origineel gepost door gvy
origineel gepost door Stender
origineel gepost door Barrythefirst
Pre out zijn de eindversterkeruitgangen met subwoofer
(maar dit is geen da50es maar een 4400es en die is 2de hands nog
niet zo goedkoop)
Heb nu wel de goede, opzich mooi apparaat! Ga toch sparen.
Maar met betrekking tot de RCA-output: ik dacht dat er speciale sub-uitgangen waren met alleen lage tonen? Mijn huidige output heeft volgens mij een vrij hoog volume, de subwoofer vervormt namelijk vrij snel (zonder EQ's of gains ertussen)
Hallo,
Op een serieuze homecinema receiver of preamp (ook de sony hierboven) zitten pre outs voor fronts, surrounds, center en sub.
In de instellingen van de receiver kan je dan kiezen hoe je die configureert.
vb : Als je zonder sub speelt maar een set stevige full-range luidsprekers als fronts gebruikt dan zet je deze op "large" Alles gaat dan naar deze fronts.
Speel je met een subwoofer, dan kan je de fronts op "small" instellen en de sub op "on"
Dan gaat de receiver de lage frequenties naar de sub sturen en de fronts affilteren op vb 60Hz.
Op de betere receivers op preamps kan je hier ook nog eens de overgangsfrequentie instellen per luidspreker.
Zo kan je in dit instelmenu ook aangeven of je met een center werkt.
Is dit niet zo, dan zal de receiver het centerkanaal verdelen naar de twee fronts.
Heb je wel een center, dan kan zet je deze op "on" en kan je deze weer instellen op large of small ( afhankelijk of dat je wenst dat ie afgefilterd wordt of niet.
Het antwoord op je vraag. Uiteraard kan je op een homecinemareceiver de subuitgang configureren voor enkel lage frequenties.
groeten
Geert
Duidelijk, bedankt voor de uitleg.
Trouwens, ik lees op internet dat mensen de stereo-weergave van de DA50ES matig vinden? Hoe is jouw ervaring, Barrythefirst?