Astra K ervaring topic

Forumindex Forums Modellen Astra Astra K ervaring topic

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 595)
  • Auteur
    Berichten
  • #18343228
    aapje1963
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 July 2006

      Vanmiddag even langs de dealer gegaan. Vrijdag waren de onderdelen binnen (OnStarmodule, de BCM en een servomotor voor de stoel) maar ik hoorde verder niets. Ook bleek de auto via Onstar van achter de computer niet bereikbaar te zijn. De berichten waren alarmerend. De BCM was vervangen, maar toen kregen ze de motor niet maar aan de praat, waarna de oude BCM weer tijdelijk werd teruggeplaatst. De ETAC om advies gevraagd en er bleek ” een groot softwareprobleem” te zijn gevonden. Een oplossing was nog niet voorhanden….
      De dealer had nog nooit zo lang een auto voor reparatie binnengehad maar wist ook dus nog niet hoe lang dit kon gaan duren….. En mij lijkt het niet alleen een probleem van mijn auto als het om de software gaat; ik sloeg aan op steeds kleine en grote storingen van wisselende aard.

      Triest is dat de auto inmiddels meer dan een maand al stilstaat…..

      Man man jij treft het zeker niet zeg. Wat zal jij balen.. Ik hoop echt voor je dat de snelle Astra snel zijn orestaties kan tonen..

      Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

      #18343374
      eppo61
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 May 2017

        Hallo beste forumleden.
        Wellicht niet volledig op de correcte plaats, deel ik graag mijn ervaringen met mijn astra k (1,4 110 kW).
        In het toerengebied 2500-3000 rpm ervaar ik regelmatig een stotterende motor tijdens acceleratie !
        Na enig internet-research blijkt dit een veel voorkomend probleem bij de 1,4 110 kW versie.
        Oorzaak: LSPI oftewel detonaties/pingelen tijdens de compressieslag.
        Oplossing volgens GM: motorolie DEXOS 2 moet vervangen worden door DEXOS 1 GENERATION 2.
        Probleem via mail gemeld aan opel-nederland: opel weet NIET waar ik het over heb !
        Duitse en Engelse fora staan vol met dit probleem, en opel duitsland/uk heeft daar ook al actie aangezet om de olie gratis te vervangen bij klanten die dit probleem ervaren: levertijd “nieuwe” olie is momenteel spelbreker.
        Iemand van jullie ook ervaringen met onrustig lopende motor tijdens acceleratie (2500-3000 rpm) ?

        #18343461
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          [quote]

          Man man jij treft het zeker niet zeg. Wat zal jij balen.. Ik hoop echt voor je dat de snelle Astra snel zijn orestaties kan tonen..

          [/quote]

          Maandag zou Opel alle software, codes en instructies aan de dealer hebben verzonden. De monteur die dit alles zou moeten installeren was nou net op cursus. Gelijk maar even gesproken over de juridische consequenties. En dan zie je de dealer met onjuiste argumenten komt en zich verschuilt achter Opel Nederland. Helaas, maar zo werkt dat niet in Nederland ;)
          Vanochtend maar weer eens gebeld: de monteur bleek zelfs 2 dagen cursus te hebben gehad ;) Vanmiddag zou de auto naar binnen worden gereden en gaat men aan de slag. Tja, als dat ook de uitleg is van de dealer wat “met spoed” is….. om vervolgens te klagen dat een huurauto hen ook geld kost ;)

          #18343625
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Jawel, vrijdagmiddag kreeg ik de auto terug na 1,5 maand! Heerlijk: de auto doet nu dingen, die hij nog nooit had gedaan ;) De dealer was nogal pissig op Opel omdat Opel wel bepaalde zaken kon uitlezen en de dealer niet. Het is dat ik zo bleef aandringen, anders was het nooit ontdekt c.q. opgelost. Nog een klein dingetje dat nog niet werkt is mijn Wifi-abo bij Vodafone. Waarschijnlijk moet er of in de auto de simkaart worden verwisseld of bij Vodafone in het account de nieuwe simkaart worden ingevoerd/gekoppeld. Wie wat doet, zoeken ze maar even onderling uit ;)

            De dealer liet echter ook weten dat er intussen in Nederland een 2e auto is opgedoken met de problemen die ik had. Zoals ik al eerder aangaf: als het softwarematig is, moet dit gewoon bij meerdere auto’s niet goed zitten. Mogelijk dat het bij komende software-updates wordt aangepast.

