Goed bezig bij VW!!

Valt nog mee, wereldwijd gezien. :D king:

Dat beetje uitstoot kan planeet aarde wel aan, beetje wind en het is..............................................................Ver Weg.

:jerry :kewlpics :thumb

Las net op Telegraaf.nl dat als de EU de nieuwe strengere testmethode invoert, dat er dan geen enkele Diesel word goedgekeurd.

Dus EU wil de Diesel uitmoorden!

Dan is de hek van de dam, gaan alle groene milieu kikkers los.

En wat krijg je dan?

Een versnelde verbod van Diesel auto`s in de steden en bepaalde gebieden, in héél Europa.

Eigenlijk moet ik dit niet plaatsen......

Stel je voor dat men het hier leest.

Dan gaat men het nog uitvoeren ook, nooit zulke gasten op een idee brengen. :vertag

:thumb

Tja, gas heeft de minste uitstoot, ten opzichte van benzine of diesel en die wordt ook dik belast, dus ze willen het niet groen hebben hoor. Ze doen altijd maar alsof.

Denk zelf dat de Diesel auto`s niet gelijk vandaag of morgen worden verboden.

Dat zou kapitaal vernietiging zijn, de EU en de lidstaten zullen de Diesel auto`s wat ruimte geven wat vervuiling aangaat.

Maar.........

Denk dat de bezitters/kopers van Diesel auto`s wel meer moeten ophoesten om te blijven rijden met hun in de ogen van de EU vervuilde auto`s.

Er zit nog ruimte om de BPM, fijnstoftax, brandstofprijs en de wegenbelasting te verhogen, hoor ik ze al zeggen.

En dat alles onder het mom: milieu.

Het is van alle tijden; het mag eigenlijk niet, maar als je betaald laten we het toe. :wtf

aan de 2 links die je laat zien, merk je toch dat ze meer dan met hun handen in het haar zitten

het einde van de dieselmotor is in zicht, en de benzinemotor volgt...

Zou me niks verbazen als diesel straks duurder wordt als benzine. Dan nog verbod om in alle steden te rijden... Dat wordt dan al snel vrij waardeloos, zo'n diesel auto. Genoeg die hem dan weg zullen doen.

Die diesels zijn nooit schoon geweest, op de snelweg word het roetfilter geregenereerd Komt alsnog te tering zooi er uit welles waar in kleinere vorm maar even schadelijk

waarom dan nog filters er tussen zetten ?

het is wel zo, al de automerken (er zijn er nog andere dan VW) die genoemd worden in 'dieselgate' zijn actief in VS

dat is dan ook wel een manier om je eigen economie op te krikken... :hmmz

en ook de rede dat Opel hierin niet genoemd wordt...

Yep, OPEL = GM.

De USA moet uit de shit, dus dat buitenlands spul moet nu ff een tijd oprotten lijkt het wel.

Eigen merken gaan NU voor!!

@commo 67 wrote:aan de 2 links die je laat zien, merk je toch dat ze meer dan met hun handen in het haar zitten

het einde van de dieselmotor is in zicht, en de benzinemotor volgt...

Geloof ik niets van, ...

En zulke verhalen ala VW is muziek in de oren bij de overheid.

De overheid kan dan onder het mom milieu de automobilisten nog verder uitpersen, opgehitst door de milieu clubje`s.

Als de overheid pats boem de verbrandingsmotoren zou verbieden, hoe moet de economie dan draaien? ;)

Ik vind het twee kanten op werken, enerzijds heb je de doemprofeten die bakken belastinggeld opslokken voor zogenaamd onderzoek. Hoe harder je blèrt dat er donkere wolken aan komen hoe meer overheden je geloven en geneigd zijn je gesubsidieerd en al aan de gang te laten gaan om eens te kijken hoe erg het wel niet is. We zitten in west europa ook met een academici overschot, en wat moeten die anders doen? Productiewerk? Nee natuurlijk niet, daar zijn ze natuurlijk veel te goed voor opgeleid! ahum ahum...

Anderzijds hebben autofabrikanten het wel enorm af laten weten om in nieuwe vormen van energie te investeren en een auto daar fatsoenlijk op te laten rijden. Hoe onwaarschijnlijk het ook klinkt is het wel degelijk mogelijk om echt lekker elektrisch te rijden. In het klein deed ik dat in de jaren 80 al in de modelbouw, gewoon non stop door, door middel van drie accu's die beurtelings aan de lader lagen en die pompte zo'n goede oude Sanyo Cadnica Red in 15 minuten vol. Toen al was die techniek eigenlijk al ver genoeg om uit te kunnen rijpen naar een volwassen auto.

Hard rijden, racen gaat allemaal om rendement en vermogens/gewichts verhouding. Ik ree in die tijd ook met tweetakt nitromethanol autootjes, en tuurlijk ging dat pleuris hard, maar elektrisch deed er eigenlijk niet of nauwelijks voor onder. Vergelijk je dat met een viertakt ordinaire benzine dan wint elektrisch dat gevecht met een vinger. MAAAAR de auto's die nu verkocht worden als de beste van de beste modernste van modernste elektrische auto's zijn nog maar een schim van wat er mogelijk is.

