Bmw M535i V8 Powered

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Bmw M535i V8 Powered

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 249)
  • Auteur
    Berichten
  • #17418745
    vectratinus
      Lid sinds:
      2 October 2008

      lekker bezig mooi project ik hou het in de gaten

      #17418746
      b-tuning
        Lid sinds:
        15 September 2005

        Zow mensen, eindelijk weer tijd gehad om aan de bmw te werken, heb de hoofdremcilinder gemonteerd gekregen en ik heb iemand gesproken die het zelfde doet/bijna klaar als ik maar dan met een 4ltr biturbo diesel V8. En hij heeft wat nuttige info gegeven over het elektronisch aansluiten van de motor en het probleem van de stabilisator stang.
        Er is wel een positieve wending voor de bmw gekomen en dat is dat ik en mijn broer voortaan in ons oma zijn huis wonen (oma is 3 maand geleden gestorven) en ik dus elke dag aan de bmw kan werken, dus ik hoop nu toch eens een heel eind wat dingen klaar kan krijgen.
        9 oktober ga ik echter voor 3,5 maand naar australie om te gaan combinen, dus dan zal het project ook even stil liggen.

        groeten, meindert

        #17418747
        corsaboy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          ik ben benieuwd meindert..
          Blijf dit gewoon erg gaaf vinden..

          Keep on going en nette foto’s zijn meer als welkom van dit project…

          #17418748
          Leen
            Lid sinds:
            13 December 2004

            ben je zo’n combine-professional dat je ervoor naar australie gehaald word? :O

            #17418749
            b-tuning
              Lid sinds:
              15 September 2005

              jep eigenlijk wel:agent
              Heb helaas nog steeds niet echt tijd om aan de beemer te werken.
              Heb nu wel het hefboom gedeelte voor de hoofdremcilinder gemaakt en daar moet ik nog even wat onderdelen voor halen en dan kan ik daar weer aan verder.
              Dan ga ik het spruitstuk snel afmaken en dan de startmotor uitfrezen aan de rechterkant en dan zal ik hem eens proberen te laten ronken:P

              ej de groeten,

              #17418750
              Leen
                Lid sinds:
                13 December 2004

                hou ons op de hoogte!

                #17418751
                Jo1
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 September 2004

                  origineel gepost door b-tuning
                  Zow mensen, eindelijk weer tijd gehad om aan de bmw te werken, heb de hoofdremcilinder gemonteerd gekregen en ik heb iemand gesproken die het zelfde doet/bijna klaar als ik maar dan met een 4ltr biturbo diesel V8. En hij heeft wat nuttige info gegeven over het elektronisch aansluiten van de motor en het probleem van de stabilisator stang.
                  Er is wel een positieve wending voor de bmw gekomen en dat is dat ik en mijn broer voortaan in ons oma zijn huis wonen (oma is 3 maand geleden gestorven) en ik dus elke dag aan de bmw kan werken, dus ik hoop nu toch eens een heel eind wat dingen klaar kan krijgen.
                  9 oktober ga ik echter voor 3,5 maand naar australie om te gaan combinen, dus dan zal het project ook even stil liggen.

                  groeten, meindert

                  Ennuh, wat met de mais dan??

                  #17418752
                  b-tuning
                    Lid sinds:
                    15 September 2005

                    Hej, ja ik heb het mais hakselen net niet af kunnen krijgen, dus dat heeft de baas voor me gedaan.
                    Voor het dorsen van de mais was ik al weg. Zit nu dus in Goondiwindi Australie..
                    Door wat regenval heb ik weer ffkes tijd om het internet te checken.
                    Voor zo ver nog geen updates over de beemer, heb wel veel inspiratie gekregen door al de Holdens V8’s die hier rijden:o:o

                    Groeten,

                    #17418753
                    Bart Hoedemaker
                      Lid sinds:
                      12 February 2007

                      Lekker in Australia, mooi man :thumbup

                      #17418754
                      sw16v
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        BBQ, weer aan het showen met andermans werk???

