Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Calibra Turbo
- Dit onderwerp bevat 163 reacties, 28 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 april 2017om 10:31 door Sjoerd Roland.
-
AuteurBerichten
-
20 december 2014 om 13:15 #18263558
Yep de TE van Duurt stond in de autovisie van februari 2008, en das wel langer geleden dan een paar ( 2 ) jaar. :thumb
20 december 2014 om 18:27 #18263559Ach tijd gaat snel he ;)
20 december 2014 om 18:51 #18263560@2slow wrote:
Mooie Manta, heb ik denk ik wel in Dronten zien staan of niet? Stond deze ook niet in een Autovisie een paar jaar geleden. Een stukje over sportieve Opels op circuit Assen (ook een Calibra turbo trouwens).
klopt, ben er een paar jaar geleden mee in Dronten geweest en heeft idd ook in de Autovisie gestaan met nog een aantal sportieve Opels waaronder een Calibra
20 december 2014 om 18:54 #18263561vandaag de antenne vervangen, eerst 1 van een Calibra maar die bleek bij het testen al stuk en nu zit er 1 op van een Astra G, stond het zelfde partnummer op, ontvangst is weer prima, moet alleen de ruitesproeier nog even richten
ook 4×4 embleem er weer op gezet, maakt het net even af20 december 2014 om 19:23 #18263562Goed bezig :thumb
20 december 2014 om 19:33 #18263563Mooie Calibra Turbo :thumb
21 december 2014 om 13:40 #18263565dank u dank u, ik ben er ook zeer blij mee
nu de antenne weer goed werkt moet ik de dak bekleding aan de achterzijde weer vast zien te krijgen, toen ik de auto kocht zat de dakbekleding al los en was in het verleden met een lijmpistool rechtstreeks op det dak gelijmt, nu op aanraden van een mede-forumer het stripje welke in het dak hoort te klemmen er bij gezocht uit een sloper, hing er trouwens ook los in.
ik zal hem ontroesten en er weer tegenaan plakken, ik vraag met trouwens wel af hoe je het weer los krijgt, je kunt de achterzijde niet naar achteren trekken om de 3 nokjes er weer uit te schuiven21 december 2014 om 14:36 #18263566Wees wel voorzichtig met het tijdelijk klemmen met lijmklemmen van de strip.De pootjes van de klemmen laten afdrukken achter in het hemeltje.Deze zijn moeilijk weg te krijgen.
21 december 2014 om 16:28 #18263567bedankt voor de tip, ik wist niet dat er nog zoveel Calibra’s in het Noorden reden.
Ik was van plan om hem van onder te ondersteunen met wat bredere dingen met een beetje voorspanning dus tegen de bodem aan
Ook zat ik aan klittenband te denken, een smal strookje op de beugel en een bredere strook op de dakbekleding
verder vulkaniserende tape om de stekkertjes tegen vocht, rammelen en losgaan.21 december 2014 om 18:25 #18263564Heb nog niet een hemel geplakt, maar ze zijn niet zo dik. Knijpers een idee? houden wel beet maar niet met heel veel druk. En veel knijper is een groot klem oppervlak.
21 december 2014 om 18:51 #18263568Zelfs een knijper is al een te klein oppervlak.Ik had een klein lijmklemmetje waarmee ik al een redlijke print achterliet,en met moeite kreeg ik die print dr uit.
Een breed plankje met een oude doek dr omheen en dan afklemmen dat was bij mij het beste.Er rijden nog best wel wat Calibra’s rond in het noorden.Maar deze zitten dan ook vaak alleen bij de liefhebbers.Wat me wel opvalt is dat ik de eerste serie tot 1994 wel steeds minder tegenkom.
21 december 2014 om 21:57 #18263569bedankt voor de tip, ik zat zelf aan een stuk schuimrubber te denken om er tegen aan te drukken maar eerst het ijzer maar even schuren en spuiten, alhoewel ik denk dat de lijm er dan weer minder op hecht, misschien toch alleen maar blank schuren op de kant waar de lijm komt
de eerste Calibra’s zijn natuurlijk ook het oudst en in het begin waren ze denk ik ook niet volop leverbaar
vanavond nog even naar Langeloo gereden, was een heel spektakel bij de gaslokatie, 4 afvakkel installaties, je kon de hitte gewoon door het raam heen voelen, er mocht dus ook niet voor geparkeerd worden
en van de hitte van de vlammen naar het koude van twee week geleden
22 december 2014 om 15:43 #18263570Denk dat Duurt met de CALLI aan de rol gaat in de winter, gezien de behandeling van de bodem.
