Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Calibra Turbo
- Dit onderwerp bevat 163 reacties, 28 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 april 2017om 10:31 door Sjoerd Roland.
-
AuteurBerichten
-
24 december 2014 om 11:36 #18263583
Ja het toenmalige beleid van opel heeft een hoop klanten gekost.
Zie die maar eens terug te krijgen.24 december 2014 om 13:27 #18263584@jethro wrote:
@Duurt wrote:
De mijne heeft ook in Den Haag gereden, vorige eigenaar had ook nog een klassieke BMW
Bij mijn Transporter staat de temperatuur ook altijd op 90 graden, behalve als het vriest en de kachel aan heb blijft hij bij 80 hangen maar dat hebben ze allemaal, als je op de snelweg rijd staat hij wel op 90 graden.
Voor de zekerheid toch maar een thermostaat besteld, zal mij benieuwen of het wat uit maakt.wat de 4WD betreft, ik laat de zekering er maar gewoon in zitten, zoveel rij ik toch niet.
Ik heb het instructieboekje nog even bekeken, maar de theoretische wagensnelheid van een Calibra met C20XE is 223 Km/h en dezelfde motor met 4WD is 215 km/h, verbruik stijgt van 7,2 naar 8 l/100km
Ben benieuwd wat de topsnelheid van een Turbo met uitgeschakelde 4WD isTurbo loopt 240 km/h.
Volgens Opel.Volgens Opel ja, puur omdat ze dan geen begrenzer in hoefden te bouwen wat min of meer was afgesproken onder een aantal grote Duitse autofabrikanten (Opel, BMW, Mercedes, Audi). Met mijn vaders Calibra Turbo hebben we vroeger (was in 1994) met 4 inzittenden 275km/h op de teller gehad (en hij kon nog wel iets harder). Haal daar een beetje teller afwijking vanaf, maar je komt nog altijd uit op een snelheid van 260+ km/h. En dit is een standaard Calibra Turbo met 4×4 aan, de eerste in Nederland uitgebrachte zelfs.
Qua verbruik is het nog altijd jouw eigen rijstijl wat dit het meest beïnvloedt. De Turbo rijdt over het algemeen iets zuiniger dan mijn V6. In mijn woon-/werkverkeer rijdt ik vrijwel alleen stadsverkeer en wat buitenwegen, met de V6 haal ik daar (afhankelijk van drukte en weersomstandigheden) 1:10 tot 1:11.5. Met de Turbo (die gebruik ik soms ook) haal ik op die stukken ongeveer 1:11 tot 1:12.5. Met name de 6e versnelling scheelt best wel wat, die mis ik nog altijd in mijn V6 :(
24 december 2014 om 15:02 #18263585De vorige eigenaar van mijn toenmalige CALLI TURBO heeft deze ingeruild op een………………V6. ;)
Hij reed twee ker per maand naar oostenrijk.
Was zekers vanwege het gebruik. ;)24 december 2014 om 19:08 #18263586ik wilde vandaag de thermostaat vervangen, oude d’r af nieuwe d’r op, past hij niet, boutgaatjes zitten anders, bij de automaterialenzaak zeiden ze dat er 4 verschillende typen in konden zitten en dus de verkeerde gekregen.
Nu de oude er eerst weer opgezet maar waar moet ik hem ontluchten, bij de Manta zat er een inbusboutje op het thermostaathuis, ik las ook ergens dat een Opel zichzelf ontlucht maar heb de oude koelvloeistof er weer in gedaan en expansievaatje zit helemaal vol24 december 2014 om 20:21 #18263587toch de motor maar even laten draaien en water zakte gelijk maar nu brand het oranje lampje met een motor er op, ik denk dat hij op de noodloop draait, stinkt wat naar benzine, heeft nog geen 30 seconden gelopen, daarna alle kabels nagelopen, alleen de stekkertjes voor het koelvloestofniveau vlotter had ik los liggen omdat het deksel er af was.
