origineel gepost door Orang-pinda
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
een andere vriend van me heeft dat met zijn c20let niet gedaan en hij mag hem nu binnen een jaar voor de 3de keer uit elkaar gaan trekken om hem te repareren. / reviceren.
Ik weet niet of je het over mij hebt, maar als je motor goed is dan zou ik juist adviseren om hem niet open te trekken. Dat mijn drijfstanglager eruit lag kwam omdat hij te heet was geworden. De tweede keer dat hij uit elkaar moest kwam om dat een cilinderkopbout draad uit het onderblok had getrokken. Dit had Sander ook kunnen gebeuren. Wat jij zegt staat er helemaal los van. Als Sander zonder intercooler op 1 bar turbodruk tegen een Porsche gaat racen, geloof mij maar dat het motortje dan aardig heet wordt.
Als je een motor los op de grond koopt, zou ik zeggen "uit elkaar trekken die handel". Als je en compleet rijdende Calibra Turbo hebt gekocht en de motor kun je testen, voelen, ruiken en proeven en je weet dat de motor goed is. Kom er dan ook niet aan.
Mijn motor haal ik niet voor de 3e keer uit elkaar, tot hij stuk is. Rijdt nu al iets van 7000KM zonder problemen, hij verbruikt geen olie en presteert goed. Alleen me turbolader begint nu iets minder te worden. Gelukkig heb ik nog een c20let met goede turbo op reserve.:thumbup
@tom
Aangezien je de LET al hebt aangeschaft zou ik deze er inbouwen. Als je de LET nog niet had aangeschaft, had ik het je ook zeker niet geadviseerd. Het wordt gewoon een rijdende doodskist.
hey man,
ja had het over jou idd,
er kunnen inderdaad dingen kapot gaan met sleutelen.
gelukkig is het bij jou alleen de turbo, ik had een vaag verhal gehoord van febian en kreeg de indruk dat het je zuigerveren waren.