Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra K ervaring topic
- Dit onderwerp bevat 592 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 27 oktober 2020om 13:21 door Martijn Ooijevaar.
-
AuteurBerichten
-
3 april 2017 om 22:29 #18341554
Laat je niet afschepen door de dealer, die android auto update is er gewoon. Er lijkt wel een gebrek aan kennis bij dealers te zijn, dus je moet ze heel duidelijk maken om welke update het gaat. Zie ook het android auto topic: http://opel-forum.nl/forums/topic/astra-k-android-auto/page/4/
4 april 2017 om 10:11 #18341562@jsgsi De Astra K hatchback heeft geen update gehad heb ik ook de moeite niet voor genomen heb deze na een week al ingeruild voor de Astra Sport Tourer ook i.v.m. dat er geen adaptieve cruise control in zat en problemen met aflevering met Opel dealer.
4 april 2017 om 12:14 #18341569Ik had in het begin geen Android auto. Ik heb het toen dealer gevraagd en de Update is door heen kosteloos gedaan.
Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
7 april 2017 om 07:45 #18341738AnoniemLid sinds:
1 January 1970Deze week staat mijn auto voor de 3e keer bij de dealer. Dit i.v.m. steeds gekkere electronische zaken. Hadden we eerst de stoelverstelling OnStar- en navigatieprobleempjes, in de loop van het half jaar kwamen daar steeds meer zaken bij als portiervergerendeling, openen achterklep, plotseling melding uitschakelen dode hoek waarshuwing, weg die opeens wegvalt in navigatie enz enz. Omdat er geen regelmaat zit in de storingen en die ook niet terug te vinden is bij het uitlezen, een lastig verhaal, aldus de dealer.
Nu moet de OnStar-module vervangen worden, omdat dat waarschijnlijk de bron is. Maar deze staat al vanaf eind februari in bestelling, na de software-update waarbij ik opeens geen Wifi meer had en het OnStaraccount gedeactiveerd was aan mijn (auto)zijde, maar niet aan de zijde van OnStar. Gisteren kreeg ik door dat de levering waarscijnlijk in week 17 gaat plaatsvinden…. En als die dan geplaatst is, is het nog maar afwachten of het probleem over is.
Tot die tijd laat ik de auto bij de dealer staan: de auto is gewoon onbetrouwbaar geworden. Al met al ook heel triest dat Opel zo’n probleem heeft met zijn reserveonderdelen. En intussen zijn we een half jaar verder….
7 april 2017 om 20:00 #18341754Tjeetje man zit je niet mee..
12 april 2017 om 21:23 #18342002Nu al verschillende keren gehad dat het piepen van mijn parkeersensoren achter niet werkt. Wel branden de sensorlampjes achter ooop zo.n moment.
13 april 2017 om 20:52 #18342069Ja die heb ik ook. Ik had het idee dat het kwam doordat de auto in 1 stond en daardoor de sensoren achter niet mee piepten (ik blij) maar weet niet zeker of dit inderdaad zo samen werkt.
13 april 2017 om 23:09 #18342080Ik had hem gewoon in z.n achteruit staan zelfs camera werkte. Gelukkig kwam daar een driehoek met uitroepteken.
Ook de sensor lampjes in display waren allemaal aan.Ik vermoed dat het te maken heeft met het eerder los doen van gordel dat is ook een piep wel een andere piep… De switch van gordel piep baar parkeer sensor piep lijkt te haperen.
Is maar een gedachte van mij…Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
14 april 2017 om 09:50 #18342094Laatst bij garage geweest en gevraagd of lichtsensor gerepareerd kan worden. Zoals al eerder op dit forum gemeld, werkt die niet naar behoren. Bijv. bij heel zonnig licht gaan de lichten aan in de schaduw en het duurt zeker 10 minuten voordat ze weer uit gaan. In een tunnel gaan de lichten laat aan en het duurt lang voordat ze weer uitgaan als je de tunnel uit bent. Behalve dat de lichten aan gaan, springt het scherm ook op donkere achtergrond.
