En mogelijk nog even terugkomend op een eerdere gedachtenwisseling aangaande de trekhaak 'ergens' in dit topic:
1. laat 't ding er maar gewoon altijd onder zitten want je moet écht plat op je buik om de stekker in de plug te kunnen duwen. Da's leuk bij droog weer en oudere kleding, maar........
2. de voetbediende ontsluiting achterklep werkt (nagenoeg) niet meer, tenzij je schoenmaat 53 hebt, dan krijg je de neus van je schoen er ver genoeg onder om de sensor te kunnen bereiken
3. het lampje rijstrook signalering / bewaking, brandt continue oranje (functie is dus uitgeschakeld) tijdens het rijden. Reden? Al sla je mij dood. Ik zie het verband tussen in het 'spoor' blijven rijden / het trekken van een karretje en de reden dat de functie niet meer werkt, niet echt.....?
4. de achteruitrijdcamera (voor zover aanwezig tevens de 360 graden functie) werkt niet als er een aanhanger is aangekoppeld. Da's héél fijn, maar niet heus......
5. de achterklep laat zich niet meer middels de oranje drukknop aan de binnenzijde van de klep bedienen. Om de een of andere vage reden, mag je kennelijk van Opel de klep niet meer elektrisch bedienen als er een karretje is aangekoppeld. Als je namelijk de stekker uit het stopcontact trekt, dan werkt de elektrische bediening van de achterklep weer. Met de hand de klep openen en sluiten voelt 'onnatuurlijk' aan, alsof je de boel aan het forceren bent, zo zwaar gaat dat.
V.w.b. alle genoemde puntjes houd ik één klein achterdeurtje open en dat betreft instellingen. Aan de andere kant lijkt mij dit redelijk onlogisch, want ik heb geen instelling veranderd toen ik het karretje aansloot. M.a.w. alle 5 de hierboven genoemde puntjes 'onstonden' nadat het karretje was aangekoppeld. Volledigheidshalve moet ik erbij vermelden dat ik wel een verloopstekker moet gebruiken, want het karretje heeft nog een ouderwetse "weinigpolige" aansluiting, maar dat zou toch geen reden moeten / kunnen zijn dat die 5 'puntjes' zich dan gaan voordoen? Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen die een aanhanger hebben aangekoppeld, al dan niet met verloopstekker.