Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra K ervaring topic
- Dit onderwerp bevat 592 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 27 oktober 2020om 13:21 door Martijn Ooijevaar.
-
AuteurBerichten
-
6 juli 2017 om 07:28 #18345535
Als je de waarschuwing aan zet krijg je iedere keer dat je langs een bord rijd een popup op het scherm te zien. Dit hoeft niet perse aan te staan om het te laten werken.
Ik heb de waarschuwing maar heel kort San gehad omdat ik het dood irritant vond maar de optie om naar het borden scherm te gaan heb ik nog wel een aantal keer gebruikt.
6 juli 2017 om 11:17 #18345544Ik gebruik dit meestal in Frankrijk om een boete te voorkomen. Op mijn vorige wagen kon dit ook ook de onderborden vandaar dat ik hier bleef zoeken naar de mogelijkheid op de Astra wat nu eindelijk gelukt Is met jullie hulp.
6 juli 2017 om 13:41 #18345557[quote quote=18345535]Als je de waarschuwing aan zet krijg je iedere keer dat je langs een bord rijd een popup op het scherm te zien. Dit hoeft niet perse aan te staan om het te laten werken.
[/quote]Correct; zoals reeds in post 18345504 (https://opel-forum.nl/forums/topic/astra-k-ervaring-topic/page/17/#post-18345504) aangegeven verschijnen de verkeersbordwaarschuwingen pas op het moment dat je dit geactiveerd hebt. (remember aap-noot-mies-wim-zus-jet =lezen ! ?)
Activeer je dit niet, zie je (klein) linksonder ALTIJD het meest actuele verkeersbord, of kun je via de pijltjes up/down (rechts op stuur) scrollen door de DIC-schermpjes en de verkeersborden ook (groot) in het DIC presenteren.
In de “waarschuwingsmode” ervaar ik de pop-ups met telkens de optie “weigeren” helaas afleidend/irriterend, en heb de “waarschuwingsmode” dus uitgevinkt. :dank-u:6 juli 2017 om 13:53 #18345560[quote quote=18345544]Ik gebruik dit meestal in Frankrijk om een boete te voorkomen. Op mijn vorige wagen kon dit ook ook de onderborden vandaar dat ik hier bleef zoeken naar de mogelijkheid op de Astra wat nu eindelijk gelukt Is met jullie hulp.
[/quote]
Boetes voorkom je het meest effectief door je aan de regels te houden……
Veilig voor jezelf (en de beurs), maar vooral veilig voor de medeweggebruikers !6 juli 2017 om 15:20 #18345565Volgens mij had je misschien wel een dream Opel Insignia !!!!
6 juli 2017 om 16:14 #18345569Helaas geen Insignia, maar in de vriendenkring wel iemand “kwijt geraakt” door een roekeloze rijder..
Wil weliswaar niet de moraalridder uithangen; maar zit sinds die tijd toch met een andere bril achter het stuur.Wens je dus oprecht een goede en vooral veilige terugreis van Espana naar Hollanda…. :smiley-car:
7 juli 2017 om 21:21 #18345656Vandaag met de ramen open en de airco 19 graden en standje 2 en er zat water aan de ventilatieroosters. Volgens mij wordt de airco wel goed koud ;). Gister de 35000 km aangetikt. Met iets minder dan een maand heb ik deze een jaar in gebruik. Iets meer dan 36K in het eerste jaar.
Eerste beurt gehad en (gelukkig) nog geen grote problemen.
7 juli 2017 om 22:49 #18345658Helemaal mee eens: top karretje. :toppie:
7 juli 2017 om 23:22 #18345666Die van ons is gisteren voor zijn 1e beurt(31300)geweest. Is van 19-07-16. Hier ook geen gekke dingen. Gelijk Dexos 1gen2 erin laten doen. Dealer heeft die inmiddels in de bulk zitten.
8 juli 2017 om 09:08 #18345673[quote quote=18345666] Gelijk Dexos 1gen2 erin laten doen. Dealer heeft die inmiddels in de bulk zitten.
[/quote]
Bulk ?? (Drums van 208 ltr.)
Gisteren een afspraak gemaakt voor de 1e servicebeurt (augustus), en gevraagd voor D1G2-olie.
Dealer gaf te kennen deze alleen in 5 liter cans te hebben !9 juli 2017 om 09:12 #18345722Ik heb geen idee wat ze er bij mij ingegooid hebben. Ik heb ook geen werkbon oid gezien.
