Zoals eerder gepost
origineel gepost door henk 400rr
..De Manta 400 4x4 (de originele) schijnt nog ergens te zijn, waar weet ik zo niet, geruchten wijzen richting Zweden of Noorwegen.
Er is 1 prototype dus gebouwd, die heeft ook wel een rally gereden (acropolis rally als ik het me goed herinner), maar het is nooit wat geworden omdat het systeem niet betrouwbaar was en het ook veel tijd gekost heeft de juiste verhoudingen te vinden en beek niet echt veel sneller te zijn dan met slechts achterwiel aandrijving.
De auto is zelfs nog hier in Nederland geweest tijdens een show op Zandvoort.
De auto is ontwikkeld tijdens de groep B periode, na de Kadett 400 en voor Opels antwoord op de groep S auto de kadett 4x4 turbo.
Het onderstel is gebouwd in samenwerking met Ferguson (UK) en die heeft het systeem naderhand gebouwd voor de Senator/Monza modellen, daar zijn er uiteindelijk een stuk of 10 van verbouwd met dit systeem.
{edit}
terugkomend op de manta 400 4x4
Dit is 'm dan in de acropolis rally 1983, vlgs de overlevering had deze dit kenteken: GG-CM 537, nu zeggen kentekens niet alles, het kenteken is al eerder voor een andere wagen gebruikt, kentekens waren indertijd vaak in het bezit van het team en werd soms willikeurig op de auto gezet of op een andere wagen na een "alles verwoestende schade" na afloop van een wedstrijd.