Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B- C20XE R1 Carb’d – FILMPJE DAF2011!!-
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 november 2008 om 21:12 #17355339
ja amaai zeg daar ga je plezier aan hebben lol.
beetje strak zetten met een klein spatel moest toch wel lukken zeker lol. hier ga je gerust fun aan beleven .
5 november 2008 om 21:36 #17355340Ik had geen kleine spatel. Had natuurlijk veel strakker gekunt :p
Maar er ligt schuurpapier zat in de schuur, dus gaat wel goed komen.
Moet alleen nog beetje fijnplamuur en spuitplamuur hebben6 november 2008 om 21:52 #173553416 november 2008 om 22:17 #17355342wat een drukte met die lampjes, doe mij maar gewoon ouderwets VDO wijzertje spul :P
oooohwja sorry het is jou auto en niet de mijne :jerry
Ik hoop dat je er zelf niet aan gaat irriteren, want ze hebben wel een hoog knipper gehalte als ik het mag zeggen.
6 november 2008 om 22:19 #17355343Klopt…dat is intromodes….doen ze de eerste paar seconden
Heb ze gewoon ff aan de acculader gezet…
Tijdnes het normale rijden gaan ze gelukkig niet zo knipperen enzo:p
Alleen als er iets aan de hand is…(druk te laag bijvoorbeeld)6 november 2008 om 22:21 #17355344:P oke, ik d8 al wat een drukte :angel
8 november 2008 om 15:44 #17355345Gaat wel mee vallen iig dat drukke gedoe van de klokjes :P
Vandaag niet veel gedaan aan de Corsa.
Alleen de uitlaat.Het buigen van de rvs pijp wou niet met mijn buiger.
De pijp die ik onder mn a corsa had heb ik daarom dus maar verslepen/verlast.
Die pijp had ik toen op een elecktrisch/hydraulisch apparaat gemaakt, en daarmee ging het wel.
Nu knikte de buitenste bocht, mischien dat als ikhem warm gestoken had of vullen met zand…dat die dan wel wou. Maar daar had ik geen zin in. Tis nu ook leuk geworden.
Helaas geen fotosdaarvan gemaakt.
Was topdrukte in de werkplaats :POok nog een kleine oepsiej aan mn meterhouder :P
Ik had er purschuim onder moeten doen oid ;)
Heb het nu opgelost met een dun plaatje hout er over, had de gaten ook iets te ruim voor de klokjes…dus kan ik opnieuw 3 gaten maken :DUitlaat bijna klaar, op het spruitstuk na iig.
Ding is volledig gelast, alleen een flens bij het uitlaatspruitstuk.
Wil er nog wel een verbindingstuk tussen maken om de einddemper altijd nog wat te kunnen stellen.
Meterhouder 0epsiej:
8 november 2008 om 16:00 #17355346zo jij bent ook lekker bezig met je corsatje!!! Matzwart…fijn ook!
En die houder voor die metertjes word denk ook wel heel mooi!:thumbup
Succes! gr Lau.
8 november 2008 om 16:17 #17355347Ik doe mn best :P
Iedereen die op mn werk komt vraagt me wat voor kleur het moet worden :P
Als ik zeg, dit isde kleur….staan ze me ff raar aan te kijken :P:P:afro13 november 2008 om 17:06 #17355348Meterhouderapparaat is klaar voor de filler.
Een gebruikte veerpootbrug binnengehad en heb de oude remmen van Matthijs over genomen.
Zaterdag bezig met de remmerij, abssysteem er op, en wat remleidingen fabriceren.
Heel mischien de spagettipijp klaar maken…
Heb het programma van de in en uitlaatflens op de computer staan, diegene die er belang bij heeft kan een setje flenzen bestellen :P13 november 2008 om 22:49 #17355349heb wel interesse in een inlaatflensje.
14 november 2008 om 20:51 #17355350Enigste probleem is dat het materiaal zelf aangeschaft moet worden.
Dus een stuk metaal in de juiste maat, alu rvs of staal….
Cnc tekening is op maat van een 2 liter…..ronde poorten15 november 2008 om 15:52 #17355351Beetje prutsen geweest niet veel byzonders.
Uitlaat deelbaar gemaakt dmv een mof, moet dus nog alleen het uitlaatspruitstuk maken.
Spiegels er aan, brandstofpompje geplaatst, ontstekingsmodule geplaatst…brandstofleidingen klaar gemaakt
Ook de voorremmen vervangen voor het 2 literspul.
Remmen krijgen een ander kleurtje….gewoon zwart :jerryDe adapter voor het onder het oliefilter wou niet passen…ligt aan die apparte moer die er op moet. Ding is niet lang genoeg:wtf
Hij raakt het originele schroefstuk maar net, maar dan kan ik hem dus niet aandraaien.
Is dat spul los te koop toevallig?22 november 2008 om 15:37 #17355352Done today:
Flexibele remleidingen vv voor Goodrige slangen. (1 kant had verkeerde aansluiting, maar heb ik opgelost :P)
Abs kabels vanaf de wielen hier en daar aangesloten/vastgezet
Hoofdremcilinder er in en 2 leidingen naar de abs pomp vast gezet.
Auto wat uitgelijnt met een touwtje om de wielen, het drukken ging wel heel erg zwaar telkens:PDe pluskabel vanaf de accu aan de startmotor gezet, heb daarvoor een gat geboord. De kabel zie je niet zitten van in de auto. Hij loopt door de achterbalk, langs de rechterdorpel (dr in) en door de rechterwielkast.
