Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Bmw M535i V8 Powered
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 december 2008 om 18:58 #17418670
leuk project:thumbup
26 december 2008 om 19:27 #17418671Zow.. zoals gezegt zou ik vandaag beginnen met de 7 serie te demonteren. Dat hebben we ook gedaan. ben van morgen begonnen met uiteraard de uitlaat tot de katalysatoren te demontere toen kon ik het natuurlijk niet laten om hem nog even te starte:afro:afro:afro zeeeeeeeeeerrrrr lekkere roffel! (zal filmke proberen te plaatsen op youtube)
Doordat de bmw iets of wat beter in elkaar steekt dan menig opel astra, hebben we vrij veel werk gehad met bijvoorbeeld heel het front los te schroeven en alle kabels en slangen los te maken.
Motor zit op 1 steun nog vast. En zodra mijn broer tijd heeft (morgen of over morgen) gaan we beginnen met het takelen van de motor..
Wat ons opviel was toch wel hoe verrekt groot de motor is!:o:o
Hier zijn de foto’s van de werkzaamheden
foto’s voor de slachting:
Le Pic Electric!
groeten,
Meindert Bunt27 december 2008 om 10:24 #17418672that’s a hughe engine :kewlpics:D
Ben benieuwd.. Keep on going :wors
27 december 2008 om 10:41 #17418673dames en heren jongens en meisjes,
Hier hebben we de lang verwachte filmkes van de V8:o:o:o:o:o
Hier de v8 zonder uitlaat vanaf de kat:o
http://www.youtube.com/watch?v=9hXS_5k_S30
:o:o:o
Hier het weg rijden.. en nee het was niet glad:P zijn trouwens wel mijlen en geen kmters in het groot he!
27 december 2008 om 12:17 #17418674Hang je er een automaat achter of een handbak? Handbak is wel leuker(als je dwars wil gaan) :thumbup
27 december 2008 om 13:43 #17418675automaatbak blijft eronder..ik ga er nie mee scheuren.. kost me al geld en vooral tijd zat om hem zo ver te krijgen, dus zal er wel wat zuinig mee om moeten gaan..Handbak is ook niet zomaar 1,2,3 gevonden.. zijn maar een paar versnellingsbakken die het vermogen over kunnen brengen.
groeten,
Meindert Bunt27 december 2008 om 15:27 #17418676met mn 325 automaat kan ik ook wel dwars als het moet hoor :P gewoon gashouden in de kickdown :D
Wat een geluid met die pijp zo:D
27 december 2008 om 15:58 #17418677das wel erge dikke poep ja! jezus wat een geluidje:o
27 december 2008 om 18:32 #17418678Vette shit dat geluid, wat trekt dat ding op als een tierelier hé:o
29 december 2008 om 19:27 #17418679Zow vandaag en gisteren aan de 5 serie gewerkt. Motor blok hebben we er gistere in gekregen en vandaag hebben we verschilllende dingen uit gemeten en de motor vast geblokt zodat hij niet kan verschuiven.
Morgen gaan we de motorsteunen bouwen en hem proberen hangend te krijgen.
Heb een paar grote problemen gevonden naast de 100 tal kleine problemen die ik gevonden heb.
Zo heb ik zeeeeeeeeeerrrrrr weinig plek tussen het stuurhuis en de uitlaatpoorten.. zal dus nog wa puzzelen worden om daar een spruitstuk voor te maken. Ook heb ik nog niet echt een idee hoe ik de uitlaat naar achter kan krijgen. aangezien er geen plek meer is in de tunnel omdat de bak zo groot is.
Ook de aandrijfas is zeg maar iets of wa groter.. scheelt heel wat!
Ik moet dus nog heel wat dingen uitzoeken en verzinnen, maar da wiste we van te voren!ik zal morgen proberen foto’s te posten, maar hopelijk heb ik dan geen tijd want dan schiet het goe op bij de beemer!
groeten,
Meindert Bunt30 december 2008 om 17:30 #17418680Zow mense. eindelijk wat tijd om snel wat dingen te posten.
We hebben niet stil gezeten de laatste tijd en veel dingen zijn gedaan. Vandaag hebben we de motor hangend gekregen op de zelf gemaake steunen en morgen gaan we de versnellingsbak steun maken zodat hij echt helemaal zelf hangt. was heel wa werk maar hij hangt nu precies waar we hem hebben wil en op 1mm nauwkeurig precies in het midden.
Mijn broer heeft een frame gemaakt wat de motor steunen voor moest stellen zodat je niet de hele tijd de motor erin en eruit moet takelen.