            De eerste kilometers weer achter de rug. Wat een power, wat een auto ;) :smiley-car:

            #18343627
            juruca
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 January 2005

              @Divers: Je schrijft hij doet dingen die nog nooit zijn gebeurt, bedoel je dan qua performens van de motor ?

              En wat kan opel wel uitlezen/instellen wat de dealer niet kan ?

              #18343628
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                [quote quote=18343627]@divers: Je schrijft hij doet dingen die nog nooit zijn gebeurt, bedoel je dan qua performens van de motor ?

                En wat kan opel wel uitlezen/instellen wat de dealer niet kan ?

                [/quote]

                Het openen van de achterklep via de sleutel gaat nu in 1x goed, de stoel gaat nu wel automatisch iedere keer naar de juiste instellingen, waarschuwingssystemen werken ook iets anders enz. Met de motor was niets mis.

                Wat er precies werd uitgelezen door Opel wordt (natuurlijk) niet gezegd, maar het betrof fouten in de software. Opel kon veel dieper in de door de dealer aangeleverde softwarebestanden kijken, dan de dealer. Op basis daarvan werden uiteindelijk de BCM, OnStarmodule en een servomotor van de bestuurdersstoel vervangen.

                #18343833
                Astra_DLS
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 March 2008

                  Gisteravond nog wat sfeer laatjes gemaakt.

                  Net afgelopen week de eerste beurt gehad. Gelukkig verder geen bijzonderheden dus weer klaar voor de volgende 30000. [IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170527/f39b50b441d1b610f1db42610d9c5dc0.jpg[/IMG][IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170527/ecaca7e4c1504c3d6761043d81e90903.jpg[/IMG][IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170527/c5d01eefafe960f429b9b29b5a9520c5.jpg[/IMG][IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170527/d842e32da20d460eb4ce998e5793c6ce.jpg[/IMG]

                  .
                  Met mijn 1+3T via Tapatalk

                  #18343997
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Ff even update, we zijn immers alweer 1,5 week verder. Het lukt OnStar en Vodafone nog steeds niet om de nieuwe OnStarmodule te koppelen aan mijn bestaande Vodafone-wifi-account. Wat zo simpel lijkt, lukt gewoonweg niet. Ik heb zelfs Vodafone in Hongarije gebeld, waar de technische helpdesk zit….. (was ik blij dat ik maar 0,10 euro per gesprek in heel Europa betaal).
                    Zoals gewoonlijk ben ik bij Opel weer een bijzonder geval, bij iedere nieuwe Opel weer ;)

                    #18344038
                    aapje1963
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      28 July 2006

                      Hoe bedoel je dit eigenlijk.. onstar koppelen… aan jou Vodafoon? Is je onstar abbonement verlopen en wil je nu onstar op jou eigen mobiel abbonement?

                      Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

                      #18344067
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        Mijn proefperiode was in januari afgelopen en heb toen via OnStar een abonnement genomen. Dat is automatisch en alleen mogelijk bij Vodafone InternetInTheCar. Ik heb voor een jaar een abonnement. Doordat de OnStarmodule is vervangen is het simkaartnummer veranderd. En dat nieuwe nummer kunnen ze op de een of andere manier niet gekoppeld krijgen aan mijn account, waar dus nog de nodige GBs tegoed op staan…

                        #18344075
                        Salvatore Ingrao
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 June 2017

                          Ik heb al ruim een jaar mijn astra en moet zeggen dat hij heerlijk rijd! Heb tot nu toe geen enkele probleem gehad. Begin juli ga ik hem laten chippen, van 125 pk naar 180 pk. Ben echt benieuwd hoeveel verschil ik zal merken :yahoo:

