Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Calibra Turbo
- Dit onderwerp bevat 163 reacties, 28 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 april 2017om 10:31 door Sjoerd Roland.
-
AuteurBerichten
-
1 januari 2015 om 14:00 #18263608
airco probleem, als ik hem aan zet gaat de motor wel op een ander toerental draaien, ook hoor je een relais klikken maar gele lampje in de schakelaar gaat niet branden, lampjes in de schakelaar zijn oké
ventilator staat aan en staat niet op de ventilatiestand voor het raam.
schakelaar van circulatie werkt wel gewoon en lampje ook.iemand een idee?
1 januari 2015 om 14:17 #18263609viewtopic.php?f=7&t=164778&p=2122744&hilit=lampje+airco#p2122744
waarschijnlijk dus geen druk meer op het systeem3 januari 2015 om 14:08 #18263610vandaag de airco getest, zat nog 1 bar druk in, bij de fluortest bleek de pomp lek, lampje van de airco deed het wel weer maar is niet bevorderlijk voor de pomp
3 januari 2015 om 14:24 #18263611Dat word een dure reparatie, of kies je een revisiepomp?
3 januari 2015 om 17:45 #18263612ik weet het nog niet, nieuwe zit rond de 250 euro en dan moet hij er nog op.
je kunt hem ook reviseren maar dat gaat meestal niet goed4 januari 2015 om 17:45 #18263613Ach valt mee hoor, mijn revisie pomp doet het al 4 jaar en word weinig gebruikt. Dus zie geen problemen daarmee.
4 januari 2015 om 23:06 #18263614@2slow wrote:
Ach valt mee hoor, mijn revisie pomp doet het al 4 jaar en word weinig gebruikt. Dus zie geen problemen daarmee.
heb je hem zelf gereviseerd?
5 januari 2015 om 21:20 #18263615Nope, gereviseerde laten plaatsen door de garage.
6 januari 2015 om 22:47 #1826361611 januari 2015 om 18:59 #18263617dit weekend zou het linker deurpaneel vervangen omdat er een scheur in de bekleding zat, blijkt dat bij de (nieuwe) de helft van de ophang nokken is verdwenen, zit niets anders op dan de nokken over te lijmen.
Ook gelijk maar even naar de kachelradiateur gekeken, hij rook al een tijdje, bleek dus ook nat te zijn, eerst maar een nieuwe besteld voor ik hem helemaal los trek.
Icm. airco zijn er nog twee soorten, de mijne heeft de oude aluminium met de aansluitingen boven elkaar18 januari 2015 om 13:08 #18263618weer een kleine update, kachelradiateurtje is inmiddels vervangen
er zijn dus twee soorten voor de Vectra/Calibra met airco, de scheiding zit bij 1993
ook de linker deurkaart vervangen, de nieuwe kwam uit een Engelse Calibra en is dus minder gebruikt, ook was mijn tweetertje defect dus nu ook weer hoge tonen
in de oude zat een scheur
verder de veer in de deur welke er voor zorgt dat ze open blijven staan vervangen
en de twee rubber strippen op de drempel vervangen, rubber lag er half af, zitten nu weer mooie frisse op
en de stoel in het vet gezet
18 januari 2015 om 13:33 #18263619Lekker bezig. Zo hou je hem wel lekker fris.
18 januari 2015 om 18:07 #18263620@2slow wrote:
Lekker bezig. Zo hou je hem wel lekker fris.
ik hou er wel van dat het er fris uit ziet, en fris was het zeker, geen kachel aan, had bijna een drup onder be neus en koude voeten maar was dan ook middernacht
maar na een hoop gesleutel vandaag maar weer eens een eindje gereden om de kachel te testen
heerlijk die stoelverwarmingLauwersoog dit keer
kachel doet het goed maar doordat er wat koelvloeistof gelekt was in het kanaal welke naar achter gaat ruikt ie nog een ietsiepietsie, ik had het harmonicarubber en het voorste stuk wel kunnen reinigen maar de buis die onder de bekleding doorloopt kon ik verder niet bij en had geen zin de stoel en bekleding er uit te halen, gaat dit kanaal naar de voetenruimte achter?
18 januari 2015 om 19:11 #18263621Nette Calibra.
Ziet er goed uit.18 januari 2015 om 19:40 #18263622dank u ;)
ik probeer hem er weer zo origineel mogelijk te maken, is echt een genot om in te rijden
19 januari 2015 om 10:29 #18263623Heb je deze Calibra toevallig in Sassenheim gekocht?
19 januari 2015 om 19:03 #18263624@ruben de bruijn wrote:
Heb je deze Calibra toevallig in Sassenheim gekocht?
Nee, bij een handelaar in de buurt van Den Haag en die had hem weer van een garage in de buurt van Haarlem dacht ik
19 januari 2015 om 19:34 #18263625Die buizen lopen idd naar de achterkant.Voor de passagiers achter.
En wederom goed bezig. :thumb
19 januari 2015 om 23:27 #18263626@opelremco wrote:
Die buizen lopen idd naar de achterkant.Voor de passagiers achter.
En wederom goed bezig. :thumb
Turbo Embleem komt hopelijk deze week binnen en ook nieuw kleppendeksel, die er nu op zit heeft wat corrosie, ook distibutiedeksel komt een ander op, van de oude ging het verf afbladeren
20 januari 2015 om 14:10 #18263627Was nieuw dan goedkoper dan een paar spuitbusje`s en wat inspanning? ;)
Het mooiste is als men onder de kap kijkt en roept; zo Duurt nieuwe kleppendeksel??
En dan riep jij; JA!
Terwijl jij zelf de zaak gespoten hebt.:jerry :jerry :jerry :jerry :thumb :thumb
20 januari 2015 om 22:27 #18263628dan zou ik hem niet met een spuitbus doen maar met de verfspuit en hittebestendige lak, toch is het kleppendeksel op verschillende plekken ingevreten door roest en dan moet je er weer een stuk af schuren om het mooi te krijgen, ik wil het toch origineel houden :hmmz
21 januari 2015 om 13:56 #18263629Mijn reactie over spuitbusje`s was een grapje, maar dat was aan uwen kant wel duidelijk.
Maar dat wil wel dat met de spuitbusje`s, mits de zaak goed voorbewerkt.
En als je het goed doet dan ziet 98% van de mens het verschil niet eens. ;)
Maar Duurt gaat voor kwaliteit met een hoofdletter, dan moet het gelijk goed. :thumbup :thumbup:jerry :jerry
21 januari 2015 om 17:28 #18263630Kleppendeksel gaat niet door, was een kunstof uitvoering, nu word het misschien toch spuiten maar dan moet het eerst weer wat warmer worden
22 januari 2015 om 13:35 #18263631Nou met dit koude weer zou je de klepperdeklepdeksel alle verf er af halen.
En dan poetsen polijsten dat deze blinkt alsof deze verchroomt is. :thumb
Heb je ook geen kachel cq warmte nodig. ;)En dan later in de kleur zetten als het warmer is.
:jerry :jerry
22 januari 2015 om 22:02 #18263632maar als hij gepolijst is roest ie ook weer eerder, ben nu weer met de onderkant bezig, bij inspectie bleek dat er 1 klem van rubber om de homokineet naast het rubber zat, deze er weer opgezet, verder bleek het afdichtrubber te ontbreken op de plek waar de as in de tussenbak gaat, ondertussen al een nieuwe besteld maar duurt nog een paar dagen voor ie er is dus maar even rustig aan
de rode op de foto zijn stukjes van de oude rubber afdichting
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.