Astra K ervaring topic

Forumindex Forums Modellen Astra Astra K ervaring topic

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 595)
  • Auteur
    Berichten
  • #18324625
    aapje1963
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 July 2006

      Dank voor de filmpjes…. Duidelijk.

      Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

      #18324626
      Astra_DLS
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 March 2008

        Het valt me de laatste tijd op dat de lampen niet aangaan als ik in het donker de auto van het slot haal. In de instellingen staat het wel aan.

        Overigens vanavond even de matrix lampen getest maar dat werkt echt geweldig.

        Via Tapatalk

        #18324627
        aapje1963
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 July 2006

          Wat zou dat zijn….. Wel vreemd lijkt mij..

          Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

          #18324628
          Astra_DLS
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 March 2008

            Ik wil nog even proberen om het uit en aan te zetten. Het heeft wel gewerkt aan het begin.

            Via Tapatalk

            #18324629
            aapje1963
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 July 2006

              Mijn eerste rit… Ik vond wel dat het licht laat aanging op stand auto. Het Was best schemerig aan het worden heb het maar handmatig gedaan. Deze stand zal ik ook eigenlijk altijd gebruiken ik rijd ik polder altijd met dimlicht en achterlichten vindt ik ook prettig.
              Verder best ff wennen.. Vanuit mijn vectra.. Moest ff aan cruiscontrol wennen maar al doende leert men in de praktijk toch het beste..

              Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

              #18324630
              Cinetonic
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 August 2016

                Heb nu een goede 1000km achter de rug met mijn Sports Tourer Innovation :)

                Rijkwaliteit bevalt goed, rijdt lekker stil en voelt aangenaam. Heb hier voor een Golf VI, VII en Seat Leon gereden en qua rijkwaliteit is hij zeker even goed als voorgaande en misschien net iets beter. Wel enkele minpuntjes die ik ondervind aan het interieur die pas opvallen na een tijdje gebruik.

                – Bij zonnige dagen kan het dashboard (pianolak) hard reflecteren, vooral aan de passagierskant. Dit kan wel eens storend zijn wanneer je in de rechter spiegel wil kijken.
                – Er is vooraan onder de vooruit een kleine ledstrip voor de collision detection. Deze kan bij in het donker rijden soms reflecteren in de vooruit wanneer de straatverlichting erop schijnt
                – Sinds de tweede week tikt/kraakt er iets soms bij het vertrekken/optrekken (iets van plastic, maar heb nog niet kunnen achterhalen wat of waar precies)
                – Luidsprekers kunnen beter maar dit wist ik al van bij de testrit.

                #18324631
                Astra_DLS
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 March 2008

                  Heb je ook de nav900? Speaker systeem is geen denon of bose maar valt mij alles mee en gaat aardig hard.

                  Dat het dashboard reflecteert heb ik eigenlijk nog niet gemerkt maar kan het mij goed voorstellen.

                  Ik heb overigens de lampen ook altijd aan staan voor en achter want deze gaan toch uit bij het afzetten.

                  Nu 3000 km gereden en de volgende punten ontdekt
                  Dab ontvangst lang niet altijd goed. Soms geen signaal of probeert te schakelen met fm op een zender die er niet is.
                  Verlichting bij ontgrendelen met de Ab ’s avonds werkt niet altijd
                  Dakraam helemaal open zonder ramen open geeft nog wel eens veel druk en turbulentie.
                  De parkeersensoren zijn echt bloed irritant. Volume te hoog en gaan direct piepen bij het op contact zetten van de auto.

                  Via Tapatalk

                  #18324632
                  Cinetonic
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 August 2016

                    Ja ik heb ook de nav900 :)

                    Turbulentie bij open dak vind ik heel goed meevallen, bij 90+km/u gaat hij bij mij wel dicht/op klikniveau

                    Aan de parkeersensoren heb ik me inderdaad ook al gestort maar zou je het volume niet ergens kunnen instellen? Ik vermoed van wel maar ook nog niet verder bekeken. Verlichting op afstandsbediening werkt bij mij tot nu toe altijd goed. DAB vind ik tot nu toe goed maar heb ook wel al eens onregelmatigheden gemerkt

                    #18324633
                    aapje1963
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      28 July 2006

                      Vraagje ik heb de OnStar app op mijn mobiel, maar hoevaak opdate deze de gegevens… Het Is niet echt accuraat.. Vindt ik..