De garage zegt dat het euvel bekend is, maar er is geen oplossing.
Heeft iemand al eens een goed werkende lichtsensor?14 april 2017 om 11:59 #18342100@diederik58 Je kan in het menu ook je scherm op daglicht zetten dan blijft het helder, ik heb dit ook af en toe dat de lichten niet snel weer uitgaan bij mijn vorige wagen een Skoda Octavia precies eender is niets aan te doen helaas.
15 april 2017 om 01:01 #18342133twee foto’s van de sierlijsten om de mistlampen en om de achterrefkectoren
23 april 2017 om 12:19 #18342542AnoniemLid sinds:
1 January 1970[quote quote=18341754]Tjeetje man zit je niet mee..
[/quote]
Inderdaad…Intussen heeft Opel zelf (ETAC) de data van mijn auto uitgelezen. Dat de OnStarmodule moest worden vervangen was bekend, maar nu ook de BCM en een servomotor van de stoel. Komende week zou alles vervangen gaan worden en is hopelijk alles weer ok. Het heeft toch heel wat moeite gekost, immers de dealer wilde alleen de OnStarmodule vervangen. Een andere dealer zei al dat het ook de BCM was; uiteindelijk de klantenservice van Opel erbij betrokken. Deze laatste koppelde e.e.a. ook netjes terug. Grappig dat Opel de HMImodule nu niet wil laten vervangen. Dat ding kost 1200 euries, zeiden ze. Dit werd gepareerd met dat me dat weinig kon schelen omdat mijn auto bijna 40.000 euries had gekost ;)
Had als leenauto een luxe Zafira 1.4 maar dan kom je er achter waarom we toch voor de Astra ST 1.6 zijn gegaan ;) Nu aftellen en hopen…27 april 2017 om 23:32 #18342677Afijn, ook maar weer eens ingelogd. In 2014/15 nog een Corsa C, nu een hagelnieuwe Astra ST 1.0T online edition
Fijne auto. Motor is pittig genoeg en verrassend zuinig. Zit na 4000 km nu op 1:17,81. Ben ik tevreden mee.
Minpuntjes van de auto: ruitenwissers maken verschrikkelijk herrie als de temperatuur onder de 10 graden komt.
Alsof ze helemaal versleten zijn. Vind sowieso die bus-ruitenwissers wat overtrokken voor een personenauto.
Verder wil het start/stop systeem niet altijd wat ik wil. Slaat het bijvoorbeeld niet aan al ik de koppeling intrap. Moet ik het nog een keer doen. Soms gaat het dan goed.
Doet ‘ie het niet werkt het wel om de deur te openen, dan start ‘ie gelijk. Logisch…
Tot slot een sukkelig puntje vind ik van mezelf. Het kapje op de 12V aansluiting zit met een veertje vast. Trek ik iets uit de aansluiting klapt dat klepje met een rotknal dicht. Lijkt wel een muizenval. Afijn, als je over zulke dingen wat te zaniken heb, is de rest van de auto prima in orde. Android Auto werkte bijvoorbeeld binnen 3 minuten. Zo te lezen is dat niet voor iedereen vanzelfsprekend…28 april 2017 om 00:50 #18342681Afijn, ook maar weer eens ingelogd. In 2014/15 nog een Corsa C, nu een hagelnieuwe Astra ST 1.0T online edition
Fijne auto. Motor is pittig genoeg en verrassend zuinig. Zit na 4000 km nu op 1:17,81. Ben ik tevreden mee.
Minpuntjes van de auto: ruitenwissers maken verschrikkelijk herrie als de temperatuur onder de 10 graden komt.
Alsof ze helemaal versleten zijn. Vind sowieso die bus-ruitenwissers wat overtrokken voor een personenauto.
