Calibra Turbo

Forumindex Forums Modellen Calibra Calibra Turbo

14 berichten aan het bekijken - 151 tot 164 (van in totaal 164)
  • Auteur
    Berichten
  • #18263655
    anoniem
      Lid sinds:
      30 June 2004

      nieuwe verlichting op de Politie Calibra

      #18263656
      2slow
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 October 2006

        Nou ja een zich een rappe auto om een achtervolging mee te doen ;)

        #18263657
        Maurice89
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 October 2009

          Snel er af :hmmz

          #18263658
          anoniem
            Lid sinds:
            30 June 2004

            opeens loopt de motor slecht, bij koude start loopt hij 2 sec. normaal en slaat dan af, hou je hem op toeren blijft hij wel doorlopen maar heeft geen kracht, als de motor warm is loopt hij wel stationair maar houd soms ook even in, bij de laatste bougie zat wat rommel tussen de punten, ik heb de bougies inmiddels al vervangen maar heeft niet geholpen.
            het motorstoringslampje brand trouwens niet

            heeft iemand een idee?

            #18263659
            anoniem
              Lid sinds:
              30 June 2004

              is al weer klaar, LMM was defect :thumbup

              #18263660
              Astra G X1.6SZR
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 January 2013

                @Duurt: Mooie Calibra Turbo :thumbup

                Alle links over een Turbo die te koop staan op dit forum zijn dood, verkocht helaas…
                Dus kan ik ook niet zien wat zo een auto mag kosten.

                Iemand een idee wat de prijzen doen voor een originele onverprutste Turbo?

                #18263661
                Maurice89
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 October 2009

                  Is net wat de gek geeft en je hebt verkoop waarde + de waarde die mensen er echt voor geven.
                  Een goede nette turbo zonder roest koop je vanaf een goeie 4 duizend euro en meer is mijn mening

                  #18263662
                  Astra G X1.6SZR
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 January 2013

                    ok, want ik weet een auto van 3e eigenaar origineel, niet verherbouwd, 1500km verderop voor net geen 3k.
                    Auto is veel aan gedaan en geen roest volgens de verkoper en zou iets meer dan 100k hebben gelopen.
                    Ik hik een beetje tegen de afstand aan :hmmz

                    Als ik een turbo hier makkelijk weer kwijt kan (voor als het niet echt mijn type auto blijkt) voor 4k dan is het het proberen wel waard.

                    Of zijn turbo’s nog niet zo gewild omdat het een Opel (Calibra) is en geen BMW of MB?

                    #18263663
                    Maurice89
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 October 2009

                      Calibra turbo is wel gewild maar een echte orginele en ook hier in Nederland op papier raak je sneller kwijt als pas een ingevoerde auto dan hebben mensen meestal wat vraagtekens.

                      En wat de mensen zeggen van heb dit en dat er wel voor over maar zolang ze niks betalen heb je niks :jerry

                      #18263664
                      Astra G X1.6SZR
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 January 2013

                        zo denk ik er ook over, maar een nette originele is schaars aan het worden.
                        Een paar jaar in de schuur en de waarde gaat wel omhoog :)

                        #18263665
                        anoniem
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          thanx Astra G X1.6SZR

                          volgens een oldtimercatalogus gaat de waarde van een Turbo alleen maar omhoog, je kunt het ook zien als (leuke) belegging, bij de bank krijg je ook niet veel rente en als je boven een bepaald bedrag zit moet je zelfs 4% belasting betalen, oldtimers worden gelukkig nog niet belast, dit in tegenstelling tot Frankrijk, daar word de waarde als vermogen gezien

                          Als je wel 1 koopt moet je goed controleren of de 4×4 en de turbo niet rookt als hij warm is, bij de mijne zat een hele onderhoud historie aan rekeningen, hier kon ik uit opmaken dat de drukbol de laatste 6 jaar niet vervangen was dus die gelijk maar vervangen (dit staat ook op de sticker aan de voorkant bij de radiateur)
                          onderhoud aan een 4×4 is een stuk meer dan een gewone Calibra je hebt meer bewegende delen en je kunt ook overal slechter bij, als je alles zelf kan doen is het wel te overzien maar als je alles in de garage moet laten doen kan het een dure hobby worden maar dan heb je ook iets leuks voor de deur
                          ook de wielranden bij de achterspatborden willen wel doorroesten evenals het blik onder de achterbumper, de mijne heeft vroeger gelukkig een behandeling gehad waardoor bijvoorbeeld de deuren ook aan de binnenkant nog lekker plakkerig aanvoelen

                          foto, na regen komt zonneschijn

                          #18263666
                          Astra G X1.6SZR
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 January 2013

                            Ha, ik heb nog geen idee waar je het allemaal over hebt, interessant is het wel.
                            Van de auto is dat drukding van de 4×4 (hoe dat zit en werkt, geen idee) 3 jaar oud volgens de eigenaar.

                            Wat zegt jouw catalogus dan over de huidige waarde van een turbo en over de waardeontwikkeling?

                            #18263667
                            anoniem
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              waar je ook even op moet letten zijn ook de banden, als je vol wilt gaan zijn ZR banden nodig en ook mag er niet te veel verschil tussen het profiel voor en achter zijn
                              de drukbol is om de hydraulische druk voor stuur-, rembekrachtiging en 4×4 bak op druk te houden, de 4×4 aandrijving word uitgeschakeld als je remt, dit is voor de veiligheid voor als er bijvoorbeeld een wiel geen grip zou hebben en zou blokkeren. bij het optrekken is de 4×4 ingeschakeld maar als de druk te laag is doordat er bijvoorbeeld ook flink aan het stuur word gedraaid zou de koppeling kunnen slippen en verbranden

                              #18341887
                              Sjoerd Roland
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                10 April 2017

                                mooi
                                leuk gedaan

                              14 berichten aan het bekijken - 151 tot 164 (van in totaal 164)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.