Calibra Turbo

Forumindex Forums Modellen Calibra Calibra Turbo

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 164)
  • Auteur
    Berichten
  • #18263583
    calibra 4×4 turbo
      Lid sinds:
      6 May 2014

      Ja het toenmalige beleid van opel heeft een hoop klanten gekost.
      Zie die maar eens terug te krijgen.

      #18263584
      MoiInActie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 March 2012

        @jethro wrote:

        @Duurt wrote:

        De mijne heeft ook in Den Haag gereden, vorige eigenaar had ook nog een klassieke BMW
        Bij mijn Transporter staat de temperatuur ook altijd op 90 graden, behalve als het vriest en de kachel aan heb blijft hij bij 80 hangen maar dat hebben ze allemaal, als je op de snelweg rijd staat hij wel op 90 graden.
        Voor de zekerheid toch maar een thermostaat besteld, zal mij benieuwen of het wat uit maakt.

        wat de 4WD betreft, ik laat de zekering er maar gewoon in zitten, zoveel rij ik toch niet.
        Ik heb het instructieboekje nog even bekeken, maar de theoretische wagensnelheid van een Calibra met C20XE is 223 Km/h en dezelfde motor met 4WD is 215 km/h, verbruik stijgt van 7,2 naar 8 l/100km
        Ben benieuwd wat de topsnelheid van een Turbo met uitgeschakelde 4WD is

        Turbo loopt 240 km/h.
        Volgens Opel.

        Volgens Opel ja, puur omdat ze dan geen begrenzer in hoefden te bouwen wat min of meer was afgesproken onder een aantal grote Duitse autofabrikanten (Opel, BMW, Mercedes, Audi). Met mijn vaders Calibra Turbo hebben we vroeger (was in 1994) met 4 inzittenden 275km/h op de teller gehad (en hij kon nog wel iets harder). Haal daar een beetje teller afwijking vanaf, maar je komt nog altijd uit op een snelheid van 260+ km/h. En dit is een standaard Calibra Turbo met 4×4 aan, de eerste in Nederland uitgebrachte zelfs.

        Qua verbruik is het nog altijd jouw eigen rijstijl wat dit het meest beïnvloedt. De Turbo rijdt over het algemeen iets zuiniger dan mijn V6. In mijn woon-/werkverkeer rijdt ik vrijwel alleen stadsverkeer en wat buitenwegen, met de V6 haal ik daar (afhankelijk van drukte en weersomstandigheden) 1:10 tot 1:11.5. Met de Turbo (die gebruik ik soms ook) haal ik op die stukken ongeveer 1:11 tot 1:12.5. Met name de 6e versnelling scheelt best wel wat, die mis ik nog altijd in mijn V6 :(

        #18263585
        jethro
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 February 2008

          De vorige eigenaar van mijn toenmalige CALLI TURBO heeft deze ingeruild op een………………V6. ;)
          Hij reed twee ker per maand naar oostenrijk.
          Was zekers vanwege het gebruik. ;)

          #18263586
          anoniem
            Lid sinds:
            30 June 2004

            ik wilde vandaag de thermostaat vervangen, oude d’r af nieuwe d’r op, past hij niet, boutgaatjes zitten anders, bij de automaterialenzaak zeiden ze dat er 4 verschillende typen in konden zitten en dus de verkeerde gekregen.
            Nu de oude er eerst weer opgezet maar waar moet ik hem ontluchten, bij de Manta zat er een inbusboutje op het thermostaathuis, ik las ook ergens dat een Opel zichzelf ontlucht maar heb de oude koelvloeistof er weer in gedaan en expansievaatje zit helemaal vol

            #18263587
            anoniem
              Lid sinds:
              30 June 2004

              toch de motor maar even laten draaien en water zakte gelijk maar nu brand het oranje lampje met een motor er op, ik denk dat hij op de noodloop draait, stinkt wat naar benzine, heeft nog geen 30 seconden gelopen, daarna alle kabels nagelopen, alleen de stekkertjes voor het koelvloestofniveau vlotter had ik los liggen omdat het deksel er af was.
              accu even los gehad maar nog steeds oranje lampje
              help

              #18263588
              re2flex
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 October 2011

                Hallo Duurt,

                Ten eerste gefelicteerd met je Opel Calibra Turbo!! :thumb

                Ten tweede zoals de meeste weten kan je de Opel Calibra uitlezen met een paperclip, zie hier mijn topic: viewtopic.php?f=132&t=180682

                Gr. Reda

                #18263589
                anoniem
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Hartelijk dank, ben er tot nu wel blij mee, altijd al van gedroomt, over de paperclipmetode had ik gelezen maar dacht dat de stekker bij de ECU zou zitten, had het dekseltje er al voor weg maar die kan wel weer dicht, ik zal gelijk even proberen wat de code is

                  #18263590
                  anoniem
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    code is 121212151515313131

                    dus code 15 = Coolant Temperature Sensor (CTS) – High voltage

                    #18263591
                    anoniem
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      weerstand van de losse temperatuur sensor is 3 kOhm en als ik het stekkertje er op zet en in de kabels prik is het 1 kOhm, waarschijnlijk zit er ook een weerstand in de computer