Verder wil het start/stop systeem niet altijd wat ik wil. Slaat het bijvoorbeeld niet aan al ik de koppeling intrap. Moet ik het nog een keer doen. Soms gaat het dan goed.
Doet ‘ie het niet werkt het wel om de deur te openen, dan start ‘ie gelijk. Logisch…
Tot slot een sukkelig puntje vind ik van mezelf. Het kapje op de 12V aansluiting zit met een veertje vast. Trek ik iets uit de aansluiting klapt dat klepje met een rotknal dicht. Lijkt wel een muizenval. Afijn, als je over zulke dingen wat te zaniken heb, is de rest van de auto prima in orde. Android Auto werkte bijvoorbeeld binnen 3 minuten. Zo te lezen is dat niet voor iedereen vanzelfsprekend…Verbruik hier ook OK wel mits rustig rijden ook verschilt het verbruik best wel met de BCC en bij zelf rekenen bij tanken de BCC is beetje te positief.
Ik heb bij langere ritten 1:18 gehaald..
Bij ritten van ong 30 km heen en s,avonds 30 terug nu ong 1:16.
Staat de laatste tijd best veel wind, dat is merkbaar in verbruik.
Ook rijd ik vaak 130 a 140 km per uur.
Ruim 700 km is goed haalbaar en realistisch. Ik heb ook geen trek om 80 km per uur op de snelweg te rijden.
Ik heb deze motor ook niet echt genomen omdat ik een moraalridder ben, een 1.4 of 1.6 paste financieel niet in het plaatje en we wilde nieuw geen demo waar jan en alleman in getest en gescheurd heeft. Ik heb altijd zwaardere motoren gereden. Maar serieus ik moet zeggen de 1.0t steld mij zeker niet teleur, integendeel, ook op de snelwegen niet… :) :) :)De ruitenwissers klopt ik heb het zelfde probleem, al eens nieuwe bij de dealer gehad maar ook deze kraken en schrapen bij kouder weer.
Bij gewoon regen vindt ik ze ook best matig wissen.Ik ga eens een setje Bosch proberen.
Startstop systeem.. tja dat wisselt wel eens, bv wat heb je aan..in de auto of de temperatuur of veel meer zaken.
Ik ben eerlijk, gebruik het nauwelijks.
Ik sta dus traditioneel met koppeling in bij stoplicht, of soms met de daarvoor bestemde knop zet ik het uit.Betreft android auto werkt wel maar gebruik het niet. M.n oplaad punt mobiel is stuk dit is ook de usb in/uit gang.
Volgende week een nieuwe phone dus dan weer testen. Echt mee bezig ben ik niet, ik weet ook niet of ik het na de gratis periode ga betalen. Ik neem denk ik liever een uitgebreider abb op mobiel.Verder ben ik nog een blij mens met de astra :p
28 april 2017 om 07:51 #18342685[quote]
Betreft android auto werkt wel maar gebruik het niet. M.n oplaad punt mobiel is stuk dit is ook de usb in/uit gang.
Volgende week een nieuwe phone dus dan weer testen. Echt mee bezig ben ik niet, ik weet ook niet of ik het na de gratis periode ga betalen. Ik neem denk ik liever een uitgebreider abb op mobiel.
[/quote]Ben je niet in de war met het OnStar gebeuren? Daarvoor moet je inderdaad een abonnement afsluiten.
Voor Android auto (en Apple carplay) niet dat is gewoon onderdeel van je radio/navigatie systeem.28 april 2017 om 14:14 #18342697Verbruik is bij mij ook ongeveer 1/18 maar dan op diesel. Valt mij tegen eerlijk gezegd. Gemiddelde snelheid is ca 75/80 km per uur en rijd vrij veel snelweg met 136 op de cc.
.
Met mijn 1+3T via Tapatalk28 april 2017 om 18:58 #18342709AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ken je die mop al van die OnStarmodule die eindelijk na 2 maanden in week 17 geleverd zou worden?……. ?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
28 april 2017 om 20:43 #18342712[quote]
Betreft android auto werkt wel maar gebruik het niet. M.n oplaad punt mobiel is stuk dit is ook de usb in/uit gang.
