Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Afgelopen hemelvaart weekend de LOT rit van de mantaclub met het apparaat gereden, ging prima geen klap verkeerd en scheurde lekker door de bergen heen :thumb
Zo van de zomer niet veel anders gedaan als getoured met de wagen, duitsland tour, romijn meeting, youngtimer vestival herten en 45 jaar manta in Hoogenweg.
eigenlijk allemaal zonder een klap verkeerd alleen bij het laatste weekend begon de koppeling wat moeilijk te doen, na wat afstellen onderweg weer voormekaar gekregen maar vergt wat onderzoek. Ik denk dat de drukgroep op zijn einde is.
Toen ik later die week weer ging rijden, werd ik gevolgd door een benzinespoor dus er is ook ergens een slang gesprongen :???:
maar gelukkig heb ik eindelijk een schuur en poetsbrug dus de mancona kan mooi naar binnen deze herfst om verder opgeknapt te worden en zijn nieuwe kleur te krijgen :thumb
hier nog een fototje van hoe het apparaat in Herten stond
(Motornr staat er nog in, ik heb hem eraf gesoept :angel )
Het is dus 2.2E, waarvan de 4e drijfstangtap was uitgelopen.
de drijfstang tappen zijn nu allemaal naar 0,75 ondermaat geslepen en de hoofdlagertappen naar 0,25
verder moet de drijfstang van de 4e cil nog weer "rond" gemaakt worden, door het uitlopen van deze tap is het lager gaan meedraaien en dus ook het drijfstang gat niet meer rond.
verder moeten er nieuwe zuigers in en moeten de cilinders geboord en gehoond worden.
plannen zijn verder de 2.0E kop erop te zetten en ik wil er een motronic systeem van een 2.4 op gaan zetten.
En jawel hoor..... dubbel dorpel syndroom :swear gewoon een plaat over de verrotte dorpel heen gescheten zodat eronder lekker door kan rotten. Dus binnen dorpels kunnen ook de nodige restauratie gebruiken.
Goed dat je het zo aanpakt! Maar na het lassen ontkom je er niet aan om het te plamuren. Is ook niet erg mits het op juiste manier gebeurd en gebruikt wordt. Suc6 ermee :thumbup
Gaat wat rustig nu, schuur moet nog wat aangepast worden en ik wil nog wat meer plaatwerk gereedschap omdat de bodem waar ook de dorpel weer op moet komen redelijk wat restauratie behoeft.