Bmw M535i V8 Powered

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Bmw M535i V8 Powered

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 249)
  • Auteur
    Berichten
  • #17418695
    sw16v
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2004

      Geweldig project dit! gaat helemaal goed komen hoop ik! basis en alles is iig al super!

      #17418696
      Opelkees
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 September 2007

        echt prachtig:wors

        #17418697
        b-tuning
          Lid sinds:
          15 September 2005

          origineel gepost door sw16v
          Geweldig project dit! gaat helemaal goed komen hoop ik! basis en alles is iig al super!

          hahah ja da hoop ik ook dat het goed komt.. ik heb in ieder geval al een hoop dingen uit gezocht. Nu weet ik welke onderdelen ik nog nodig heb dus kan die eens goed gaan zoeken!

          #17418698
          corsaboy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Nice hoor..
            Echt bruut werk :vertag

            #17418699
            rabbitopc
              Lid sinds:
              31 July 2008

              nie normaal zo’n gigantisch blok :wub :wub

              zo’n e28 wil ik ook wel :D

              #17418700
              Dirk
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 January 2005

                Ik weet er nog wel eentje te koop :vertag

                #17418701
                b-tuning
                  Lid sinds:
                  15 September 2005

                  Zow mensen,
                  Heb weinig aan de auto kunnen doen.. druk druk druk..
                  Heb gelukkig wel 1 update heb mijn radiateur binnen gekregen JEUH! :dance: :dance: :D

                  Morgen kan ik hopelijk weer aan de beemer werken.. want krijg afkick verschijnselen!

                  groeten,
                  Meindert

                  #17418702
                  black champion
                    Lid sinds:
                    18 July 2004

                    het is al morgen geweest waar blijven de foto;s:jerry

                    #17418703
                    b-tuning
                      Lid sinds:
                      15 September 2005

                      hahah ik weet het ik weet het.. druk druk druk… is weer bijna 1 februari dus moet alles weer in tip top conditie hebben voor het mest seizoen.. dus moet weer even wa lange dagen maken… en dan begint het weer te vriezen..:thumbdown:thumbdown is het weer te koud is het klus hok…

                      hou jullie op de hoogte

                      #17418704
                      Leen
                        Lid sinds:
                        13 December 2004

                        origineel gepost door b-tuning
                        Inderdaad. heb er over na gedacht om hem via de onderkant er in te maken.. dit gebeurd vaak met de 6 cilinders van bmw.. maar zoals gezegt, mis een goeie 2,5 cm aan breedte als je de koppen tussen de chassisbalken wilt drukken..
                        Ik heb cm of 2 tussen stuurhuis en waar dadelijk het spruitstuk zal lopen. zal dus nog wat puzzele daar worden.
                        Rembekrachtiger gaat nie meer lukken.. in ieder geval niet de originele.
                        Ik kan de hoofdremcilinder van een 540 gebruiken die heeft zo’n dubbele hefboom waardoor je met een stang kan werken en de hoofdremcilinder voor tegen de koplampen komt zitten. maar die moet ik nog ffkes ergens op de kop tikken.
                        Voor de rest is het en blijft het passen en meten.. het is moeilijk om op de foto’s te zetten hoe krap het allemaal is..
                        Heb trouwens de motorkap er nog op gemonteerd en kan net mijn hand er tussen houden. Genoeg ruimte dus:P:P

                        groeten,
                        Meindert Bunt

                        waarom geen hoofdremcilinder van een 750?

                        mechanisch bekrachtigd door je stuurbekrachtigingpomp, en lekker compact.

                        #17418705
                        b-tuning
                          Lid sinds:
                          15 September 2005

                          Leen: Klopt die zijn zeer compact. Op een 750 en een 740 (zoals ik heb) zit de zelfde hoofdremcilinder als mijn 5 heeft. En heb helaas op die plaats geen plek om zo’n remcilinder kwijt te kunnen, probleem is namelijk dat die zelfs nog te lang zijn en komen dus ongeveer 5 cm in mijn cilinder kop. Morgen ga ik een rembekrachtiging van een 540 kopen. Zal hier onder even een foto zetten zodat je kunt zien wat ik bedoel. Is zeg maar een stel van 2 hefbomen met een tussenstang ertussen zodat je de hoofdremcilinder voor tegen de koplampen aan kunt brengen in plaats van tegen het schutbord.
                          Zo heeft Aaron Rhodes(amerikaan) het bij zijn M535i gemaakt (is de enigste die je via internet kunt vinden…)

                          Hier zie je nog niet de stang zitten die er tussen hoort

                          Hier zit de stang er wel tussen.