                      #18263592
                      anoniem
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        hij draait weer, 1 van de draden naar de temp. sensor was onderbroken, even aan trekken en was te zien waar, andere ook gelijk maar doorgetrokken en weer aan elkaar gesoldeerd dankzij S39 wilde het ook nog solderen, krimpkous er om en hij loopt weer

                        @re2flex
                        bedankt, ik had onder Calibra en C20LET gezocht maar niet onder tips en truuks

                        #18263593
                        anoniem
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          voor wie nog een Turbo zoekt
                          http://ww3.autoscout24.nl/classified/262732068?asrc=st|as” onclick=”window.open(this.href);return false;

                          #18263594
                          2slow
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 October 2006

                            @jethro wrote:

                            @calibra 4×4 turbo wrote:

                            Die mythe dat een calibra uit Finland minder snel roest dan eentje uit Duitsland hoor ik al 15 jaar.
                            Ik zou me kunnen voorstellen dat het gebruikte staal in Duitsland een lager koolstofgehalte had waardoor hij sneller zou kunnen roesten maar dat is nooit bewezen volgens mij. :shock:

                            Nou…………
                            Nooit bewezen??
                            Kijk maar naar het verleden, bij de Kadett-C en de rest.
                            Als er door een staking geen plaatstaal te verkrijgen was, dan haalde Opel dat wel ergens anders weg.
                            Al dan niet van mindere kwaliteit. ;)
                            Enne..
                            Behandeling holle ruimte`s en lakopbouw maakt ook een wereld van verschil.
                            Onder een zekere Lopez die bij VW weg kwam, heeft Opel ook behoorlijk geleden.
                            Alles moest goedkoper en dus van mindere kwaliteit.
                            En dat hebben ze geweten daarr bij Opel!!

                            Hoe het ook zij, gemiddeld denk ik dat de Finse beter zijn. Maar heb ook zeker hele roestige Finse Calibra’s gezien. Dus het garandeert niet alles. Daarbij hangt het mogelijk ook van gebruiker af.

                            #18263595
                            inayat
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 February 2011

                              @Duurt wrote:

                              voor wie nog een Turbo zoekt
                              http://ww3.autoscout24.nl/classified/262732068?asrc=st|as” onclick=”window.open(this.href);return false;

                              Staat deze al niet een tijdje te koop?
                              Dacht dat ik hem op MP ook al had gezien.

                              #18263596
                              anoniem
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                ik weet niet hoe lang hij al te koop staat maar op MP staat er geen meer te koop (dacht ik)

                                vandaag ook wat leuks gekocht voor in de Calibra

                                #18263597
                                marcohgd
                                  Lid sinds:
                                  4 August 2013

                                  @Duurt wrote:

                                  @marcohgd wrote:

                                  Mooie Calibra Duurt!

                                  Sent from my iPhone using Tapatalk

                                  heb je hem al in het echt gezien?
                                  weet je toevallig nog wat slopers in de buurt te staan?
                                  bij v d Ploeg staat er 1

                                  Liever laat dan nooit.
                                  Nee heb hem nog niet in het echt gezien, bij vd ploeg stond altijd een grijze Calibra, maar volgens mij is die al weg. Helaas staan daar niet zoveel kadetten enzo..

                                  Sent from my iPhone using Tapatalk

                                  #18263598
                                  anoniem
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    de zilver metallic Calibra staat er nog steeds, op een andere Opel, zo staat de onderkant tenminste niet in de modder
                                    volgens mij stonden nog wel Kadett E’s en Combo’s, maar vandaag was ie gesloten

                                    #18263599
                                    marcohgd
                                      Lid sinds:
                                      4 August 2013

                                      @Duurt wrote:

                                      de zilver metallic Calibra staat er nog steeds, op een andere Opel, zo staat de onderkant tenminste niet in de modder
                                      volgens mij stonden nog wel Kadett E’s en Combo’s, maar vandaag was ie gesloten

                                      Die kadetten hebben we al leeggehaald. Jammer dat er geen D kadetten staan..

                                      Sent from my iPhone using Tapatalk

                                      #18263600
                                      opelremco
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        11 August 2007

                                        Die Cali is ook al redelijk kaal.

                                        #18263601
                                        anoniem
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          @opelremco wrote:

                                          Die Cali is ook al redelijk kaal.

                                          heb er toch nog wat van af kunnen halen ;)

                                          #18263602
                                          anoniem
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            @16VCalibra wrote:

                                            Je temperatuur hoort 90 graden te zijn. Was bij mijn originele c20let ook het geval. Wissel je thermostaat eens uit, zijn de kosten niet. Kan ook zijn dat je een koelere thermostaat hebt, dan blijft ie uiteraard kouder. Echter is het verbruik bij 90 graden of bij een lagere temperatuur wel te merken moet ik zeggen, zo ook met 4×4 aan en uit. Met de 4×4 uit haalde ik zo een kilometer of 3, 4 meer op de liter!!!