accu even los gehad maar nog steeds oranje lampje
help24 december 2014 om 21:46 #18263588Hallo Duurt,
Ten eerste gefelicteerd met je Opel Calibra Turbo!! :thumb
Ten tweede zoals de meeste weten kan je de Opel Calibra uitlezen met een paperclip, zie hier mijn topic: viewtopic.php?f=132&t=180682
Gr. Reda
24 december 2014 om 22:04 #18263589Hartelijk dank, ben er tot nu wel blij mee, altijd al van gedroomt, over de paperclipmetode had ik gelezen maar dacht dat de stekker bij de ECU zou zitten, had het dekseltje er al voor weg maar die kan wel weer dicht, ik zal gelijk even proberen wat de code is
24 december 2014 om 22:25 #18263590code is 121212151515313131
dus code 15 = Coolant Temperature Sensor (CTS) – High voltage
24 december 2014 om 22:45 #18263591weerstand van de losse temperatuur sensor is 3 kOhm en als ik het stekkertje er op zet en in de kabels prik is het 1 kOhm, waarschijnlijk zit er ook een weerstand in de computer
25 december 2014 om 00:37 #18263592hij draait weer, 1 van de draden naar de temp. sensor was onderbroken, even aan trekken en was te zien waar, andere ook gelijk maar doorgetrokken en weer aan elkaar gesoldeerd dankzij S39 wilde het ook nog solderen, krimpkous er om en hij loopt weer
@re2flex bedankt, ik had onder Calibra en C20LET gezocht maar niet onder tips en truuks25 december 2014 om 22:05 #18263593voor wie nog een Turbo zoekt
http://ww3.autoscout24.nl/classified/262732068?asrc=st|as” onclick=”window.open(this.href);return false;26 december 2014 om 13:05 #18263594@jethro wrote:
@calibra 4×4 turbo wrote:
Die mythe dat een calibra uit Finland minder snel roest dan eentje uit Duitsland hoor ik al 15 jaar.
Ik zou me kunnen voorstellen dat het gebruikte staal in Duitsland een lager koolstofgehalte had waardoor hij sneller zou kunnen roesten maar dat is nooit bewezen volgens mij. :shock:Nou…………
Nooit bewezen??
Kijk maar naar het verleden, bij de Kadett-C en de rest.
Als er door een staking geen plaatstaal te verkrijgen was, dan haalde Opel dat wel ergens anders weg.
Al dan niet van mindere kwaliteit. ;)
Enne..
Behandeling holle ruimte`s en lakopbouw maakt ook een wereld van verschil.
Onder een zekere Lopez die bij VW weg kwam, heeft Opel ook behoorlijk geleden.
Alles moest goedkoper en dus van mindere kwaliteit.
En dat hebben ze geweten daarr bij Opel!!Hoe het ook zij, gemiddeld denk ik dat de Finse beter zijn. Maar heb ook zeker hele roestige Finse Calibra’s gezien. Dus het garandeert niet alles. Daarbij hangt het mogelijk ook van gebruiker af.
26 december 2014 om 22:29 #18263595@Duurt wrote:
voor wie nog een Turbo zoekt
http://ww3.autoscout24.nl/classified/262732068?asrc=st|as” onclick=”window.open(this.href);return false;Staat deze al niet een tijdje te koop?
Dacht dat ik hem op MP ook al had gezien.26 december 2014 om 23:05 #1826359626 december 2014 om 23:21 #18263597@Duurt wrote:
@marcohgd wrote:
Mooie Calibra Duurt!
Sent from my iPhone using Tapatalk
heb je hem al in het echt gezien?
weet je toevallig nog wat slopers in de buurt te staan?
bij v d Ploeg staat er 1Liever laat dan nooit.
Nee heb hem nog niet in het echt gezien, bij vd ploeg stond altijd een grijze Calibra, maar volgens mij is die al weg. Helaas staan daar niet zoveel kadetten enzo..Sent from my iPhone using Tapatalk
27 december 2014 om 16:49 #18263598de zilver metallic Calibra staat er nog steeds, op een andere Opel, zo staat de onderkant tenminste niet in de modder
volgens mij stonden nog wel Kadett E’s en Combo’s, maar vandaag was ie gesloten27 december 2014 om 17:47 #18263599@Duurt wrote:
de zilver metallic Calibra staat er nog steeds, op een andere Opel, zo staat de onderkant tenminste niet in de modder
volgens mij stonden nog wel Kadett E’s en Combo’s, maar vandaag was ie geslotenDie kadetten hebben we al leeggehaald. Jammer dat er geen D kadetten staan..
Sent from my iPhone using Tapatalk
27 december 2014 om 21:19 #18263600Die Cali is ook al redelijk kaal.
28 december 2014 om 11:43 #1826360128 december 2014 om 17:52 #18263602@16VCalibra wrote:
Je temperatuur hoort 90 graden te zijn. Was bij mijn originele c20let ook het geval. Wissel je thermostaat eens uit, zijn de kosten niet. Kan ook zijn dat je een koelere thermostaat hebt, dan blijft ie uiteraard kouder. Echter is het verbruik bij 90 graden of bij een lagere temperatuur wel te merken moet ik zeggen, zo ook met 4×4 aan en uit. Met de 4×4 uit haalde ik zo een kilometer of 3, 4 meer op de liter!!!
Verder een hele nette auto, zag em idd ook te koop staan voor een mooie bedrag. Alleen worden twee turbo’s mij iets teveel haha.
