:swear manta onderste deurscharnier

Transeurope

Post weinig
Hallo iedereen.

Iemand tips om de scharnierpen eruit te krijgen? Heb zo'n midlock trekstift en met behulp van koevoet al met n zware hamer erop los gemokerd (langs onder naar boven), maar krijg geen beweging. Heb zelfs de scharnier al heet gestookt met de hoop dat t gat wat uitzette maar niks. Heel het spel ook overvloedig met wd40 in gespoten. Ook al met n doorslag 8 langs boven zitten kloppen voor wat beweging erin te krijgen, maar niks... Frustratie alom. Bovenste pen ging per geluk al bij al nog vlot eruit...

heb het hier ook wel eens bij de hand gehad.. totaal niks toe willen geven.

bevriezen.. verhitten, kleine hamer, grote hamer, de goden aanroepen.. niks helpt.

totdat... ik een draadeind m5, door de spanbus hen gestoken, vanaf boven.

onderaan de moer erop.. even martelen, maargoed, het gaat immers niet vanzelf.

boven in de draadstang had ik als het ware en lus gebogen, om zo het zaakje beter vast te kunnen houden.

vervolgens een waterpomp tang op de draadstang gezet, en meppen maar.

wel even een serieuze hamer pakken :P en je tang kun je na tijd wegmikken :D

heb het hier ook wel eens bij de hand gehad.. totaal niks toe willen geven.

bevriezen.. verhitten, kleine hamer, grote hamer, de goden aanroepen.. niks helpt.

totdat... ik een draadeind m5, door de spanbus hen gestoken, vanaf boven.

onderaan de moer erop.. even martelen, maargoed, het gaat immers niet vanzelf.

boven in de draadstang had ik als het ware en lus gebogen, om zo het zaakje beter vast te kunnen houden.

vervolgens een waterpomp tang op de draadstang gezet, en meppen maar.

wel even een serieuze hamer pakken :P en je tang kun je na tijd wegmikken :D

Dat is sowieso al lastig, omdat je van onderen moet slaan en er is bijna geen plaats. Bij een sloopauto is het makkelijker om de flex te gebruiken, maar daar zal het hier niet om gaan.

Heb je de spatborden eraf, dat scheelt aardig wat plaats namelijk!

Dat is sowieso al lastig, omdat je van onderen moet slaan en er is bijna geen plaats. Bij een sloopauto is het makkelijker om de flex te gebruiken, maar daar zal het hier niet om gaan.

Heb je de spatborden eraf, dat scheelt aardig wat plaats namelijk!

Probeer eens deblock oil van innotec. Hiermee heb ik alles al losgekregen, zelf wat echt goed vast zat.

Normaal is 5 minuten intrekken voldoende, mocht het echt vast zitten spuit je m vaker in. En wacht je een dag, telkens wat inspuiten dan.

Die wd40 en overige kruipolies hoef ik niet meer, deblock oil van innotec! Het liefst dozen vol

En als het echt niet anders wil kun je hem uitboren met een boormachine met een haakse kop.

Probeer eens deblock oil van innotec. Hiermee heb ik alles al losgekregen, zelf wat echt goed vast zat.

Normaal is 5 minuten intrekken voldoende, mocht het echt vast zitten spuit je m vaker in. En wacht je een dag, telkens wat inspuiten dan.

Die wd40 en overige kruipolies hoef ik niet meer, deblock oil van innotec! Het liefst dozen vol

En als het echt niet anders wil kun je hem uitboren met een boormachine met een haakse kop.

Er zijn spuitbussen in de handel met de naam "freeze". (let op: NIET de medische versie)

Dit is vloeibare stikstof o.i.d.

Weer de boel warm stoken en dan het slangetje van deze spuitbus IN de scharnierpen richten en vervolgens spuiten.

Nu maar hopen dat de pen plotseling krimpt, zodat je deze met een moker en de Midlock-set eruit kunt slaan.

Dit is de juiste:

6816.jpg

Er zijn spuitbussen in de handel met de naam "freeze". (let op: NIET de medische versie)

Dit is vloeibare stikstof o.i.d.

Weer de boel warm stoken en dan het slangetje van deze spuitbus IN de scharnierpen richten en vervolgens spuiten.

Nu maar hopen dat de pen plotseling krimpt, zodat je deze met een moker en de Midlock-set eruit kunt slaan.

Dit is de juiste:

6816.jpg

bedankt. Heb mijn olieman laten nagaan of hij kan bestellen bij innotec. Hopelijk heb ik volgende week n bus.

Heb vandaag nog eens met frisse moed een draadstang m5 erin gedraaid en nog eens lustig erop los gemokerd. Heb met enkele rondellen een soort gewicht vastgezet en dan daar maar op kloppen.

Maar geen beweging erin te krijgen...

bedankt. Heb mijn olieman laten nagaan of hij kan bestellen bij innotec. Hopelijk heb ik volgende week n bus.

Heb vandaag nog eens met frisse moed een draadstang m5 erin gedraaid en nog eens lustig erop los gemokerd. Heb met enkele rondellen een soort gewicht vastgezet en dan daar maar op kloppen.

Maar geen beweging erin te krijgen...

Terug
Naar boven