                      En ja de parkeersensoren ook gemerkt…
                      Ik begrijp niet dat het niet als op mijn vectra werkt… Met inschakelen achteruit..En dan if met knop uitzetten of na 40 km per uur rijden zelf uitgaan.
                      Ik schrok vanavond ook opeens gepiep.. Liep er iemand voor de auto langs… Echt vreemd.

                      Wat mij ook opvalt Is het snelle zakken benzine naald…

                      Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

                      #18324634
                      aapje1963
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        28 July 2006

                        @Cinetonic wrote:

                        Heb nu een goede 1000km achter de rug met mijn Sports Tourer Innovation :)

                        Rijkwaliteit bevalt goed, rijdt lekker stil en voelt aangenaam. Heb hier voor een Golf VI, VII en Seat Leon gereden en qua rijkwaliteit is hij zeker even goed als voorgaande en misschien net iets beter. Wel enkele minpuntjes die ik ondervind aan het interieur die pas opvallen na een tijdje gebruik.

                        – Bij zonnige dagen kan het dashboard (pianolak) hard reflecteren, vooral aan de passagierskant. Dit kan wel eens storend zijn wanneer je in de rechter spiegel wil kijken.
                        – Er is vooraan onder de vooruit een kleine ledstrip voor de collision detection. Deze kan bij in het donker rijden soms reflecteren in de vooruit wanneer de straatverlichting erop schijnt
                        – Sinds de tweede week tikt/kraakt er iets soms bij het vertrekken/optrekken (iets van plastic, maar heb nog niet kunnen achterhalen wat of waar precies)
                        – Luidsprekers kunnen beter maar dit wist ik al van bij de testrit.

                        Zijn het van de achter gordels de gespen.. niet? Deze zitten.. Ook op nogal hard kunststof..
                        @Astra_DLS wrote:

                        Heb je ook de nav900? Speaker systeem is geen denon of bose maar valt mij alles mee en gaat aardig hard.

                        Dat het dashboard reflecteert heb ik eigenlijk nog niet gemerkt maar kan het mij goed voorstellen.

                        Ik heb overigens de lampen ook altijd aan staan voor en achter want deze gaan toch uit bij het afzetten.

                        Nu 3000 km gereden en de volgende punten ontdekt
                        Dab ontvangst lang niet altijd goed. Soms geen signaal of probeert te schakelen met fm op een zender die er niet is.
                        Verlichting bij ontgrendelen met de Ab ’s avonds werkt niet altijd
                        Dakraam helemaal open zonder ramen open geeft nog wel eens veel druk en turbulentie.
                        De parkeersensoren zijn echt bloed irritant. Volume te hoog en gaan direct piepen bij het op contact zetten van de auto.

                        Via Tapatalk

                        Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

                        #18324636
                        stillekracht
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 May 2007

                          Is deze Startup standaard of een instelling?

                          [youtube:3qtfd1kc]http://www.youtube.com/watch?v=m9CLVGyJsDo[/youtube:3qtfd1kc]

                          #18324637
                          Kietje
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 February 2016

                            Standaard maar wel 2 keer achter elkaar.

                            #18324638
                            Astra_DLS
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 March 2008

                              @Kietje wrote:

                              Standaard maar wel 2 keer achter elkaar.

                              Dat inderdaad

                              Via Tapatalk

                              #18324635
                              stillekracht
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                23 May 2007

                                2x ? Heeft keyless entry daar nog iets mee te maken ?

                                Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                                #18324639
                                Astra_DLS
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  6 March 2008

                                  Nee het gebeurd maar 1x, het filmpje laat het 2x zien. Ik heb wel keyless entry dus wellicht dat het alleen daar gebeurt, maar dat weet ik niet.

                                  #18324640
                                  stillekracht
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    23 May 2007

                                    @Astra_DLS

                                    HIER iemand die wél Android Auto werkend heeft….

