Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra K ervaring topic
- Dit onderwerp bevat 592 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 27 oktober 2020om 13:21 door Martijn Ooijevaar.
-
AuteurBerichten
-
23 augustus 2016 om 18:16 #18324600
Ik heb nog een set stalen winterbanden liggen met TPMS sensoren van mijn oude Astra J ST (met originele onbeschadigde Vauxhall wieldoppen). Mogen weg voor 500€
Weet niet of ze passen voor de Astra K
Steekmaat velg
5X115Banden
Semperit Speed Grip
205/60R16
2 banden hebben nog 5mm profiel, 2 andere een 3mm.23 augustus 2016 om 18:42 #18324601@Kietje wrote:
@stillekracht wrote:
Waarom heb je niet je huidige gecloond ? nu moet je elke wissel de ventielen weer inleren…..
Omdat ik originele ventielen heb. Dat inleren is 1 minuut werk.
Heb je het inleren al geprobeerd ?
23 augustus 2016 om 18:55 #18324602Nee want ik heb de winter set nog niet.
23 augustus 2016 om 19:49 #18324603@stillekracht wrote:
Mijn schoonouders hebben sinds begin mei hun Astra K 5-deurs, 1.4T Innovation met alles erop en eraan. Voor zover ik weet zit daar ook ACC op.
Is wel in België…ACC zou pas vanaf september in Astra’s kunnen zitten. Is ook pas vanaf modeljaar 2017 beschikbaar.
In België is de ACC al beschikbaar, in Nederland medio December…..
Je kan het vanaf modeljaar 2017 kiezen in de configurator, ook in Belgie. Aangezien ze modeljaar 2017 pas sinds na de zomervakantie produceren en vanaf juli ergens als optie beschikbaar was rijden die nu waarschijnlijk nog niet rond. Gezien de leverproblemen van de Astra is zelfs september heel erg optimistisch en zullen de eerste Astra’s met ACC nog wat later op de wegen verschijnen.
23 augustus 2016 om 19:59 #18324604@Klaasvaker wrote:
Je kan het vanaf modeljaar 2017 kiezen in de configurator, ook in Belgie. Aangezien ze modeljaar 2017 pas sinds na de zomervakantie produceren en vanaf juli ergens als optie beschikbaar was rijden die nu waarschijnlijk nog niet rond. Gezien de leverproblemen van de Astra is zelfs september heel erg optimistisch en zullen de eerste Astra’s met ACC nog wat later op de wegen verschijnen.
Dan zal ik het verkeerd voor hebben. Ik dacht dat de bediening van ACC op het stuur links zat, vierpuntsdruktoets naar boven. Daar staat zeker en vast een icoontje bij die van mijn schoonouders, is zeker geen dummy. Binnenkort eens checken…
23 augustus 2016 om 20:20 #18324605Nee dat is de collission warning knop. Daarmee kun je de gevoeligheid van de meldingen instellen.
Zowel van de lampjes die onder het raam zitten als het autootje op het dashboard.
Via Tapatalk
23 augustus 2016 om 20:22 #18324606@Astra_DLS wrote:
Nee dat is de collission warning knop. Daarmee kun je de gevoeligheid van de meldingen instellen.
Zowel van de lampjes die onder het raam zitten als het autootje op het dashboard.
Via Tapatalk
Ah, thx voor de opheldering. Bij de Insignia is dat voor zover ik weet anders.
Dan heeft mijn schoonpa gelogen, hij zei dat alle toeters en bellen erop zaten, inclusief ACC… Eens aan zijn oren trekken de volgende keer :D23 augustus 2016 om 22:28 #18324607@Kietje wrote:
Ik heb een setje besteld bij de dealer. Komen uit de accessoire folder. Zitten ventielen in. Ik heb zelf een inleer apparaat gekocht via E-Bay.
