Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B- C20XE R1 Carb’d – FILMPJE DAF2011!!-
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 december 2007 om 19:45 #17355064
Origineel gepost door Fearless
Ben vandaag in de kou bezig geweest met de rechterdeur…respect voor je…..wat het is het tyfuskoud buiten :D
maar, die bak van je word wel wat :)
ziet er al heel anders uit dan toen ie nog bij Marcel achter het huis stond :D16 december 2007 om 21:45 #17355065Origineel gepost door BadMuts
Origineel gepost door Fearless
Ben vandaag in de kou bezig geweest met de rechterdeur…respect voor je…..wat het is het tyfuskoud buiten :D
maar, die bak van je word wel wat :)
ziet er al heel anders uit dan toen ie nog bij Marcel achter het huis stond :DToch wel he :D, heb ook wel fotos gezien van die anderej ongen van wie die geweest was..toen die 2 liter er in lag. Toen zag ie er ook wel leuk uit.
Koud was het zeker, helemaal als je alleen maar een tshirtje aan hebt :P Ben snel een dikke trui aan wezen doen haha.Van de week verder met de motorkap en de bedrading voor de deuren.
18 december 2007 om 20:27 #17355066kat al binnen trouwens?
22 december 2007 om 19:30 #17355067Katje is binnen…Bedankt alsnog :D
Vandaag is de lasser verder gegaan met de motorkap bij mij aan huis, in de kou hebben we het laswerk klaar gemaakt.
Het laswerk is nu klaar, alleen nog ff slijpen en plamuren.
Maar werd voor vanacht mee gevraagd door een maatje van me, dat wordt een taai nachtje en morgen pas om 4/5 uur thuis.
Mischien maandag/dinsdag/woensdag verder werken :P Als ik niet mee hoef te doen aan de verplichte gezeligheid:P25 december 2007 om 14:40 #17355068Motorkapje in de plamuur gezet
Hier had ik hem al een keer geplamuurd, toen heb ik de schuurmachine er op gezet..was de 1e laag plamuur dus was nog niet zoals ik het wilde.
Wel mooi om te zien dat de stukken aangezet metaal gewoon er langzaam in weg verdwijnt
En nog een keer dik in de plamuur, de booskijkers krijgen al een betere vorm dan dat het was.
Wat een rotklus dat plamuren en schuren, stond bijna op het punt om de kap naar de schadehersteller te brengen:P
30 december 2007 om 16:35 #17355069Vandaag in de auto bezig geweest..
Ik ga kokers van 30/30 op de bodem lassen zodat ik daar straks elke stoel op kan zetten die ik maar wil.Had een puntlasboortje van de brezanmeid gekregen, helaas is ie nu stomp, en ben nog niet eens op de helft van alle lasjes:(
Tis weer een rotklusje maar als het klaar is is toch wel weer beter ;)Verder komt de italiaan weer voor de motorkap, ik heb hem al redelijk strak gekregen met plamuur…de vorm zit er redelijk in. Maar geef hem mee aan hem zodat ie hem perfect kan afwerken.
Dan hoef ik alleen nog maar te spuiten;)ecit:
dit is de bedoeling: alleen dan met 4kante kokers en 4 u-profieltjes per zitting
9 januari 2008 om 18:40 #17355070Vandaag een belletje gehad, had de lasser een tekening meegegeven voor de middelste boog (tussen de b-stijlen), zou die achter materiaal aan gaan.
Waarschijnlijk heb ik hem volgende week.Kan ik vanuit dat punt mooi zelf buigen met de buigmachine op het werk.:thumbup
Motorkap gaat deze week ook nog weer weg naar de lasitaliaan.Het begint weer te jeuken:P:P
9 januari 2008 om 21:04 #17355071lekker bezig, en das een bekende foto,
is van die engelse rally corsa héop corsasport ofzo toch..
9 januari 2008 om 21:40 #17355072jups
12 januari 2008 om 15:01 #17355073Slopeeeehhh:P
Die kokers moeten er in komen, weet nog niet precies hoe ik ze neer ga leggen.
Als ik ze op de originele punten leg komt het niet uit met de handrem.2 puntlasboortjes misbruikt en wat gaatjes hier en daar. Maar dat lassen we mooi dicht:jerry
De bedrading op de foto’s is voor de centrale vergrendeling.
Die dikke groengele is de dikke plusdraadking:12 januari 2008 om 18:14 #17355074origineel gepost door Fearless
en het eindresultaat met de zwart gespoten deurbakken enz…wel een donkere foto…:
kdacht dat hij kaal werd van binnen??:cool:
is alleen maar gewicht!!deur zoveel mogelijk ligter maken en dan gewoon een kunstof plaat erop poppen
12 januari 2008 om 18:59 #17355075Vind een armsteun wel lekker rijden ;)
Maar ik zit te twijfelen of ik de deupanelen wel ga doen.