Mooi om te zien dat er nog steeds mensen zijn die een Calibra Turbo kunnen waarderen. Helaas worden er 9 van de 10 gesloopt terwijl het echt een mooie auto is. Probleem is alleen dat sommige nogal hard kunnen roestenOver dat Finse en Duitse fabriek, mijn eerste Calibra was een XE uit Finland, had ook geen puntje roest. Nou sprak ik laatst een Duitser en vertelde mij dat zijn Calibra ook uit Finland kwam. Enig verschil was dat die van hem last had verschrikkelijk veel roest…. Ik geloofde ook dat de Finse weinig tot niet rosette maar dat is dus blijkbaar niet waar schijnt..
Groetjes Ram
Kan het kwaad zonder zekering 19 te rijden, de koppeling slipt dan steeds, word de bak dan niet te warm?
29 december 2014 om 21:20 #18263603Vandaag thermostaat(huis) vervangen, temperatuurmeter staat weer iets hoger.
Een ander probleem, mijn kachel geeft af en toe een beetje koelvloeistofgeur.
Vanmiddag op de sloop een kachelradiator uit een Vectra V6 met airco gesloopt, man wat een werk maar dan weet je ook hoe het in elkaar zit, bij een 4×4 zit er nog wat minder ruimte bij de voeten, in de Vraagbaak staat dat je zelfs een stukje uit de vloerisolatie moet snijden om bij de onderste schroef te komen, ook kun je haast niet bij de aansluitingen komen in de motorruimte.Het viel mij op dat de aansluitingen er in zijn gestoken en dat er een rubber in zit en een klem er om heen om de twee delen bij elkaar te houden, misschien dat bij die van mij alleen de rubbers minder zijn geworden, zijn deze rubbers ook los te bestellen?
30 december 2014 om 15:16 #18263604Ik weet geen antwoord op je vraag maar komt er soms wat rook uit je kachel roosters? Ik heb dat vroeger bij me cali gehad.
30 december 2014 om 16:38 #18263605Ik denk dat de koppeling toch niet slipt alleen als de voorwielen slippen en de achterwielen stil staan maar bij gewoon gebruik slipt de koppeling ook minimaal omdat beide wielen dan gelijke hard draaien, ik zit te denken om een schakelaar tussen de zekering te zetten, zag vandaag bij de Vectra achter de asbakklepje ook een schakelaartje zitten, is mooi plekje uit het zicht.
Er komt geen rook uit de kachel maar stinkt af en toe wel een klein beetje naar koelvloeistof, nu heb ik op de sloop een radiateurtje uit een Vectra V6 met airco gehaald en die heeft 2 losse buisjes die in de kachelradiateur word gestoken en aan de andere kant in de motorruimte steken. man man wat een werk deze buisjes er uit te halen, voordeel van dit systeem is wel dat je als je alleen het kachelradiateurtje kunt vervangen zonder dat je in de motorruimte hoeft te zijn waar je er toch niet bij kunt en ook de hele airco er niet uit hoeft.
Bij de opeldealer de rubbertjes besteld voor het geval die van mij lek zijn.
Nu schijnt het dat er ook nog weer twee typen kachel radiateuren icm. airco zijn, afhankelijk van het modeljaar, daarom ook de buisjes meegenomen, eventueel zaag ik de buisjes door en zet er slangenklemmen tussen en soldeer de aansluitingen vast aan het radiateurtje30 december 2014 om 19:59 #18263606http://www.easycarparts.nl/opel/calibra-coupe-1990-1997/2-0i-c20ne-06-1990-07-1997/koeling/kachel” onclick=”window.open(this.href);return false;
voor kachelradiateur is er aug. 1993 een ander type gekomen, die ik van de sloop gehaald heb is dus het nieuwe type en mijn calibra is van april 1993 dus oude type kachel, weer wat geleerd, ook is het alleen al om te zien hoe je zoiets moet open maken zonder iets af te breken.
Voordeel is wel dat de oude uitvoering goedkoper is maar wel vreemd dat de aansluitingen naast elkaar zitten, is niet goed voor de warmteafgifte.
Ook zijn de afmetingen anders.Volgens mij kun je bij monteren beter de versnellingshendel er uit halen, heb je ook meer ruimte.
Hopelijk ligt het aan de afdichtrubbertjes maar die zijn er pas volgend jaar
dus nog even wachten30 december 2014 om 20:21 #18263607@Peter. wrote:
Ik heb onlangs de Calibra van mijn neef overgenomen. Daar zit een xenon set in de originele koplampen en dat geeft echt veel licht. Meer licht dan mijn Omega met origineel xenon.
Dat klopt Omega heeft origineel 4300 k mijn Vectra after-market is 8000k gekocht bij cargoods en al 2 jaar super tevreden mee
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.