https://www.opel-accessories.com/opel_aoc/nl-NL/Astra_Sports_Tourer” onclick=”window.open(this.href);return false; Onderdeelnummer :39022490
http://www.ebay.com/itm/322190013110?_trksid=p2060353.m2749.l2648&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT” onclick=”window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=_v8jTLmbwXY&list=PLd8-z5FMWmT3XVg0VTXg2FiHi7x5dqp7e” onclick=”window.open(this.href);return false;
Je hebt denk ik de laatste van e-bay ik zie.ze niet meer :o
Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
23 augustus 2016 om 22:34 #18324608Zoek eens op el-50448. Ga je wel tegenkomen
23 augustus 2016 om 22:44 #18324609@Kietje wrote:
Zoek eens op el-50448. Ga je wel tegenkomen
Wat een vreemde prijzen.. 5 euro..90 euro.. Snap dat niet zo. Ben e-bay niet gewend
23 augustus 2016 om 22:49 #18324610@stillekracht wrote:
@aapje1963 wrote:
Bij mijn Opel dealer kosten sensoren 40 icl BTW.
Maar ik zoek ook voor kopieerbeveiliging sensoren zodat inleren niet steeds nodig IsIk ben trouwens benieuwd of zelf inleren met app van e-bay wel werkt. Moet Nl met dediagnose stekker in de auto heb ik begrepen.
Ik kan nu een set bij bandenservice kopen banden Dunlop 5… 4 stalen velgen 4 sensoren en 20 wielbouten. Maar 900 euro dat vindt ik best een prijs. Of ben ik nu gierig..
Zijn je huidige wielbouten anders dan de bouten die geleverd worden met de stalen velgen ?
Vaak wel bij aftermarket stalen wielen..
Maar ik lees dus ook net dat de Astra K moeren heeftVerstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
27 augustus 2016 om 15:41 #18324611Vandaag nog even verder gegaan met de achterbak. Ik heb nu alle zooi in de zijkant en onder de vloer liggen en de bak zelf is helemaal leeg.
De kratjes liggen nu recht en vallen precies tussen alle kabels en dingen in.
Vanwege de cdspeler heb ik in mijn dashboard kastje 0 ruimte dus dit helpt wel.
Via Tapatalk
27 augustus 2016 om 16:09 #18324612Ik had in de showroom gezien hoe Opel die cd speler in het dashboard kastje bouwt. Ik heb dus geen cd speler aangevinkt bij de opties.
27 augustus 2016 om 18:33 #18324613Neuh, ach op zich is het wel eens lekker om niet een CD om te hoeven zetten naar USB om het af te spelen, maar het neemt wel veel ruimte in. Er ligt nu een mapje met boekjes, 2 cd’s en wat andere losse meuk in en nu zit ie vol..
Gelukkig de lader voor de telefoon niet meer nodig, dus die is ook verhuisd ;).27 augustus 2016 om 22:22 #18324614Alleen die lifehammer ligt nu op een onhandige plaats bij je. Bij mij was hij los mee geleverd en weet ik ook nog geen goede plaats voor het ding. Iemand?
27 augustus 2016 om 22:28 #18324615@Kietje wrote:
Alleen die lifehammer ligt nu op een onhandige plaats bij je. Bij mij was hij los mee geleverd en weet ik ook nog geen goede plaats voor het ding. Iemand?
In mijn J heb ik hem in het vak onder armsteun liggen. Goed bereikbaar voor alle passagiers.
28 augustus 2016 om 04:53 #18324616Nee dat is een oude. Heb er ook 2 voorin hangen waar je wel bij kunt in geval van nood.
Via Tapatalk
28 augustus 2016 om 09:19 #18324617Lees net op het Autoweek forum klik hier voor thread
Dat er problemen zijn met de automatische verlichting, op mijn huidige Zafira B werkt het perfect, mag hopen dat het op een jongere Astra niet slechter is.
29 augustus 2016 om 15:47 #18324618Ik heb exact dezelfde problemen met de automatische verlichting de laatste dagen, vreselijk vervelend.
