[quote quote=18354277]En mogelijk nog even terugkomend op een eerdere gedachtenwisseling aangaande de trekhaak ‘ergens’ in dit topic: . . . . [/quote]
Misschien niet de juiste plek in het forum om dit te melden, maar goed.
Even een test uitgevoerd met een fietsendrager (neem aan dat de GLX geen verschil weet tussen een aanhanger en een fietsendrager) en een naderhand gemonteerde vaste trekhaak:
1. Gelukkig hoef ik de trekhaak er niet steeds af te halen, het is een vaste uitvoering.
2/5. Ook de knop op de sleutel voor het openen van de kofferbak werkt niet. Reden zou kunnen zijn, dat als er een fietsendrager met fietsen op staat, de klep niet open zou kunnen, om schade te voorkomen.
3. Lampje op de wijzerplaat brandt bij mij ook continue. Had even gehoopt dat het bij een achteraf trekhaak niet het geval zou zijn, maar wel dus. Tijdens het rijden corrigeert de GLX dus ook niet als je langzaam over de streep heen gaat. Misschien heeft dit als rede, dat de auto anders een slingerbeweging kan gaan maken bij het trekken van een (zware) caravan en dat wil je niet.
4. Als je de auto in zijn achteruit zet, werkt de achter camera idd niet :negative: . Maar als je de 'parkeerhulp' bij de 'instellingen van de auto' aanzet en dan in zijn achteruitt, werk de achtercamera wel weer :scratch: .
Een aantal punten zou ik kunnen verklaren, al zijn ze behoorlijk irritant. Als ik met fietsen achterop rij of een klein karretje, wil ik echt wel dat ik gecorrigeerd wordt als ik over de strepen heen ga. Zal dit eens aankaarten bij mijn dealer, of weet iemand anders of dit een bug in de software is.