welk octaan gehalte benzine

@co heesbeen wrote:motoren zijn veel beter dan vroeger . waarom is iedereen toch steeds bezig met die nieuwe benzine? bijna iedereen rijd euro 95 gaat altijd goed is ook de goedkoopste.. er moet natuurlijk meer geld in de tank gegooid worden. wand dat is veel beter die nieuwe benzine??? je rijd wel 100 km meer op een tank??? nou met mijn auto toevallig niet??? het is ook met de zuinige auto waar je mee word genept een op 22 en werkelijkheid is dat 1 op 16 in die geest.. zijn allemaal stunten van de olie maatschappijen of van onze fijne overheid ... als het beter voor het milieu is waarom is alles dan veel duurder?? waarom dan in ieder geval niet de zelfde prijs? eigenlijk laten we ons mee slepen in deze onzin.. of het beter is voor de motor ? wie kan dat hard maken? misschien?? dat hij wat sneller is??? maar dan krijgen we waarschijnlijk weer te maken met de overheid .. je weet wel die mannen met die petten . of ben ik nou zo dom ? of ? maak mijn niks uit eigenlijk

jij bent zeker niet dom en bij een standaard auto maakt het misschien niks uit maar als je auto gechipt is maakt het wel degelijk wat uit. Zeker als je ook regelmatig gebruikt maakt van het extra vermogen. 95octaan tanken met een gechipte auto, turbo of non turbo kan tot ernstige motorschade leiden.verbrande kleppen,gesmolten zuigers.

je heb nu zoveel keus dat je door de bomen het bos niet meer ziet ? kun je nu zeggen wat de beste benzine is?? en hoe reden de snelle autos zonder al die dure merkjes? gingen die allemaal stuk??? ik heb toch wel een beetje mijn twijfels?? heeft u ook geprobeerd met de nieuwe benzine . meer km te rijden?.. en dan nog even dit . tegenwoordig komt er uit een 1400 motortje 130 tot weet ik veel 150 pk van uit de fabriek? dus zijn al flink gekieteld ?. gaan ook niet stuk volgens mijn .. misschien is er wel een deel van waar? maar dan moet ik wel mensen spreken waar de auto van stuk is gegaan . dus van euro 95 ? in het nieuwe instructie boekje schijven ze ook niet voor.. dat we een bepaalt merk benzine moeten tanken ? en dan nog wat geks. ik heb oude brommers kreidler zundapp solex. ik krijg elke maand het bondsblad. ik moet nu aspen benzine kopen. wand dat is de beste.. het is toch geweldig dat ik dan toch weer kan rijden zonder dat het stuk gaat.. kost wel bijna 3 euro.. maar wat zou het???

Het gaat ook niet om de zuinigheid, maar om het extra vermogen/koppel (op zn minst de fabriekswaarden) wat ermee behaald word. Met euro95 haal je je fabriekswaarden in de meeste gevallen niet eens. (hoe meer vermogen hoe meer het verschil)

En als de auto door de chip word afgesteld op octaan98 kan een auto wel degelijk stuklopen op 95. In de formule1 worden de wagens ook optimaal afgesteld op een bepaalde brandstof. Als je je auto optimaal afsteld op euro95 haal je simpelweg minder vermogen in vergelijking met een optimale afstelling op euro98 om de simpele reden dat 98 een stuk "pingel/klop" vaster is. Daarmee is er een aanzienlijk verschil bij het inspuitmoment tussen de soorten brandstoffen. Als dit alles geen verschil zou maken dan word er in de racewereld ook echt niet op een hoger octaan brandstof gereden (102 octaan is mininaal racebrandstof dacht ik).

Voor de duidelijkheid; in octaan98 brandstof zit niet meer energie dan in 95. Het is simpelgezegd het vlampunt wat anders is.

Wat de additieven betreft die in die brandstoffen zitten heb ik ook een beetje mijn vraagtekens bij of dat ook echt werkt. Je kan als je je brandstofsysteem schoon wilt maken/houden 1 keer per jaar best een flesje injector etc etc cleaner bij de tank erin gooien.

