Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B- C20XE R1 Carb’d – FILMPJE DAF2011!!-
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 december 2009 om 11:56 #17355539
ziet er goed uit:thumbup
29 december 2009 om 18:52 #17355540HIJ IS BINNEN!!!!!
29 december 2009 om 21:14 #17355541Alsof het zo uit de fabriek gekomen is…:thumbup
Erg leuk om te zien in ieder geval. carbs zijn niet mijn ding maar het geluid laat mij altijd weer glimlachen.:afro
7 februari 2010 om 17:26 #17355544Kleine update:
24 mei is er weer duitse autosportfestival op het Circuit van Assen.
Ik heb mn inschrijvingsmailtje al opgestuurd, hoop dat ik wordt uitgekozen.Maar de auto is nog niet klaar dus ik moet flink aan het werk!
Helaas valt het weer tegen, en ik moet dit gewoon buiten doen. Dus hopen op fatsoenlijk weer.Ik heb vandaag al wel samen met Jeremy de f16 bak schoongemaakt en gespoten :P:P…Hijs PIKZWART JONGEUH :jerry
De inlaat ligt bij iemand die dr even tuitjes oplast voor mn Carbtune Synchromemeter….
Binnenkort dus de bak achter het motortje in de schuur, dan de motorruimte ff netjes maken en remmen aansluiten.
Hoop dat alles mee zit, en dat ie voor de 24e van Mei fatsoenlijk klaar staat!
7 februari 2010 om 18:47 #17355545Dat ziet er erg netjes uit! Ze weten daar in ieder geval wel hoe ze met een las apparaat om moeten gaan :thumbup :kewlpics
7 februari 2010 om 20:20 #17355546De Stealth f16 king:
Aankomende week dr achter plakken denk ik.
7 februari 2010 om 20:46 #17355547:thumbup
binnenkort maar ff live checkuh, toch Danny?
7 februari 2010 om 21:21 #17355548Komt goed man :cool:
7 februari 2010 om 22:16 #17355549echt net werk respect er voor ben benieuwt watje gaat doen mijn eerste sprint is 20 februari al :P
7 februari 2010 om 22:55 #17355550Ik heb me aangemeld voor het circuit rijden, niet de sprints :P
Dat komt nog wel een keertje..8 februari 2010 om 21:34 #17355551Ik vind het spruitstuk zelf erg netjes gemaakt, maar de inlaatkanalen komen zo NIET overeen met de inlaatpoorten in de kop. Ik snap niet dat niemand daar nog niets over heeft gezegd dit is toch nog wel het opel-forum?
8 februari 2010 om 22:09 #17355552Het klopt wel redelijk hoor, tuurlijk kan ik de kop aanpasse zodat de boel mooi overloopt in elkaar, daar heb ik nu geen zin meer in. Blok is inelkaar en om nu nog te gaan lopen vijlen is ook een beetje lomp.
Op de foto waar je de poorten in kijkt, moet je ook nog ff rekening houden dat de buitenste 2 inlaatdelen onder een andere hoek staan dan de binnenste….Daar lijk het zoiezo al fout over te lopen.
In het echt valt het allemaal wel mee, maar ik geef je gelijk…het kan een stukje netter;)Dan dr bij, check eens op migweb hoeveel lui er rondrijden met een std xe op carbs en dit spruitstuk…Loopt gigantisch!
9 februari 2010 om 11:44 #17355553Ik geloof best dat dit als de ziekte gaat lopen en een heel bruut geluid gaat maken, als je gaat vrijrijden kom ik je zeker tegen.
Als je optimaal vermogen eruit wil halen en een perfecte luchtstroom zou je idd je kop moeten aanpassen of je dat wel of niet doen, het is jou blok. Ik ben benieuwd naar het resultaat!!9 februari 2010 om 16:45 #17355554Ik ga voorlopig niet meer vijlen iig, lijkt me niet fris omdat nu nog te doen. Mischien met de stofzuiger er naast en dan uitvijlen of iets..