De toekomst, wie zal het zeggen, waterstof, waterstof fuel cells, kernfusie, hoe dan ook, elektrisch is zeker een realistische optie. het is simpelweg duur om een goed werkend plan groot uit te rollen, dat is de grootste belemmering. Klein uitrollen is al heel ingewikkeld. Shell zou er wat dat betreft goed aan doen om in accu's te gaan investeren, in samenwerking met een grote autofabrikant, maar daar ga je al, die willen allemaal korte termijn winst. Als die de keus hebben tussen gokken op een beproefd concept, of heel dure ontwikkeling voor een onzekerdere (risico op spionage, waardoor een concurrent er mee aan de haal gaat bijv.) lange termijn winst model. Tja, keus snel gemaakt denk ik.

Qua accu's kun je twee kanten op:

1. de mega supercondensator. Dat is een 2000C oplaadbare accu, met andere woorden, die is sneller vol dan je een benzinetank kan vullen. Nadeel, zo snel laden vergt heel veel stroom, vergt dus een heel dikke geleider (denk aan modelletje klappaal) en dat brengt ook risico's met zich mee (vonken, smeltend metaal etc.!!)

2. verwisselbare accu's. Dit kan dan in de achtergrond opgeladen worden, met bijv. een 2C snelheid, oftewel in een half uurtje. Leg je genoeg accu's neer dan kun je dat met een soort van benzinepomp-achtig systeem redden. Denk aan ondergronds laadstation, met transportbanden die de accu op afroep keurig onder jouw auto klikken. Je parkeert je auto in de 'dock' waar groen licht brandt zodra hij goed staat en dan opent er een luikje onder de auto waar je accu door wordt afgevoerd, nieuwe er weer op. De accu stand meter bepaalt wat het verschil in energie inhoud is en dat verschil reken je af. Zo kun je ook met een deels leeggereden accu alvast naar de 'pomp' voor een 100% vulling. Nadeel, enorme kosten, kostbare accu's die waarschijnlijk heel interessant zijn voor illegale export.

Laat ik nog even voorop stellen, laadpalen zit dus geen toekomst in, dat is echt een pruts oplossing. Over een jaar of twintig dan lachen we er alleen nog maar om. Het is een loze investering ook, wat enkel maar afkeer tegen elektrisch rijden kweekt.

@Vannos wrote:Die diesels zijn nooit schoon geweest, op de snelweg word het roetfilter geregenereerd Komt alsnog te tering zooi er uit welles waar in kleinere vorm maar even schadelijk

waarom dan nog filters er tussen zetten ?

Schadelijker zelfs. Bij een oude diesel heb je die grote vlokken roet, als je dat inademt dan hoest je dat er zo weer uit.

Nu wordt het zo fijn gefilterd, dat het van die kleine deeltjes zijn die achterblijven in je longen bij het inademen.

@Vinci wrote:Ik vind het twee kanten op werken, enerzijds heb je de doemprofeten die bakken belastinggeld opslokken voor zogenaamd onderzoek. Hoe harder je blèrt dat er donkere wolken aan komen hoe meer overheden je geloven en geneigd zijn je gesubsidieerd en al aan de gang te laten gaan om eens te kijken hoe erg het wel niet is. We zitten in west europa ook met een academici overschot, en wat moeten die anders doen? Productiewerk? Nee natuurlijk niet, daar zijn ze natuurlijk veel te goed voor opgeleid! ahum ahum...

Anderzijds hebben autofabrikanten het wel enorm af laten weten om in nieuwe vormen van energie te investeren en een auto daar fatsoenlijk op te laten rijden. Hoe onwaarschijnlijk het ook klinkt is het wel degelijk mogelijk om echt lekker elektrisch te rijden. In het klein deed ik dat in de jaren 80 al in de modelbouw, gewoon non stop door, door middel van drie accu's die beurtelings aan de lader lagen en die pompte zo'n goede oude Sanyo Cadnica Red in 15 minuten vol. Toen al was die techniek eigenlijk al ver genoeg om uit te kunnen rijpen naar een volwassen auto.

Hard rijden, racen gaat allemaal om rendement en vermogens/gewichts verhouding. Ik ree in die tijd ook met tweetakt nitromethanol autootjes, en tuurlijk ging dat pleuris hard, maar elektrisch deed er eigenlijk niet of nauwelijks voor onder. Vergelijk je dat met een viertakt ordinaire benzine dan wint elektrisch dat gevecht met een vinger. MAAAAR de auto's die nu verkocht worden als de beste van de beste modernste van modernste elektrische auto's zijn nog maar een schim van wat er mogelijk is.