Het lijkt alsof hij een laagstaande zon detecteert, en hierdoor de lichten aanzet. Wat prima is, ware het niet dat het dashboard verlichting ook gedimd is, en dus je media systeem nauwelijks zichtbaar is.29 augustus 2016 om 20:25 #18324619@dePross wrote:
ware het niet dat het dashboard verlichting ook gedimd is, en dus je media systeem nauwelijks zichtbaar is.
Binnenverlichting (normaal knopje naast lichtbediening) wat feller zetten. Opgelost !
30 augustus 2016 om 06:40 #18324620@Powerwing wrote:
@dePross wrote:
ware het niet dat het dashboard verlichting ook gedimd is, en dus je media systeem nauwelijks zichtbaar is.
Binnenverlichting (normaal knopje naast lichtbediening) wat feller zetten. Opgelost ![/quote
Het is niet de binnenverlichting maar de schermen, deze hebben een dag- en nachtmodus.
Als het overdag regent, gaan de lichten automatisch aan en blijven de schermen op dagmodus. Maar nu gaan de lichten aan en de schermen op nachtmodus.
Je kan dit oplossen door de scherm modus op dag te zetten, maar dit geldt enkel voor het middendisplay.
Ik had hetzelfde probleem op mijn Insignia.31 augustus 2016 om 22:00 #18324621Vraag… Van mijn zoon..
Nu in de Vectra kunnen ze zelf met tuimelknoojes de achter binnen verlichting aan doen.. Indien ze dat willen. Zijn… En nu mijn vraag kan dat in de Astra ook… Ik bedoel appart van de voor binnenverkichting.
Dus dat ze het zelf achterin kunnen regelen..Vr gr Arnold
31 augustus 2016 om 22:03 #18324622@dePross wrote:
@Powerwing wrote:
dePross wrote:ware het niet dat het dashboard verlichting ook gedimd is, en dus je media systeem nauwelijks zichtbaar is.Binnenverlichting (normaal knopje naast lichtbediening) wat feller zetten. Opgelost ![/quote
Het is niet de binnenverlichting maar de schermen, deze hebben een dag- en nachtmodus.
Als het overdag regent, gaan de lichten automatisch aan en blijven de schermen op dagmodus. Maar nu gaan de lichten aan en de schermen op nachtmodus.
Je kan dit oplossen door de scherm modus op dag te zetten, maar dit geldt enkel voor het middendisplay.
Ik had hetzelfde probleem op mijn Insignia.Staat toch in de handleiding kartel draaiknop naast lichtschakelaar gebruik voor wel niet dimmen dashboard tellers en grafisch display.
Ik heb nu een vectra..Geen auto verlichting. Maar bij licht aan… Zoals ik altijd rijd kan ik met draaiknoppen de teller..Navi verlichting lichter zetten..
1 september 2016 om 12:24 #18324623Ik registreerde mij hier even om een ervaring van mijn nieuwe opel te delen en te vragen of het bij jullie ook zo is.
Mijn nieuwe astra k sports tourer heeft de optie donker getinte ramen achter.Nu valt het mij op dat het raam in de koffer veel minder donker getint is dan bij mijn astra sports tourer j.
Ook veel minder donker getint dan de zijramen achterin.
Zou men bij de garage een fout gemaakt hebben? Is het normaal dat er bij deze versie een minder donkere achterruit in zit?Ik kies donker getinte ramen achterin zodat men niet goed ziet liggen wat er allemaal in de koffer ligt.
Maar nu zie je gewoon alles liggen.1 september 2016 om 14:30 #18324624@aapje1963 wrote:
Vraag… Van mijn zoon..
Nu in de Vectra kunnen ze zelf met tuimelknoojes de achter binnen verlichting aan doen.. Indien ze dat willen. Zijn… En nu mijn vraag kan dat in de Astra ook… Ik bedoel appart van de voor binnenverkichting.
Dus dat ze het zelf achterin kunnen regelen..Vr gr Arnold
Op 32:20 vindt je het antwoord. Filmpje is in het Duits, maar kan ook in het Engels
Duits:
https://www.youtube.com/watch?v=7X7UWmn0UiA -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.