hoe het maximale vermogen uit tigra halen

Wat een hoop geld allemaal voor een turbootje erop te zetten.

voor 5000,- koop je toch een 2e auto waar een snel blok in ligt.

@trashmetal wrote:@wim-v6 wrote:@trashmetal wrote:@NoFear1696 wrote:@wim-v6 wrote:Das niet leuk, heeft een ander het leuke werk voor je gedaan...

en een opc die stil staat ziet er al snel uit. sleepers zijn het de leukste een oude corsa met wieldoppen en 300pk onder de kap

kan me herinneren dat iemand uitflipte omdat ik vind dat iemand beter een ombouw kan doen dan een opc voor 1750 euro kopen :hmmz

de wonderen zijn de wereld nog niet uit :jerry

Je kan ook BETER een andere auto kopen waar al een snellere motor in ligt.

Maar als Kosten niet meewegen kan je overwegen alles zelf gaan bouwen.

Willem

Mag ik daar mn eigen mening op na houden, dank je wel ;)

Dan heb je mij niet goed begrepen denk ik.

het is Kosten technisch IN DE MEESTE gevallen Voordeliger een andere auto, dan om om te bouwen naar een met een gelijke motor..

en dan heb je het groepje prutsers die het wel goedkoper kunnen, mensen die door bijvoorbeeld geldgebrek enkel de motor wisselen en voor wie hun en anderen hun veiligheid niet tellt en daarbij niet het onderstel en de remmerij volledig naar het behorende type aanpassen..

als je een GOEDE ombouw doet ben je eenmaal MEER kwijt dan een auto van een type kopen dat er al is met de snelle motor.

als je echt een project wiel starten, moet je dus rekening houden met de meerkosten van het project, maar dan is het ook wel JOUW auto!!!

Willem

Ok, dus mag er geen eigen mening op nahouden

jammer :jerry

wat ook jammer is dat de meeste snelle auto's die al een beetje op leeftijd zijn

al aardig zijn afgetrapt, en je maar moet afwachten wat je in huis haalt

kun je in mijn optiek beter het geld wat je voor zo'n afgetrapt hok neerlegd

in je huidige wagen stoppen, mits hij verder ok is natuurlijk

heb zelf de remklauwen van gsi_racer overgenomen voor een prikkie en daar nieuwe schijven en blokken bij gekocht

is low budget, maar verder niets van te zeggen lijkt me ;)

Dan kan je beter GEEN oudere Tigra of Corsa-B kopen in het algemeen, op deze auto;s word in de meeste gevallen ook FLINK!!! beknibbeld op onderhoud....

Ik had op de Combo de klauwen van een Vectra 2.0i GT (130pk) gemonteerd, deze waren 100% meer low budget dan jouw klauwen...

De Vectra had ik gekregen namelijk..

extra's op het hok:

- 2000 achterlichten

- leder Stuurwiel

- teller met toerenteller in Bijzonder goede staat, deze is no steeds niet afgebladderd

- heerlijk Kuipstoelen zonder instapschade.

Das pas Low Budget!!!!

Willem

je, tje, zitten we hier i/d kleuterklas of hebben we domweg met dinky speeltjes

te maken. Slim bezig, neem meteen n overige jarige F1 mugen of zoiets, met

800+Ps. lekker snel voor n trigraatje. Ben je in 1 klap finished Punt.

@hdenisen wrote:je, tje, zitten we hier i/d kleuterklas of hebben we domweg met dinky speeltjes

begin je hier nu ook al....

Bem. Beginnen? het is nog nooit zo gezellig geweest, iedereen ineens

o/h net wat n vreugd.

En Bem n heel goede tip. 800+Ps wat wil je nog meer, dat was de vraag

toch.

Nee de vraag was wat er uit een tigra te halen viel, deze jongen dacht dat er niet zoveel ruimte was onder de kap.

Begint ondertussen ook al meer op een algemeen ideeën topic te lijken volgens mij.

Maar als je 800+ps in een tig legt moet je volgens mij meer lassen als alleen wat motorsteuntjes... haha

:jerry

@hdenisen wrote:je, tje, zitten we hier i/d kleuterklas of hebben we domweg met dinky speeltjes

Als we allemaal zoals jou zoude type zaten we zeker allemaal in de kleuterklas, succes met je her opvoeding.

