Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B- C20XE R1 Carb’d – FILMPJE DAF2011!!-
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 februari 2009 om 17:35 #17355389
kun je niet naar een ander toe?
dit duurt wel heel erg lang, schiet niet op zo18 februari 2009 om 17:39 #17355390Als ik maar een flens heb…..die jongen had beloofd om het te lassen.
Ben gister nog even bij hem aan het werk geweest savonds….gigadruk. Hij importeert autos uit amerika…dingen moeten omgebouwd worden enz enz…
Daar is ie wel ff zoet mee.
Dus ik denk dat ik maar ff bij mn werk in de buurt langs iemand ga.
Ben allang blij dat ik iig de uitlaat kan afbouwen :P18 februari 2009 om 20:22 #17355391:wors
bedankt
18 februari 2009 om 20:24 #17355392:angel
21 februari 2009 om 16:23 #17355393Spruitje gelast:D:D
Helaas weer verbrande oogleden aan overgehouden en een rooie kop :angelHeb de flens vanbuiten en binnen gelast.
Moet alleen nog ff de frees door de flens halen dan kan ie er weer onderking:Had een 16v spruitstuk, helaas was deze flink ingedeukt in het midden. Dus heb ik het oude spruitstuk van de 1800 deels gebruikt. Doordat ik zelf een uitlaatsysteem gemaakt heb kwam alles niet mooi uit.
Heb het dus maar een beetje appart opgelost :afro
Ff passen om te checken of de boel niet kromgetrokken is met lassen….past prima:D
Ook maar even de kentekenplaathouder geplaast aangezien ik eindelijk die beugel weer terugvond:P
Moet m nog wel ff netter rechthangen.
Uitlaat heat wrap erom heen……..WAT EEN POKKEWERK!
Ding is volledig ingepakt, nergens een stukje kaal.
21 februari 2009 om 16:27 #17355394en en wat is t geluidje? :wors :P
21 februari 2009 om 16:48 #17355395Ik wou dat ik het geluid alvast kon horen…maar dat gaat moeilijk zonder inlaat aan de motor :P:P
28 februari 2009 om 17:33 #17355396Spruitje er weer op….wou verder met de stuurbekrachtiging en koelslangen…maar kwam er niet meer uit :P
Wel de motorkap en zijschermen uitgelijnt samen met een vent die er verstand van heeft (werkt bij schadebedrijf)
De motorkap zit nu wel lekker op het front :D:D ben daar iig zeer blij mee.Wat nog te doen:
Inlaatje :jerry
Radiateur, fan en slangen
wielkastrandjes verder uitrollen
wielkastrandjes en bumpers monteren
Bestuurderstoel in hoogte verstelbaar maken
Kachelhuis mist nog een stang/kabel
dashboard er in met alle noodzakelijke stekkers/draden
nieuwe voorruit laten plaatsen
Schakelmechanisme stellen
ruitenwisser maken (dtm wisser)
Koppelingskabel
gaskabel
Verlichting hier en daar aansluiten (mis nog wat fittingen)
stuurbekrachtiging afbouwen (leidingen)
Dynamo er op (ff kijken hoe het uit komt met de inlaat, anders verhuist ie naar voren)
Benzine, carbjes dr op……ennn dan?!?!?
STARTEN?!?!?!
:jerryZal vast nog wel wat meer te doen zijn, maar kan dr zo niet op komen.
28 februari 2009 om 17:41 #17355397gaat lekker zo..
Nog ff volhouden dennie, en dan lekker genieten…28 februari 2009 om 17:46 #17355398Heb er wel schik van om mee te rijden.
Ben nu met allerlei kleine rot dingen bezig…zit nooit echt mee..
.Hier komt het niet uit, daar mist wat ..dit en dat aanpassen enz enz
Dat valt allemaal tegen….maarja als het klaar is:P:P:P
Ben benieuwd wat die doet op carbjes en die 2 liter seh nokkenasben ook nog niet verder met de 16v….begin ik pas aan als dit ding loopt:afro
28 februari 2009 om 17:46 #17355399ziet er goed uit dennie! netjes door gaan zo
hoeveel meter hitte tape is er op t spruitstuk gegaan? ik heb hier nog 25meter liggen……
28 februari 2009 om 17:50 #17355400Ik had 2 rollen van…………meter..
Ik heb een ernstig slecht geheugen:jerryIk had ze iig van een man op marktplaatst…die bood het ook te koop aan op een motorforum…
Denk niet dat je het met 25 meter red. mag je nog wle een 2e rol bij halen
28 februari 2009 om 19:31 #17355401last van korsakoff of corsakoff?? :jerry:jerry
dan nog maar een rolletje er bij scoren misschien
1 maart 2009 om 11:47 #17355402:kewlpics
20 maart 2009 om 16:31 #17355403Goed nieuws:thumbup:D
De inlaatflens is vanavond klaar als alles goed gaat :D
Stond mn Bmw te wassen, toen vond ik dat de Corsa ook wel ff mocht :P
Glimmmmmm (let niet op de stagesjaak ;)):
En ook zo weer dof….ik snap dr niets van!:wtf
:D
20 maart 2009 om 17:30 #17355404AnoniemLid sinds:
1 January 1970:thumbup goedbezig!
21 maart 2009 om 14:43 #17355405Flens gepast, moet 1 gat dichtgelast worden en opnieuw geboord.