                          Ik zal het ongeveer het zelfde aan pakken denk ik, maar de afwerking moet wel een stuk hoger zijn dan van de amerikaan want anders komt het niet goed hier in nederland…

                          groeten,
                          Meindert Bunt

                          #17418706
                          b-tuning
                            Lid sinds:
                            15 September 2005

                            nou,
                            ik heb weer wa aan de bmw gedaan. Heb zo’n hoofdremcilinder op de kop weten te tikken en heb hem net geprobeerd te passen. Heb van het 1e gedeelte (wat aan het schutbord geschroeft wordt al een hele hoop weg moeten slijpen omdat ik anders geen plaats heb voor de motor.(motor ligt nu half in dat gedeelte:o:o)
                            Ik weet niet hoe die amerikaan de hoofdremcilinder erin gekregen heeft zonder te slijpen… ik zal zo als ik het nu zie het binnenscherm in moeten slijpen en een uitsparing moeten maken..
                            Ik heb wel gezien dat de amerikaan de stang niet recht laat lopen, maar een beetje schijn. Dit wil ik echter niet, omdat je dan niet meer een echt rechtlijnige kracht uit oefent op de remcilinder en je hem dus scheef weg wil drukken, mja als het niet anders gaat moet ik iets..
                            hier onder de foto’s
                            hier zie je het 1e gedeelte van de rem en zie je dat ik al een heel stuk weg heb geslepen (werk ik straks uiteraard zo netjes weg dat je er niks meer van ziet)

                            Hier zie je hoofdremcilinder. Waar de stiflijnen staat zal ik een stuk uit de wielkuip moeten slijpen.

                            Ik lieg niet als ik zeg dat dit een lastige ombouw is/gaat worden… maar der is maar 1 weg en das rechtdoor:P

                            groeten,
                            Meindert Bunt

                            #17418707
                            josje mobiel
                              Lid sinds:
                              14 April 2005

                              maar der is maar 1 weg en das rechtdoor:P

                              zolang je kont uitzwengt

                              #17418708
                              b-tuning
                                Lid sinds:
                                15 September 2005

                                zow, weer eens wat aan de beemer kunnen doen!:thumbup
                                Heb eindelijk mijn hoofdrembekrachtiger een plaatsje kunne geven, was nogal wat werk voordat ik een goed plaatsje gevonden had, de tussen stang komt nu een klein beetje scheef te staan, maar dit is iets van 10graden dus valt allemaal nog wel mee. Motorkap past ook maar net.
                                Ga de rembekrachtiger pas echt monteren als ik de motor er weer uitlepel, want moet de kokerbalk waarop de remcilinder komt te staan wat verstevingen.

                                wat foto’s



                                Gaat echt maar net, motor kantelt ongeveer 1cm en heb er tegen de 2cm ruimte dus moet goed komen!

                                groeten,
                                Meindert

                                #17418709
                                Dirk
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  20 January 2005

                                  Zorg je wel dat je het remvloeistof reservior iets hoger hangt dan de hoofdremcilinder.
                                  Kon anders nog wel eens zeer onaangenaam aflopen ;)

                                  #17418710
                                  b-tuning
                                    Lid sinds:
                                    15 September 2005

                                    hahah ja da had ik al in gedachte:cool:
                                    Moet misschien ander reservoir kopen, want deze kwam met het testen tege de motor kap aan, maar dat zie ik straks als de rembekrachtiger er echt in geschroeft zit en niet met een lijmklem:D

                                    #17418711
                                    voederbiet
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      9 May 2006

                                      nog vorderingen met dit beest?:wors:wub

                                      #17418712
                                      b-tuning
                                        Lid sinds:
                                        15 September 2005

                                        Neej helaas nog niet echt veel..
                                        Heb spullen voor mijn uitlaat besteld.. En dat is weer een hele aanslag op mijn bankrekening dusss moet weer wat meer gewerkt worden:afro
                                        Ik ben bezig geweest met mijn aandrijfas.. maar daar heb ik nog niet echt een oplossing voor(ja misschien een aandrijfas van een E36 M3), dus maak eerst de uitlaat en daarna de aandrijfas want moet eerst eens wat dingen gaan uitzoeken hoe en wat met mijn achteras.. Wil eigenlijk het liefste met de achteras van de 7 serie gaan rijden, maar dat moet ik eerst even opmeten ofdat het wel past. dat ga ik komend weekend proberen te doen, mja de weekenden zijn te kort op het moment..
                                        ik hou jullie uiteraard op de hoogte!

