Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Zijn er ook MOTORRIJDERS op het Opel forum
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 december 2008 om 13:53 #17208376
Ben erg benieuwd of er een aantal motorrijders zijn op het Opel forum .
Zoja plaats een foto of wat van jouw motor + een leuk verhaaltje erbij .Wat heb je veranderd aan je motorfiets , zowel optisch als motorisch ?
Bij deze mijn verhaal + een aantal foto’s .
Motorfiets —- DUCATI 1000SS
bouwjaar —- 2003
km stand —- 17.420 km
Aanschaf
nieuw gekochtEr is heel veel aangepast optisch , en motorisch ver getuned
Carbon voorspatbord .
Carbon achterspadbord ( korte race uitvoering ) .
Carbon kettingwiel deksel .
Carbon distributie riem deksels .
Carbon koppelings deksel ( open gewerkt ) .
Kevlar 1 persoons racezitje met wit vlak gespoten .
Onderkant kuip in carbonlook gespoten + race stickerset op.
Voorvork adjusters om veer voorspanning te verstellen .
Voorvork 12mm door de kroonplaat laten zakken .
Öhlins achter schokbreker op draadspindel 6mm verlengd .
Race remschijven — Brembo — gietijzer .
Speciale remklauwen -Brembo – met 4 mono remblokken .
Kort model kentekenplaat houder , zelf gemaakt ( alu ) .
Mini knipperlichten achter .
Andere spiegels met geïntegreerde knipperlichten ( FAR ) .
Pirelli Supercorsa sc-3 achter ( raceband ) 180/55-17″
Pirelli Supercorsa sc-2 voor ( raceband ) 120/70-17″Motorische tuning bedraagt .
Vliegwiel afgedraaid van 1644 gram naar 481 gram .
Cilinderkoppen geflowd , in/uitlaat kanalen 2mm groter .
Klepzetels bewerkt .
Kompressie iets verhoogt .
Set race nokkenassen .
Carbon race uitlaten , merk = Termignoni .
Uitlaat bochten race uitvoering = van 40mm naar 45mm .
Toeren begrenzer 1000 toeren omhoog verlegt
Speciale injectie computer met verstelbare voorontsteking .
Goud geanodiseerde koppeligsdrukplaat .
RVS koppelingsveren met blauw geanodiseerde veerschotels.
Lichtgewicht voor kettingwiel van Ergal materiaal .
Lichtgewicht achter kettingwiel van Ergal materiaal .Totaal aan verbouwingskosten 7781 euro uitgegeven .
Zo ziet de motor er 100% standaard uit .
Zo ziet het blok er 100% standaard uit .
Na alle veranderingen .
De speciale koppeling .
Groeten EDWIN B
25 december 2008 om 14:05 #17458259Ik ben ook een motorrijder als het mooi weer is. Ik had al een paar jaar een motor voordat ik mijn rijbewijs had:D:D. Niet dat hij het deed maar goed…. Het is een oude cb550f uit 76. Ik vind dat wel een leuke motor voor korte stukjes. Vooral door het geluid uit de 4 in 1 lijkt het net of je heel hard gaat. Maar aangezien ik het lekke, slecht starten en nog een paar dingen goed zat was heb ik een tijdje trug een gpz900r uit 84 gekocht. Nogsteeds een ouwe bak maar in mijn ogen redelijk modern, snel en comfortabel:D. Alleen doordat dat ding ongeveer 10jaar heeft stilgestaan staat hij nu bij een bevriende motorboer. Ook hadden ze hemmet een lege tank weg gezet en was er een gat in gerot:(:(:(. De tank ligt nu dus ook bij de spuiter. Als hij af is is hij oud maar toch ook weer nieuw:D.Verder hou ik helemaal zo zoals hij uit de fabriek is gekomen.
Foto van de gpz:
De foto’s, van mijn cb, die op het net stonden, doen het niet meer:hmmz
Verder hobby ik ook veel aan oude Honda brommers (4takt). Naast de Kadett staat het ook redelijk vol met die dingen.
25 december 2008 om 15:47 #17458260Hier nog een motormuis.
Genoeg foto’s alleen nog geen mogelijkheid om te plaatsen.
Heb er diverse gehad waarvan eentje verbouwt/getuned was.
Dit was ook mijn parade paardje.Een Thundercat uit 98.
ander uitlaatje, kleine knippers, K&N kit, Dyno kit, andere tandwiel verhoudingen etc.
Beestje had 100pk (Op het achterwiel gemeten, dus echt 100 pk!!!!)daarna over gestapt naar de R6 (na last te hebben gehad van zwaartekracht).
Was voorheen ook erg actief op het MF!!!!!