Als ie niet er op gaat komt er een alu plaat over……12 januari 2008 om 19:02 #17355076Aluminium is zwaarder dan het orginele deur paneel.
12 januari 2008 om 19:08 #17355077orginele deurpaneel weegt geen fuck..
Ik laat hem ook lekker zitten hoor. zelfs met electrische ramen.. :D12 januari 2008 om 19:15 #17355078Het weegt nie veel nee, de deuren zelf zijn zo gigantisch zwaar.
Laat het lekker zitten, op lange ritten mag ik graag met me arm op de linker deur hangen ;):D14 januari 2008 om 14:17 #17355079deur zoveel mogelijk lichter maken..
dwz t plaatwerk aan de binnezijde verwijderen..
en de bitum matten(als een corsa die daar heeft iig:) 014 januari 2008 om 16:31 #17355080wordt een gaaf autootje hoor!
je dashbord deeltjes zitten op de post dus die zal je morgen of overmorgen ook binnen hebben als het goed is!
18 januari 2008 om 19:24 #17355081Skirts via marktplaats gekocht, zit nog een beetje werk in….gaten en 2 scheuren.
Vind het niet de mooiste skirts maar ben nu iig niet skirtloos :P
Met matzwarte lak er over zal het wel een heel ander gezicht wezen.
18 januari 2008 om 20:09 #17355082heey joh dat is gewicht :P
zal wel leuk staan :thumbup
18 januari 2008 om 20:17 #17355083Neeeeejjj stroomlijning he! Hahahha ja das wel weer een beetje gewicht.
De corsa is officieel een gsi, dus onderop de dorpel zitten nog de originele clipjes voor de originele skirts. Deze heb ik laten zitten anders moest ik al die gaatjes dicht maken enz enz.
Vind een corsa met skirts net wat mooier als 1 zonder.
Deze kon ik goedkoop krijgen, vind ze niet super….maar in matzwart lijkt met me wel grappig haha.Dr komt nog wel wat meer gewicht bij hoor, audio met 2 versterkers en de rolkooi wordt een zwaar ding. Dashboard komt helemaal terug, en 2 verstelbare sportstoelen. Weegt alllemaal wat.
De audio wordt zo gemaakt dat ie er met circuitdagen zo uit kan. Dat wordt gewoon simpel inelkaar gebouwd.
Zal hem tegen de tijd dat ie klaar is ff wegen.Heb ook een einddatum verzonden……nmlk…….25 april!!!!!!!
Reden daarvoor is dat mijn daily drive de corsa a dan de apk van verloopt.
Zonde om opnieuw te keuren, omdat ie toch gesloopt wordt.
Dus ik heb in die tijd nog een leuke klus :thumbdown18 januari 2008 om 21:05 #17355084Kijk eens aan jij bent ook goed bezig zie ik :thumbup
Hoe ga je dat met de kokers doen want dat was ik toevallig ook van plan en mijn idee is eerst 1 stoel halen zo dat ik die kokers kan puntlassen beetje passen en meten en dan als het na wens is vast lassen…. straks zit ik weer telaag, tehoog, terecht. tescheef enz enz :P
Suc6 ermee
Gr Cheungy
18 januari 2008 om 21:08 #17355085De kokers komen vast in de auto aan de vloer vast en aan de zijkanten (middenstuk en tegen de dorpels)
Zat zelf te denken aan een u profiel die er over heen past, die er op vast bouten.De bestuurderstoel wordt gemaakt met de rails uit een kadett, die kan je dan in hoogte stellen.
De rail komt dan op de u-profieltjes, het zij met een boutje/moertje of vast lassen.Maar moet ff zien hoe dat uit komt
19 januari 2008 om 14:53 #17355086bestelling is onderweg :cool:
19 januari 2008 om 16:57 #17355087tenq
27 januari 2008 om 20:13 #17355088Ergens op een dag in de aankomende maand gaat het motortje van de a corsa eruit :thumbup, de auto wordt dan ook verkocht.
Skirts heb ik inmiddels spuitklaar, hier moest ik met polyester aan de gang. Is goed gelukt allemaal.
Motorkapje is verder strak geplamuurd door de italiaan, woensdag neem ik hem weer mee naar huis.
Dan is het eind van de week weer spritzen!
Motortje wordt voorzien van nieuwe drijfstanglagers, en het spagettispruitje komt er op. Anders moet ik weer de hele uitlaatlijn aanpassen als de cilinderkop voor de carburateurs er op gaat.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.