[De LPG Ascona heb ik gewoon in de normale verzekering,ik rij er tussen de 25000 en 30000km per jaar mee,ik heb geen zin in gezeur,moet gewoon goed verzekerd zijn.
Juist door mn kilomterage is ie op LPG,de modernere voorganger van deze Ascona liep ook op LPG,benzine is gewoon niet grappig meer.
Hmm, ik heb juist gekozen voor geen LPG. Ik rijdt 30.000 km per jaar, benzine gemiddeld 1 op 12,5. Maar als ik nu gas ga inbouwen, een andere auto op gas koop, of voor diesel kies, dan moet ik wel flink investeren.
Dus is het goedkoper om gewoon op benzine te blijven rijden. Want als ik m'n auto de deur uit doe (Ascona 1.8s uit 1988) krijg ik er misschien nog 800 euro voor, maar dan moet ik wel weer wat terugkopen. En ik heb hem voor 1250 gekocht, dus afschrijving in 3 jaar is natuurlijk lachen! En het rijdt net zo goed als een Opel Vectra van bijvoorbeeld 1992 en ik vind beter dan bijvoorbeeld een belastingvrije Golf 1 of 2.
Maar zoiezo ben ik prima gered met deze auto. Ik had hem drie jaar geleden gekocht omdat ik een huis had gekocht wat compleet gerestaureerd moest worden en dan is zo'n grote bak met trekhaak erg handig. Ik heb hem in drie jaar tijd ook echt niet gespaard, er hebben aanhangers van 1500kg achter gehangen en niet ff naar om de hoek, maar half Nederland door. Deze maand gaat ie voor de APK en het ligt er maar net aan wat er dan aan mankeert, de afgelopen twee keer kreeg ik zelfs een compliment van de keurmeester, afgelopen jaar zelfs steekproef.
Ik heb er nu ook al 40.000km geen onderhoud aan gepleegd en het ligt aan het wel/niet goedkeuren of dat nog gaat gebeuren. Ik rijdt hem in ieder geval helemaal op. Hij heeft nu bijna 190.000 km gereden en ik vind dat er nog wel een ton bij kan, anders is het een slechte auto!
Groeten, MArk