Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Bmw M535i V8 Powered
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2009 om 12:39 #17418695
Geweldig project dit! gaat helemaal goed komen hoop ik! basis en alles is iig al super!
3 januari 2009 om 12:55 #17418696echt prachtig:wors
3 januari 2009 om 15:53 #17418697origineel gepost door sw16v
Geweldig project dit! gaat helemaal goed komen hoop ik! basis en alles is iig al super!hahah ja da hoop ik ook dat het goed komt.. ik heb in ieder geval al een hoop dingen uit gezocht. Nu weet ik welke onderdelen ik nog nodig heb dus kan die eens goed gaan zoeken!
5 januari 2009 om 21:43 #17418698Nice hoor..
Echt bruut werk :vertag6 januari 2009 om 10:18 #17418699nie normaal zo’n gigantisch blok :wub :wub
zo’n e28 wil ik ook wel :D
6 januari 2009 om 11:29 #17418700Ik weet er nog wel eentje te koop :vertag
24 januari 2009 om 14:14 #17418701Zow mensen,
Heb weinig aan de auto kunnen doen.. druk druk druk..
Heb gelukkig wel 1 update heb mijn radiateur binnen gekregen JEUH! :dance: :dance: :D
Morgen kan ik hopelijk weer aan de beemer werken.. want krijg afkick verschijnselen!groeten,
Meindert26 januari 2009 om 16:37 #17418702het is al morgen geweest waar blijven de foto;s:jerry
29 januari 2009 om 17:54 #17418703hahah ik weet het ik weet het.. druk druk druk… is weer bijna 1 februari dus moet alles weer in tip top conditie hebben voor het mest seizoen.. dus moet weer even wa lange dagen maken… en dan begint het weer te vriezen..:thumbdown:thumbdown is het weer te koud is het klus hok…
hou jullie op de hoogte
30 januari 2009 om 16:11 #17418704origineel gepost door b-tuning
Inderdaad. heb er over na gedacht om hem via de onderkant er in te maken.. dit gebeurd vaak met de 6 cilinders van bmw.. maar zoals gezegt, mis een goeie 2,5 cm aan breedte als je de koppen tussen de chassisbalken wilt drukken..
Ik heb cm of 2 tussen stuurhuis en waar dadelijk het spruitstuk zal lopen. zal dus nog wat puzzele daar worden.
Rembekrachtiger gaat nie meer lukken.. in ieder geval niet de originele.
Ik kan de hoofdremcilinder van een 540 gebruiken die heeft zo’n dubbele hefboom waardoor je met een stang kan werken en de hoofdremcilinder voor tegen de koplampen komt zitten. maar die moet ik nog ffkes ergens op de kop tikken.
Voor de rest is het en blijft het passen en meten.. het is moeilijk om op de foto’s te zetten hoe krap het allemaal is..
Heb trouwens de motorkap er nog op gemonteerd en kan net mijn hand er tussen houden. Genoeg ruimte dus:P:Pgroeten,
Meindert Buntwaarom geen hoofdremcilinder van een 750?
mechanisch bekrachtigd door je stuurbekrachtigingpomp, en lekker compact.
30 januari 2009 om 18:15 #17418705Leen: Klopt die zijn zeer compact. Op een 750 en een 740 (zoals ik heb) zit de zelfde hoofdremcilinder als mijn 5 heeft. En heb helaas op die plaats geen plek om zo’n remcilinder kwijt te kunnen, probleem is namelijk dat die zelfs nog te lang zijn en komen dus ongeveer 5 cm in mijn cilinder kop. Morgen ga ik een rembekrachtiging van een 540 kopen. Zal hier onder even een foto zetten zodat je kunt zien wat ik bedoel. Is zeg maar een stel van 2 hefbomen met een tussenstang ertussen zodat je de hoofdremcilinder voor tegen de koplampen aan kunt brengen in plaats van tegen het schutbord.
Zo heeft Aaron Rhodes(amerikaan) het bij zijn M535i gemaakt (is de enigste die je via internet kunt vinden…)
Hier zie je nog niet de stang zitten die er tussen hoort
Hier zit de stang er wel tussen.Ik zal het ongeveer het zelfde aan pakken denk ik, maar de afwerking moet wel een stuk hoger zijn dan van de amerikaan want anders komt het niet goed hier in nederland…
groeten,
Meindert Bunt3 februari 2009 om 20:22 #17418706nou,
ik heb weer wa aan de bmw gedaan. Heb zo’n hoofdremcilinder op de kop weten te tikken en heb hem net geprobeerd te passen. Heb van het 1e gedeelte (wat aan het schutbord geschroeft wordt al een hele hoop weg moeten slijpen omdat ik anders geen plaats heb voor de motor.(motor ligt nu half in dat gedeelte:o:o)
Ik weet niet hoe die amerikaan de hoofdremcilinder erin gekregen heeft zonder te slijpen… ik zal zo als ik het nu zie het binnenscherm in moeten slijpen en een uitsparing moeten maken..
Ik heb wel gezien dat de amerikaan de stang niet recht laat lopen, maar een beetje schijn. Dit wil ik echter niet, omdat je dan niet meer een echt rechtlijnige kracht uit oefent op de remcilinder en je hem dus scheef weg wil drukken, mja als het niet anders gaat moet ik iets..
hier onder de foto’s
hier zie je het 1e gedeelte van de rem en zie je dat ik al een heel stuk weg heb geslepen (werk ik straks uiteraard zo netjes weg dat je er niks meer van ziet)
Hier zie je hoofdremcilinder. Waar de stiflijnen staat zal ik een stuk uit de wielkuip moeten slijpen.