                                    #18327460
                                    pjotter
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      21 November 2013

                                      Heeft iemand al ervaring met 19 of 20 inch velgen onder zijn astra K
                                      [img]http://i.imgur.com/AseZJ4u.jpg[/img]
                                      Ben van plan mijn 19 inch velgen van mijn astra J als winterbanden onder de astra K te monteren
                                      [img]http://i.imgur.com/Atreg1S.jpg[/img]
                                      de maten van mijn bestaaande velgen zijn 5×105 19 inch 8J et46 banden zijn 235x35x19 Vredestein wintrac
                                      De maten van mijn astra K zijn de bicolor velgen 5×105 18 inch 7,5J et44 banden zijn Bridgestone 225x40x18
                                      Heb alleen geen TPMS sensoren in de winterbanden zal hier wel een melding krijgen op mijn display
                                      weet niet of je deze functie tijdelijk kan uitschakelen tot de orginele velgen er weer op zitten van de zomer

                                      #18327655
                                      bas_vdl
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        22 July 2016

                                        Na twee weken zitten de eerste 1000km erop. En heb ik het volgende te melden over mijn Astra K ST Innovation 110PK (MY2017)…


                                        Levertijd is om te huilen. In mei besteld, 2e week november geleverd. Positief, de leverdatum kwam overeen met de afgegeven week tijden het bestellen.

                                        Heb je zo’n mooi groot scherm is een groot deel non stop gevuld met de radiozenders… Weet iemand of je de ‘radio buttons’ kunt laten verdwijnen op je scherm als je in de navigatie modus zit…

                                        Irritant vind ik de parkeersensoren die piepen als iemand kort op je achterbumper staat bij het verkeerslicht.

                                        Een ander puntje is het het start/stop systeem. In de stad slaat de motor veel te vaak af net voordat je weer door kunt rijden, tegen de tijd dat je een keer lang stilstaat bij een verkeerslicht is de accu te zwak om het start/stop systeem in te schakelen. Ook net voor het in de achteruit zetten voor het inparkeren slaat het start/stop systeem vaak aan..

                                        De dodehoek waarschuwing in de spiegels staan bij regen vaak non stop aan. Dit zelfde gebeurt op de snelweg als je op de linkerbaan langs de vangrail rijdt.

                                        Het niet inklappen van de buitenspiegels is een gemis… Met de als maar smalle wordende parkeerplaatsen was dit best handig geweest! Inmiddels wel aan gewent om bij het uitstappen even op het knopje te drukken.

                                        Als de knop voor de achterklep in de auto op off staat, gaat de achterklep ook niet meer open met de sleutel, de knop de op de achterklep of de schopbeweging…

                                        Klein puntje nog ;), geen lampje in het dashboardkastje

                                        +
                                        Het automatisch inparkeren gebruik ik vaker dan ik had verwacht! Hij mag soms wat dichter op de stoeprand maar uitermate te vrede hoe dit werkt!

                                        De achterklep, vet handig met de bediening vanuit de auto, de schopbeweging of met de sleutel!

                                        De luxe stoelen zitten heerlijk. Stevig, veel ondersteuning en lekker flexibel in te stellen.

                                        De stoelverwarming die zich automatisch aanpast!

                                        De achteruitrijcamera is duidelijk, zolang die schoon is ;) en precies.

                                        De ligging op de weg is lekker stabiel, geen gewiebel in de bocht of lang na veren na het nemen van een drempel o.i.d.

                                        Het zicht voor de bestuurder is uitstekend. Geen dikke raamstijl die in de weg zit of een groot lang dashboard (stuur tot aan raam) voor je.

                                        Mooie en zeer zeer degelijk afwerking. Zelfs het glimmende piano black ergert mij niet qua stof en vingerafdrukken.

                                        Ik heb het motorblok tot nu toe nog even met rust gelaten. Maar ik kan mij van de testritten herinneren dat hij/zij lekker kan trekken ;)

                                        Deep Sky is toch wel een hele mooie kleur met al dat chroom

                                        Op alle vier de portieren een chroom knopje voor het openen of op slot doen van de auto

                                        #18327658
                                        Kietje
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          9 February 2016

                                          De knoppen kun je naar beneden swippen. Er blijft altijd een rij van 5 zichtbaar.
                                          De klep doet het natuurlijk niet meer als je hem binnen uitzet. Het is een soort hoofdschakelaar. Je kunt dan de klep alleen gebruiken als handbediening en hem dus zelf omhoog duwen.
                                          De dodehoek waarschuwing ziet de regennevel als een object, net als de vangrail.
                                          Die parkeersensoren zijn een “pain in the ass” wat mij betreft. Geven veel overlast. Dat kunnen diverse andere merken beter.