Wel een mapje meegekregen. Zal daar nog es inkijken.
10 juli 2017 om 22:46 #18345831Even terug las ik dat de Astra’s Innovation standaard Intellilux verlichting hebben. Geldt dit voor de Astra’s besteld vanaf die datum of voor de Astra’s geproduceerd vanaf die datum?
11 juli 2017 om 05:46 #18345835Lijkt me nou echt een vraag om aan een OPEL-dealer te stellen………. :no-money:
11 juli 2017 om 08:56 #18345841[quote quote=18345831]Even terug las ik dat de Astra’s Innovation standaard Intellilux verlichting hebben. Geldt dit voor de Astra’s besteld vanaf die datum of voor de Astra’s geproduceerd vanaf die datum?
Heb in het verleden bij een bestelde Vectra (1994) die nog niet geproduceerd was de auto geleverd gekregen met de wijzigingen.
Maar inderdaad de dealer kan je beter informeren we zijn nu een paar jaar verder.11 juli 2017 om 13:07 #18345858Intellilux is niet standaard. Kost ca 1300 euro.
11 juli 2017 om 15:57 #18345866[quote quote=18345858]Intellilux is niet standaard. Kost ca 1300 euro.
[/quote]
Intellilux is standaard op de INNOVATION m.i.v. Modeljaar2017: http://www.opel.nl/apps/Configurator/Astra/Default.aspx#configurator/step1Voorheen (en op alle andere uitvoeringen) was/is meerprijs 1299 euri !
12 juli 2017 om 20:14 #18345935Ja ik zie het. Andere pakketten zijn weer duurder geworden zie ik.
12 juli 2017 om 21:34 #18345942[quote quote=18345722]Ik heb geen idee wat ze er bij mij ingegooid hebben. Ik heb ook geen werkbon oid gezien.
Wel een mapje meegekregen. Zal daar nog es inkijken.
[/quote]
Nee staat ook niets in. Geen info over welke olie.
12 juli 2017 om 23:14 #18345949Heb vandaag antwoord gehad van de dealer. Helaas zullen de Astra’s Innovation die wel standaard intellilux krijgen pas vanaf Augustus worden geproduceerd. Tot die tijd dus nog gewoon standaard lampen als je de upgrade te duur vond.
12 juli 2017 om 23:26 #18345951Afgelopen week heeft mijn Astra voor het eerst ingegrepen en een totale noodstop zelfstandig gemaakt
ik reed op een rechte weg
voor mijn stond een rij auto’s voor het stoplicht te wachten
ik kwam rustig aan rollen
ik zag dat het stoplicht op groen sprong en de auto’s begonnen te rijden
ik gaf alvast een beetje gas.
De auto greep op dat moment in en maakte zelf een volledige noodstop.
ik had zelf het idee dat ik er nog niet zo ver bij zat.
Maar de auto voor mijn trok inderdaad niet zo snel op dat ik in eerste instantie dacht
info scherm deelde mee. druk op de rem om verder te gaan.
na dat gedaan te hebben kon ik weer gewoon verder rijden.Toch fijn dat er iemand mee kijkt en ingrijpt als dat nodig is.
13 juli 2017 om 07:25 #18345955Goed om te lezen dat het dus werkt. Ik heb em nog niet durven testen.
13 juli 2017 om 20:34 #18345988Appart er wordt nergens meer over Android auto geschreven alleen over Apple carplay.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
19 juli 2017 om 21:35 #18346227Vanaf het moment (feb 2016) dat wij met de Astra K zijn gaan rijden hebben wij aandacht gevraagd om o.a. de parkeersensoren en automatische verlichting. November 2016 hebben wij Opel (gm) voor het eerst aangeschreven. Doordat oplossingen uitblijven hebben wij begin juli Opel weer aangeschreven. Vanaf het begin is de portiervergrendeling als je gaat rijden uitgeschakeld en heb ik uitgelegd wat er gebeurd. In de vorige reactie van Opel was om maar een keer op de afstandsbediening te drukken om de deuren te ontgrendelen. Conclusie na wederom een teleurstelling van Opel is dat: Zodra wij de mogelijkheid hebben gaan wij na 45 jaar Opel uitkijken naar een ander merk.