                          Ffkes terzijde: Ben ook van plan om nieuwe velgen te zetten maar vind niet echt mooie in de juiste steekmaat en wil niet zitte prutsen met adapters enzo… Ik heb wel op een afbeelding mooie velgen gevonden maar weet niet wat voor merk/type deze zijn, iemand die me verder kan helpen?
                          http://images.cdn.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/vxlstra-vxr10th.jpg?itok=3MhcNNxg

                          #18344376
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            Men krijgt het maar niet voor elkaar: het werkend maken van de wifi in de vervangen OnStarmodule. Het zwarte-pieten, wijzen naar elkaar en afschuiven is begonnen. Ik zal het hierbij laten op dit forum.

                            Maar gelukkig rijdt de auto heerlijk….

                            #18344380
                            Ed13
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 November 2016

                              @divers Ben toch benieuwd naar de afloop hou ons op de hoogte.

                              #18344390
                              eppo61
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                13 May 2017

                                @ salvatore
                                Besef wel dat je na chiptuning afscheid neemt van de fabrieksgarantie !
                                Ikzelf heb de garantie zelfs verlengd met 2 jaren (totaal dus 4 jaar) aangezien deze motortjes nog niet echt betrouwbaar blijken te zijn (LSPI-ellende…..)
                                Mijn 150 pony’s onder de motorkap geven meer dan voldoende power….

                                #18344399
                                aapje1963
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  28 July 2006

                                  @ salvatore
                                  Besef wel dat je na chiptuning afscheid neemt van de fabrieksgarantie !
                                  Ikzelf heb de garantie zelfs verlengd met 2 jaren (totaal dus 4 jaar) aangezien deze motortjes nog niet echt betrouwbaar blijken te zijn (LSPI-ellende…..)
                                  Mijn 150 pony’s onder de motorkap geven meer dan voldoende power….

                                  Ook bij de 1.4t denk je aan..
                                  LSPI-ellende?

                                  Wat waarkun je het als rijder aan kunt herkennen?
                                  Geluiden of?
                                  Ik heb 3 jr garantie bijgekocht.
                                  Dan zien we wel weer.
                                  Ik rijd weinig km per jaar..

                                  Gr Arnold

                                  Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

                                  #18344407
                                  Salvatore Ingrao
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 June 2017

                                    Jaja, weet ik haha. Maar heb me toch bedacht.. Ik ga nog ffkes w8 hoe de opc gaat uitzien van de K, misschien dat ik de mijne dan ga inruilen volgend jaar. En als die niet zo wow is als de opc van nu dan ga ik de mijne gewoon chippen enz :applause01: :applause02:

                                    #18344429
                                    aapje1963
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      28 July 2006

                                      Wat ik nu van de opc boddy kit opc line gezien heb vind ik de OPC niet mooi

                                      En tja met chippen heb je wel de risico je garantie te verspelen ook de bijgekocht garantie.

                                      Ik denk dat schakelgraag rijden al veel ellende voorkomt. Ik rijd niet echt op schakel indicator.

                                      #18344433
                                      eppo61
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        13 May 2017

                                        Ik probeer altijd boven de 2000 rpm te draaien met mijn 1.4 110 kW.
                                        Schakelindicatie is inderdaad onzin !
                                        In de stad (55 km/u) is dat dus net geen 2000 rpm in 3e versnelling.
                                        DI-motoren zijn helaas extra gevoelig voor LSPI a.g.v. “onjuiste” motorolie, “ondertoerig” accelereren, korte ritjes (waardoor benzinerestanten in de smeerolie) en koolafzettingen op injectors en inlaatkleppen.
                                        Opel NL heeft TSB3319 uitgegeven, om alleen nog maar Dexos 1 Gen 2 toe te passsen bij ALLE Astra-benzinemotoren.

