Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Bmw M535i V8 Powered
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 maart 2009 om 19:22 #17418720
Inderdaad, altijd fijn als iets past ook al had je dat niet 100% van te voren geweten. Scheelt me ook weer een hoop geld, want voor een E24 745i (3,5liter turbo) achteras vrage ze algauw 500 euro mocht je er al een tegen komen. Deze achteras had dan precies het zelfde als ik nu heb! Dus altijd fijn zo’n uitkomst!
heb vandaag mijn diff gauw gespoten en wil morgen avond (anders zaterdag) de deksel van het diff stralen en in de blanke lak zetten. Zal foto’s posten wanneer hij helemaal klaar is, komt er sjiek uit te zien al zeg ik het zelf!groeten,
29 maart 2009 om 17:26 #17418721Zow, ben gisteren begonnen met mijn spruitstukken. Eerst een hoop spul gekocht om te kunnen TIG lassen, dit heb ik nog nooit echt gedaan dus probeer ik mijn eigen aan te leren.
Ben met de rechter cilinder bank begonnen, aangezien die het meest plek heeft en ik dus mooi kan oefenen met al dat bochten werk.
Zoals je op de foto kunt zien wil ik cilinder 1-3 en 4-2(van bank1) met elkaar verbinden. Doordat de start motor aan deze kant zit heb ik besloten om de buis van cilinder 3 over die van cilinder 2 te laten gaan zodat ik weer bij cilinder 1 uitkom en deze daar ergens aan elkaar kan maken.
Hier onder de foto’s van de vorderingen tot nu toe.
fotó van de voorkant.
foto van de bovenkant kijkt langs het kleppendeksel naar beneden.groeten,
29 maart 2009 om 18:09 #17418722damn het is egt allemaal mm werk he
goed bezig or30 maart 2009 om 15:05 #17418723Mooi werk, petje af :)
Ik neem aan dat je nog een hitte schildje of zo iets tussen de uitlaat en die (rem?)leidingen zet?
30 maart 2009 om 15:59 #17418724origineel gepost door a3corsa
Mooi werk, petje af :)Ik neem aan dat je nog een hitte schildje of zo iets tussen de uitlaat en die (rem?)leidingen zet?
jep denk van dat hitte isolatie schuimtape of ik zet de remleidingen wat hoger, moet toch nieuwe remleidingen maken voor mijn rembekrachtiger, maar dat is het volgende probleem:D
30 maart 2009 om 20:35 #17418725nice hoor..
Je hobbelt lekker door zo :thumbup31 maart 2009 om 16:05 #17418726hej corsaboy,
ja inderdaad probeer nu echt elk uurtje wat ik vrij heb er aan te werken. Ben nu aan de linkerkant begonnen met de spruitstukken maar daar is het echt passen en meten want das is me toch wel heel krap allemaal..
Maar komt goed!zal jullie up to date houden
31 maart 2009 om 19:21 #17418727heb je veel meer ruimte dan aan de rechterkant?
Mooiste zou natuurlijk wel zijn die uitlaat lijn zo gelijk mogelijk te houden..althans lijkt mij zo… en ja het is erg krap aan die kant..
Kom je niet in de problemen door het bewegen van de motor??Nou ligt een v8 wel redelijk stabiel maar bewegen zal het toch altijd denk ik zo…
Of ook vol gegoten motorrubbers en starre steunen?31 maart 2009 om 21:52 #17418728Machine rubbers deden bij mijn sierra prima hun werk,misschien een idee?
star en filteren trillingen redelijk weg,en kosten geen reet!1 april 2009 om 17:57 #17418729ja heb ik over na gedacht.. ik hou nu gewoon 6mm speling tussen alles, de rubbers veren op de kop gemeten maximaal 10mm in dus waar mijn spruitstukken zitten nog maar 7-8mm dus moet net gaan zeg ik!
Corsaboy, aan de rechterkant is het echt super krap:o dus de buizen evenlang houden gaat daar zker niet op want ben al blij als ik dadelijk de spruitstukken kwijt kan.
zie de foto’s
hier zie je de 2 pijpen die achterlangs tussen motorblok en stuurhuis (zwart geval links in de hoek) door moeten.
hier van boven af gezien. Lekker krap bij het stuurhuis!..
Als ik ergens ruimte te kort kom doe ik de buis daar verwarmen en in deuken.. doe ik liever niet natuurlijk maar kan niet overal om heen komen met een compleet ronde buis..
Dus dan maar 285pk in plaats van 286:Pgroeten
1 april 2009 om 18:02 #17418730damm das idd krap..
Misschien toch ook je motorrubbers uitgieten met PU Hars om toch de motor nog minder te laten bewegen.
mijn kompressor motor bewoog op een gegeven moment nog maar 5mm naar voren en 5 mm naar achteren…En alleen als ik heel gek deed..
Moet ik er wel bij zeggen dat ik de achterste steun star heb..1 april 2009 om 20:26 #17418731Hmm mocht ik het niet halen met de originele dempers kan ik daar wel eens over gaan na denken. Bij een bmw zijn alleen die steune heel anders dan bij een opel. Mijn dempers zijn gewoon 1 blok rubber met 3 draad einden er in gegoten. en niet open zoals bij mijn astra, want die zie ik wel eens vol gegoten. Scheelt dat mijn motor in de lengte ligt, maar ik kijk wel als ik er dadelijk proef mee rij.. zal hem dan eens goed op zijn staart trappe en als hij hem dan nie raakt lijkt me het goed genoeg.
