Mancona CC project

Dat kleurtje staat m best goed hoor.

Met dat laswerk kom je er wel, gewoon blijven oefenen.

Mvg Patrick

Zo weer wat krokant werk dicht gepriekt, al doende leert men, hetbis dicht en hard in ieder geval.

wvu8i9.jpg

16jhoqo.jpg

t6rz83.jpg

Koplamp binnenkantjes ook zwart gemaakt.

dbmomu.jpg

2cx82vk.jpg

r8c8bt.jpg

En verse vurf erop, kleur is nog niet je van het, moet even kijken of ik het nog wat kan bijmengen zodat het meer mintgroen wordt.

2e667a0.jpg

iel5l5.jpg

2bnygp.jpg

24pcfm1.jpg

Afgelopen hemelvaart weekend de LOT rit van de mantaclub met het apparaat gereden, ging prima geen klap verkeerd en scheurde lekker door de bergen heen :thumb

11111057_710814529064822_2305746617361261786_n.jpg

11217809_710813505731591_3379959076283575464_n.jpg

Zo van de zomer niet veel anders gedaan als getoured met de wagen, duitsland tour, romijn meeting, youngtimer vestival herten en 45 jaar manta in Hoogenweg.

eigenlijk allemaal zonder een klap verkeerd alleen bij het laatste weekend begon de koppeling wat moeilijk te doen, na wat afstellen onderweg weer voormekaar gekregen maar vergt wat onderzoek. Ik denk dat de drukgroep op zijn einde is.

Toen ik later die week weer ging rijden, werd ik gevolgd door een benzinespoor dus er is ook ergens een slang gesprongen :???:

maar gelukkig heb ik eindelijk een schuur en poetsbrug dus de mancona kan mooi naar binnen deze herfst om verder opgeknapt te worden en zijn nieuwe kleur te krijgen :thumb

hier nog een fototje van hoe het apparaat in Herten stond

oal2fiworyq.jpg

Laats wat op marktplaats tegen gekomen.

in6btz.jpg

(Motornr staat er nog in, ik heb hem eraf gesoept :angel )

Het is dus 2.2E, waarvan de 4e drijfstangtap was uitgelopen.

de drijfstang tappen zijn nu allemaal naar 0,75 ondermaat geslepen en de hoofdlagertappen naar 0,25

verder moet de drijfstang van de 4e cil nog weer "rond" gemaakt worden, door het uitlopen van deze tap is het lager gaan meedraaien en dus ook het drijfstang gat niet meer rond.

o6mkva.jpg

2lnzjmg.jpg

dc7kpc.jpg

5xstap.jpg

verder moeten er nieuwe zuigers in en moeten de cilinders geboord en gehoond worden.

plannen zijn verder de 2.0E kop erop te zetten en ik wil er een motronic systeem van een 2.4 op gaan zetten.

Nou laat die 2.2 maar zitten, ik heb al wat anders dr in gehangen...

122ewir.jpg

Ruitesproeier gebied beetje krokant.

2eykisg.jp

A stijlen zijn niet top maar redelijk, vereist beetje laswerk, de andere kant is wat beroerder maar te doen.

fx9fsw.jpg

Het is een manta dus die heeft........ juist roest!

A stijl wat gaatjes

2r4udjn.jpg

Dorpel is als een opgeknapt met een plaat en daarna best wat plamuur, dus daar maar nieuwe dorpels in.

29c545e.jpg

xq9y4h.jpg

2vtr7lc.jpg

En hier deurtjes en achterramen eruit

2m3qjyw.jpg

Het was meer een geintje hoor, had ff een deksel voor mijn senator op de 2.0E gelegd :jerry :jerry

2.2 komt er nog wel in, maar zuigers is een beetje tricky en vooral best prijzig

haha manta-aero, ik moest ook 2x kijken voor dat ik het zag.

maar goed bezig zo, blijft een verschrikkelijk leuk apparaat

En jawel hoor..... dubbel dorpel syndroom :swear gewoon een plaat over de verrotte dorpel heen gescheten zodat eronder lekker door kan rotten. Dus binnen dorpels kunnen ook de nodige restauratie gebruiken.

svot5l.jpg

97mddg.jpg

puntlasboortje een frees gehaald, werkt prima!

27zd7pz.jpg

2ih2sck.jpg

Zo alles los, brug omhoog en hatsee alles eronderuit rollen, vond de chassisbalk zwanenhalzen ook niet zo je van het dus die ook maar wat restaureren.

24grshx.jpg

xelxyp.jpg

Goed dat je het zo aanpakt! Maar na het lassen ontkom je er niet aan om het te plamuren. Is ook niet erg mits het op juiste manier gebeurd en gebruikt wordt. Suc6 ermee :thumbup

Gaat wat rustig nu, schuur moet nog wat aangepast worden en ik wil nog wat meer plaatwerk gereedschap omdat de bodem waar ook de dorpel weer op moet komen redelijk wat restauratie behoeft.

Terug
Naar boven