Even voor de topic starter. Als je er ene C20LET in legt of een Z20LET en je je remmen upgrade is een 350 tot 400 pk meer dan genoeg. Zou dit als maximaal willen bestempelen. Maar 250 pk in een tigra met een stardaard let is prima te doen en bloedsnel. Mocht je een proefrit in zoiets willen maken. Mail eens naar m-tech. Zij hebben een rode tigra a staan met c20let.

Gezellig topic...

Even met Haasje17 mee doen.

Een LET blok is toch wel het meest interessant in een Tijgertje. Standaard 204PK en met een chippie en een boostcontroller zit je zo bij 250pk.

Remmen upgrade zou ik gewoon een setje klauwen van een Calibra Turbo nemen. DIe zelfde klauwen zitten ook op diverse Saabjes. Ik heb een tijdje terug nog een complete lijst in een topic bij t Corsa subforum gesmeten. Staan alle auto's in waar die klauwen op zitten.

En als de verkoper denkt dat t voor een Saab is, zijn ze vaak goedkoper dan van een Calibra ;) just so you know...

Daarbij een set schijven van een Meriva 1.8 (X18XE) van 2003 tot 2005. Die kan je op je originele 4gaats naven zetten met een pasringetje die je bij Mtech kan kopen (15 euro per set van 2).

En dan natuurlijk de remblokjes van een Cali Turbo. Die zijn een tikkie groter dan de schijf, dus even het randje van de blokken afvijlen.

Mtech heeft trouwens ook kant-en-klare bigblock conversie kits voor Corsa's en Tigra's. Kost ongeveer 700 euro, maar dan heb je alles, uitgezonderd de motor zelf. Voor de luie sleutelaar, zeg maar ;)

Anyway, V6 wordt ook wel eens gedaan en is ook hardstikke leuk.

Enige nadeel is dat zo'n blok vrij groot is, en dat kan regulier onderhoud lastig maken.

Heb het zelf niet geprobeerd, maar ik heb begrepen dat je dan voor een distributie riem wissel het hele blok uit de auto mag gaan halen, want je komt er gewoonweg niet bij.

Je vergeet dat een V6 heel veel extra gewicht op de vooras stopt.

Zelfs met een 6bak en LET zit je qua gewichts verdeling al niet lekker.

Bij mij 330kg op de achteras en 660kg op de vooras, totaal kentekengewicht nu 1010kg en dat was zonder achterbank en met vaste kuipjes.

Daarnaast een LET kopen en inbouwen doe je niet, je wilt hem eigenlijk gereviseerd inbouwen.

Dat kost je al een boel geld.

Dan nog budget voor je remsysteem, ophangingsverstevigingen en onderstel.

Je bent voor een degelijke LET ombouw met 6bak al gauw 5 tot 10 euro kwijt.

Als je huidige x16xe nog gewoon goed is, dan zou ik die wat verder opbouwen.

Mantzel Powerbox, tweede hands met montage wel te doen voor 600 euro.

Spaghetti spruitstuk, nieuw met montage wel te vinden voor 400.

Goede groep A uitlaat met montage kost je iets van 700 euro.

Dan nog een net budget schroefset onderstel met montage 400 euro.

Als laatste een chip op maat, mits je niet verder wilt tunen aan de motor, kost je iets van 400 euro.

Remmenrij kan bij een LET met zo'n 250pk nog prima uit met een remsysteem van een gewone 2 liter 16v Opel (256mm x 24mm schijven, klauwen zijn beter dan je huidige Tigra klauwen) aan de voorkant met de hoofdremcilinder van een 2 liter 16v Opel.

Hierdoor blijven je 14 inch velgen ook nog passen.

@Corsa_GSi wrote:Als je huidige x16xe nog gewoon goed is, dan zou ik die wat verder opbouwen.

Mantzel Powerbox, tweede hands met montage wel te doen voor 600 euro.

Spaghetti spruitstuk, nieuw met montage wel te vinden voor 400.

Goede groep A uitlaat met montage kost je iets van 700 euro.

Dan nog een net budget schroefset onderstel met montage 400 euro.

Als laatste een chip op maat, mits je niet verder wilt tunen aan de motor, kost je iets van 400 euro.

mantzel powerbox 2e hands kost 300 eu, montagekosten 300?

rond de 200 koop je een spaghetti, minder ook nog wel, 200 montage?

groep a met montage 700 eu? mijn groep n koste 225 :D

wrom toch altijd van die overdreven bedragen?

Terug
Naar boven