Gezellig topic...
Even met Haasje17 mee doen.
Een LET blok is toch wel het meest interessant in een Tijgertje. Standaard 204PK en met een chippie en een boostcontroller zit je zo bij 250pk.
Remmen upgrade zou ik gewoon een setje klauwen van een Calibra Turbo nemen. DIe zelfde klauwen zitten ook op diverse Saabjes. Ik heb een tijdje terug nog een complete lijst in een topic bij t Corsa subforum gesmeten. Staan alle auto's in waar die klauwen op zitten.
En als de verkoper denkt dat t voor een Saab is, zijn ze vaak goedkoper dan van een Calibra

just so you know...
Daarbij een set schijven van een Meriva 1.8 (X18XE) van 2003 tot 2005. Die kan je op je originele 4gaats naven zetten met een pasringetje die je bij Mtech kan kopen (15 euro per set van 2).
En dan natuurlijk de remblokjes van een Cali Turbo. Die zijn een tikkie groter dan de schijf, dus even het randje van de blokken afvijlen.
Mtech heeft trouwens ook kant-en-klare bigblock conversie kits voor Corsa's en Tigra's. Kost ongeveer 700 euro, maar dan heb je alles, uitgezonderd de motor zelf. Voor de luie sleutelaar, zeg maar
Anyway, V6 wordt ook wel eens gedaan en is ook hardstikke leuk.
Enige nadeel is dat zo'n blok vrij groot is, en dat kan regulier onderhoud lastig maken.
Heb het zelf niet geprobeerd, maar ik heb begrepen dat je dan voor een distributie riem wissel het hele blok uit de auto mag gaan halen, want je komt er gewoonweg niet bij.