                        #17418755
                        SG-C20XE
                          Lid sinds:
                          31 August 2009

                          succes met de ombouw:thumbup maar had liever dat je was begonnen met de corsa maajha:D

                          #17418756
                          DVO
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            15 July 2004

                            waanzinnig projekkie hoor:thumbup
                            ik ben(met mij iedereen denk ik hier)echt benieuwd hoe dit eruit gaat zien man.
                            ga zo door.

                            Gr.Denis

                            #17418757
                            Melvivio
                              Lid sinds:
                              3 September 2008

                              Zeker! Supergaaf, en bewonderingswaardig hoeveel ambitie dit realiteit doet maken.

                              Grove vraag, moch je terug zijn uit Aussie, mag ik komen kijken (heeze?) / mocht je hulp nodig hebben met vegen of dergelijke :)

                              #17418758
                              b-tuning
                                Lid sinds:
                                15 September 2005

                                hej Melvivo,

                                Nou zal een keer een uitzondering maken he:P
                                Neej kom gerust een keer langs! Koffie is zo gemaakt he!
                                Laat maar een keer weten.
                                Ben half januari weer terug in NL.

                                Groeten, uit AU

                                #17418759
                                b-tuning
                                  Lid sinds:
                                  15 September 2005

                                  Heej mensen,

                                  Nog steeds vanuit Australie! Ik vertrek de 12e januari en heb gelijk besloten dat ik als ik er nog zo over na denk in augustus weer terug ga, maar dan voor een heel jaar. De druk om de bmw optijd af te krijgen wordt dus iets of wat verhoogt, want mocht ik hier blijven wonen dan komt de beemer gelijk hierheen!!
                                  Ik denk ik zal maar gelijk even wat auto’s showen die ze hier rijden.
                                  Het zijn wel geen opels, maar Holdens(dat is denk ik dichtbij genoeg he!king:) Ik zou zeggen Opel gooi die lelijke dinger die bij ons rijden aan de kant en gewoon een Opel logotje op de Holdens plakken!





                                  Holden soms ook onder de Chevy platen..

                                  Maar genoeg foto’s van hier!
                                  Ik zal jullie updaten hoe het met de beemer vordert, want nu dat ik hier zit begint het wel heel erg te kriebelen dus ik ga er volgas tegen aan zodra ik thuis ben!

                                  groeten,
                                  Meindert

                                  #17418760
                                  GSE
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    5 August 2006

                                    Werk je voor een Nederlander die in Australie een aantal boerderijen runt genaamd Gerrit Kustjens?

                                    En de granen moet toch al lang af zijn in Aus,toen in 3 jaar terug terug in de Vic/NSW grens regio was waren ze begin december al vollop aan het oogsten,alleen was het niks tegenover de 4-5-6 ton die we hier halen per hectare,het waren maar 600-1500kg per hectare…

                                    Maar de jongens daar hebben 100-200x zo,n oppervlakte als hier te beschikking.

                                    Ik ga de 20 jan weer terug voor de 3de maal naar aus,om een Commodore VR 5L V8 commodore blok naar NL te sturen om hier in een Monza te hangen.

                                    #17418761
                                    b-tuning
                                      Lid sinds:
                                      15 September 2005