Kan altijd nog, voorlopig iig niet :Pk zoek nog een betaalbaar bedrijf die mn nokkenassen optimaal stellen kan en eventueel de carbjes. Zoals ik ze nu klaar heb liggen moet ie willenlopen. Heb een speciale boor aangeschaft om de sproeiers uit te boren tot 1.85mm Schijnt al redelijk goed te zijn op de Xe…
Freddy Cane lijkt me wel wat. Maar niet echt in de buurt helaas.
9 februari 2010 om 16:45 #17355555origineel gepost door Corsa16V
Ik vind het spruitstuk zelf erg netjes gemaakt, maar de inlaatkanalen komen zo NIET overeen met de inlaatpoorten in de kop. Ik snap niet dat niemand daar nog niets over heeft gezegd dit is toch nog wel het opel-forum?:jerry
Niet iedereen rijdt C20XE of C20LET.
Of is bekend met de opbouw van deze motoren.
:angel
Maar je hebt misschien wel een punt.
iig wel scherp door je gezien, Ruben!-offtopic
9 februari 2010 om 16:48 #17355556Ik had het ook al wel gezien, maar er word al genoeg afgezeken op het forum, dus ik hield me stil :P
9 februari 2010 om 17:01 #17355557Zojuist ff een tuningsbedrijfje gebeld die voornamelijk chiptuning doet.
Hij had liever dat ik met mn blokje in de motortestbank ging afstellen.
Heb een telefoonnummer van hem gekregen van iemand in Friesland….
Dan was het in hangen en gaan, verder nie meer op een testbank oid.Moet ik morgen maar even achter aanbellen,
Door de reactie over de kop/inlaat begin ik toch sterk te twijfelen om de boel ff netjes door te trekken…
Denk maar ff met de stofzuiger dr naast…….Denn gaat de schuur in, toch maar is ff doen denk ik.
9 februari 2010 om 17:59 #17355558origineel gepost door Van het Ende Customs
origineel gepost door Corsa16V
Ik vind het spruitstuk zelf erg netjes gemaakt, maar de inlaatkanalen komen zo NIET overeen met de inlaatpoorten in de kop. Ik snap niet dat niemand daar nog niets over heeft gezegd dit is toch nog wel het opel-forum?:jerry
Niet iedereen rijdt C20XE of C20LET.
Of is bekend met de opbouw van deze motoren.
:angel
Maar je hebt misschien wel een punt.
iig wel scherp door je gezien, Ruben!-offtopic
Ik ben niet altijd even scherp hoor:P
Ik heb trouwens alleen c20xe’s geen LET.
Ik weet dat het zeker beter gaat lopen als je inlaat overeenkomt met de inlaatpoorten in je kop. Het gaat er niet om dat de buitenste buizen een bocht in zit maar de opstaande vlakken van de kop. Daar botst de lucht als het ware tegenaan en dat heeft invloed op je luchtstroom.En als je het nu nog wil doen en je wil je kop er niet vanaf halen. Haal je kleppendeksel eraf, D.riem los, nokkenassen eruit en je kleppen zijn dicht. Anders zou ik er echt niet aan beginnen want er is altijd een klep die openstaat en als slijpsel in je blok komt, kan het aluminium zijn komt het niet goed.
Freddy Cane tever weg? Alles binnen NL is niet ver hahaha we zijn verwend door dit kleine land waar je binnen 3,5 uur doorheen reist.
9 februari 2010 om 18:16 #17355559Morgen mn spruitje op halen bij de lasser, dan kan ik m aftekenen op de kop.
Weeeeeeer die nokkenassen er uit :(:(….en al die boutjes in het kleppendeksel…zucht….krijg nu al een lamme hand :P
Ik ga het doen ook, dan ben ik dr zlf ook tevreden over, toen zat ik namelijk al wel te twijfelen….
Morgen gelijk die motorbloktestbank vent bellen.
Lijkt me wel wat, op een bank laten afstelen en dan zo inlepelen en klaar is denniej…10 februari 2010 om 16:30 #17355560K*T…
Lasser belde net, het spruitstuk kan die niet fatsoenlijk lassen.