Groeten,
2 april 2009 om 18:36 #17418732Je kunt ook de uitlaat in tapen met speciale hitte bestendigeband heb ik ook gedaan blijven mijn webers een stuk koeler. En het geeft een betere flow aan de uitlaatgassen. (is mij verteld door een tuner) wel de tape eerst een tijdje in een emmer water leggen en dan pas om de uitlaat wikkelen dan krimpt het lekker vast
2 april 2009 om 19:02 #17418733ff klein beetje off topic, hoe doe je dat je motorrubbers uitharden of volgieten??? kun je dat zelf is het duur.
is misschien ook wel handig voor mijn cross auto ivm schakelen enzo.2 april 2009 om 19:37 #17418734Cuupi, ja die tape heb ik ook op mijn astra zijn uitlaat.. ik vind het 3x niks… mijn carterpan lekt wat olie en da komt schon in die tape terecht.. dus elke keer als ik hem flink op zijn staart trap stinkt ie als een ziekte.. het werkt daar in tegen wel degelijk tegen temperatuur!! Daarvoor is het super spul.. Ja als ik niet anders kan moet ik wel aan die tape beginnen… maar liever niet heb nu straks rvs spruitstukken en da mag je ook best zien:cool:
Peter i200: is als het goed is al een keer een topic over geweest, maar wat je moet doen is je motor steun aftapen of in ieder geval zorgen dat je hars niet uit de motor steun kan lopen. en dan vol gieten met PU hars.. Nu heb je hierin ook verschillende hardheden en zou zo niet weten wat voor soort ze hier het meeste gebruiken. Kwa prijzen weet ik het ook niet.. je hebt wel niet veel nodig dus denk dat het al met al nog wel mee valt kwa prijs.
groeten,
3 april 2009 om 15:50 #17418735hmm thanks voor de info, klinkt niet echt heel ingewikkeld ik ga maar eens op onderzoek uit dan.
15 mei 2009 om 08:17 #17418736Heb je alweer een update:D?
17 mei 2009 om 18:06 #17418737Heb er vandaag sinds begin april pas weer een gewerkt.. Druk gehad op het werk met mestrijden, maiszaaien grashakselen etc etc.. (tja als je 80 uur in de week werkt gaat het bedje voor de beemer:D)
Maar heb komende week vakantie gepakt, dus ik wil eigenlijk heel de week aan de bmw werken.
De motor moet er nu uit, anders kan ik niet verder met het spruitstuk.
Het spruitstuk is echt SUPERRRR krap:o:o:o:o wist dat het krap ging worden maar ik weet nog niet ofdat het wel goed komt.. want hij komt zo dicht langs het stuurhuis af dat ik bang ben dat het stuurhuis te heet wordt(grotere oliekoeler plaatsen dus..)Ik zal foto’s posten als de spruitstukken af zijn. hopelijk deze week een keertje:D
groeten,
18 mei 2009 om 18:37 #17418738Zow mensen vandaag toch weer heel wat gedaan gekregen.
Moest nu toch ophouden omdat de eigenaar van de loonwerker waar ik in de werkplaats op de put sta weg moest, dus denk gauw even wat foto’s posten van de vooruit gang. Ben maar weer begonnen met de makkelijke kant van het blok.. ik heb net het blok er weer in getakeld zodat ik morgen het een en ander op kan meten en weer aan de gang kan met mijn spruitstukkiess
Morgen nog wat aflassen
Hier de krappe kant.. mijn stuurhuis zit gruwelijk in de weg hier daarom lopen deze buizen ook heel wat anders dan die van de makkelijke kant.Wordt vervolgt,
Meindert Bunt18 mei 2009 om 18:41 #17418739lekker bezig meindert..
De ruimte is echt beperkt met zo’n motor…Hoop echt dat je dat spruitstuk daar kwijt kunt krijgen…
:thumbup
18 mei 2009 om 19:21 #17418740ja soms denk ik ook was ik maar voor de 40mm buis gegaan.. mja 50mm is wel lekker groot:afro
eigenwijs is ook wijs!:hmmz:P:D18 mei 2009 om 19:41 #17418741hahah idd..
Mocht het helemaal niet passen kun je alsnog 40mm pakken..Maar voor elke uitdaging een oplossing :)
21 mei 2009 om 15:49 #17418742zow vandaag eens een keer echt vakantie gehouden! een dagje rust houden is niet verkeerd.
Eergister nog klein ongelukje gehad.. spruitstuk moest op het motorblok (blok lag in de auto) en moest het motorblok omhoog drukken met een bandenijzer anders krijg je het spruitstuk er niet op.. zit ik lekker met mijn vingers tussen blok en stuurhuis.. schiet bandenijzer weg.. (bedenk ik sta in een put te werken…) dus was ffkes paniek want het blok was toch aardig zwaar en mijn bandenijzer lag weer net buiten bereik van mijn handen.. Al met al toch goed gekomen op een verrekt dikke vinger na.. waarmee ik weer even niks kan doen!:fy1:fy1
Maar heb ook goed nieuws! ben nu zo ver dat ik weet hoe alle buizen moeten lopen van de moeilijke kant en was gister bezig met die buizen al op maat te snijden. Morgen als ik de kans heb nog even wat lassen en snijden dan moet het goed komen nog deze week hoop ik!keep you guys updated!
groeten,4 augustus 2009 om 17:44 #17418743ey Meindert, hoe staat het met je project? :afro
4 augustus 2009 om 20:05 #17418744Mooi project! Ik heb zelf jaren BMW gereden, eerst de 3 serie(s) en toen overgestapt naar de 5 serie (E34) Ik heb toendertijd ook een E28 gekocht, 520i met 525 blok erin en die wilde ik destijds ombouwen naar een 528i of 535i maar is er nooit van gekomen, zonde want het was wel een mooie originele wagen,
Groeten Jeff
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.