Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT)

Zo vandaag met weemoed weer begonnen met mijn draadboom en de bekabeling van het dashboard gecontroleerd Yeah :thumbup het werkt allemaal naar behoren , wel grappig een motorblok lopend in de takel en dan 210 kilometer per uur gaan lol

Heb dus de elektronica van de automaatbak ook voor elkaar schakelt heel mooi op en weer af kick down werkt ook

Dus er zit vooruit gang in het verhaal Guppy motor Swap

Wordt vervolgd

Vandaag niets kunnen doen , er was weer geen land te bezeilen met mijn lichaam

Morgen krijg ik mijn nieuwe motor steunen/rubbers binnen dan maar eens beginnen met de motor ophanging

En als het goed is krijg ik deze week nog een stuk aandrijf as binnen dan kan ik gelijk de cardanas uit gaan meten

Wordt vervolgd

Kleine update

Vandaag is het huwelijk voltrokken tussen Guppy en haar nieuwe krachtbron

308irf4.jpg

2pp10qu.jpg

Maar ik ben nog niet tevreden , het blok moet nog 3 cm zakken en mag ook nog wel één cm dieper alleen die ruimte moet ik creëren ( motor beschermkist verbouwen)

En wordt weer vervolgd :cry

Whohooooow , Mijn nieuwe speeltje nu kan ik eindelijk na een , voor mij best wel lange herstel periode weer verder.

Morgen als het droog is even een nieuwe bak-steun maken en eens kijken wat we met de aandrijf as gaan doen

wrz9e0.jpg

word vervolgd

@camper wrote:mijn maatje heeft er 2.0 s ingelegd

loopt zeer goed met automaat

Hey wat leuk om te horen , ik hoop zelf over 2 weken de weg weer op te mogen, Met een mooie X20SE onder het vooronder

Nou vandaag lekker aan het lassen geweest met mijn nieuwe speeltje TJEZUS wat een verademing Blij Blij Blij lassen ging geweldig :jerry

Helaas vandaag geen foto's geschoten dat doe ik morgen wel, Had nog een extra tank die heb ik vandaag omgebouwd naar injectie, had hier graag de pomp ingebouwd van de omega tank maar kwam 3 cm diepte te kort :swear Maar niet getreurd ik heb een bijna nieuwe externe pomp van een Mercedes 190 2.3E dus die komt er gewoon boven op.

Verder heb ik vandaag de nieuwe bevestiging van de baksteunen gelast en de bak steun geplaatst alles staat prima in line .

Morgen de aandrijf as op maat maken en voor hechten als die goed is gaat deze naar de firma Rietveld voor repro of als hun er wat moois van kunnen maken dan dat en balanceren

Word vervolgd

Zo vandaag weer wat verder gekomen , radiateur steun gemaakt en geplaatst, en heb Guppy ook zijn snoetje terug gegeven

Alle front delen er weer netjes in gelast en in de primer gespoten

Morgen weer wat prullen aan de aandrijf as , daar ben ik nog niet over uit of ik hem gezien de afstand uit één stuk maak (128cm) of dat er ook nog een tussen lager tussen komt

Ideeën zijn welkom

fljxnm.jpg

2uzdn9s.jpg

o6gyok.jpg

9an70h.jpg

Wordt Vervolgd

Hehehe , gasflessen als assteunen.

Mooi bedacht!

Ben benieuwd hoe het gaat lopen, denk dat de motor er alsnog flink aan moet trekken.

Maar het zeker fijner rijden dan het oude blokje

Ik denk dat het wel mee gaat vallen , het oude blok had 80 oldfasion pk's aan een drie bak automaat

Deze heeft er normaal gezien 115 pk maar is optimaal gechipt en zou er ongeveer 125 pk uit gooien

Dus dit in combi met de geregelde 4 bak automaat en mijn rijstijl 95/100 kmph zou ik toch wel rekenen op 1 op10

Heb zelf ooit een omega A gehad daar reed ik met een C20NE blok 1 0p 12 mee was dan wel geen automaat maar dat was goed haalbaar

@sleutel13 wrote:Misschien stomme vraag maar waarom geen diesel? Even buiten het omkeur probleem om.

Stomme en domme vragen zijn pas dom en stom als ze niet gesteld worden

Omdat ik dan de volle mep belasting mag betalen , en ik dat gezien mijn inkomsten en mijn gezondheid heb ik dat er niet voor over

Ik heb dit al beschreven in het begin van het topic :???:

Ik help het je hopen dat je verbruik op 1 op 10 uitkomt. Als Guppy met zn nieuwe motor net geen twee ton weegt nog voordat je jezelf en je spullen erin hebt liggen...

Maar goed, daar moet je ook maar niet teveel bij nadenken, want een hobby (mag ik het zo noemen?) mag wat kosten.

Niets over diesel gelezen. Maar kan het mis hebben. Hoop je voldoende koeling gaat krijgen voor je automaat. Voor dat ding zal t zijn alsof ie altijd een aanhanger trekt. Wel leuk dat ie op de weg blijft. Er zijn er al te veel verdwenen naar de eeuwige camper velden

Hij loopt weer :thumb

Voor een camper betaal je toch altijd maar 1 kwartaal belasting, ongeacht of het nou een diesel is of niet?

Terug
Naar boven