                                      Nope zelf heb ik niet voor Gerrit gewerkt, heb wel de jongens die er voor werkte ontmoet aangezien ik maar 30kmter van hun af zat en heb ze ook opstap tegen gekomen, zelf heb ik 9 weken bij een loonwerker gedorst en toen ben ik naar het zuiden gegaan om daar bij een andere loonwerker nog 3 weken te dorsen. Daar heb ik wel met een paar jongens samen gewerkt die ik vanuit Gerrit ken.
                                      Kwa opbrengst zat ik op 2,5-3,5 ton per hectare, dus kon met de STS een goeie 18kmter in het uur rijden. (19,45ha/uur) in het zuiden waren de opbrengsten iets beter(de jongen die op in het graan zat zei tussen de 4-5 ton), maar daar heb ik alleen maar koolzaad gedorst dus van de opbrengst kan ik zelf niks zeggen.
                                      En inderdaad de plakken zijn iets groter, in het noorden waar ik begon met dorsen kom je niet op plakken kleiner dan 400ha, 1500hectare was de grootste(jep das 1 plak) in het zuiden zijn de plakjes allemaal maar 60-80 hecatare.
                                      Succes met je trip hier weer heen, neem vooral je korte broek mee, want het is nog steeds 36 graden! ik ga dinsdag weer op het vliegtuig richting huis. dus dan zit ik weer even in de kou.

                                      Groeten,
                                      Meindert

                                      #17418762
                                      sik
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 July 2004

                                        he meindert, poos niet gesproken, doet jou v8 het ook nog niet :D

                                        gtrz sik

                                        #17418763
                                        GSE
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          5 August 2006

                                          Nou 2,5-3,5 valt me zeker niet tegen voor eigenlijk niks doen als zaaien en maaien en geen vruchtwissling.

                                          Ik heb 3 jaar terug in de Shepparton omgeving geweest en daar was 200/500kg per hectare meer gebruikelijk dan meer als een halve ton.

                                          Ik zit de 20ste weer in het vliegtuig,en kom de 3de maart weer terug,alleen ga ik vanuit Melbourne naar NSW een uurtje onder Sydney verder noordelijk kom ik niet en ik ga de Nullarbor over naar WA en weer terug,tegen de tijd dat ik in Aus ben is der niks meer te oogsten,ben wel benieuwd hoe het der nog uitziet nadat ik de laatste keer daar ben geweest,en toen zag het er slecht uit in het zuiden,droog droog en nog droger…

                                          Die sneeuw en ellende die je hier aantreft,ben je na een dag al moe…..

                                          #17418764
                                          Leen
                                            Lid sinds:
                                            13 December 2004

                                            schiet op met de updates! ;)

                                            Ben nu zelf bezig met zo’n blok in een e30 te hangen, compleet met 5 gaats ombouw en dikke remmen.
                                            Zal binnenkort wel ff een paar foto’s plaatsen als je geintereseerd bent ;)

                                            #17418765
                                            b-tuning
                                              Lid sinds:
                                              15 September 2005

                                              origineel gepost door GSE
                                              Nou 2,5-3,5 valt me zeker niet tegen voor eigenlijk niks doen als zaaien en maaien en geen vruchtwissling.

                                              Ik heb 3 jaar terug in de Shepparton omgeving geweest en daar was 200/500kg per hectare meer gebruikelijk dan meer als een halve ton.

                                              Ik zit de 20ste weer in het vliegtuig,en kom de 3de maart weer terug,alleen ga ik vanuit Melbourne naar NSW een uurtje onder Sydney verder noordelijk kom ik niet en ik ga de Nullarbor over naar WA en weer terug,tegen de tijd dat ik in Aus ben is der niks meer te oogsten,ben wel benieuwd hoe het der nog uitziet nadat ik de laatste keer daar ben geweest,en toen zag het er slecht uit in het zuiden,droog droog en nog droger…

                                              Die sneeuw en ellende die je hier aantreft,ben je na een dag al moe…..

                                              Ik ben nog zuidelijker geweest (Willaura Victoria) daar kwam er zelfs 4-6 ton/ha vanaf, Ik denk dat je je dit keer verbaast hoe nat het daar is, tenminste toen ik voor kerst in het zuiden was had het er best veel regent, maar ze hebben nu al weer een week 40 graden gehad dus het zou kunnen dat je beeld van VIC/NSW grens gebied niet veel veranderd zal zijn.
                                              Waar ik zat in het noorden is het eigenlijk nog warmer dan het zuiden, daar is het 5 weken lang boven de 37 graden geweest.

