Calibra Turbo

Forumindex Forums Modellen Calibra Calibra Turbo

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 164)
  • Auteur
    Berichten
  • #18263558
    jethro
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 February 2008

      Yep de TE van Duurt stond in de autovisie van februari 2008, en das wel langer geleden dan een paar ( 2 ) jaar. :thumb

      #18263559
      2slow
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 October 2006

        Ach tijd gaat snel he ;)

        #18263560
        anoniem
          Lid sinds:
          30 June 2004

          @2slow wrote:

          Mooie Manta, heb ik denk ik wel in Dronten zien staan of niet? Stond deze ook niet in een Autovisie een paar jaar geleden. Een stukje over sportieve Opels op circuit Assen (ook een Calibra turbo trouwens).

          klopt, ben er een paar jaar geleden mee in Dronten geweest en heeft idd ook in de Autovisie gestaan met nog een aantal sportieve Opels waaronder een Calibra

          #18263561
          anoniem
            Lid sinds:
            30 June 2004

            vandaag de antenne vervangen, eerst 1 van een Calibra maar die bleek bij het testen al stuk en nu zit er 1 op van een Astra G, stond het zelfde partnummer op, ontvangst is weer prima, moet alleen de ruitesproeier nog even richten
            ook 4×4 embleem er weer op gezet, maakt het net even af

            #18263562
            2slow
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 October 2006

              Goed bezig :thumb

              #18263563
              gertwert
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 January 2006

                Mooie Calibra Turbo :thumb

                #18263565
                anoniem
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  dank u dank u, ik ben er ook zeer blij mee

                  nu de antenne weer goed werkt moet ik de dak bekleding aan de achterzijde weer vast zien te krijgen, toen ik de auto kocht zat de dakbekleding al los en was in het verleden met een lijmpistool rechtstreeks op det dak gelijmt, nu op aanraden van een mede-forumer het stripje welke in het dak hoort te klemmen er bij gezocht uit een sloper, hing er trouwens ook los in.
                  ik zal hem ontroesten en er weer tegenaan plakken, ik vraag met trouwens wel af hoe je het weer los krijgt, je kunt de achterzijde niet naar achteren trekken om de 3 nokjes er weer uit te schuiven

                  #18263566
                  opelremco
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    11 August 2007

                    Wees wel voorzichtig met het tijdelijk klemmen met lijmklemmen van de strip.De pootjes van de klemmen laten afdrukken achter in het hemeltje.Deze zijn moeilijk weg te krijgen.

                    #18263567
                    anoniem
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      bedankt voor de tip, ik wist niet dat er nog zoveel Calibra’s in het Noorden reden.

                      Ik was van plan om hem van onder te ondersteunen met wat bredere dingen met een beetje voorspanning dus tegen de bodem aan
                      Ook zat ik aan klittenband te denken, een smal strookje op de beugel en een bredere strook op de dakbekleding
                      verder vulkaniserende tape om de stekkertjes tegen vocht, rammelen en losgaan.

                      #18263564
                      2slow
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 October 2006

                        Heb nog niet een hemel geplakt, maar ze zijn niet zo dik. Knijpers een idee? houden wel beet maar niet met heel veel druk. En veel knijper is een groot klem oppervlak.

                        #18263568
                        opelremco
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          11 August 2007

                          Zelfs een knijper is al een te klein oppervlak.Ik had een klein lijmklemmetje waarmee ik al een redlijke print achterliet,en met moeite kreeg ik die print dr uit.
                          Een breed plankje met een oude doek dr omheen en dan afklemmen dat was bij mij het beste.

                          Er rijden nog best wel wat Calibra’s rond in het noorden.Maar deze zitten dan ook vaak alleen bij de liefhebbers.Wat me wel opvalt is dat ik de eerste serie tot 1994 wel steeds minder tegenkom.

                          #18263569
                          anoniem
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            bedankt voor de tip, ik zat zelf aan een stuk schuimrubber te denken om er tegen aan te drukken maar eerst het ijzer maar even schuren en spuiten, alhoewel ik denk dat de lijm er dan weer minder op hecht, misschien toch alleen maar blank schuren op de kant waar de lijm komt

                            de eerste Calibra’s zijn natuurlijk ook het oudst en in het begin waren ze denk ik ook niet volop leverbaar

                            vanavond nog even naar Langeloo gereden, was een heel spektakel bij de gaslokatie, 4 afvakkel installaties, je kon de hitte gewoon door het raam heen voelen, er mocht dus ook niet voor geparkeerd worden

                            en van de hitte van de vlammen naar het koude van twee week geleden

                            #18263570
                            jethro
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 February 2008

                              Denk dat Duurt met de CALLI aan de rol gaat in de winter, gezien de behandeling van de bodem.
                              Heb je al winterbanden?? king:

                              :jerry :kewlpics

                              #18263571
                              anoniem
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                in de winter kun je mooi de 4WD testen, nu nog wachten op de sneeuw :angel

                                vandaag het dakje weer vastgezet, was van plan om eerst op de originele manier vast te zetten met het stripje maar die zat er zo scheef in dat de bekleding nog een eind van het dak af was, daarom maar voor optie 2 gekozen, klittenband, lange strook op het stof en paar kleine stukjes tegen het dak aangeplakt zodat hij ook nog weer een keer los te krijgen is mocht het nodig zijn

                                en zo is het geworden

                                ook de 4×4 emblemen zitten er weer op

                                #18263572
                                2slow
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  21 October 2006

                                  Opzich wel een slimme optie die klitte band. Dat 4×4 maakt het toch wel kompleet he :thumb

                                  #18263573
                                  opelremco
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    11 August 2007

                                    :thumb Netjes geworden!!
                                    Goeie tip!!

                                    #18263574
                                    anoniem
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      Die strip is naar mijn idee geen goeie oplossing van Opel, volgens mij krijg je dat nooit goed los en daarna weer vast, hij schuift er los al moeilijk in.
                                      Als je de autotest leest dan word er inderdaad geschreven dat je niet aan veel punten kunt zien dat het een turbo is, nu in ieder geval wel, ik denk dat de vorige eigenaar ze er bewust af heeft gehaald omdat hij dat mooier vond staan.
                                      Nu nog het turbo embleem, hij zat er in losse lettertjes bij, ik heb er 1 in bestelling bij Cope Parts

                                      #18263575
                                      calibra 4×4 turbo
                                        Lid sinds:
                                        6 May 2014

                                        Dat met dat klittenband vind ik wel een goede oplossing.Bij mij zit het stripje ook niet vast.
                                        Heb zelf het hemel zo’n 3 jaar geleden vervangen.Hij ging eerst aan de achterkant bij de randen los.Toen geplakt met bison-tix maar een jaar later ging hij in het midden ook helemaal loshangen.Heb nog geprobeerd te plakken maar dat leek niet mooi en daarna maar helemaal vervangen.
                                        Vind de kwaliteit bar en boos.
                                        En inderdaad in het noorden rijden nog wel wat calibra’s rond.Hier in Peize 2 turbo’s :thumb

                                        #18263576
                                        anoniem
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          in mijn Manta heb ik het hemeltje al eens aan de zijkanten met Bisonkit vastgeplakt, je kon door het hemeltje zien waar de kit zat dus geen Bison weer, het witte liet op het eind ook los, dit heb ik met een bus spuitlijm van Rijpma geplakt, natuurlijk niet op gespoten maar eerst in een dop gespoten en met kwastje op beide kanten aangebracht, 10 min. wachten en het bleef gelijk kleven.
                                          de bochten moest ik wel wat knijpertjes plaatsen om de witte stof wat uit te rekken.

                                          Klitterband kun je trouwens bij De Vrijbuiter halen

                                          In Zevenhuizen reed er trouwens ook een Turbo rond maar zie hem de laatste tijd niet zo veel meer

                                          #18263577
                                          16VCalibra
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            21 July 2008

                                            Je temperatuur hoort 90 graden te zijn. Was bij mijn originele c20let ook het geval. Wissel je thermostaat eens uit, zijn de kosten niet. Kan ook zijn dat je een koelere thermostaat hebt, dan blijft ie uiteraard kouder. Echter is het verbruik bij 90 graden of bij een lagere temperatuur wel te merken moet ik zeggen, zo ook met 4×4 aan en uit. Met de 4×4 uit haalde ik zo een kilometer of 3, 4 meer op de liter!!!

                                            Verder een hele nette auto, zag em idd ook te koop staan voor een mooie bedrag. Alleen worden twee turbo’s mij iets teveel haha.
                                            Mooi om te zien dat er nog steeds mensen zijn die een Calibra Turbo kunnen waarderen. Helaas worden er 9 van de 10 gesloopt terwijl het echt een mooie auto is. Probleem is alleen dat sommige nogal hard kunnen roesten

                                            Over dat Finse en Duitse fabriek, mijn eerste Calibra was een XE uit Finland, had ook geen puntje roest. Nou sprak ik laatst een Duitser en vertelde mij dat zijn Calibra ook uit Finland kwam. Enig verschil was dat die van hem last had verschrikkelijk veel roest…. Ik geloofde ook dat de Finse weinig tot niet rosette maar dat is dus blijkbaar niet waar schijnt..

