Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT)

Ik zou als ik logisch nadenk zeggen dat een draadbreuk niet kan. Dan zou de waarde wel 0,00V geweest zijn.

(Ik heb zelf onlangs een kapotte gasklepsensor gehad. Alleen met losgetrokken stekker wilde de motor startte. Waarde was toen 0,00V)

Kan je in de automaatbak waardes uitlezen? Zo ja, is daar een waarde voor die TPS en wat is die?

Hallo Gose91 bovenste foto is waarde van de motor bij stationair draaien ( dit klopt ook ) verhoogt bij gas geven

De onderste foto is van de automaat en inderdaad bij een draadbreuk zou hij dan een fout nul moeten geven en niet spanning haag zo als nu het geval is

van de TPS sensor weet ik zeker dat hij goed is mijn motor zelf loopt ook als een naaimachine

Ik denk ook dat het ergens een massa probleem moet zijn

Mijn selector schakelaar werkt ook tot de N gewoon normaal P lampje brand in P stand R lampje brand in R Stand N lampje brand in N Stand

Maar als ik hem in D zet branden alle lampjes en ik denk dat hier ook de fout uit voor komt

de pizza punt heb ik er al af gehad en schoon gemaakt en door gemeten die werkt zoals je zou verwachten.

Nu ga ik het toch vragen , Wie wil en kan mij met mijn laatste bottleneck helpen, ik wil eindelijk eens gaan rijden met Guppy

Het is een klein probleem volgens kenners ( alleen die kenners hebben kennelijk geen tijd)

Uiteraard tegen een vergoeding !!

Ik help graag mensen! Zeker als er overheerlijk plak cake tegenover staat.

Maar... Bergen op Zoom is voor mij uit de richting van alles en ik denk niet dat ik dit soort problemen voor je kan oplossen

Plak cake , kop koffie/thee en een lunche is allemaal geen probleem

wil je reiskosten ook betalen (mits je auto niet 1 0p 5 rijd)

Als er maar iemand is die genoeg verstand heeft van Opel elektronica en dan met name de automaat

en natuurlijk als alles werkt staat er een nette beloning tegen over! :jerry

Je zou eens in het omega deel kunnen vragen. Daar zijn misschien meer mensen met ervaring met de ar25 v bak.

De melding van het TPS signaal wil dus zeggen dat een van de tps signaaldraden massa maken waardoor er stroom gaat lopen.

Dus als je weet welke draden van de Automaatbak ECU het tps signaal over gaat. Zou ik deze eens goed controleren. Ergens moet hier iets mis zijn draad verwisseld of dergelijke.

Hoi Haasje17 Ja die weet ik , dit is wat er op staat

v42gxt.jpg

Heb gisteren iemand aan de telefoon gehad , en die had een ander geholpen met een zelfde soort motorswap in de zelfde Camper als ik heb alleen die hebben er een opel V6 in gebouwd

Hun liepen tegen het zelfde probleem !

Nu werd mij verteld dat ik de bedrading van de winterstand en economy het probleem zouden zijn dus deze doorknippen

In middels weet ik wel dat dit pin 31 en pin 34 moet zijn op de TCU (transmission Control Unit)

Morgen gaan ik het bovenstaande eens uitproberen ,

Feitelijk klopt er wel iets van "winterstand" is een antislip regeling en als dat geen of een foutief signaal krijg gaat hij in de noodloop

en het antislip programma in de TCU wordt gegenereerd door de puls-ringen op de 4 assen(abs)

Het is het proberen waard baad het niet dan schaad het niet ................

Word vervolgd .

denk dat het in een omega een beetje anders werkt.

je krijgt je snelheidssignaal uit je abs en je hebt het signaal van je uitgaande as van de automaatbak.

op het moment dat je wielspin hebt krijgje een delta tussen de 2 signalen.

en daar de cpu van de automaat op reageren.

zou eens een vraagbaak van de donor gaan kopen ipv te blijven knoeien met pdfjes.

dan heb je gelijk een goed schema met kleur code en positie nr aan de computer

heb zelf van 4 modellen voorwiel aandrijvers de vraagbaak liggen

alle boeken hebben uitvouw bladen met schema's met benaming en kleurcodering van alle componenten en stekkers

Er gloort weer hoop aan de horizon

dlnj4k.jpg

Nu even in de schema`s duiken en hopelijk lukt het nu ......

Wordt wederom vervolgd

En? Gaat/is dit probleem de wereld uit?

Ik heb er vandaag één in het eggie gezien (DX - 61 - KD) bij winkelcentrum Kanaleneiland. Had nog bedacht dat jij het zou kunnen zijn, maar helaas. Erg leuke auto, zo met die platgeslagen voorkant en die praktische doos die er achteraan volgt!

Terug
Naar boven