De toekomst, wie zal het zeggen, waterstof, waterstof fuel cells, kernfusie, hoe dan ook, elektrisch is zeker een realistische optie. het is simpelweg duur om een goed werkend plan groot uit te rollen, dat is de grootste belemmering. Klein uitrollen is al heel ingewikkeld. Shell zou er wat dat betreft goed aan doen om in accu's te gaan investeren, in samenwerking met een grote autofabrikant, maar daar ga je al, die willen allemaal korte termijn winst. Als die de keus hebben tussen gokken op een beproefd concept, of heel dure ontwikkeling voor een onzekerdere (risico op spionage, waardoor een concurrent er mee aan de haal gaat bijv.) lange termijn winst model. Tja, keus snel gemaakt denk ik.

Qua accu's kun je twee kanten op:

1. de mega supercondensator. Dat is een 2000C oplaadbare accu, met andere woorden, die is sneller vol dan je een benzinetank kan vullen. Nadeel, zo snel laden vergt heel veel stroom, vergt dus een heel dikke geleider (denk aan modelletje klappaal) en dat brengt ook risico's met zich mee (vonken, smeltend metaal etc.!!)

2. verwisselbare accu's. Dit kan dan in de achtergrond opgeladen worden, met bijv. een 2C snelheid, oftewel in een half uurtje. Leg je genoeg accu's neer dan kun je dat met een soort van benzinepomp-achtig systeem redden. Denk aan ondergronds laadstation, met transportbanden die de accu op afroep keurig onder jouw auto klikken. Je parkeert je auto in de 'dock' waar groen licht brandt zodra hij goed staat en dan opent er een luikje onder de auto waar je accu door wordt afgevoerd, nieuwe er weer op. De accu stand meter bepaalt wat het verschil in energie inhoud is en dat verschil reken je af. Zo kun je ook met een deels leeggereden accu alvast naar de 'pomp' voor een 100% vulling. Nadeel, enorme kosten, kostbare accu's die waarschijnlijk heel interessant zijn voor illegale export.

Laat ik nog even voorop stellen, laadpalen zit dus geen toekomst in, dat is echt een pruts oplossing. Over een jaar of twintig dan lachen we er alleen nog maar om. Het is een loze investering ook, wat enkel maar afkeer tegen elektrisch rijden kweekt.

Het klopt dat elektrisch rijden al heel lang bestaat. Eind jaren 90 heeft GM al een elektrische auto gebouwd, maar heeft die daarna weer snel van de markt gehaald, omdat hun vriendjes bij Shell dat niet zo leuk vonden. Voor de overheid blijft het altijd een tweestrijd. Kijk naar alle accijnzen op benzine/alocohol/sigaretten. Het is allemaal leuk en aardig om groen en gezond te zijn en dat willen ze maar al te graag promoten, maar ook niet teveel, want zou de overheid er echt blij van worden als iedereen elektrisch gaat rijden en stopt met roken en drinken?

Al denk ik wel dat de elektromotor de toekomst heeft, voorlopig met ondersteuning van een ICE op benzine (dus gewoon Prius e.d.), totdat ze een efficientere manier vinden om die accu's onderweg op te laden. Ik zie persoonlijk nog steeds toekomst in waterstof, zowel fuel cel als ICE, maar wel altijd ter ondersteuning voor een elektromotor. Waarschijnlijk als de ontwikkelingen niet snel genoeg gaan, wordt dat eerst een ICE op ethanol.

In de jaren 80 waren accu's zeer duurzaam, maar het grootste probleem voor de belastingdienst is, jawel, stomweg het kunnen meteren van energie. Dat kon met die accus niet of nauwelijks. Dat is het grote verschil met lithium. Een nicad of nimh heeft namelijk geen lineaire ontlaadcurve, en daarbij klimt de spanning ook op zodra de belasting weggenomen wordt. Bij lithium kun je met pijnlijke precisie meten hoe veel energie je nog hebt.

Voor een bedrijf als Shell ook is dat het grote struikelblok, want of je nou benzine belast of electriciteit/accu gebruik belast, het kunnen afmeten is daarvoor essentieel.

Snap daar niks van, hoezo zou het moeilijk zijn om dat te meten? Daar heb je coulomb counters voor, ook in de jaren 80 had je die. Desnoods een mechanische draaischijf bij elke 'elektro pomp'.

Tegenwoordig is dat al helemaal geen probleem, of er nou een accu aan hangt of een haardroger, dat maakt geen bal meer uit.

Toch is het zo, de eerste mobieltjes hadden nimh accu's en van de accu stand meter kon je dan ook helemaal niet op aan. Kan me nog goed herinneren van een artiekel in die tijd dat ze geen nauwkeurig BMS konden maken om de accu goed te peilen, zeker na verloop van tijd dat de cellen verouderden.

Met lithium is dat kinderspel.

Volgens bepaalde instaties zijn moderne diesels niet veel schoner geworden vanaf zo'n 2000 tot heden.

Ik geloof ook niet dat mijn Corsa-B Turbo Diesel die ergens tussen de 1op18 & 1op28 rijdt veel vervuilender is dan de moderne diesel die een vergelijkend verbruik neer zet.

(En dat voor een motor welke is ontwikkeld in 1986)

Alleen zie en.ruik je de moderne diesels bijna niet meer.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Terug
Naar boven