Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Ascona B 1979, 2.3 CIH opbouw
- Dit onderwerp bevat 92 reacties, 22 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 maart 2017om 21:38 door Manta-aero.
-
AuteurBerichten
-
28 september 2015 om 21:47 #18235023
:thumb :thumb Schitterned wat een mooi project
Geweldig dat je Pa zoveelliefde erin heeft gestoken om alles te verzamelen en te bewaren
Werkelijk Petje AF (en voor de zonen natuurlijk ook!!)29 september 2015 om 20:31 #18235024Vanavond zijn we weer bezig geweest, ik ben bezig met het aanpassen van de kabelboom. Zo komt er onder andere een SR dashboard in, die een andere pinbezetting heeft, en een toerenteller. Daarnaast ook een elektronische ontsteking van een Manta GSI, en voorlopig komt er een injectie op. Dit betekend al met al toch wel een aantal extra draden in de kabelboom.
Eerst alle pins verwijderd:
Daarna in de juiste volgorde terug gestoken:
Kabelboom en ontsteking bij elkaar gezocht, zodat ik weet welke draden erbij moeten komen in de auto kabelboom:
@city is ook bezig geweest, hij is weer bezig geweest met striping en de laatste sierstrips op de bodyline. Daarnaast ook nog wat andere kleine zaken:1 oktober 2015 om 19:31 #18235025Vandaag kwam er een pakketje uit het buitenland binnen :D :D
Daar in zat een middenconsole van een Ascona 400 :DDus uitgepakt ff opgepoetst en er in geschroefd.
Op deze manier hoef ik geen middenconsole van een manta gsi te gebruiken zoals de meeste dat doen.
Mvg Patrick
2 oktober 2015 om 08:16 #18235026AnoniemLid sinds:
1 January 1970Oei dat is een mooie toevoeging! Staat mooi met het zwarte interieur!
2 oktober 2015 om 09:41 #18235027Jazeker. Dit is overigens nodig omdat we een 5 bak plaatsen, hierbij zit de pook op een andere plek als bij een 4 bak. En we willen niet de Manta console gebruiken (die is grijs en heeft van die cassettebandjeshouders). Maar ze zijn wel heel moeilijk te vinden, dus we zijn blij dat we er één hebben.
2 oktober 2015 om 16:52 #18235028Is inderdaad dezelfde console als mijn 400, maar staar je er niet te blind op,
is ook de console van de 1200 S. Maar die was ook nogal zeldzaam!2 oktober 2015 om 17:07 #182350291200 x 2 = 2400. ;)
5 oktober 2015 om 20:32 #18235030Het is wel fijn dat het schadebedrijf waar de ascona gespoten is van die prutsers in dienst heeft :fy1
Ik was de bestuurders deur aan het kaal schuren en daar kwam ik me een vracht deuken tegen die er nog niet in zaten
toen we m gebracht hebben (misschien hebben ze de deuren laten vallen ofzo)
En zoals elke “vakman” dat zou doen is het gerepareerd door er deuken in te slaan en vol te storten met plamuur :argue
Er zat zowat een centimeter plamuur op het diepste punt van het blank geschuurde stuk :swearHelaas was de foto met de deuken mislukt.
Maar heb wel een foto van het uitgedeukte geheel ik kon helaas een paar oneffenheden er niet uit krijgen die waren te ver naar binnen geslagen nu hoefde ik niet met het krimp-apparaat aan de gang.
En nog een met de nieuwe plamuur er op :D
Heb m alweer strak morgen gronden wel jammer dat nu de KTL laag van de deur naar de kl*te is door dit geintje.
Ik denk niet dat ik wil weten wat hanegraaf verder heeft uitgespookt met de ascona dat zullen we in de komende jaren wel ervaren.
Mvg Patrick
6 oktober 2015 om 19:58 #18235031Vanavond weer lekker samen met @city bezig geweest. @city is bezig geweest met de voordeuren. Ik ben zelf bezig geweest met het monteren van de ontsteking en het aanpassen van de kabelboom.
Ik was al begonnen met het opnieuw inwikkelen van de kabelboom, maar het blijkt dat er toch nog een groene draad bij moet komen. Kon dus weer even opnieuw beginnen.