                                          #18327660
                                          Kietje
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            9 February 2016

                                            [quote quote=18327460]Heeft iemand al ervaring met 19 of 20 inch velgen onder zijn astra K

                                            Ben van plan mijn 19 inch velgen van mijn astra J als winterbanden onder de astra K te monteren

                                            de maten van mijn bestaaande velgen zijn 5×105 19 inch 8J et46 banden zijn 235x35x19 Vredestein wintrac
                                            De maten van mijn astra K zijn de bicolor velgen 5×105 18 inch 7,5J et44 banden zijn Bridgestone 225x40x18
                                            Heb alleen geen TPMS sensoren in de winterbanden zal hier wel een melding krijgen op mijn display
                                            weet niet of je deze functie tijdelijk kan uitschakelen tot de orginele velgen er weer op zitten van de zomer

                                            [/quote]

                                            De tpms is niet uit te zetten want is onderdeel van een Europese verplichting. Zonder sensoren in je wielen is officieel de typegoedkeuring niet meer geldig en ben je een prooi voor een verzekeraar als er eens iets mis gaat.

                                            #18329850
                                            Astra_DLS
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              6 March 2008

                                              Ben ook bang dat het geen succes zal worden, maar proberen kan altijd voor de test. Even 2 banden eerst doen.

                                              #18329858
                                              Astra_DLS
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                6 March 2008

                                                Helaas met de migratie naar het nieuwe forum een hoop data verloren van een nieuw model, dus daarom maar een review.

                                                Even voor het beeld, mijn Astra:
                                                * Sports Tourer
                                                * Innovation met elektrische klep
                                                * Summit White
                                                * 1.6d 136 PK
                                                * Nav 900
                                                * Sienna II leder met AGR
                                                * Winterpakket
                                                * Innovation introductie+ pakket (met 18″Bicolor velgen)
                                                * Watt-Link
                                                * Keyless Entry Start/Stop
                                                * Intelilux Matrix LED
                                                * Afneembare trekhaak.

                                                Tot nu toe iets over de 10.000 km gereden vanaf 2 augustus tot nu.

                                                De ervaringen die ik heb met de astra
                                                Door de Watt-link vering achter licht de Astra als een blok op de weg en stuurt echt goed. De 136 PK diesel is rustig en trekt stevig op. Geen strepentrekker maar wel goed vlot. Het design is fris en strak en ziet er goed uit. De gesprekken met collega’s en bekenden leveren vaak opmerkingen als sportief, netjes, mooi, luxe, etc op. Als mensen dan ook echt instappen zijn ze vaak verrast. Het lederen interieur, de middenconsole, de afwerking. Het ziet er goed uit en voelt prettig.

                                                Het geluid binnen is goed en niet overstemmend vwb de banden en de motor. Het Start/Stop systeem werkt eigenlijk gewoon goed en niets op aan te merken. De veiligheidsfuncties zijn echter niet altijd even fijn. De keep-lane assist trekt al snel aan je stuur en gaat zeuren als je hem het werk laat doen (terecht overigens). De parkeersensoren zijn een drama. Te gevoelig en gaan standaard aan onder de 10 km/u, leuk voor een trage file en een bumperklever, of iemand die vlak langs de auto loopt als je stilstaat. Tevens is het volume van de sensoren hopeloos hard. Ik zet de sensoren vaak al uit als ik thuis aankom en achteruit in parkeer.

                                                De achterklep met de voetbediening is briljant en ook de afstandsbediening voor de klep werkt goed. Heerlijk om aan te komen en de klep vast open te hebben. De keyless entry werkt goed. Jammer dat je op de knop moet drukken op de deur, maar valt prima mee te leven. De deuren gaan ver open en instappen is daardoor simpel.

                                                Het dakraam gaat op kiepstand naar boven en helemaal open onder het dak. Voordeel: Het raam is weg als het dak open is. Nadeel: Van kiep naar weg moet het raam eerst helemaal dicht met een soort van vacuüm tot gevolg, even het raampje een stukje open dus.

