010 om 06:00 #17355661waar in frieslan is dat ook alweer?
18 maart 2010 om 11:13 #17355662Het is in Paasloo…ongeveer een uur rijden.
Kan de weg nu dromen helaas :P18 maart 2010 om 18:53 #17355663origineel gepost door Fearless
Het is in Paasloo…ongeveer een uur rijden.
Kan de weg nu dromen helaas :PDat is idd niet goed als je de weg weet zonder vaginatie
19 maart 2010 om 19:23 #17355664“vaginatie voor de k*twegen”:jerry
Morgen weeeeerrrrr heen…dit keer om m mee te nemen als alles gaat zoals het hoort.:thumbup
19 maart 2010 om 19:59 #17355665Mooi, hou ons op de hoogte!
Wanneer hoor ikk m door WEZEP knalluh? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.