Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT)

Sjonge tjonge Man Man Man , Wat laat mijn lichaam mij in de steek en wat een pijn kan een mens hebben !

Maar er is weer goed nieuws onder de zon.

Vandaag verder gegaan om het oude hart los te maken van Guppy.

Ben inmiddels zo ver dat het Vauxhall 2.3L lagedruk motortje er geheel los in ligt,,,,,,,,,,, Moet het er alleen nog uit takelen, Maar zo als ik al begon ""IK HEB ER DE KRACHT NIET MEER VOOR""

Hier onder wat foto,s van hoe Guppy er nu bij staat, Had as steunen maar die waren te kort dus nu staat Guppy op twee 5KG gasflessen( werkt prima )

xc3mt1.jpg

23qyxp4.jpg

294nbmg.jpg

Als iemand nog interesse heeft in het 2,3L blok met automaat (TH180) heb al een open bod van 100 euro

Omdat het een lagedruk motor is gaat deze niet kapot als de distributieriem breekt

En omdat het een lagedruk motor is , is deze prima geschikt voor drukvulling (turbo/compressor)

In Engeland perzen ze er 300 pk uit schijnt maar pin mij daar niet op vast!!

En ik heb een vraagje omtrent het gaatje wat over blijft nadat je een andere carterpan hebt geplaatst mede hier door ook de peilstok en carterventilatie naar achteren geplaats

waarmee stop je dit gaatje van de oude peilstok van 11/12 mm af

Is er ook nog iemand die tip's heeft omtrent het luchtfilter, want de filter box van de Omega gaan niet passen!

Ben dus benieuw naar ervaringen met zo gezegd open filters of zo .

open filters werk niet ivm de warme lucht onder de kap en het geluid

alternatief een rond filter met een bakje om heen. en een slang achter de gril vandaan.

bij een voorwiel aandrijver zit de pijlstok bij je carterontluchting op de plaat.

zal wel een kijken of ik ergens nog een blok tegenkom in het wild.

ga nu eerst mn handen vies maken

Zo vandaag toch de stoute schoenen aan gedaan ondanks de pijn in mijn lijf , moest ik vandaag Guppy's hart verwijderen

Dit is mij ook uiteindelijk gelukt met wat hulp van derde en wat toeschouwers , kennelijk zijn mensen dit ANNO 2014 niet meer gewend zo voor de deur

2utj7tz.jpg

2rp8sr8.jpg

Afijn haar antieke rikketik ligt klaar voor de volgende eigenaar die er zin in heeft

Wordt vervolgd

Zo vandaag een rustig dagje gehad maar niet stil gezeten.

Ben er aan begonnen het klokkenspel voor Guppy pas te maken

spjaco.jpg

264rocm.jpg

en gelijk de draadboom voor het dashboard uit te pluizen.

voor de geïnteresseerde hier het schema

Schema teller bak

Pin 1 motor lampje draad bruin/blauw

Pin 2 leeg

Pin 3 airbag detectie draad bruin/geel

Pin 4 leeg

Pin 5 leeg

Pin 6 knipper links draad zwart/wit

Pin 7 massa/aarde draad bruin

Pin 8 dashboard verlichting draad grijs/geel

Pin 9 gordel detectie draad bruin/zwart

Pin 10 ABS detectie draad bruin/geel

Pin 11 handrem draad bruin/rood

Pin 12 sportstand automaat draad zwart/geel

Pin 13 dynamo/accu lamp draad blauw /wit

Pin 14 olie druk lamp draad blauw/groen

Pin 15 mist lamp draad zwart/blauw

Pin 16 groot licht lamp draad wit

Pin 17 leeg

Pin 18 knipper rechts draad zwart/groen

Pin 19 km signaal draad blauw/rood

Pin 20 leeg

Pin 21 geschakelde + draad zwart

Pin 22 toerenteller signaal draad groen

Pin 23 leeg

Pin 24 tankmeter draad blauw/zwart

Pin 25 massa aarde draad bruin

Pin 26 tempratuurmeter draad blauw

Ook heb ik een nieuwe benaming voor het type Opel dat Guppy gaat worden

2afhavs.jpg

Vond hem zelf wel leuk bedacht

Gisteren mijn ECU terug gekregen Van http://www.eurox.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze is IMMO vrij gemaakt ben er zo content mee

Heb vandaag de ECU even aan de motor gehangen , en bij de eerst klik liep hij als een zonnetje , zie filmpje hier onder

Vandaag ga ik verder met de kabelboom voor het dashboard dat alles netjes is , en ook moet ik nog een systeemzekeringenkast gaan maken

Want met de drie glaszekeringen die nu in Guppy zit red ik het niet

" onclick="window.open(this.href);return false;

Word vervolgd

@RamSwa72 wrote:Het oude hart van Guppy zit nog genoeg leven in

View My Video

" onclick="window.open(this.href);return false;

Die motor is nog bijzonder nuttig om de karretjes waar ze op staat zwart te verven!

Heel veel succes en plezier met je project verder

F*CK dikke kink in de kabel die verrekte huishoudelijke hulp die ik heb vond het nodig mijn toetsenbord te poetsen terwijl mijn pc aan stond met alle mappen en sup mappen open met schema's en handleidingen

> GVD alles weg kl*te wijf grrrrrrrrrrrrrrrrr 1000 de uren werk weg kwijt

fijn weekend :fy1

Hoe bedoel je alles weg? Computer stuk of per ongeluk op verwijderen geklikt ofzo? Voor beide mogelijkheden zijn hier vast mensen die je een handje kunnen helpen!

Wel heel zuur, succes!

Wij hebben een huishoudelijke hulp , en die poetst hier op dinsdag en vrijdag , en dacht zal zijn toetsenbordje even schoon poetsen (terwijl mijn mappen wat betreft de camper open stonden) in dez mappen heb ik schema's en tekeningen zitten hoe ik alles in ga bouwen ook van de motor ophanging en zo

> alles weg

Maar heb nu met zo een freeware progje ( Recuva ) redelijk alles terug kunnen vinden dus kan weer lekker verder prullen Pfieuwww

Terug
Naar boven