Heb je al winterbanden?? king::jerry :kewlpics
22 december 2014 om 18:51 #18263571in de winter kun je mooi de 4WD testen, nu nog wachten op de sneeuw :angel
vandaag het dakje weer vastgezet, was van plan om eerst op de originele manier vast te zetten met het stripje maar die zat er zo scheef in dat de bekleding nog een eind van het dak af was, daarom maar voor optie 2 gekozen, klittenband, lange strook op het stof en paar kleine stukjes tegen het dak aangeplakt zodat hij ook nog weer een keer los te krijgen is mocht het nodig zijn
en zo is het geworden
ook de 4×4 emblemen zitten er weer op
22 december 2014 om 20:47 #18263572Opzich wel een slimme optie die klitte band. Dat 4×4 maakt het toch wel kompleet he :thumb
22 december 2014 om 21:23 #18263573:thumb Netjes geworden!!
Goeie tip!!22 december 2014 om 21:24 #18263574Die strip is naar mijn idee geen goeie oplossing van Opel, volgens mij krijg je dat nooit goed los en daarna weer vast, hij schuift er los al moeilijk in.
Als je de autotest leest dan word er inderdaad geschreven dat je niet aan veel punten kunt zien dat het een turbo is, nu in ieder geval wel, ik denk dat de vorige eigenaar ze er bewust af heeft gehaald omdat hij dat mooier vond staan.
Nu nog het turbo embleem, hij zat er in losse lettertjes bij, ik heb er 1 in bestelling bij Cope Parts23 december 2014 om 17:30 #18263575Dat met dat klittenband vind ik wel een goede oplossing.Bij mij zit het stripje ook niet vast.
Heb zelf het hemel zo’n 3 jaar geleden vervangen.Hij ging eerst aan de achterkant bij de randen los.Toen geplakt met bison-tix maar een jaar later ging hij in het midden ook helemaal loshangen.Heb nog geprobeerd te plakken maar dat leek niet mooi en daarna maar helemaal vervangen.
Vind de kwaliteit bar en boos.
En inderdaad in het noorden rijden nog wel wat calibra’s rond.Hier in Peize 2 turbo’s :thumb23 december 2014 om 21:59 #18263576in mijn Manta heb ik het hemeltje al eens aan de zijkanten met Bisonkit vastgeplakt, je kon door het hemeltje zien waar de kit zat dus geen Bison weer, het witte liet op het eind ook los, dit heb ik met een bus spuitlijm van Rijpma geplakt, natuurlijk niet op gespoten maar eerst in een dop gespoten en met kwastje op beide kanten aangebracht, 10 min. wachten en het bleef gelijk kleven.
de bochten moest ik wel wat knijpertjes plaatsen om de witte stof wat uit te rekken.Klitterband kun je trouwens bij De Vrijbuiter halen
In Zevenhuizen reed er trouwens ook een Turbo rond maar zie hem de laatste tijd niet zo veel meer
24 december 2014 om 07:14 #18263577Je temperatuur hoort 90 graden te zijn. Was bij mijn originele c20let ook het geval. Wissel je thermostaat eens uit, zijn de kosten niet. Kan ook zijn dat je een koelere thermostaat hebt, dan blijft ie uiteraard kouder. Echter is het verbruik bij 90 graden of bij een lagere temperatuur wel te merken moet ik zeggen, zo ook met 4×4 aan en uit. Met de 4×4 uit haalde ik zo een kilometer of 3, 4 meer op de liter!!!
Verder een hele nette auto, zag em idd ook te koop staan voor een mooie bedrag. Alleen worden twee turbo’s mij iets teveel haha.
Mooi om te zien dat er nog steeds mensen zijn die een Calibra Turbo kunnen waarderen. Helaas worden er 9 van de 10 gesloopt terwijl het echt een mooie auto is. Probleem is alleen dat sommige nogal hard kunnen roestenOver dat Finse en Duitse fabriek, mijn eerste Calibra was een XE uit Finland, had ook geen puntje roest. Nou sprak ik laatst een Duitser en vertelde mij dat zijn Calibra ook uit Finland kwam. Enig verschil was dat die van hem last had verschrikkelijk veel roest…. Ik geloofde ook dat de Finse weinig tot niet rosette maar dat is dus blijkbaar niet waar schijnt..
