Nou, de opel-fluisteraar is weer terug van vakantie, en die is lang en uitvoerig aan het luisteren geweest, ook met stetoscoop:
het lijkt er sterk op de het klapperende geluid achter uit de kop komt.
We denken iets met de nokkenas, meest waarschijnlijke lijkt lagerspeling op de achterste zetels.
Het vierkante kapje aan de zijkant is eraf geweest, en daarna hebben we met een schroevendraaier gekeken of er veel radiale speling op de nokkenas zit.
Bij druk zetten op de schroevendraaier kun je de nokkenas iets naar boven en naar beneden bewegen. Volgens de papieren mag dit tussen de 0.07 en 0.110 mm zijn, maar dat is dus meer.
Of dit het geluid veroorzaakt geen idee, maar we gaan eens verder kijken met meetapparatuur.
Ik zou eens willen beginnen met een andere kop op te zoeken en deze er op te zetten.
Is het geluid weg, dan was dat het, anders zoeken we verder, waarschijnlijk moet de motor dan toch verder gedemonteerd worden..
dus.... iemand nog een 2.0S kop liggen? king: (liefst geen lpg kop)
O, en een goed adresje voor pakkingsets voor het motorblok. Ik heb bij mister-auto nu al een aantal x het verkeerde gekregen als je voor CIH besteld, dus ik zoek een alternatief.