Nu heel wat minder.Zijn zat motormuizen te vinden hier denk ik zo ;)
grt
Tcat25 december 2008 om 16:03 #17458261
dit is mijn huidige motor.
na te begonnen te zijn op een gsx600f van 96..
een gsx750f van 93
een hobby gsx400f van 81
een gsx750rw van 96en toen deze!
en ben toevallig net nog een stukje wezen toeren..
25 december 2008 om 16:32 #17458262Zelf rij ik nu al weer vanaf mijn 18de motor , ben nu 42 jaar , dus reken maar uit hoelang al
Heb altijd alleen Ducati’s gereden , en een paar keer op de Honda 4 cilinder van mijn vader vroeger .
De eerste was een Oldtimer : Ducati 350 mk3 desmo , 1 cilinder , bj 1969
Bereden vanaf 1985 tot 1989 , was van mijn vader geweest vroeger , met deze motor is het Nederlands kampioenschap wegrace 350cc destijds gewonnen in 1968 of zoiets .De tweede was een Ducati 900ss , 2 cilinder , carburateurs , bj 1990
Bereden vanaf 1990 tot 1999 , deze had ik nieuw gekocht .De derde was ook een Ducati 900ss.ie , 2 cilinder , injectie , bj 2000
Bereden vanaf 2000 tot 2002 , Deze was ook nieuw gekocht .Van de vierde en mijn huidige zie je dus de foto’s van
Ducati 1000ss , 2 cilinder , injectie , bj 2003
Bereden vanaf 2003 tot heden , deze is ook nieuw gekocht .Ik rij nu de laatste 2 jaar niet zoveel meer .
De motor wordt na iedere rit altijd grondig schoon gemaakt .
Zodoende ziet de motor er als nieuw uit , dit is ook altijd mijn doelstelling geweest .Groeten EDWIN B
26 december 2008 om 08:49 #17458263Heej,
Ik heb ook een GS|X-R 750 W, uit 1992, mijn 1e motor, afgelopen zomer gekocht, 3 dagen nadat ik mijn rijbewijs gehaald had. en nog geen seconde spijt van gehad, rijdt heerlijk, soepel en snel. :)
fototje
Origineel tot op het laatste schroefje, enkel een kap gekocht, zodat het 2e zitje eraf is (zoals bij de GSX-R 750 hierboven)
blijft ook lekker origineel, en slaapt samen met de D Kadett in de garage.
26 december 2008 om 13:32 #17458264Ben toch benieuwd of er nog meer motoren te vinden zijn hier die wat verbouwd of getuned zijn .
Groeten EDWIN B
26 december 2008 om 13:58 #17458265heb een Cr250 op kenteken..
heb tot voor 2 jaar terug erg veel gecrosst..
nu geen MON licentie meer.. werd me te duur :thumbdown26 december 2008 om 15:15 #17458266Hier ook een Honda CR fan!
Heb een 500 cc tweetakt-tik, dus……….
Het resultaat is dat er nu 5 in m’n hok staan, een Yamaha zijspancrosser met een luchtgekoelde 490 tweetakt, een CR480 van ’82, een CR500 van ’97, eentje van 2000 en nog een ’06 alu-frame met een CR500 blok er in gefabriekt………….
Heb ook al een poos m’n motorrijbewijs, maar rij heel weinig op de weg………
26 december 2008 om 15:32 #17458267Hier een kawa zx6r ninja uit 95.
Op het moment geen foto bij de hand.
Ook actief op het Mf.
Verder optisch aan veranderd:Zwarte kuipruit.
kleine knippers.
Kontje veranderd.26 december 2008 om 20:05 #17458268Ik heb ook een motor rijbewijs , ik rij niet veel meer, maar dat komt wel weer als ik geld heb.
Mijn eerste eigen motor was een Honda XR 500 R omgebouwd naar motard look.
Mijn 2e motor was een Honda CB 900 F
Ik heb nu geen motor, maar ik mag soms de BMW K1100RS van m’n vader lenen.
26 december 2008 om 21:36 #17458269ik zit per week 2 uur op een suzuki GS 500.
je raad het al, ik ben nog aan het lessen :P
met een beetje geluk kan ik eind januari examen doen voor de bijzondere verrichtingen.
en aangezien ik al aardig op de weg gelest heb laat het wegexamen dan hopelijk niet al te lang op zich w8en.26 december 2008 om 22:41 #17458270origineel gepost door JohnSmith
ik zit per week 2 uur op een suzuki GS 500.
je raad het al, ik ben nog aan het lessen :P
met een beetje geluk kan ik eind januari examen doen voor de bijzondere verrichtingen.
en aangezien ik al aardig op de weg gelest heb laat het wegexamen dan hopelijk niet al te lang op zich w8en.Nou bij deze dan .
SUCCES met je examen .