                                        #18344445
                                        aapje1963
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          28 July 2006

                                          Ik weet niet welke olie er nu in zit, is af fabriek.
                                          Ong aug de 1e service.
                                          Mij benieuwen wat ze er dan voor olie indien.

                                          Ik heb wel eens middels die indicator gereden maar dan loopt hij zelfs duurder als dat je op toerental schakeld.

                                          Ik heb hem vanaf begin sept 2016
                                          Ruim 5000 km
                                          Ik rijd geen *stad* maar staat wel eens een weekje stil…. meer en deel snelweg of 80/1000 km.. wegen
                                          In m.n eerdere ventra zat dacht ik dexos2

                                          #18344451
                                          Salvatore Ingrao
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            1 June 2017

                                            Vind de opc line ook nie echt mooi.. hopelijk dat de opc zelf wel eve mooi is als die van nu ;)

                                            #18344471
                                            eppo61
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              13 May 2017

                                              [quote quote=18344445]Ik weet niet welke olie er nu in zit, is af fabriek.
                                              Ong aug de 1e service.
                                              Mij benieuwen wat ze er dan voor olie indien.

                                              Ik heb wel eens middels die indicator gereden maar dan loopt hij zelfs duurder als dat je op toerental schakeld.

                                              Ik heb hem vanaf begin sept 2016
                                              Ruim 5000 km
                                              Ik rijd geen *stad* maar staat wel eens een weekje stil…. meer en deel snelweg of 80/1000 km.. wegen
                                              In m.n eerdere ventra zat dacht ik dexos2

                                              [/quote]
                                              Gewoon bij de dealer erop wijzen dat sedert mei 2017 ALLEEN nog maar Dexos 1 Gen 2 mag worden toegepast n.a.v. TSB3319 !
                                              Accepteer geen Dexos 2 !
                                              ALLE direct ingespoten Astra’s (benzine) mogen alleen nog maar deze olie krijgen.
                                              Uiteraard staan bij de dealers nog vaten vol met de “oude” Dexos2; deze moet uiteraard eerst op……
                                              Dan gebruikt hij deze olie maar voor andere Opels (Agila; Corsa, etc).
                                              Dexos 1 Gen 2 is momenteel alleen verkrijgbaar in 5 liter jerrycans.

                                              #18344537
                                              eppo61
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                13 May 2017

                                                [quote quote=18344407]Jaja, weet ik haha. Maar heb me toch bedacht.. Ik ga nog ffkes w8 hoe de opc gaat uitzien van de K, misschien dat ik de mijne dan ga inruilen volgend jaar. En als die niet zo wow is als de opc van nu dan ga ik de mijne gewoon chippen enz :applause01: :applause02:

                                                [/quote]
                                                De Astra 1,4 S/S gebruikt de M22, 3.56 (92 kW) of de M22, 3.55 (110 kW) versnellingsbak: http://www.opel-infos.de.
                                                Deze bak (M22/M1X) kan maximaal 220 Nm aan; ga je dus chippen (280-290 Nm) zal je bak hier bijzonder blij van worden !
                                                Bezint eer ge begint…… :cheers:

                                                Opel NL zal wel meelezen in dit soort fora,dus als Salvatore aanklopt bij de dealer i.v.m. “rare geluiden” uit de versnellingsbak krijgt hij vermoedelijk nul op rekest…..

                                                #18344543
                                                aapje1963
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  28 July 2006

                                                  [quote quote=18344445]Ik weet niet welke olie er nu in zit, is af fabriek.
                                                  Ong aug de 1e service.
                                                  Mij benieuwen wat ze er dan voor olie indien.

                                                  Ik heb wel eens middels die indicator gereden maar dan loopt hij zelfs duurder als dat je op toerental schakeld.