Ook het luchtfilter geplaatst, voor het linkervoorwiel. net achter de bumper. Moet dat nog wat aanpassen de bumper past net niet meer.But no pics!!!:P Ben niet zo lang bezig gegaan.
11 december 2008 om 21:35 #17355353A.s zaterdag weer bezig. Mn maat komt ook mee helpen :P
Nog steeds geen in en uitlaat spruitje, maarja…hij hoeft voorlopig toch niet te lopen :P
Heb laatst nieuwe remleidingen gemaakt vanaf de abspomp. Moet de boel nog ontluchten, kan ik mooi met mn kameraad doen as zaterdag :P
We gaan ook ff de stoelframes in de auto lassen, Heb een kokerprofiel verboord en verslepen zodat dat aan een buis gelast kan worden.A.s zaterdag weer foto’s iig.
12 december 2008 om 17:19 #17355354Bumper dr voor weg, toch maar zwart gaas er achter plakken :P
Morgen weer een nieuwe phone dus betere foto’s :D12 december 2008 om 17:21 #17355355Hij kijkt boos :cool:
20 december 2008 om 15:23 #17355356Vandaag ff een stuk traanplaat onder de carterpan gemaakt. Deze wil ik nog wat aanpassen aan de achterkant.
Verder stoelframes gelast….ben nog niet helemaal tevreden over de bestuurderskant dus die ga ik mischien nog overnieuw doen….
Ook wat kleine gaatjes dicht gelast hier en daar, maar verder niet veel byzonders.Aankomend jaar wil ik een 2.0 16v plaatsen, op motorcarbjes.
Daarvoor ben ik al een beetje onderdelen verzamelen.
Dus als je wat in de weg heb liggen, u2u king:Wat slechte kwali fotos
Traanplaat, simpel met lange moeren en een boutje.
Stoelframes zelfbeun’d – wordt later nog wat netter afgewerkt.
Luchtfilter
Inlaatkant….NOG STEEDS GEEN INLAATSPRUITSTUK:cry
Zit er aan te denken om ff snel de zaag in de originele te zetten, daarop de rubberslangen naar de carbjes. Zodat ie iig niet telkens geduwt hoeft te worden :P
20 december 2008 om 16:42 #17355357Das ook een idee met die plaat zo. Stel dat je nu hard over iets klap, zou die je carter echt beschermen. Of ist net boter??? We hebben bij de rally auto een plaat van 5mm alu maar das me wat te duur:P
20 december 2008 om 16:49 #17355358Als hier een steen op klapt dan zou die mischien wel wat bijbuigen, maar ging mij er meer om dat je niet direct de pan kan raken.
Heb zon 2 cm ruimte onder de carterstop….dus denk dat het wel goed gaat.
Het idee is heel simpel, stabi stang er even onderuit. Leg je die op de plaat.
Teken je de binnenste gaten op de plaat, die boor je door met minimaal boortje 8, groter kan ook maakt het alleen maar makkelijker om hem te monteren ;)
Ipv de moertjes draai je de verlengde moeren op de beugeltjes aan de binnenkant.
Dan is het de pplaat er tegen aan en de boutjes er door, ik heb m8x16 gebruikt.4 januari 2009 om 14:20 #17355359Dit jaar zomer komt er een 16v in.
Ben alvast wat onderdelen aan het verzamelen.Gister kwam Dennis (jblfreak) een kopje langsbrengen :thumbup superservice:D
Kleppendeksel en distri kap komen van Spijkcity :thumbup
Deze gaan volgende week naar een poedercoater, samen met een 4kollomer voor in mn kameraad zn beunschuur :P
Binnenkort een onderblok op halen bij CabrioBully.
Bedoeling is:
Kop reviseren, hier en daar een nieuw klepje erin.
Inlaatspruitstuk uit engeland halen, bij bogg brothers.
R1 carburateurs – met alu zelfbouw luchtverzamelbak
Sportieve nokkenassen met verstelbare tandwielen
F16CrVerder laat ik hem std, denk ik.
Ligt er aan wat er voor leuks hier nog voorbij komt :PUiteraard ga ik gewoon verder om de 8 klepper aan de praat te krijgen. Deze wordt dan van het zomer te koop aangeboden. met carbjes en spagettispruitje :D
4 januari 2009 om 15:38 #17355360kheb nog wel een setje 16v zuigers volgens mij..
:D4 januari 2009 om 15:46 #17355361Als het goed is zitten er zuigers in dat blok :P
10 januari 2009 om 15:31 #17355362Klein updatje, beide stoelen zitten nu vast.
Bestuurdersstoel ga ik nog wat stellen omdat ik het geheel net iets te laag vind zitten. Lijkt net of ik het stuur in me neus heb heel de tijd. Moet ze allebij nog wat rechtzetten, ff goed meten, zitten sleufgaten op de verstelling nmlk.Volgende keer ga ik verder met de elecktra.
Moet ook nog wat kleine gaatjes dichtlassen en wat oude lassen bijslijpen.Voor de 16v een setje std nokkenassen binnengehad van iemand op marktplaats die hier ook zit/kijkt :P
Worden waarschijnlijk sportnokkenassen, maar voor de prijs kon ik ze niet laten liggen natuurlijk :D10 januari 2009 om 15:39 #17355363lekker bezig daar hoor..
Ik moet ook nog aan het lassen slaan..:angel
Wanneer hoop je de weg op te kunnen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.