Ik wil op elke inlaatbuis een klein pijpje hebben om daarop mijn Carbtune meter aan te kunnen sluiten, das dan weer om de gaskleppen synchroom te stellen.
Dit materiaal was weer anders dan wat ie heeft en wat voor spul het precies is kan die me niet vertellen..
Wel jammer, maar nog geen ramp.
10 februari 2010 om 17:05 #17355561Ook nog ff die tuner gebeld voor het motor afstellen.
Hij dacht dat ie een dag bezig was met het afstellen van de carbjes, das 400 euro.
Plus dat ie ooknog met de nokkenassenstellen moet, wat ook veel werk is voor hem.Nou weet ik wel dat goed afstellen flink werk is..maar zoveel werk is het afstellen van de nokkesassen toch niet?
Ik maak mn motor iig klaar voor een eventuele start, mischien dat iemand nog een mooi adresje voor me heeft? Lijk mij iig wel mooi dat de motor los van de auto wordt afgesteld.10 februari 2010 om 17:14 #17355562Originally posted by Fearless
Ook nog ff die tuner gebeld voor het motor afstellen.Hij dacht dat ie een dag bezig was met het afstellen van de carbjes, das 400 euro.
Plus dat ie ooknog met de nokkenassenstellen moet, wat ook veel werk is voor hem.Nou weet ik wel dat goed afstellen flink werk is..maar zoveel werk is het afstellen van de nokkesassen toch niet?
Ik maak mn motor iig klaar voor een eventuele start, mischien dat iemand nog een mooi adresje voor me heeft? Lijk mij iig wel mooi dat de motor los van de auto wordt afgesteld.doe er ietsjes bij en je kunt bij freddy terecht…
10 februari 2010 om 17:19 #17355563Heb m al gemaild om te vragen of die dat ook los van de auto kan..
10 februari 2010 om 20:07 #17355564origineel gepost door Fearless
K*T…Lasser belde net, het spruitstuk kan die niet fatsoenlijk lassen.
Ik wil op elke inlaatbuis een klein pijpje hebben om daarop mijn Carbtune meter aan te kunnen sluiten, das dan weer om de gaskleppen synchroom te stellen.
Dit materiaal was weer anders dan wat ie heeft en wat voor spul het precies is kan die me niet vertellen..
Wel jammer, maar nog geen ramp.
Das wel balen :(
:hmmz Kun je niet een gaatje boren, draad tappen en nippels indraaien.
Net zoals wij nippels monteren voor vacuum en injectoren.
Wat voor doorlaat moeten die pijpjes hebben, wellicht dat ik wel nippels voor je hebt. :)10 februari 2010 om 21:58 #17355565Ola!
Die lasser heeft er na een half uur 1 mooie nippel opgekregen, tis niet lelijk ofzo.
Die nippel ga ik mischien gebruiken voor vacuum vervroeging, mocht dat beter lopen….Ik heb ook plastic nippels, maar dat wou ik er niet indraaien omdat ie dan wat uitsteekt binnenin de buis.
Nippels hoeven r niet perce op, voor het synchroom stellen bestaan er ook enkele klokjes die je achter in je carb steekt..
Alleen mijn carbtune is gewoon veel mooier om mee te werken, dan pak je voor alle 4 de inlaatdelen de meting.
4 slangetjes en 4 kolommen….ideaal.
Die laat ik dus lekker ongebruikt in de kast liggen, die komt vast ooit wel eens pas pas op een motorfiets of een ander project.Vanavond met frisse tegenzin (:jerry:) het blokje weer uitelkaar gehaald om zo de inlaatpoorten bij te werken.
poort van cilinder 1 is bijna naar mijn zin, dr zit wel weer een paar uur vijlen/dremelen en schuren straks in. Maar dan is het ook perfect, mischien pak ik dr weer een pktje meer mee :P:PHier wat fotos
Bijna goed,
1 std poort, ja dat scheelt wel wat
links std. rechts bijgewerkt:
Deze maand maak ik het blok zoveer af dat ie weg kan naar een tuner.
Denk begin volgende maand het blok laten afstellen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.