                                              Nou kom ik hier in NL weer aan en inderdaad is het weer eens te koud om aan de beemer te werken..
                                              krijg de schuur niet echt lekker warm gestookt. dus weer even wachten totdat het iets warmer wordt.

                                              groeten,
                                              Meindert

                                              #17418766
                                              GSE
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                5 August 2006

                                                A.s woensdag ga ik weer down under,weer die ellendig lange kut reis…24 uur onderweg en dan weer aankomen met daglicht.:swear

                                                Maar als ik in Aus ben staat der Holden VR Commodore klaar met V8 op LPG,dus ik red me wel.

                                                Wat betreft de opbrengsten sta ik daar van te kijken,als ik na ga dat wij dit jaar maar 5 ton gerst per hectare hebben gehaalt in de droge zomer hier in noord limburg,is dat niks ivm dat gekloot down under,waar maar gezaaid en gezaaid word en verder niet veel word beregend of bemest.

                                                Als je een beetje nadenkt heeft boeren in NL geen zin,maar om daarvoor naar Aus of Canada of the US te gaan…is me wat te veel van het goede..

                                                Ik werk dan samen met mun vader,en akkerbouw zit der bij ons in als vrucht wisseling voor de rozen (hoofdteelt) maar bij de akkerbouw moet geld bij,granen brengt geen klote op,mais niet,contract teelt erwten of schorseneren niet,rozen dat gaat nog een beetje,ook daar word je niet rijk van maar je kunt quit spelen,maar overhouden word moeilijk.

                                                Misschien dat ik weer wat positiever word als ik weer wat zon zie.:cool:

                                                #17418767
                                                b-tuning
                                                  Lid sinds:
                                                  15 September 2005

                                                  Jep GSE dat is helemaal waar. Ik zit net aan de andere kant van de tafel. Ben 1e monteur en chef werkplaats bij een loonbedrijf. Ik zaai ook alle mais, haksel alles en dors alles (als ik in Nederland ben dan:cool: ) Australie heeft ook nog eens het probleem met de droogte. Daar waar we hier juist geen kunstmest toevoegen bij het zaaien omdat het te duur is, doen ze het daar niet omdat het gewas dan te veel vocht uit de grond gaat halen om natuurlijk harder te kunnen groeien.
                                                  Ik heb afgelopen zomer 10,5 ton/ha gemaaid bij verschillende boeren. Dat was op zand/klei grond hier in zuid-oost brabant/Noord Limburg. Mja hier doen we er ook wel super veel voor om dat te bereiken terwijl ze in Australie/amerika/canada en zelfs Rusland/Oost Duitsland veel minder doen maar toch nog een redelijke opbrengst behalen. Raar he dat we niet daarmee kunnen concurreren via de wereldmarkt van granen :argue.
                                                  Maar in ieder geval prettige reis en inderdaad het is wel een heel pokke eind weg van huis.. mja kan ook de boot pakken duurt het 5 weken:agent
                                                  Ik ga zodra de jetlag weg is en ik een beetje aan de koud gewendt ben maar eens aan de beemer beginnen, want het V8 virus kriebelt goed!!

                                                  #17418768
                                                  Leen
                                                    Lid sinds:
                                                    13 December 2004

                                                    Ik heb van de week ook maar een 740i opgehaald voor het blok, loopt wel lekker zo’n wagen.
                                                    Snel blok eruit, handbak erbij zoeken, en in mn e30 smijten

                                                    #17418769
                                                    b-tuning
                                                      Lid sinds:
                                                      15 September 2005

                                                      haha juist kei fijn autoke inderdaad! ja jij kan hem erin smijten bij een e30, die is net iets breder tussen de veerpoten:D Succes ermee!

                                                    25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 249)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.