Hier onder wat fotos van de bouw.
toch een heel blok voor zo’n kleine auto..
lekker krap in de tunnel!
toch een verrekt grote versnellingsbak.. kijk maar naar de prise as!
de nep motor
de steunen, nog wat afbramen en klaar is kees
TADA!!! hij hangt!
Morgen nog de versnellingsbak er terug aan schroeven en dan de versnellingsbaksteun maken en dan hangt hij echt 100% op eige kracht.
groeten,
Meindert Bunt30 december 2008 om 17:33 #17418681Heel mooi!! Kun je de tunnelbak van de 7 niet in de 5 lassen? die zou er voor gemaakt moeten zijn..
30 december 2008 om 17:56 #17418682Echt netjes
:wors:wors30 december 2008 om 18:07 #17418683past de kap nog wel ??
30 december 2008 om 20:01 #17418684Is echt wel een “huge” blok dat je daar in aan proppen bent.:o
Ziet er nu al super uit.:thumbup
30 december 2008 om 20:31 #17418685Hej, de 7 serie zijn tunnel is geen optie om die er in te lassen omdat ik deze nog wil verkopen. Maar het is ook niet zo dat die van de 7 serie nu zo extreem groot is, maar missschien dat ik de tunnel breder zal moeten maken i.v.m de spruitstukken en de katalysatoren.
Met de kap er op is er nog maar net ruimte zat! dus da komt ook net goed
voor de rest is het inderdaad one HUGE blok:o:o:o
kom er net vanaf en het blijft nog wel veel passen en meten met verschillende onderdelen…
maar zal wel goed komen.. voor elk probleem is een oplossing!groeten,
Meindert30 december 2008 om 23:52 #17418686was t niet makelijker om hem te laten zakken en via de onderkant eronderuit te halen? Heb je meer ruimte volgens mij ivm je tunnel. Of heb ik dit mis? Maargoed nu verder met de bmw eh:P
Groeten Twan
31 december 2008 om 11:45 #17418687Zo zeker netjes, ik blijf dit wel even volgen.
blijven mooie autos die bmw’s :).
succes en houd ons op de hoogte en vooraal fotos ;).31 december 2008 om 11:55 #17418688:o Wat een machine kamer gaat dat worden zjeg..Hoe kom je weg met je stuurhuis en rembekrachtiger, het lijkt erop dat dit errug krappies gaat worden..
31 december 2008 om 12:06 #17418689origineel gepost door IMpY
was t niet makelijker om hem te laten zakken en via de onderkant eronderuit te halen? Heb je meer ruimte volgens mij ivm je tunnel. Of heb ik dit mis? Maargoed nu verder met de bmw eh:PGroeten Twan
Hoe wil jij die 2 knotsen van cilinderkoppen tussen de chassisbalken door krijgen?
Dat gaat niet passen hoor :vertag
Zo’n BMW v8 is echt een beest van een blok, daar is een c20xe een bromfietsblokje bij :jerry31 december 2008 om 14:47 #17418690:wub very nice king:
31 december 2008 om 17:05 #17418691Hoe wil jij die 2 knotsen van cilinderkoppen tussen de chassisbalken door krijgen?
Dat gaat niet passen hoor :vertag
Zo’n BMW v8 is echt een beest van een blok, daar is een c20xe een bromfietsblokje bij :jerry:wors:P
31 december 2008 om 17:48 #17418692Inderdaad. heb er over na gedacht om hem via de onderkant er in te maken.. dit gebeurd vaak met de 6 cilinders van bmw.. maar zoals gezegt, mis een goeie 2,5 cm aan breedte als je de koppen tussen de chassisbalken wilt drukken..
Ik heb cm of 2 tussen stuurhuis en waar dadelijk het spruitstuk zal lopen. zal dus nog wat puzzele daar worden.
Rembekrachtiger gaat nie meer lukken.. in ieder geval niet de originele.
Ik kan de hoofdremcilinder van een 540 gebruiken die heeft zo’n dubbele hefboom waardoor je met een stang kan werken en de hoofdremcilinder voor tegen de koplampen komt zitten. maar die moet ik nog ffkes ergens op de kop tikken.
Voor de rest is het en blijft het passen en meten.. het is moeilijk om op de foto’s te zetten hoe krap het allemaal is..
Heb trouwens de motorkap er nog op gemonteerd en kan net mijn hand er tussen houden. Genoeg ruimte dus:P:Pgroeten,
Meindert Bunt2 januari 2009 om 22:50 #17418693Ziet er goed uit en idd de motorruimte is zeer goed gevuld:P
3 januari 2009 om 10:48 #17418694gedverdemmme wa ben jij toch goed bezig
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.