Groeten EDWIN B
26 december 2008 om 22:49 #17458271heb geen motor, zou er 1 willen maar….
Dat word mijn dood:P dus wacht er nog maar even mee
27 december 2008 om 09:49 #17458272hoi ik heb een honda fireblade tiger uitvoering, ik heb hem al 3 jaar .kleinere knipperlichtjes ,donker ruitje. ik ben trouwens ook nog op zoek naar een ORGINELE A-MANTA GTE .als iemand iets weet te staan , dan hoor ik dat heel graag:vertag
[img]tiger[/img]27 december 2008 om 11:56 #17458273rij harley davidson electra glide van 1980 die wel aardig omgebouwd is en cros op een ktm sm500
27 december 2008 om 16:36 #17458274Ik heb een R1 en een ktm (2-takt) off the road/cross.
king:27 december 2008 om 20:35 #17458275origineel gepost door fluks
rij harley davidson electra glide van 1980 die wel aardig omgebouwd is en cros op een ktm sm500Heb jij misschien een foto van jouw omgebouwde Harley ?
Groeten EDWIN B
28 december 2008 om 08:37 #17458276nou bij deze dan
en de ktm
28 december 2008 om 12:26 #17458277ik ben ook een gepasioneerde halve zool op 2 wielen…
heb in de loop der jaren al vanalles in m’n garage hebben staan
-intruder
-tdm
-zephyr
-XR 600
-gsx r 750
-gsx-r 600
-v-max
-gsx-r 1000
-duc 900 SS
-vulcan 1500
-husky te 570
-fireblade
-en zal er wel nog enkele vergeten zijnmomenteel rij ik op een husqvarna 610 sm
met de volgende verbouwingen
RINO race uitlaat
RENTHAL stuur
WP veer achteraan
WP voorvork
LED achterlicht (acerbis)
nummerbord met halogeenspot vooraan
BREMBO remklauw +grote schijf
GOODRIDGE stalen remleidingen
ALLE boutjes vervangen door PRO-BOLT tasty nuts
ACERBIS handguards
stickerset door SAD mx
NO FEAR valblokken op achterbrug en vork (nog niet op de foto)
achterbrug volledig gepolijst + tal van andere onderdelenben er wel tevreden mee , gaat als een bom enkel moet je de voorkant proberen op de grond te houden:angel
wordt waarschijnlijk binnenkort volledig voorzien van nieuwe plastic van het model 05′
met uiteraard nieuwe stickerset:Dgreetz , goaaze
28 december 2008 om 19:44 #17458278origineel gepost door goaaze
ik ben ook een gepasioneerde halve zool op 2 wielen…
heb in de loop der jaren al vanalles in m’n garage hebben staan
-intruder
-tdm
-zephyr
-XR 600
-gsx r 750
-gsx-r 600
-v-max
-gsx-r 1000
-duc 900 SS
-vulcan 1500
-husky te 570
-fireblade
-en zal er wel nog enkele vergeten zijnmomenteel rij ik op een husqvarna 610 sm
met de volgende verbouwingen
RINO race uitlaat
RENTHAL stuur
WP veer achteraan
WP voorvork
LED achterlicht (acerbis)
nummerbord met halogeenspot vooraan
BREMBO remklauw +grote schijf
GOODRIDGE stalen remleidingen
ALLE boutjes vervangen door PRO-BOLT tasty nuts
ACERBIS handguards
stickerset door SAD mx
NO FEAR valblokken op achterbrug en vork (nog niet op de foto)
achterbrug volledig gepolijst + tal van andere onderdelenben er wel tevreden mee , gaat als een bom enkel moet je de voorkant proberen op de grond te houden:angel
wordt waarschijnlijk binnenkort volledig voorzien van nieuwe plastic van het model 05′
met uiteraard nieuwe stickerset:Dgreetz , goaaze
Gaaf hoor zo’n Supermotard .
Stuurd ook wel vlijmscherp zeker met die WP achterdemper en de WP voorvork .
En remt vast en zeker als een tierelier met die Brembo remdelen .Op mijn Ducati 1000ss heb ik dus ook speciale race remschijven van Brembo ( Volledig zwevend en van gietijzer + 1,5mm dikker ) en ook speciale Brembo remklauwen met 4 aparte mono remblokken en extra verstevigingsbrug ( van Ducati 998 R ) .
Dit remt ook heel veel harder dan de standaard Brembo remklauwen en Brembo remschijven .
Groeten EDWIN B
28 december 2008 om 19:57 #17458279Hoi Edwin hier nog een verwaand motor rijder ..
Heb alleen een tip voor je om nog beter te remmen zou ik je zwevende schijven verwisselen voor vaste schijven van een R Omdat zwevende schijven het effect van je P4 remmen weg nemen.Nog even wat pics M`n oude 916 ook aardig aangepast ..