Groetjes Ram
24 december 2014 om 10:25 #18263578De mijne heeft ook in Den Haag gereden, vorige eigenaar had ook nog een klassieke BMW
Bij mijn Transporter staat de temperatuur ook altijd op 90 graden, behalve als het vriest en de kachel aan heb blijft hij bij 80 hangen maar dat hebben ze allemaal, als je op de snelweg rijd staat hij wel op 90 graden.
Voor de zekerheid toch maar een thermostaat besteld, zal mij benieuwen of het wat uit maakt.wat de 4WD betreft, ik laat de zekering er maar gewoon in zitten, zoveel rij ik toch niet.
Ik heb het instructieboekje nog even bekeken, maar de theoretische wagensnelheid van een Calibra met C20XE is 223 Km/h en dezelfde motor met 4WD is 215 km/h, verbruik stijgt van 7,2 naar 8 l/100km
Ben benieuwd wat de topsnelheid van een Turbo met uitgeschakelde 4WD is24 december 2014 om 10:25 #18263579Altijd leuk om te lezen dat er nog liefhebbers zijn voor de CALLI TURBO, de hem koesteren dat het zijn eigen kind is. :thumbup :D
Ik heb ook zo`n CaLLI TURBO gehad wat ik eerder vermelde, toen ik deze thuis later nog beter bekeek, bleek dat er een STINGER DELTA te zijn ingebouwd.
Je weet wel die kastje`s waar Koos Spee en de rest zo op tegen was. ;)
Volgens Koos Spee mag je die niet thuis hebben, moet je deze kapot slaan met een hamer. :shock:
Is flauwekul: hij mag niet in de auto zijn ingebouwd, als je deze thuis hebt is dat niet verboden.
Koste toen ook 1500 guldens.
Zat bij de asbak gemonteerd, en net die had ik niet open gehad cq bekeken bij de opel dealer.
Hunnie ook niet anders was deze wel verwijderd.:jerry
24 december 2014 om 10:28 #18263580@Duurt wrote:
De mijne heeft ook in Den Haag gereden, vorige eigenaar had ook nog een klassieke BMW
Bij mijn Transporter staat de temperatuur ook altijd op 90 graden, behalve als het vriest en de kachel aan heb blijft hij bij 80 hangen maar dat hebben ze allemaal, als je op de snelweg rijd staat hij wel op 90 graden.
Voor de zekerheid toch maar een thermostaat besteld, zal mij benieuwen of het wat uit maakt.wat de 4WD betreft, ik laat de zekering er maar gewoon in zitten, zoveel rij ik toch niet.
Ik heb het instructieboekje nog even bekeken, maar de theoretische wagensnelheid van een Calibra met C20XE is 223 Km/h en dezelfde motor met 4WD is 215 km/h, verbruik stijgt van 7,2 naar 8 l/100km
Ben benieuwd wat de topsnelheid van een Turbo met uitgeschakelde 4WD isTurbo loopt 240 km/h.
Volgens Opel.24 december 2014 om 10:36 #18263581Die mythe dat een calibra uit Finland minder snel roest dan eentje uit Duitsland hoor ik al 15 jaar.
Ik zou me kunnen voorstellen dat het gebruikte staal in Duitsland een lager koolstofgehalte had waardoor hij sneller zou kunnen roesten maar dat is nooit bewezen volgens mij. :shock:24 december 2014 om 11:11 #18263582@calibra 4×4 turbo wrote:
Die mythe dat een calibra uit Finland minder snel roest dan eentje uit Duitsland hoor ik al 15 jaar.
Ik zou me kunnen voorstellen dat het gebruikte staal in Duitsland een lager koolstofgehalte had waardoor hij sneller zou kunnen roesten maar dat is nooit bewezen volgens mij. :shock:Nou…………
Nooit bewezen??
Kijk maar naar het verleden, bij de Kadett-C en de rest.
Als er door een staking geen plaatstaal te verkrijgen was, dan haalde Opel dat wel ergens anders weg.
Al dan niet van mindere kwaliteit. ;)
Enne..
Behandeling holle ruimte`s en lakopbouw maakt ook een wereld van verschil.
Onder een zekere Lopez die bij VW weg kwam, heeft Opel ook behoorlijk geleden.
Alles moest goedkoper en dus van mindere kwaliteit.
En dat hebben ze geweten daarr bij Opel!! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.