En er moet een rand af van een mm of 2 a 3. Omdat ie nu net op het onderblok staat. Waardoor de bouten niet passen;)
De ronde openingen zijn 48mm, hierin komt een buis met een wandikte van maximaal 4mm.
Van de week even een buis en bochtenspul halen :D
Gaat de goeie kant op iig :P eindelijk beginnen aan de inlaat!Wordt nog een helse klus om een goed vloeiend inlaatje te creëren, dit omdat de carburateurs niet recht achter de poorten van de kop staan. De carbjes staan veel meer naar het midden..
Maar dit gaat zeker goed komen :thumbupOm mezelf wat meer ruimte onder de kap te geven voor de carburateurs en de inlaatbak die ik van poly gemaakt heb…………….heb ik de houder van het interieurfilter maar even wat aangepast.
Als filter gebruik ik een gasfilter of een carterventilatiefilter oid…
Volgende maand de eerste pruttels hoop ik:wors
30 maart 2009 om 18:13 #17355406Kleine wijziging van plannen omtrent het inlaatje.
Ik had de carburateurs zoals ze van de motorfiets af kwamen zo willen gebruiken. Had ook al een mooie luchtverzamelbak gemaakt.
Maar om zo een inlaat te lassen werd toch wel heel lastig en bochtig.
Dat kan nooit mooi worden.Heb dus de carburateurs uitelkaar gehaald zodat het veel beter uit komt op de cilinderkop.
Denk dat ze zo…2 om 2 veel beter pas te maken zijn…zo niet gaan ze verder uit elkaar…wordt dan wel iets lastiger met brandstoftoevoer en throttle-linkage…Carbjes los:
Flens op de oude c18nz kop…deze kop is alleen voor het pasmaken van de inlaat;)
Komt al weer een stuk beter uit.
Zonde van mn werk aan de luchtverzamelbak.
Maar hiervoor komt iets beters in de plaats.
Als de inlaat klaar is gaan we bezig met een aluminium verzamelbak.
Luchtfilter komt dan wel weer aan de gewone kant te zitten…(links) omdat het al best wel een rommeltje is aan de rechterkant zo :P1 april 2009 om 19:21 #17355407hmmm, jammer van je lucht collector bak. die was wel nice..
Maar zal vast goed komen…Wel ff doorwerken daar, straks ben ik nog eerder klaar als jouw hahah
1 april 2009 om 19:27 #17355408Hahaha:thumbup
A.s zaterdag gaan we eindelijk een begin maken aan het spruitstuk.
Heb de carbjes nog verder uit elkaar gehaald. Zodat ze per stuk recht achter de inlaat komen.
Nadeel daarvan is dat we nu zelf pijpjes moeten maken voor de brandstoftoevoer, en retour….plus de throttlelinkage…dat moeten we aanpassen.
Voordeel is dat het wel een super simpel spruitje word…lekker kort en geen vage bochten.eerst die pijpjes er op…dan meten wat voor buisjes we moeten draaien.
Heel erg zonde van mn poly bak. Was mn eerste poly project :P
Maarja…nu gaan we later een alu box maken….das nog mooier ;)18 april 2009 om 14:46 #17355409Zo dan, eindelijk een echte update:thumbup
Het spruitstuk is nog niet klaar,
de plaat wat tegen de kop aan zit moet even recht getrokken worden.
op elke inlaatkanaal moet een nippel komen voor mn synchroom-meter.
En een dingetje aan buisje nummer 4 voor de rembekrachtiger.Dan kunnen de carbjes worden uitgelijnt en moeten we dingetjes maken voor de brandstoftoevoer en busjes voor het gasmechanisme.
Als luchtfilter komt er een Pipercrossfilter….daar had ik al eerder over na zitten denken. Toen had ik die poly bak gemaakt.
Die bak zou nu totaal niet gepast hebben….die was veel te lomp:D18 april 2009 om 16:08 #17355410ziet er goed uit man!!
keep it up:thumbup:thumbup
18 april 2009 om 16:14 #17355411kijk aan. lekker aan de hobby geweest..
Goed bezig…18 april 2009 om 16:46 #17355412ziet er goed uit dennie! ga zo door! hopen dat het straks wat wil lopen :o:thumbup:thumbup
2 mei 2009 om 16:03 #17355413Vandaag mn pipercross filter setje binnen gehad :D
Ik verwachte vandaag eigenlijk ook mn Carbtune2 synchroommeter binnen te krijgen maar helaas :POp de sloop 2 airco fans gescoord van een omega diesel.
Blaast hard!Filtertje, de backing plate ligt @ de lasser, gaat onder de cnc frees om hem pas te maken op de carbjes :D
c20xe in de schuur:afro
Airco fans, na wat hakken en zagen passen ze er in. Moet ze nog netjes vast zetten.
Weet iemand of ik de beide ventilatoren kan laten draaien op de originele stekker?
ipv 1 op de stekker…. of trekt dit te veel stroom? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.