Poetsen astra f

wybe

Post weinig
hallo,

heb deze week een astra f gekocht om deze winter mee te rijden.

ik ga hem morgen even goed poetsen!

want hij is rose. :jerry

gr Wybe.

SV403121_zpsfea24068.jpg

SV403120_zps20fa20da.jpg

SV403119_zpsbe4dab93.jpg

SV403118_zpsd9418de7.jpg

vandaag de dorpels in de ML gezet ze zijn nog goed blijft het ook goed.

en de wiel randen achter in de ML gezet.

Ook vandaag de wiel rem cilinders + remschoenen vervangen.

de cilinders waren lek.

en olie + filter, bougies, luchtfilter vervangen.

volgende week de distributie riem nog vervangen en benzine filter en remmen voor nog even gangbaar maken.

dan is hij er klaar voor word 24 november 18 jaar! :D

gr Wybe.

vandaag de dorpels in de ML gezet ze zijn nog goed blijft het ook goed.

en de wiel randen achter in de ML gezet.

Ook vandaag de wiel rem cilinders + remschoenen vervangen.

de cilinders waren lek.

en olie + filter, bougies, luchtfilter vervangen.

volgende week de distributie riem nog vervangen en benzine filter en remmen voor nog even gangbaar maken.

dan is hij er klaar voor word 24 november 18 jaar! :D

gr Wybe.

Lees even duidelijk eer je reageert

want ik heb het niet over Cartec/kenotec gehad

@trashmetal wrote:Oeewwww rode auto's zijn mn favoriet, hoe rozer hoe leuker

Eerst was ik hem met valma wash & shine, goed naspoelen en droog laten worden

met curaltex vb 311 poets ik de verweerde laag er af

daarna spoel ik hem af met een wasborstel en heet water

vervolgens poets ik hem met curaltex lp 312 wat de glans terug brengt en de oneffenheden van de vorige bewerking wegwerkt

Vervolgens napoetsen met rode turtle wax :jerry

En.... alles met het handje :D

Lees even duidelijk eer je reageert

want ik heb het niet over Cartec/kenotec gehad

@trashmetal wrote:Oeewwww rode auto's zijn mn favoriet, hoe rozer hoe leuker

Eerst was ik hem met valma wash & shine, goed naspoelen en droog laten worden

met curaltex vb 311 poets ik de verweerde laag er af

daarna spoel ik hem af met een wasborstel en heet water

vervolgens poets ik hem met curaltex lp 312 wat de glans terug brengt en de oneffenheden van de vorige bewerking wegwerkt

Vervolgens napoetsen met rode turtle wax :jerry

En.... alles met het handje :D

@trashmetal wrote:@kadett-supreme wrote:ik ken het ja.... Evenals Cartec spullen... wat in veel autogarages staat... zou ik ook regelrecht in de prullenbak gooien....

de producten met de schildpad hebben sowieso niet mijn voorkeur. Verder ben ik van mening dat als het goed detail-spul is, dan hadden ze dat 100% zeker bij Carclean.nl in de verkoop... en ik heb het daar nog nooit in de winkel gezien...

toch vreemd heb de genoemde producten nooit bij autogarages gezien

deze worden namelijk veel gebruikt in de schoonmaak om bijvoorbeeld kunstof kozijnen te poetsen en damwand panelen

en zul je dus niet aantreffen bij bedrijven die autopoetsmiddelen leveren

maar groothandels die leveren aan schoonmaakbedrijven

Nee, ik bespuur een lichtelijke vorm van afgunst en bevooroordeling ;)

Cartec/Kenotek etc etc staan bij heel veel autogarages..

Producten met relatief veel siliconen en tijdelijke glansversterkers. Autogarages vinden het geweldig omdat het snel "resultaat" biedt in de zin van glanzende auto's.

Helaas is na 3 regenbuien het mooie er ook vanaf, en als het goed is hebben hun tegen die tijd de auto al verkocht.

Leuk spul voor dergelijke bedoelingen, maar niet voor een detailer die z'n auto er echt strak bij wil hebben staan.

Vooroordelen heb ik niet, en afgunst al helemaal niet.

Als iemand hier een ander persoon blij mee maakt is het toch goed?

Zelf heb ik al een aantal keer meegemaakt dat mensen zeiden 'Ach, als ik em naar een poetser heb gebracht ziet ie er na 3 weken toch niet meer uit. Ook niet na het wassen'.. En dan bied ik de dienst aan om de auto eens te detailen ipv een afraffelbeurt (polijsten + siliconen zooi), en die mensen zeggen na 3/4 maanden dat je het verschil goed ziet.. Zegt uiteindelijk wel iets lijkt me..

