ja, ze maken in de fabriek niet voor niets hele studies van auto-ontwerpen he, dat doen ze met het oog op uiterlijk natuurlijk, maar ook met het oog op veiligheid.
Ga je je auto aanpassen en zéker wanneer je gaat slijpen en lassen, verander je de structurele integriteit van de auto, ofwel je veranderd hoe het ding zich gedraagt in allerlei nare situaties.
Misschien maakt dit ook duidelijk waarom ik niet van die hele ingrijpende "verbouwingen" van auto's hou.. je weet niet van te voren wat hetgene dat je doet voor gevolgen heeft.
Maar ik denk net als 1985 dat het met de mevrouw in de Tigra best goed gekomen is, de auto ziet er redelijk "goed" uit, ondanks dat ze er een cabrio van gemaakt hebben.
Hoewel ze natuurlijk dat dak eraf gehaald hebben om rug of nek letsel zoveel mogelijk uit te sluiten, denk ik dat daar niet al teveel risico voor is, wanneer ik de auto's zo zie, denk ik dat er eerder interne verwondingen zullen zijn geweest van het niet kunnen afremmen van interne organen die dus tegen de voorkant van het lichaam aanknallen..
Maar, ik denk dat er ook al veel energie verloren / geabsorbeerd is toen de auto's van elkaar af knalden, de schade ziet er inderdaad wat vreemd uit, het lijkt alsof de jeep de zijkant van de Tig heeft gegrepen en daarna in het water is geraakt, aangezien het de rechterzijde van de Tig is, zou je kunnen denken dat de TIG of de jeep aan de verkeerde kant van de weg stond, in ieder geval is het volgens mij geen frontale botsing geweest.
Je zou bijna zeggen dat de SUV (jeep) aan de rechterkant inderdaad over de motorklep is heen gereden, raar blijft het wel dan de schade's dan voor Nederlandse wegen, inderdaad aan de verkeerde kant zitten.
Bijzonder ongelukkig allemaal.. dat zeker !