6 oktober 2015 om 20:13 #18235032Vanavond was het weer druk in de werkplaats.
Ik heb de laatste hand gelegd aan het strak maken van de deur.
Om er na de deur in de grondverf te zetten.
Met het spuiten zijn de motorkap en achterklep scharnieren van de auto afgehaald.
Om het geklonken scharnier te vervangen heb ik van RVS M12 bouten nieuwe scharnieren gedraaid en
uiteraard gepolijst ook al zie je ze niet meer.
Mvg Patrick
7 oktober 2015 om 09:44 #18235033AnoniemLid sinds:
1 January 1970wederom goed bezig mannen
tjah dat je spullen zo behandeld worden is zeker niet normaal
net wat je zegt hoe is de rest dan gedaan
je zou met n magneetje de carresorie kunnen chekken op plamuurmaar mischien wil je dat helemaal niet weten…
7 oktober 2015 om 21:05 #18235034We zien in de toekomst wel hoe de carrosserie zich houdt en mocht er wat gebeuren dan fix ik het gewoon weer.
De bestuurders deur is klaar en hangt nu te drogen.
Als eerste ben ik begonnen met het blokken en naschuren van het gegronde deel.
De basislak er op
En tot slot 4 lagen blanke lak
Close up :D
Mvg Patrick
7 oktober 2015 om 21:10 #18235035Ziet er goed uit!
Maar wat is een KTL laag?
7 oktober 2015 om 21:40 #18235036Dat kun je hier vinden https://nl.m.wikipedia.org/wiki/KTL” onclick=”window.open(this.href);return false;
In Duitsland doen ze zelfs hele carrosserieën in een KTL bad.
Mvg Patrick
8 oktober 2015 om 07:42 #18235037Ohhh ja dat laagje. Ik dacht een ander soort grondlaagje
8 oktober 2015 om 20:45 #18235038De deur heb ik er vanavond ingehangen en al grotendeels afgemonteerd.
Alleen alles voor de ramen zoals de geleiders en zo moeten er nog in.
De sierstrips voor op de deur gepolijst en het kunststof opgepoetst met een vrij agressief goedje :D
En ook meteen de striping er op geplakt.
Het slot had ik al klaar liggen schoongemaakt en wel en voorzien van RVS gepolijste boutjes, dus het kon er zo in.
ps. het slot komt er later in deze moet ik nog omzetten in een nieuw cilinderhuisAls het mee zit ga ik zaterdag verder met de andere deur.
Mvg Patrick
9 oktober 2015 om 16:08 #18235039ziet er weer keurig uit :thumb
9 oktober 2015 om 16:10 #18235040is een zwarte middenconsole voor een 5 bak iets aparts?? zo een heb ik wel in mijn ascona sport gezet.
9 oktober 2015 om 16:35 #18235041Zo’n midden console zat alleen in een 400 en een 1200 en die zijn allebei
niet veel geleverd in Nederland.
Ik heb er overal naar gezocht in Nederland maar ik kwam toch in het buitenland uit.
Volgens mij zijn ze heel erg zeldzaam.Mvg Patrick
9 oktober 2015 om 18:20 #182350429 oktober 2015 om 19:39 #18235043Kijk eens aan dat zijn interessante weetjes :thumbup
Mvg Patrick
17 oktober 2015 om 17:39 #18235044Vandaag is er eigenlijk niks aan de ascona gedaan.
Maar wel hebben Pa en ik een 20E motor gevonden met nog maar 78462 originele aantoonbare kilometers
achter de kiezen.
Volgend weekend gaan Pa en @Manta-aero de motor ophalen die wordt van de week compleet uit de donor auto gehaald.Mvg Patrick
8 december 2015 om 13:51 #18235045AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nog updates Patrick ?
10 december 2015 om 20:17 #18235046Nee eigenlijk niet @Manta-aero is met de kabelboom bezig.
Dus heb ik me eigen op de coupe gestort samen met pa.Mvg Patrick
17 december 2015 om 17:01 #18235047Erg mooi werk! :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.