@trashmetal wrote:@kadett-supreme wrote:ik ken het ja.... Evenals Cartec spullen... wat in veel autogarages staat... zou ik ook regelrecht in de prullenbak gooien....

de producten met de schildpad hebben sowieso niet mijn voorkeur. Verder ben ik van mening dat als het goed detail-spul is, dan hadden ze dat 100% zeker bij Carclean.nl in de verkoop... en ik heb het daar nog nooit in de winkel gezien...

toch vreemd heb de genoemde producten nooit bij autogarages gezien

deze worden namelijk veel gebruikt in de schoonmaak om bijvoorbeeld kunstof kozijnen te poetsen en damwand panelen

en zul je dus niet aantreffen bij bedrijven die autopoetsmiddelen leveren

maar groothandels die leveren aan schoonmaakbedrijven

Nee, ik bespuur een lichtelijke vorm van afgunst en bevooroordeling ;)

Cartec/Kenotek etc etc staan bij heel veel autogarages..

Producten met relatief veel siliconen en tijdelijke glansversterkers. Autogarages vinden het geweldig omdat het snel "resultaat" biedt in de zin van glanzende auto's.

Helaas is na 3 regenbuien het mooie er ook vanaf, en als het goed is hebben hun tegen die tijd de auto al verkocht.

Leuk spul voor dergelijke bedoelingen, maar niet voor een detailer die z'n auto er echt strak bij wil hebben staan.

Vooroordelen heb ik niet, en afgunst al helemaal niet.

Als iemand hier een ander persoon blij mee maakt is het toch goed?

Zelf heb ik al een aantal keer meegemaakt dat mensen zeiden 'Ach, als ik em naar een poetser heb gebracht ziet ie er na 3 weken toch niet meer uit. Ook niet na het wassen'.. En dan bied ik de dienst aan om de auto eens te detailen ipv een afraffelbeurt (polijsten + siliconen zooi), en die mensen zeggen na 3/4 maanden dat je het verschil goed ziet.. Zegt uiteindelijk wel iets lijkt me..

@Mr.F wrote:Netjes hoor, maar voor de duidelijkheid: Een Astra F kan ook niet zo goed tegen pekel hoor :P

dat weet ik maar wil de rekord sparen ;)

@Mr.F wrote:Netjes hoor, maar voor de duidelijkheid: Een Astra F kan ook niet zo goed tegen pekel hoor :P

dat weet ik maar wil de rekord sparen ;)

Vandaag de astra gepoetst.

Eerst met commandant nr 4 daarna met een polijst wax en daar met turtle wax.

Hij is weer rood. :jerry

En nog een foto van de auto die niet in de pekel gaat rijden.

gr Wybe.

SV403133_zps56526419.jpg

SV403132_zps8637cbd7.jpg

SV403131_zps32e52153.jpg

SV403130_zpse5181fa6.jpg

SV403129_zps561657cc.jpg

SV403128_zps6c30b0ad.jpg

100_1837.jpg

Vandaag de astra gepoetst.

Eerst met commandant nr 4 daarna met een polijst wax en daar met turtle wax.

Hij is weer rood. :jerry

En nog een foto van de auto die niet in de pekel gaat rijden.

gr Wybe.

SV403133_zps56526419.jpg

SV403132_zps8637cbd7.jpg

SV403131_zps32e52153.jpg

SV403130_zpse5181fa6.jpg

SV403129_zps561657cc.jpg

SV403128_zps6c30b0ad.jpg

100_1837.jpg

je heb liever een opel die je laat verotten in de winter zegmaar?

tsja, als je liever een opel naar de sloop brengt dan een ford... :jerry :jerry

je heb liever een opel die je laat verotten in de winter zegmaar?

tsja, als je liever een opel naar de sloop brengt dan een ford... :jerry :jerry

laat dat voorop staan.. de astra is weer mooi rood, zoals al eerder gezegd..... en laten we wat de middelen maar zeggen dat de mening verdeeld zijn..... Ik wilde alleen maar zeggen dat je met bijvoorbeeld Poorboy's world, Monello en Dodo Juice NOG betere resultaten zou kunnen behalen... laten we het daar maar bij houden, anders wordt dit nog een eeuwige discussie en daar gaat het niet om in dit topic.... het gaat hier om een mooie rode F

laat dat voorop staan.. de astra is weer mooi rood, zoals al eerder gezegd..... en laten we wat de middelen maar zeggen dat de mening verdeeld zijn..... Ik wilde alleen maar zeggen dat je met bijvoorbeeld Poorboy's world, Monello en Dodo Juice NOG betere resultaten zou kunnen behalen... laten we het daar maar bij houden, anders wordt dit nog een eeuwige discussie en daar gaat het niet om in dit topic.... het gaat hier om een mooie rode F

Ik zeg ook niet dat er wat mis is met de pullen van commandant maar als je de lak niet beschermd na het polijsten dan wordt de lak op den duur alleen maar slechter en slechter.

Terug
Naar boven