Volgende week een nieuwe phone dus dan weer testen. Echt mee bezig ben ik niet, ik weet ook niet of ik het na de gratis periode ga betalen. Ik neem denk ik liever een uitgebreider abb op mobiel.
[/quote]Ben je niet in de war met het OnStar gebeuren? Daarvoor moet je inderdaad een abonnement afsluiten.
Voor Android auto (en Apple carplay) niet dat is gewoon onderdeel van je radio/navigatie systeem.Ik bedoel onstar abonnement en wifi hotspot abonnement.
28 april 2017 om 21:57 #18342717On Star is een apart abonnement, daarna kan je ook een WiFi abonnement er naast afsluiten bij Vodafone. Veel te duur.
28 april 2017 om 22:37 #18342719On Star is een apart abonnement, daarna kan je ook een WiFi abonnement er naast afsluiten bij Vodafone. Veel te duur.
5 mei 2017 om 19:56 #18342948Vandaag een nieuwe velg gepast. Vind hem nog wel wat aan de kleine kant. Wat jullie? [IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170505/2135e6381342c407767f85928943fb4d.jpg[/IMG]
.
Met mijn 1+3T via Tapatalk5 mei 2017 om 20:01 #18342949[quote]
Voor Android auto (en Apple carplay) niet dat is gewoon onderdeel van je radio/navigatie systeem.Ik bedoel onstar abonnement en wifi hotspot abonnement.
On Star is een apart abonnement, daarna kan je ook een WiFi abonnement er naast afsluiten bij Vodafone. Veel te duur.
10 mei 2017 om 22:35 #18343182heb mijn astra terug gebracht voor een update van de software
bleek dat ik in bepaalde gevallen geen melding of motor lampje storing te zien kreeg ,zou nu weer moeten werken
heb ook een update van de motor gehad en van het infotainment navi radio etc. gehadhad hiervoor in de app een terugroep actie gekregen
11 mei 2017 om 20:35 #18343216Tijdens de 2e servicebeurt is de beruchte update uitgevoerd. Niets bijzonders eigenlijk. Beide telefoons moesten naderhand opnieuw worden gekoppeld, nog geen 5 minuten werk. Alles werkt weer zoals vanouds, geen verschil merkbaar. Olieverbruik is gestabiliseerd, hoefde tussen beide beurten ( 34K -> 65K ) niet meer bij te vullen. Het enige bijzondere is de tussentijdse vervanging van een complete achterlichtunit. Het remlicht was defect. Gelukkig is dit LED dus moest er een nieuwe unit worden besteld. Oh ja, de linker achterband heb ik lek gereden. Bleek om een knappe houtschroef te gaan. In no-time hersteld overigens door de Opel dealer in Emmeloord. TPMS werkt in ieder geval goed.
11 mei 2017 om 21:11 #18343217AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vanmiddag even langs de dealer gegaan. Vrijdag waren de onderdelen binnen (OnStarmodule, de BCM en een servomotor voor de stoel) maar ik hoorde verder niets. Ook bleek de auto via Onstar van achter de computer niet bereikbaar te zijn. De berichten waren alarmerend. De BCM was vervangen, maar toen kregen ze de motor niet maar aan de praat, waarna de oude BCM weer tijdelijk werd teruggeplaatst. De ETAC om advies gevraagd en er bleek ” een groot softwareprobleem” te zijn gevonden. Een oplossing was nog niet voorhanden….
De dealer had nog nooit zo lang een auto voor reparatie binnengehad maar wist ook dus nog niet hoe lang dit kon gaan duren….. En mij lijkt het niet alleen een probleem van mijn auto als het om de software gaat; ik sloeg aan op steeds kleine en grote storingen van wisselende aard.Triest is dat de auto inmiddels meer dan een maand al stilstaat…..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.