                                            Groetjes Ram

                                            #18263578
                                            anoniem
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              De mijne heeft ook in Den Haag gereden, vorige eigenaar had ook nog een klassieke BMW
                                              Bij mijn Transporter staat de temperatuur ook altijd op 90 graden, behalve als het vriest en de kachel aan heb blijft hij bij 80 hangen maar dat hebben ze allemaal, als je op de snelweg rijd staat hij wel op 90 graden.
                                              Voor de zekerheid toch maar een thermostaat besteld, zal mij benieuwen of het wat uit maakt.

                                              wat de 4WD betreft, ik laat de zekering er maar gewoon in zitten, zoveel rij ik toch niet.
                                              Ik heb het instructieboekje nog even bekeken, maar de theoretische wagensnelheid van een Calibra met C20XE is 223 Km/h en dezelfde motor met 4WD is 215 km/h, verbruik stijgt van 7,2 naar 8 l/100km
                                              Ben benieuwd wat de topsnelheid van een Turbo met uitgeschakelde 4WD is

                                              #18263579
                                              jethro
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 February 2008

                                                Altijd leuk om te lezen dat er nog liefhebbers zijn voor de CALLI TURBO, de hem koesteren dat het zijn eigen kind is. :thumbup :D
                                                Ik heb ook zo`n CaLLI TURBO gehad wat ik eerder vermelde, toen ik deze thuis later nog beter bekeek, bleek dat er een STINGER DELTA te zijn ingebouwd.
                                                Je weet wel die kastje`s waar Koos Spee en de rest zo op tegen was. ;)
                                                Volgens Koos Spee mag je die niet thuis hebben, moet je deze kapot slaan met een hamer. :shock:
                                                Is flauwekul: hij mag niet in de auto zijn ingebouwd, als je deze thuis hebt is dat niet verboden.
                                                Koste toen ook 1500 guldens.
                                                Zat bij de asbak gemonteerd, en net die had ik niet open gehad cq bekeken bij de opel dealer.
                                                Hunnie ook niet anders was deze wel verwijderd.

                                                :jerry

                                                #18263580
                                                jethro
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  3 February 2008

                                                  @Duurt wrote:

                                                  De mijne heeft ook in Den Haag gereden, vorige eigenaar had ook nog een klassieke BMW
                                                  Bij mijn Transporter staat de temperatuur ook altijd op 90 graden, behalve als het vriest en de kachel aan heb blijft hij bij 80 hangen maar dat hebben ze allemaal, als je op de snelweg rijd staat hij wel op 90 graden.
                                                  Voor de zekerheid toch maar een thermostaat besteld, zal mij benieuwen of het wat uit maakt.

                                                  wat de 4WD betreft, ik laat de zekering er maar gewoon in zitten, zoveel rij ik toch niet.
                                                  Ik heb het instructieboekje nog even bekeken, maar de theoretische wagensnelheid van een Calibra met C20XE is 223 Km/h en dezelfde motor met 4WD is 215 km/h, verbruik stijgt van 7,2 naar 8 l/100km
                                                  Ben benieuwd wat de topsnelheid van een Turbo met uitgeschakelde 4WD is

                                                  Turbo loopt 240 km/h.
                                                  Volgens Opel.

                                                  #18263581
                                                  calibra 4×4 turbo
                                                    Lid sinds:
                                                    6 May 2014

                                                    Die mythe dat een calibra uit Finland minder snel roest dan eentje uit Duitsland hoor ik al 15 jaar.
                                                    Ik zou me kunnen voorstellen dat het gebruikte staal in Duitsland een lager koolstofgehalte had waardoor hij sneller zou kunnen roesten maar dat is nooit bewezen volgens mij. :shock:

                                                    #18263582
                                                    jethro
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 February 2008

                                                      @calibra 4×4 turbo wrote:

                                                      Die mythe dat een calibra uit Finland minder snel roest dan eentje uit Duitsland hoor ik al 15 jaar.
                                                      Ik zou me kunnen voorstellen dat het gebruikte staal in Duitsland een lager koolstofgehalte had waardoor hij sneller zou kunnen roesten maar dat is nooit bewezen volgens mij. :shock:

                                                      Nou…………
                                                      Nooit bewezen??
                                                      Kijk maar naar het verleden, bij de Kadett-C en de rest.
                                                      Als er door een staking geen plaatstaal te verkrijgen was, dan haalde Opel dat wel ergens anders weg.
                                                      Al dan niet van mindere kwaliteit. ;)
                                                      Enne..
                                                      Behandeling holle ruimte`s en lakopbouw maakt ook een wereld van verschil.
                                                      Onder een zekere Lopez die bij VW weg kwam, heeft Opel ook behoorlijk geleden.
                                                      Alles moest goedkoper en dus van mindere kwaliteit.
                                                      En dat hebben ze geweten daarr bij Opel!!

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 164)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.