Veel carbon , gepolijste uitlaten en natuurlijk termi`s en nog veel meer.Deze is verkocht voor een circuit duc een 996sps.
Die nu compleet uit elkaar ligt en aardig aangepast wordt.Op m`n website is alle info en veel meer pics te vinden.
Van de zomer moet er weer een straat Duc bij gaan komen.28 december 2008 om 20:00 #17458280Dan kan ik het ook niet laten om mijn fietsje even te posten..
Heb er sinds kort zelf één gekocht..Maar eerst de motor waar ik nu op rij..
Het is een Triumph Legen TT van 1999, deze is nieuw gekocht en nog steeds in ons bezit.. (deze is van mijn moeder)
De motor is teruggezet naar 25kw zodat ik er op kon rijden en niet een nieuwe hoefde te kopen..
24 oktober 2008 heb ik dan mijn eigen motor gekocht.
Een Triumph Daytona 675 van 2007..
Wat er veranderd is:
– iets hoger windscherm voor
– led achterlicht
– sportievere uitlaat
– gel-zadel
– seatcover erbij gekocht
En er komt nog een tankpad van carbon op (het is nu alleen wat te koud om die erop te plakken)..Vanaf 25 juli 2009 mag ik erop rijden omdat ik dan mijn rijbewijs 2 jaar heb zolang blijf ik dus nog op de Legend TT rijden en rijdt mijn pa op zijn motor en die van mij, wantja stilstaan daar is die ook niet voor..
Ook heb ik nog een nieuwe helm gekocht..
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden..
28 december 2008 om 23:23 #17458281origineel gepost door trabantman
Hoi Edwin hier nog een verwaand motor rijder ..
Heb alleen een tip voor je om nog beter te remmen zou ik je zwevende schijven verwisselen voor vaste schijven van een R Omdat zwevende schijven het effect van je P4 remmen weg nemen.Nog even wat pics M`n oude 916 ook aardig aangepast ..
Veel carbon , gepolijste uitlaten en natuurlijk termi`s en nog veel meer.Deze is verkocht voor een circuit duc een 996sps.
Die nu compleet uit elkaar ligt en aardig aangepast wordt.Op m`n website is alle info en veel meer pics te vinden.
Van de zomer moet er weer een straat Duc bij gaan komen.Daar is die dan eindelijk , waar ik al op hoopte .
EEN MEDE DUCATIST .
Erg leuk , dan ben ik niet de enigste met een Ducati .
Wat die vaste remschijven van de 998R betreft .
Zou jij mij eens uit kunnen leggen waarom de vaste schijven dan beter presteren dan de zwevende op de P4 remklauwen ?Ik heb er over na zitten denken maar kan er geen zelf geen antwoord op bedenken .
Zijn die 998R remschijven van staal of ook van gietijzer ?
Gietijzer schijnt weer meer frictie te geven aan de remblokken ?De zwevende schijven zijn binnenkort toch aan vervanging toe omdat de centreer bussen uitgeslagen zijn .
Zal binnenkort eens kijken op je internet site , ben erg benieuwd .
Laat het je wel weten als ik gekeken heb .Groeten EDWIN B
28 december 2008 om 23:43 #1745828224 oktober 2008 heb ik dan mijn eigen motor gekocht.
Een Triumph Daytona 675 van 2007..
Wat er veranderd is:
– iets hoger windscherm voor
– led achterlicht
– sportievere uitlaat
– gel-zadel
– seatcover erbij gekocht
En er komt nog een tankpad van carbon op (het is nu alleen wat te koud om die erop te plakken)..Vanaf 25 juli 2009 mag ik erop rijden omdat ik dan mijn rijbewijs 2 jaar heb zolang blijf ik dus nog op de Legend TT rijden en rijdt mijn pa op zijn motor en die van mij, wantja stilstaan daar is die ook niet voor..
[/quote]
Kijk eens aan zeg , een leuke jonge dame op een sportieve motor .
Ik vind dat je een prachtige motor hebt zoals hij er nu uitziet , vooral de sportieve uitstraling spreekt mij erg aan .
Hij straalt pure snelheid uit .Helaas voor jou moet je nog wel een half jaar wachten voor je er eindelijk mee kan gaan rijden , wachten is dan erg moeilijk .
De verlijding is dan erg groot om dan toch even illegaal een stukje te gaan rijden , maar dat zie ik jou niet doen denk ik .
Zou ikzelf ook nooit doen trouwens , als je een ongeval zou krijgen of aangehouden zou worden heb je grote problemen .Koop wel een lederen combi of race overal voor je veiligheid hè , mocht je die nog niet hebben .
Groeten EDWIN B
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.