                                                  Ik heb hem vanaf begin sept 2016
                                                  Ruim 5000 km
                                                  Ik rijd geen *stad* maar staat wel eens een weekje stil…. meer en deel snelweg of 80/1000 km.. wegen
                                                  In m.n eerdere ventra zat dacht ik dexos2

                                                  [/quote]
                                                  Gewoon bij de dealer erop wijzen dat sedert mei 2017 ALLEEN nog maar Dexos 1 Gen 2 mag worden toegepast n.a.v. TSB3319 !
                                                  Accepteer geen Dexos 2 !
                                                  ALLE direct ingespoten Astra’s (benzine) mogen alleen nog maar deze olie krijgen.
                                                  Uiteraard staan bij de dealers nog vaten vol met de “oude” Dexos2; deze moet uiteraard eerst op……
                                                  Dan gebruikt hij deze olie maar voor andere Opels (Agila; Corsa, etc).
                                                  Dexos 1 Gen 2 is momenteel alleen verkrijgbaar in 5 liter jerrycans.

                                                  Probleem met die olie is dat je het zelf niet ziet, auto gaat naar dealer ik krijg een leen auto mee.
                                                  Ik zal het zeker aangeven maar….

                                                  Ik heb het ooit met m.n vectra 2.2 aug gehad bij opel dealer.
                                                  Daar hoord 5w30 synthetisch in..
                                                  Na ophalen auto stond er op de bon 10w40 halfcyntheet ik direct bij de balie in verweer.. hun verhaal de 2.2 zyh gebruiken olie en met dikkere olie gaan we dit tegen.
                                                  Ik hoef nooit olie bij te vullen het hele jaar van beurt naar beurt..
                                                  Ik weet dat 5w30 syntheet beter is voor de distributie ketting… olie koud ook dunner dus snellere smerig kettingen.
                                                  Ik was gek zij wisten het beter
                                                  Het vertrouwen was beschadigd zij wilde er geen andere olie indien… instructies opel zei men.
                                                  Uiteindelijk het zelf maar betaald weer 150 euro incl filter alle half syntheet moest er uit bij andere dealer ik vertrouwde hen niet meer..

                                                  Zo ook nu bij de beurt in augustus bij broekhuis Harderwijk ik ga het zien..

                                                  Is het ook voor de 1.0 die olie?
                                                  En waar kan ik deze info vinden?

                                                  Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

                                                  #18344566
                                                  eppo61
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    13 May 2017

                                                    Ook voor de 1.0 is Dexos1Gen2 de nieuwe motorolie:http://www.centerforqa.com/dexos-about/ (scrollen tot pagina-einde).
                                                    Olie is momenteel blijkbaar nog niet in drums (216 ltr.) leverbaar, dus de dealer moet gebruik maken van 5 ltr. cans.
                                                    Stel dat er 4 liter wordt gewisseld, zou je kunnen vragen om te betalen voor 5 liter waarbij ze je de can met niet gebruikte olie (dus nog 1 litertje) in de kofferbak laten.
                                                    Heb je meteen nog wat olie om komend jaar mee bij te vullen, en tevens de zekerheid dat de correcte olie is gebruikt !
                                                    Voor zover ik weet zijn er ook nog geen 1 ltr. flacons van deze olie.
                                                    Prijs zou niet veel mogen afwijken van oude Dexos 2: in Duitsland 86 euro voor 5 ltr. can bij de Opel dealer.

                                                    #18344754
                                                    jsgsi
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      1 July 2004

                                                      Heb het hier een keer eerder voorbij zien komen de 1.4 turbo wil nog wel eens last hebben van de hik (stotteren met optrekken).
                                                      Ik heb hier ook wel eens last van maar het ging al tijden eigenlijk acceptabel totdat ik van de week getankt had.
                                                      Euro95 bij de goedkoopste onbemande pomp.(kon even niet anders).
                                                      Nou toen had ik een paar keer dat ie zo stotterde dat ie op een gegeven moment zelfs vermogen terug ging nemen (trok ineens minder) was op dat moment aan het accelereren (traktor inhalen).

                                                      Ik ga er eens op letten voorheen tankte ik altijd bij Esso 95 of excelium of euro 98 bij tango.
                                                      Dat gaat volgens mij veel beter.

                                                      Meer mensen hier die er last van hebben? Zo ja wat/waar tanken jullie?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 595)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.