                                            Verder een hele nette auto, zag em idd ook te koop staan voor een mooie bedrag. Alleen worden twee turbo’s mij iets teveel haha.
                                            Mooi om te zien dat er nog steeds mensen zijn die een Calibra Turbo kunnen waarderen. Helaas worden er 9 van de 10 gesloopt terwijl het echt een mooie auto is. Probleem is alleen dat sommige nogal hard kunnen roesten

                                            Over dat Finse en Duitse fabriek, mijn eerste Calibra was een XE uit Finland, had ook geen puntje roest. Nou sprak ik laatst een Duitser en vertelde mij dat zijn Calibra ook uit Finland kwam. Enig verschil was dat die van hem last had verschrikkelijk veel roest…. Ik geloofde ook dat de Finse weinig tot niet rosette maar dat is dus blijkbaar niet waar schijnt..

                                            Groetjes Ram

                                            Kan het kwaad zonder zekering 19 te rijden, de koppeling slipt dan steeds, word de bak dan niet te warm?

                                            #18263603
                                            anoniem
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              Vandaag thermostaat(huis) vervangen, temperatuurmeter staat weer iets hoger.

                                              Een ander probleem, mijn kachel geeft af en toe een beetje koelvloeistofgeur.
                                              Vanmiddag op de sloop een kachelradiator uit een Vectra V6 met airco gesloopt, man wat een werk maar dan weet je ook hoe het in elkaar zit, bij een 4×4 zit er nog wat minder ruimte bij de voeten, in de Vraagbaak staat dat je zelfs een stukje uit de vloerisolatie moet snijden om bij de onderste schroef te komen, ook kun je haast niet bij de aansluitingen komen in de motorruimte.

                                              Het viel mij op dat de aansluitingen er in zijn gestoken en dat er een rubber in zit en een klem er om heen om de twee delen bij elkaar te houden, misschien dat bij die van mij alleen de rubbers minder zijn geworden, zijn deze rubbers ook los te bestellen?

                                              #18263604
                                              Maurice89
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                10 October 2009

                                                Ik weet geen antwoord op je vraag maar komt er soms wat rook uit je kachel roosters? Ik heb dat vroeger bij me cali gehad.

                                                #18263605
                                                anoniem
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  Ik denk dat de koppeling toch niet slipt alleen als de voorwielen slippen en de achterwielen stil staan maar bij gewoon gebruik slipt de koppeling ook minimaal omdat beide wielen dan gelijke hard draaien, ik zit te denken om een schakelaar tussen de zekering te zetten, zag vandaag bij de Vectra achter de asbakklepje ook een schakelaartje zitten, is mooi plekje uit het zicht.

                                                  Er komt geen rook uit de kachel maar stinkt af en toe wel een klein beetje naar koelvloeistof, nu heb ik op de sloop een radiateurtje uit een Vectra V6 met airco gehaald en die heeft 2 losse buisjes die in de kachelradiateur word gestoken en aan de andere kant in de motorruimte steken. man man wat een werk deze buisjes er uit te halen, voordeel van dit systeem is wel dat je als je alleen het kachelradiateurtje kunt vervangen zonder dat je in de motorruimte hoeft te zijn waar je er toch niet bij kunt en ook de hele airco er niet uit hoeft.
                                                  Bij de opeldealer de rubbertjes besteld voor het geval die van mij lek zijn.
                                                  Nu schijnt het dat er ook nog weer twee typen kachel radiateuren icm. airco zijn, afhankelijk van het modeljaar, daarom ook de buisjes meegenomen, eventueel zaag ik de buisjes door en zet er slangenklemmen tussen en soldeer de aansluitingen vast aan het radiateurtje

                                                  #18263606
                                                  anoniem
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    http://www.easycarparts.nl/opel/calibra-coupe-1990-1997/2-0i-c20ne-06-1990-07-1997/koeling/kachel” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                    voor kachelradiateur is er aug. 1993 een ander type gekomen, die ik van de sloop gehaald heb is dus het nieuwe type en mijn calibra is van april 1993 dus oude type kachel, weer wat geleerd, ook is het alleen al om te zien hoe je zoiets moet open maken zonder iets af te breken.
                                                    Voordeel is wel dat de oude uitvoering goedkoper is maar wel vreemd dat de aansluitingen naast elkaar zitten, is niet goed voor de warmteafgifte.
                                                    Ook zijn de afmetingen anders.

                                                    Volgens mij kun je bij monteren beter de versnellingshendel er uit halen, heb je ook meer ruimte.

                                                    Hopelijk ligt het aan de afdichtrubbertjes maar die zijn er pas volgend jaar
                                                    dus nog even wachten

                                                    #18263607
                                                    remutr
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      7 August 2012

                                                      @Peter. wrote:

                                                      Ik heb onlangs de Calibra van mijn neef overgenomen. Daar zit een xenon set in de originele koplampen en dat geeft echt veel licht. Meer licht dan mijn Omega met origineel xenon.

                                                      Dat klopt Omega heeft origineel 4300 k mijn Vectra after-market is 8000k gekocht bij cargoods en al 2 jaar super tevreden mee

                                                    25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 164)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.