                                                Het media systeem werkt fijn, en voelt heel natuurlijk. De connectie met Android werkt goed, maar heeft wat mij betreft weinig meerwaarde. Ik gebruik het eigenlijk nooit. Als Waze eenmaal op de Android auto komt wordt dat wel anders. Verder een fijn scherm, goed geluid en goed te bedienen. Koppeling van telefoon is eenvoudig en werkt goed. Het spraaksysteems is daarentegen het totaal tegenovergestelde. Dat is echt het slechtste systeem ooit in een auto. Wat je ook zegt en hoe duidelijk je ook ar-ti-cu-leert, het systeem begrijpt er niets van en eindig steevast met ’tot ziens’. Die gebruikt ik dus echt nooit.

                                                De knoppen op het stuur zijn soms wat veel en het is me al een keer of 2/3 gebeurt dat ik iemand ophing bij een gesprek ipv de cruise control los zetten, verkeerde knopje, oeps…

                                                Het verbruik. Tsja, dat is ook zo’n ding. Ten eerste niet al te zuinig voor een nieuwe euro 6. Met veel snelweg (CC 132) gemiddeld 4.9 / 5.1. Echter bij de pomp komen er hele andere getallen naar boven. Ik tank altijd tot het pistool uitklapt, geen zin in de laatste paar liters…. (lui, ja). Bij ca. 700 km wordt het tijd om te tanken. Volgens de BC zou dit dan 35 liter moeten zijn, maar er gaat steevast 40/43 liter in de tank bij 700/750 km, dus ca 1/18 ipv 1/21. De BC is dus niet eerlijk bij mij. De range aan het einde klopt op zich wel, aan het begin logisch dus niet.

                                                De LED lampen werken goed en geven fijn licht in het donker. De automatische grootlicht stand is echter niet zo prettig. Met name als je de auto’s in de verte ziet rijden, gaat de auto toch voor de keus ALL ON STARTED en krijgt de tegenligger een volle bak licht van voren te zien, met als resultaat wat knipperende tegenliggers voor je, of mistachterlichten die aangaan. Wordt door mij dus niet vaak gebruikt. Ook jammer: De mistlichten voor zijn halogeen en niet led, kleur voelt dus erg geel.. Gemiste kans.

                                                Conclusie:
                                                Ik ben nog steeds zeer tevreden met de Astra en kijk vaak vanuit de zaak of ik em zie staan. Ziet er strak uit en met de LED koplampen echt een fantastische neus. Zit goed en rijd zeer fijn. De AGR stoelen met verwarming en verkoeling en massage zijn een plezier en het verwarmde stuur maakt de koude ochtenden eigenlijk een genot om te rijden. Massage, warme stoel en warm stuur en lekker muziekje op, laat de reis maar komen.

                                                #18330105
                                                Escudo
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  1 December 2016

                                                  Is er iemand die mij kan vertellen wat de laatste kaart versie is en waar ik kan vinden wat mijn huidige versie is?
                                                  Ik las, volgens mij op het autoweek forum, dat de nieuwste versie afgelopen maandag beschikbaar zou zijn. Ik heb mijn auto afgelopen dinsdag opgehaald, maar heb uiteraard nog niet gekeken welke versie er bij mij op staat. Maar ben benieuwd of ze er de nieuwste versie op zullen hebben gezet. Zou m.i. wel moeten, maar denk ik niet gedaan zijn.

                                                  #18330111
                                                  brutes2016
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    28 November 2016

                                                    d. Het spraaksysteems is daarentegen het totaal tegenovergestelde. Dat is echt het slechtste systeem ooit in een auto. Wat je ook zegt en hoe duidelijk je ook ar-ti-cu-leert, het systeem begrijpt er niets van en eindig steevast met ‘tot ziens’. Die gebruikt ik dus echt nooit.

                                                    dit betekend dat de HMI modele waarschijnlijk niet goed is.

                                                    #18330115
                                                    aapje1963
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      28 July 2006

                                                      Piep piep de irritante parkeersensoren… En jawel vanmiddag achteruit en een engeltje op m.n schouder.. Achteruit en ik stop… Zie ik in m.n ooghoek naast bestuurderskant een rood wit paaltje zo n 30 cm naast me achterkant 15 cm diameter 80 cm hoog. Geen piep piep te horen. Grrr… Kort daarna na bij stoplicht in z.n drie optrekken lukt ook niet? kort om ik had door omstandigheden.. M.n middag niet.

                                                      Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

                                                    25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 595)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.