                                        Groeten,
                                        Meindert

                                        #17418713
                                        b-tuning
                                          Lid sinds:
                                          15 September 2005

                                          Heb van het weekend alleen maar even tijd gehad om mijn auto aan een kant omhoog te krikken zodat ik dingen zoals de aandrijfas en uitlaat kan maken. Aandrijfas moet ik nog eens goed over na denken wat ik ermee ga doen. Ben er nog niet uit ofdat ik met de achteras van de 7 serie wil gaan rijden ofdat ik die van de M535i blijf gebruiken. De homokineet van de tussen as van de 7 serie past namelijk niet door de opening in de achteras zelf. En aangezien ik geen onnodige dingen wil kopen ga ik dit eerst even voor een goeie uitzoeken.
                                          Hier wat foto’s van de aandrijfas. Zie het verschil tussen die van een 740(dikker, homokineet i.p.v kruisjes) en van een M535i


                                          ik hou jullie op de hoogte,

                                          de groeten

                                          #17418714
                                          b-tuning
                                            Lid sinds:
                                            15 September 2005

                                            zow van de week eindelijk de diff onder de 7 serie uit kunnen wippen. Gelijk gezien dat de diff niet onder de 5 serie past, dus wil ik proberen om toch maar de klokken om te zetten. Wil van het weekend nog even de achterkant van de diff v/d 5-er afschroeven om te zien ofdat mijn plan enig kans op slagen heeft..

                                            hieronder wat foto’s



                                            Differentieel heeft 25% sper.

                                            de groeten

                                            #17418715
                                            b-tuning
                                              Lid sinds:
                                              15 September 2005

                                              Ik heb vandaag allebei mijn dfferentiele uit elkaar gehaald en ben begonnen met het ombouwen van de diffs. Heb net mijn kroonwiel omgewisseld. Heb nu dadelijk dus een E28 diff met sper met de verhouding (kroonwiel+pignon wiel) van de 7 serie. De huizen zijn namelijk intern indentiek aan elkaar. buiten hebben ze kleine verschillen, maar de achter deksels en lagers zijn allemaal het zelfde.
                                              Hier wat foto’s

                                              zie de verschillen links 7 serie rechts M535i


                                              persoonlijk zie ik liever de diff van de 5 serie, is uitgefreesd en niet gegoten zoals de 7 serie.
                                              in de loop van de week pignon as er terug in persen en lagers afstellen.

                                              groeten,
                                              Meindert

                                              #17418716
                                              geert666
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                21 December 2004

                                                dat is mooi,dat had ik niet verwacht dat, dat zou passen!
                                                ziet er goed uit allemaal

                                                #17418717
                                                corsaboy
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  nice hoor..
                                                  dat diff van de 5serie ziet er idd beter uit.. :vertag

                                                  #17418718
                                                  b-tuning
                                                    Lid sinds:
                                                    15 September 2005

                                                    Zow heb vorige week de diffs uit elkaar gehaald en heb het kroonwiel en pignon as verwisseld, alles past super, tandafdruk is goed en spelling ook!
                                                    de diff staat nu in de epoxy primer zodat ik hem zo snel mogelijk van een kleurtje kan voorzien!
                                                    Ook heb ik van de week nog tijd gehad om een 8 tal RVS uitlaat flenzen te laten laseren.

                                                    groeten,
                                                    Meindert

                                                    #17418719
                                                    jumperke
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      1 January 2006

                                                      Is wel mooi dat alles zo past. Is een leuke meevaller denk ik als je voor de rest alleen maar aan passen en meten bent. ;)

                                                      Ziet er al zeer goed uit:thumbup

                                                    25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 249)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.