Ik lieg niet als ik zeg dat dit een lastige ombouw is/gaat worden… maar der is maar 1 weg en das rechtdoor:Pgroeten,
Meindert Bunt3 februari 2009 om 20:35 #17418707maar der is maar 1 weg en das rechtdoor:P
zolang je kont uitzwengt
7 februari 2009 om 18:36 #17418708zow, weer eens wat aan de beemer kunnen doen!:thumbup
Heb eindelijk mijn hoofdrembekrachtiger een plaatsje kunne geven, was nogal wat werk voordat ik een goed plaatsje gevonden had, de tussen stang komt nu een klein beetje scheef te staan, maar dit is iets van 10graden dus valt allemaal nog wel mee. Motorkap past ook maar net.
Ga de rembekrachtiger pas echt monteren als ik de motor er weer uitlepel, want moet de kokerbalk waarop de remcilinder komt te staan wat verstevingen.wat foto’s
Gaat echt maar net, motor kantelt ongeveer 1cm en heb er tegen de 2cm ruimte dus moet goed komen!groeten,
Meindert7 februari 2009 om 19:09 #17418709Zorg je wel dat je het remvloeistof reservior iets hoger hangt dan de hoofdremcilinder.
Kon anders nog wel eens zeer onaangenaam aflopen ;)8 februari 2009 om 09:19 #17418710hahah ja da had ik al in gedachte:cool:
Moet misschien ander reservoir kopen, want deze kwam met het testen tege de motor kap aan, maar dat zie ik straks als de rembekrachtiger er echt in geschroeft zit en niet met een lijmklem:D3 maart 2009 om 21:21 #17418711nog vorderingen met dit beest?:wors:wub
4 maart 2009 om 19:05 #17418712Neej helaas nog niet echt veel..
Heb spullen voor mijn uitlaat besteld.. En dat is weer een hele aanslag op mijn bankrekening dusss moet weer wat meer gewerkt worden:afro
Ik ben bezig geweest met mijn aandrijfas.. maar daar heb ik nog niet echt een oplossing voor(ja misschien een aandrijfas van een E36 M3), dus maak eerst de uitlaat en daarna de aandrijfas want moet eerst eens wat dingen gaan uitzoeken hoe en wat met mijn achteras.. Wil eigenlijk het liefste met de achteras van de 7 serie gaan rijden, maar dat moet ik eerst even opmeten ofdat het wel past. dat ga ik komend weekend proberen te doen, mja de weekenden zijn te kort op het moment..
ik hou jullie uiteraard op de hoogte!Groeten,
Meindert9 maart 2009 om 18:48 #17418713Heb van het weekend alleen maar even tijd gehad om mijn auto aan een kant omhoog te krikken zodat ik dingen zoals de aandrijfas en uitlaat kan maken. Aandrijfas moet ik nog eens goed over na denken wat ik ermee ga doen. Ben er nog niet uit ofdat ik met de achteras van de 7 serie wil gaan rijden ofdat ik die van de M535i blijf gebruiken. De homokineet van de tussen as van de 7 serie past namelijk niet door de opening in de achteras zelf. En aangezien ik geen onnodige dingen wil kopen ga ik dit eerst even voor een goeie uitzoeken.
Hier wat foto’s van de aandrijfas. Zie het verschil tussen die van een 740(dikker, homokineet i.p.v kruisjes) en van een M535i
ik hou jullie op de hoogte,
de groeten
13 maart 2009 om 19:26 #17418714zow van de week eindelijk de diff onder de 7 serie uit kunnen wippen. Gelijk gezien dat de diff niet onder de 5 serie past, dus wil ik proberen om toch maar de klokken om te zetten. Wil van het weekend nog even de achterkant van de diff v/d 5-er afschroeven om te zien ofdat mijn plan enig kans op slagen heeft..
hieronder wat foto’s
Differentieel heeft 25% sper.de groeten
16 maart 2009 om 19:49 #17418715Ik heb vandaag allebei mijn dfferentiele uit elkaar gehaald en ben begonnen met het ombouwen van de diffs. Heb net mijn kroonwiel omgewisseld. Heb nu dadelijk dus een E28 diff met sper met de verhouding (kroonwiel+pignon wiel) van de 7 serie. De huizen zijn namelijk intern indentiek aan elkaar. buiten hebben ze kleine verschillen, maar de achter deksels en lagers zijn allemaal het zelfde.
Hier wat foto’s
zie de verschillen links 7 serie rechts M535i
persoonlijk zie ik liever de diff van de 5 serie, is uitgefreesd en niet gegoten zoals de 7 serie.
in de loop van de week pignon as er terug in persen en lagers afstellen.groeten,
Meindert16 maart 2009 om 20:22 #17418716dat is mooi,dat had ik niet verwacht dat, dat zou passen!
ziet er goed uit allemaal16 maart 2009 om 20:54 #17418717nice hoor..
dat diff van de 5serie ziet er idd beter uit.. :vertag25 maart 2009 om 17:57 #17418718Zow heb vorige week de diffs uit elkaar gehaald en heb het kroonwiel en pignon as verwisseld, alles past super, tandafdruk is goed en spelling ook!
de diff staat nu in de epoxy primer zodat ik hem zo snel mogelijk van een kleurtje kan voorzien!
Ook heb ik van de week nog tijd gehad om een 8 tal RVS uitlaat flenzen te laten laseren.
groeten,
Meindert25 maart 2009 om 19:44 #17418719Is wel mooi dat alles zo past. Is een leuke meevaller denk ik als je voor de rest alleen maar aan passen en meten bent. ;)
Ziet er al zeer goed uit:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.