EDS vs Chargertech?

Ik zou zeerzeker voor een remap gaan op een rollerbank. Omdat deze ook echt gefintuned kan worden en specefiek voor jou auto word afgestemd. Je kunt ook voor charterteg gaan dan zul je dezelfde software krijgen, maar nooit zeker weten wat het uiteindelijke reseltaat is.

In chipbox zou ik al helmaal niet voor gaan omdat dit in alle gevalen minder zal presteren omdat deze nogsteeds communiceert met de huidige ecu. En daarbij kan met met een techII of dergelijke niet zomaar zien dat de auto gechipt is. Dus daarvoor hoef je het niet te laten.

@Haasje17 wrote:Ik zou zeerzeker voor een remap gaan op een rollerbank. Omdat deze ook echt gefintuned kan worden en specefiek voor jou auto word afgestemd. Je kunt ook voor charterteg gaan dan zul je dezelfde software krijgen, maar nooit zeker weten wat het uiteindelijke reseltaat is.

In chipbox zou ik al helmaal niet voor gaan omdat dit in alle gevalen minder zal presteren omdat deze nogsteeds communiceert met de huidige ecu. En daarbij kan met met een techII of dergelijke niet zomaar zien dat de auto gechipt is. Dus daarvoor hoef je het niet te laten.

Met deze stelling ben ik het eens

Ben zelf ook op de bank geweest bij EDS en daarbij zijn ook meerdere metingen gedaan

om op een goed resultaat te komen (veel vermogen maar ook een mooie vermogensopbouw)

ik zou ze gewoon een mailtje sturen, dat zulle ze daar vast toch wel snel lezen.

en ik zou ook zoiezo voor een remap MET rollerbank gaan.. net als hierboven al is gezegt, dus hoef er niks meer aan vuil te maken.

ja dat zou mogelijk zijn maar staat nergens op hun pagina dat ze vakantie hebben morgen probeer ik het als ze vakantie hebben dan word het wachten helaas

Goede keus EDS, doe je nu met rollerbank? Heb de mijne bij eds laten chippen de eerste keer. Toen de map met minder NM gepakt ivm de koppeling. Ronny vertelde me toen al dat ik nog de oude koppeling erin had, en dat ie de versie met meer NM goed aankon.

Heb hem later nog eens om laten zetten naar de versie met meer NM. Dit deden ze gratis, allebei de keren heb ik wel een rollerbank run laten doen met uitdraai.

Hebben de 2de keer nog gevraagd of ze hem wat minder fel op het gas konden laten reageren bij licht gas geven. Werd allemaal geregeld. Hij loopt echt super nu..................

Ja dynorun zit in de prijs dacht ik kost nu 399 ipv 499 ik heb om 3 uur een afspraak dus moet wel goedkomen hoop ik. Ik wil zeg maar 160 pk normale modus ne 200 pk vol bij sportmodus. Alleen heb die ESP knop neit en meot ingebouwd worden.

Ik laat het wel weten wat de resultaten zijn me vader vond ook beter chippen. Hij zei voordeel van chipbox is gewoon als je een leasebak dat je het weer kan loskoppelen naar standaard maar we houden de auto nog max 8 jaar lang dus gwn chippen die handel. Chargertech lijkt me gunstig maar toch, iets trekt me naar EDS toe en vraag me niet waarom

Haha dat hoop ik maar en dan meteen testen op de autobahn maar vraag me af of dat later gevolgen zal hebben voor de versnellingsbak

Het aantal nm schiet naar boven daarnaast is de m32 bak bekend met zijn problemen. Bij mij zijn de lagers vervangen dus niet de hele bak. Daarom denk ik het

Zorg dat je dan niet ver boven de 400nm gaat met je m32 bak. Maar zulke dingen weet EDS wel. Universele tuners als chargertech en datadinges vaak niet. Volgens mij liggen er in de 1900 diesels de zelfde platen als de OPC 3, erg sterk dus!

Terug
Naar boven