Misschien heel misschien kan ik je met een paar dingen uit de brand helpen:
Ik ben zelf met een motor ombouw bezig (al 4 jaar maar ik moet het ding alleen nog derin hangen) en ik botste tegen dezelfde ellende als jij:
Vats/Immobiliser die aanstond...
Geen kilometer teller kabel mogelijk,in een oude auto.
Bak die ellende geeft en foutcodes spuugt,dit had bij mij een andere reden.
Mijn motor is een Holden 304 v8 uit australie met een 4L60E 4gang automaat met lock up en die motor heeft een Delco 808 brandstof systeem.
In Australie heb ik de knommel laten chippen naar 15/20kw meer en gelijk de schakelmomenten laten veranderen zodat de bak veel agressiever schakelt en ook de vats laten uitschakelen.
Verder ben ik der in europa achter gekomen dat de bak die ik heb helemaal 100% electronisch is en dat:
Wil deze bak goed functioneren en de rest van de handel ook,deze werkt op de electronische pulsen die bak/aandrijfas maakt,als die pulsen niet voor de dag komen gaat de zaak noodloop,de computer weet dat immers niks...
Jou computer krijgt geen impuls signaal,anders schakelde de bak wel,maar ik weet niet waar ie het impuls signaal vanaf moet krijgen of bak of abs..
De oude Omega A Senator B hadden ook de AR25/35 en die pakte de impulsen vanaf het staartstuk net zoals mijn 4L60E doet,dus ik denk dat der iets niet goed is in je bedrading je motronic computer krijgt geen impuls signaal en dan doet de rest van de knommel ook niet mee en gaat vreemde codes voor de dag toveren...
Kijk de zaak ff na,je motor electronica heeft die impulsen nodig en je bak ook en je abs ook...
(geen commentaar iedereen is vrij in zijn/haar keuzes maar ben je niet bang dat deze 4cil ook niet veel meer presteert dan de 2,3 aangezien je bij zulk formaat voertuigen meer met koppel te maken hebt dan met paardjes een vrachtwagen heeft immers een motor nodig met koppel en een formule 1 wage iets met pk,s..en dit oogt als een tank...lol)