Hieronder leest U de reactie van Opel!“De conclusies die u per brief zijn medegedeeld wat betreft de automatische verlichting en de parkeersensoren zijn echter nog van kracht. Dit zijn eigenschappen van de auto en betreffen geen technische mankementen. Helaas kan hiervoor geen oplossing worden aangedragen. De techniek blijft zich ontwikkelen en uiteraard is uw terugkoppeling wat dat betreft zeer waardevol naar de toekomst toe.
U geeft aan dat de portieren vergrendeld zijn terwijl u dit zelf niet heeft gedaan. Vervolgens gaan de portieren niet open als u de motor afzet en uit wilt stappen. Op afstand is deze melding niet te beoordelen. Het is mogelijk dat uw Astra zodanig is ingesteld dat de portieren automatisch vergrendelen indien u boven een bepaalde snelheid rijdt. Deze optie (indien aanwezig) kunt u in- en uitschakelen via uw infotainmentsysteem. Het komt ook voor dat de arm van de bestuurder per ongeluk het vergrendelingsknopje indrukt. Met deze voorbeelden wil ik enkel aangeven dat er verschillende oorzaken kunnen zijn waardoor een auto kan vergrendelen. Het ontgrendelen hoeft echter niet via de afstandsbediening. Door tweemaal aan de hendel van het bestuurdersportier te trekken wordt het portier ontgrendeld en geopend.
Mocht u zich niet kunnen vinden in bovenstaande uitleg en worden de portieren niet ontgrendeld, dan wil ik u vriendelijk verzoeken om contact op te nemen met uw Opel dealer. Deze kan meer uitleg geven of een diagnose stellen. Dit geldt ook voor uw melding wat betreft uw touchscreen en uw radio. Het is op afstand niet te bepalen wat de oorzaak is van het euvel.
General Motors maakt een selectie van een serie voertuigen waarvan men denkt dat de software niet volgens specificatie is. U kunt het zien als een voorselectie. Vervolgens bleek na verder onderzoek dat het bijwerken van de software voor een aantal auto’s niet nodig was. Dit is de reden dat u twee brieven heeft ontvangen. Dit wil zeggen dat de bewerking die in de brief van 21 februari 2017 vermeld staat geen betrekking heeft op uw melding. Onze excuses voor het ongemak.
Uiteraard wordt het zeer gewaardeerd dat u een trouwe Opel klant bent. Ik hoop van harte dat u in de toekomst met veel plezier Opel zal blijven rijden.”
20 juli 2017 om 17:01 #18346247Leen,
kan alleen maar adviseren naar je dealer te gaan en de problemen daar te beschrijven c.q. aan te tonen.
Via mail en telefoon is dit allemaal een stuk moeilijker !
Het gras bij de buren is helaas ook niet groener: na 26 jaar VAG (7 * nieuwe Golf/A3) was de betrokkenheid van klantgerichtheid bij OPEL een verademing !
Foutloos bestaat helaas niet meer: daarvoor zit tegenwoordig te veel techniek/electronica in een auto.
Ook een Airbus A380 (bijna 400 miljoen per stuk) heeft af en toe onderdelen die vervangen moeten worden….OPEL-NL kan geen oplossingen aanbieden; enkel bemiddelen tussen jou en je dealer.
SUCCES !
20 juli 2017 om 17:06 #18346248AnoniemLid sinds:
1 January 1970[quote quote=18345955]Goed om te lezen dat het dus werkt. Ik heb em nog niet durven testen.
[/quote]
Enkele weken geleden zijn bij mij de OnStarmodule en de BCM vervangen, maar sindsdien heb ik heel andere meldingen. De eerste was gelijk “dienst stuurslot”, een melding die onbekend is bij de ETAC en de dealer. Nu regelmatig bij starten de melding dat de FCW is uitgeschakeld; ik ga hem dus zeker niet testen
Afgelopen 2 dagen stond de auto weer bij de dealer en de foutcodes zijn weer doorgestuurd naar de ETAC. De dealer mocht absoluut niet sleutelen aan de auto. Eerst gaat Opel intern overleggen wat er moet gebeuren (kleine tip van hieruit na 10 maanden storingen: omruilen!). Over enkele dagen krijg ik een brief van Opel hierover. De dealer hoopt binnen 2 dagen toch antwoord te krijgen, want dit is een rare gang van zaken. Ook belooft dit niet veel goeds….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.