Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT)

omdat niet iedereen weet hoeveel wb je moet betalen voor een camper

deze auto mag in de overgangsregeling dan betaal je max 120 p/j

voor een camper betaal je als prive persoon het kwart tarief als je hem niet verhuurd.

voor de getallen ben ik van dezelfde gewichts klasse uit gegaan.

benzine 296 E p/j

diesel 540 E p/j

gas 564 E p/j

gas g3 E 456 p/j

zijn toch aardige bedragen als je weet dat hij eerst als oldtimer door mocht gaan

sorry voor het vervuilen van je topic hoop dat je nieuwe motortje aardig zuiniger is

Nog maal ik denk met mijn rijstijl ik de 1 op 10 zeker moet halen en dan met het pedaal half in getrapt , en dat das beter als 1 op 5 met wind mee en het pedaal op de bodem

plus dat ik nu een versnelling extra heb ik rijd meestal niet sneller dan 90/95 kmph hooguit een keer 110 om een rits vrachtwagens in te halen maar daar blijft het dan ook bij

Met de oude motor haalde hij maar net de 90 kmph

Dus het is sowieso een verbetering

En waarom geen Diesel , puur dat ik daar mijn summiere inkomsten door mijn zenuwenspierziekte en invaliditeit niet aan uit wil geven

Die camper is voor mijn heel belangrijk dat is mijn vrijheid om een zo normaalmogelijk leven te kunnen hebben met zo min mogelijk kosten

Alle extra centen die ik heb gaan in of voor de camper

Vandaag eindelijk weer wat kunnen doen na twee weken de zin en het lichaam er niet voor te hebben ! :swear

Eindelijk iets gevonden voor de bediening van het gas geven heb zelf een push&pull brug gemaakt werkt perfect ook met de kick-down functie :wors

Maar vandaag ook lekker bezig geweest om het bij de motor behorende klokkenspel/dashboard passend te maken :jerry

heb de tellerbak moeten inkorten om het wel een beetje te laten smoelen :kewlpics

Maar inmiddels zover dat het past morgen eens kijken hoe ik het moet gaan afwerken ik denk zelf met triplex/polyester of zo maar dat is voor morgen ,,,,,,,,,,,,,,

ik heb weer een paar piccas er bij gezet, View My Video

Ohja de automaat werkt ook naar behoren met alle programma's die er op en bij horen zoals kick-down/winter/sport dus ik is happy :wors

2n20mmo.jpg

23tnkn4.jpg

@sleutel13 wrote:En zelf een kluster maken met tellers is dat wat?

Dan wordt het moeilijk met de signalen want probeer maar een kilometerteller te vinden die het digitale signaal uit de bak kan verwerken

toerenteller zal geen probleem geven tempratuur ook niet!!

@sleutel13 wrote:Ok ja das lastig. Dan kom je meteen weer in de duurdere kloķkies uit

Ik heb werkelijk geen idee wat zo iets zou kosten , heb mij er van af het begin ook niet mee bezig gehouden omdat ik er wel vanuit ging dat ik het omega dashboard zou gaan gebruiken

En het was wat slijp knip en plak werk , maar het werkt wel ! :wors

Leuk project dit :thumbup Misschien valt het verbruik wel mee, mijn vectra liep het goedkoopst als er een caravan achter hing. (snelweg km's en netjes 90 km/u)

Nu ik bijna klaar ben met mijn motorswap staat mijn co2 Mig/Mag Lasapparaat te koop zie marktplaats hier op het forum

UPDATE is inmiddels verkocht

Zo weer even een kleine update

heb de motor bekisting vandaag gemaakt een nog wat draadjes aan gesloten

Dinsdag een afspraak bij Rietvelt voor de aandrijfas dus zaterdag proef rijden

hier onder wat fototjes van de motorbekisting

k9b4ae.jpg

2jczfqf.jpg

wordt vervolgt

leuk project. wat verbruik betreft. ik rij nu met mn opel blitz 3.0e 4-traps automaat 1 op 9 :???: op de snelweg en 1 op 4 in t dorp. en aangezien ik weinig het dorp uit kom............ :???:

@manta-senator wrote:leuk project. wat verbruik betreft. ik rij nu met mn opel blitz 3.0e 4-traps automaat 1 op 9 :???: op de snelweg en 1 op 4 in t dorp. en aangezien ik weinig het dorp uit kom............ :???:

Is dat net zoeen blitz als deze ?

even weer een update , de afgelopen tijd bezig geweest met de draadboom van het dashboard en bij behorende attributen.

Alles werkt naar wens , deze week mijn aandrijfas die door de Firma Rietveld uit Oosterhout is gemaakt op halen ( voor wie het weten wil een as op maat bij hun kost 275 euro)

En ik laat bij de Firma Suplacon in Emmeloord een brandstoftank van RVS maken deze kost ommer naar bij 220 euro voor een 77 liter tank 700x550x200x2mm

Hiervoor heb ik zelf een klotspot/slingerpot gemaakt met een flens die ik dan op diepte kan zetten , ook kan ik dan dus de niveau / vlotter van de omega gebruiken

2m6kf12.jpg

2n1z6e0.jpg

en nog een filmpje

de zoem die je hoort is de brandstofpomp

View My Video

View My Video

:jerry vandaag telefoontje gehad dat mijn aandrijfas klaar ligt bij de Firma Rietveld BV in Oosterhout

ik is blij ook is mijn aandrijfflens klaar die is gemaakt door de firma Veeken in Etten-Leur

zal straks foto`s plaatsen

Zoals beloofd nog even de foto`s zoals Rietveld voor mijn een aandrijf as heeft gemaakt. ( kostenpost 275 euro)

De tussen adapter/tussenflens is van titanium gemaakt door de firma Veeken . (kostenpost kratje Jupilair )

28rcvio.jpg

2hok60l.jpg

23ljj42.jpg

2hq4hth.jpg

b7dfdy.jpg

Getverdemme , krijg geen kilometersignaal deze komt toch uit de ECU vandaan meen de blauw/rode draad

de puls/signaal gever in de bak heeft een zwart/geel en blauw/groen als kleur codering

Iemand raad ?

Het gaat om een X20SE aan een ar25/ar35 automaat bak

meestal heb je meerdere blauw rode.

EDIT: sommige autos hebben ook een soort relais wat tussen de pulsgever en de tellerbak zit en gaan niet via de ecu.

Terug
Naar boven