Kortom; ik blijf ook lekker BP Ultimate 98 tanken (of iets met een hoger octaangetal). :-P

ongelood.

gelood vind je bijna nergens meer.

dan zou je een toevoeging moeten gebruiken.

loodhoudende bezine is funest voor je cat

bij ons is er een nieuwe bp pomp geopend ben daar vandaag ff wezen tanken met de daily ride maar zag dat ze er bp ultimate 98 hadden dat is dus goed voor een opc?

het zal voor de race auto misschien wel beter zijn? maar gewoon langs de snelweg waar je 100 tot 130 mag rijden en meestal niet eens gaat. vind ik het geldklopperij en zonde van de centjes . racen met snelle auto.s doe je op zandvoort maar mensen dit is een opel forum. ik heb een vectra 1.8 automaat.. gaat echt niet zo snel . dat daar nu dure benzine in moet worden getankt ?? in welke normale opel moet dat nu wel ? dan bedoel ik geen race opel ??? maar nogmaals als je gevoel zeg dat het beter voelt ... dan gewoon je gevoel volgen ... doe ik ook

@ co heesbeen: Je moet gewoon tanken wat je wil met je vectra. Als ik er een had zou ik ook euro 95 tanken. Dit topic staat bij de opc modellen. Behalve de astra opc met de motor X20XER heeft elke opc een motor met turbo. Ik heb bij mijn eigen astra opc (2.0 16v turbo) nu 2X bp ultimate getankt en merk een duidelijk verschil. Bij mijn vorige astra opc (X20XER) merkte ik alleen dat hij stationair mooier liep en verder niets. Bij een auto met turbo zal het naar mijn ervaring altijd schelen in vermogen(merkbaar of niet).

ik snap het wel . maar er zijn al ik weet niet hoelang opels met turbo opc . en elke keer is er weer een nieuwe benzine zeg nou eens ? zijn het nou echt weer betere ??

ja natuurlijk. het gaat over steeds weer nieuwe benzine. en ook weer net iets duurder. lees alles maar eens terug maar hier heeft iedereen een andere mening over . maar daar is dit forum toch prachtig voor . om hier over te discussieren moet je eens zien wat een menings verschillen er zijn . ik ben de ergste ha ha

voor een paar eurotjes geen bp 98 tanken? mijn z22se is ook nog eens wat zuiniger met bp 98 op een volle tank en hou mijn rij stijl toch gewoon aan hoe het is

dat zeg ik toch ook.. als je er in geloof en je rijd dan goedkoper . en rijstijl het zelfde. dan is het voor jou rendabel. ik heb er niks van kunnen merken ? alleen in mijn knip

Sinds dat mijn OPC gechipt is naar fase 2 doe ik super 98 tanken en ik kan echt niet merken dat de auto zuiniger loopt.

Ik denk zelfs dat hij iets meer verbruikt.

Ik tank nu altijd bij de tango omdat die als enigste hier in de buurt 98 heeft.

Over een paar weken gaan we weer naar Spanje met de OPC.

Nu is mijn vraag, hoe zit dat in Luxemburg en Frankrijk qua benzine?

Ik weet dat ik vorige keer in Spanje iets met 102 heb getankt.

Is elke benzine goed in dat land?

Hier in Nederland doe ik bv echt geen V-power in mijn auto gooien.

Is er daar ook nog benzine die je beter kan mijden?

ik heb de afgelopen 2 weken de bp ultimate 98 uit getest en heb 1:13 gehaald en 653km op een volle tank gereden.

dus op de bp rijd hij echt wel zuiniger dan de tango. :thumb :thumb :thumb

ik ga volgend week richting belgie en mijn vraag is welke tank station ik daar minimaal 98 kan tanken ik kom niet echt uit op internet.

iemand die het wel weet ik tank hier in nederland altijd bp ultimate 98 en duitsland ja 102 dus waar kan ik het beste tanken graag tips :wors

Ik tank altijd de BP 98...puur omdat ik merk dat ie zuiniger is.

maar nu heb ik indd sinds kort ook gezien dat 102 word aangeboden, dit wil ik graag een keer proberen, maar kan ik dat zomaar in elke auto gooien ?

K rijd een h gtc 1.6XER

102 Kan er probleemloos ingegooid worden, ik tank niet anders bij onze ooster buren....

Voor me gevoel loopt hij er nog wat beter op, zeker met overschakelen geeft ie een lekkere roffel in de uitlaat met 102....

Mag ik vragen waar je dat kan tanken, kom zelf uit beverwijk vandaar ;) ;)

Terug
Naar boven